Legendární závod, nad jehož atmosférou, volností a nebezpečností můžeme v dnešní ‘bezpečné’ době jen slintat. Snad by se k Tarze dal přirovnat závod okolo Isle of Man – ale, Targa měla pořád o 17 km více a celkovou délku dosahujicí téměř 800 km. Toto video je navíc obohaceno o velmi zajímavý komentář Vica Elforda, který v té době závodil za značku Alfa Romeo. Z jeho komentáře se dozvíte spoustu peprných věcí – tréningy se jezdily za běžného provozu nejen aut, ale i zvířat, trať byla při závodu obsypána diváky, kteří by se po natáhnutí ruky mohli dotknout monopostů. Dvě kola před koncem závodu nasedl do druhého vozu Alfa Rome pilot Helmut Marko, který před startem neměl zrovna velkou chuť do hnaní se o první místo. Ale po sednutí za volant se něco zlomilo, v té době figuroval na druhém místě za Ferrari, za poslední dvě kola dokázal stáhnout 2 a půl minutovou ztrátu na pouhých 16 sekund – sám při večeři po konci závodu pronesl, že jel poslední dvě kola, jako kdyby byl posedlý ďáblem, každou zatáčku bokem, na hranici katastrofy po celou dobu…
A teď pozor - Targa Florio 1972
28. dubna 2016 4 komentářů



Gulf91
28. 4. 2016, 18:53Nádhera kéž bych tam někdy mohl být a vidět to na vlastní oči. Jak Targa Florio, tak Mille Miglia musely být úchvatné závody. Škoda, snad aspoň třeba jednou uvidím TT Isle of Man. Než ho taky zruší.
Gulf91
28. 4. 2016, 18:56Jo btw Targu Florio si můžete projet v RFactoru. Stojí to za to ;)
Beaumont
28. 4. 2016, 20:47Krásné video, dík za něj.
Ale aniž bych považoval svou angličtinu za perfektní, myslím, že jste spletli dohromady dvě jména: v té Alfě, marně na poslední chvíli dotahující vedoucí Ferrari, nejel žádný "Helmut Galli". Za volantem se střídali Nanni Galli a Helmut Marko (který se mimochodem v rámci ME cestovních vozů objevoval i u nás). V tom videu o tom mluví v čase 4:55.
Ráfek
29. 4. 2016, 11:41Já se v tom nějak ztratil :D, děkuji :)