Nejslavnější časy automobilky Alfa Romeo patří do hluboké minulosti. Byly to doby, kdy vyhrávala závody, nabízela velmi drahá a přesto velice žádaná auta a jistý Enzo Ferrari by bez jejich produktů nebyl – tým Scuderia Ferrari byl plný Alf Romeo. Model 8C patřil k tomu nejlepšímu z 30. let minulého století. Původně Alfa 8C vznikla jako závodní auto, které nikdy nemělo být prodáno soukromým majitelům. V následujících letech se však šasi s motory distribuovaly k různým karosárnám, které je odívaly do čarokrásných tvarů dob dávno minulých. Z 8C se stalo vysoce výkonné luxusní GT, které kralovalo evropským silnicím. Krom účelného závodního doutníku je jeho nejslavnější variantou zřejmě pozdní provedení 2900B s barokně tvarovanou skořápkou od karosárny Touring, jejíž kompresorem přeplňovaný osmiválec poskytoval 220 koní.



PeterLuk
5. 11. 2020, 20:30To je nádhera!
Vavris Vavrisovic
6. 11. 2020, 12:48...tady se sluší dodat, že to je ve skutečnosti strašně velké auto...
buteo
6. 11. 2020, 18:16Bohužel jsem zatím neměl to potěšení vidět na vlastní oči, ale velké to asi docela bude. Když kapota musí schovat dlouhý řadový osmiválec. Ten je m.j. k vidění v článku pana Kraba:
https://www.garaz.cz/clanek/carrozzeria-touring-superleggera-kouzlo-karosarskeho-umeni-21004979