Vůz z pera Hanse Trippela, geniálního konstruktéra se špatným politickým světonázorem, vypadá sice docela ošklivě, ale měl v rukávu hustý party trick. Dokázal totiž plavat. Hlavním odbytištěm Amphicaru měly být Spojené státy. Jeho design měl tedy odkazovat na klasické “ameriky” s ploutvemi na zádi a výrazným pontonem karoserie. Kvůli “lodní” stavbě karoserie a malým kolům ale nepůsobil vůz příliš vzhledně. Když se k tomu přidal nízký výkon motoru, mizerné jízdní vlastnosti a dost neohrabané chování na vodě, bylo jasné, že to trhák nebude . Mezi léty 1961-1968 nakonec vznikly jen necelé tři tisíce vozů. Dojmy z auta shrnul asi nejlépe autor dobové recenze z časopisu Car and Driver. Ten napsal, že Amphicar je “Na silnici příliš lodí, na vodě příliš autem.”



beastar
2. 11. 2020, 18:29Tento problém má bohužel většina obojživelných aut. Na vodě moc auto na suchu moc loď. Je to neracionální píčovina, ale někdy bych to chtěl řídit a třeba v Létě s tim prostě vjet na Slapech do vody a plout ... Už jenom jak by lidi čuměli:D