logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Jaromír „Jarda Soukup“ Soukup

Nositel ikonického jména (ovšem bez vazby na svého jmenovce), který se urputně snaží všechny přesvědčit, že Citroën je značka automobilových nadšenců. Protože mu to však akceptuje jen málokdo, občas píše i o jiných autech. Občas.
VIP členTento uživatel má VIP členství (Zjisti více).
BydlištěBrno-město
Registracepřed 3.8 rok.
Poslední aktivitapřed 1.8 hod.
Komentářů u článků291
Pozitivních komentářů u článků117
Negativních komentářů u článků3

Posledních 50 komentářů

Jaromír Soukup
8. 6. 2025, 20:26 1
Pět nevydařených retro automobilů, na které byste raději zapomněli

Jenže v tom já právě spatřuji tu potíž, víš. X-Type je Jaguar, co i přes tradiční britský gentlemanský design nikdy nebude úplně Jaguarem, protože v žádné verzi nenabízí ani V8 nebo R6, ani pohon čistě zadních kol. Takže i když jako Jaguar vypadá, na rozdíl od všech ostatních tehdejších modelů (to pro to sdílení, které je možná běžné dnes, ale tehdy si ho Jaguar nikde jinde nedovolil) nenabízí tradiční jaguáři vlastnosti, jen ten vzhled. A vždycky se najde člověk, který nad ním ohrne nos, že je to jen "blbý Mondeo".
No jo, jenže ono není, jak říkáš. Kdyby bylo, tak by to vlastně bylo lepší, protože pak bys měl Jaguar, co sice teda vlastně vůbec Jaguarem není, ale aspoň se snadno a skoro zadarmo servisuje, protože X-Typeů se moc neprodalo, ale Mondea se válí v každém křoví. Akorát že to nejde, protože ono to vlastně Mondeo vůbec není...ale je...ale není.
Jasně, že X-Type dobře jezdí. Musí, vždyť i to Mondeo, ze kterého vychází, ač vlastně nevychází, jezdí také výborně. Ale když to trochu přeženu, tak tady máš retro design bez retro techniky, ale s retro náročným servisem.

Jaromír Soukup
6. 6. 2025, 14:35 1
První dojmy z Citroënu C3 Aircross: K českému rodinnému ideálu má velmi blízko a stojí rozumné peníze

Tu už jsem chvíli řídil také a ano, je na ní znát, že jí bylo dovoleno, aby působila trochu míň...lowcostově. Jezdí skoro stejně, maximálně má možná maličko tužší odpružení, ale vevnitř i zvenku je o něco propracovanější. Jenže se zase minimálně teď nenabízí s manuálem a v okleštěné základní výbavě, což její úvodní cenu žene o dost výš, začíná na půl milionu. I když pravda, pak můžeme vést polemiku nad tím, kdo dnes ještě kupuje auta za cenu již od.

Jaromír Soukup
25. 5. 2025, 17:01 11
Nemoci nových aut: Kdo tohle vymyslel?

Přidám pár poznámek:
1) Ano, máš pravdu, u některých aut jde toto všechno vypnout a skutečně mít zobrazený jen rychloměr a palivoměr. U některých aut. U spousty jiných ale tuto možnost, bohužel, nemáš. Umí zobrazovat jen tisíc informací nebo tisíc informací v jiné barvě nebo tisíc informací v jiném tvaru.
2) Podobný problém. Ano, jistě, když Ti to automobilka umožní, tak si můžeš vybrat lepší dekor. Jenže takovou variabilitu umí zpravidla jen Němci, Volvo a částečně Škoda. U jiných automobilek tuto možnost nemáš. Často se navíc stává, že jsou i navázané na výbavu. Takže pak stojíš před volbou, jestli chceš třeba adaptivní tempomat nebo matrix světla, ale povinně s klavírem/karbonem nebo ani jedno. To docela svazuje.
3) Myslím, že všichni, včetně Honzy, tu víme, že se ambientní osvětlení dá vypnout. Tady je ale úskalí v tom, že spousta automobilek, nyní s Němci v čele, neumí nabídnout decentní variantu. Můžeš mít buď jen vypnuto nebo kolotoče v různých barvách. Jenže co když chceš, aby auto vevnitř svítilo, ale jen nepřímo, vkusně? A co se týče toho lovení věcí, jistěže, ale i Tobě se bude ta láhev nebo klíčky líp hledat, když na ně bude něco jemně svítit, než když budeš muset poslepu.
4) Svatá pravda, ale v případě kůže jste se shodli.
5) Máš pravdu. Jenže má ji i Honza. Nemusíš ty nálady používat, ale proč tam jsou? Já už je měl v hodně testovačkách a nikdy jsem, na rozdíl od režimů měnících chování podvozku, motoru a převodovky, nepochopil, proč tam jsou.
P.S.: Honza není šéfredaktor, Viola je šéfredaktorka. To jen pro upřesnění
-
Komentář upraven 25. 5. 2025, 17:04:38

Jaromír Soukup
19. 5. 2025, 15:46 9
Report a fotky z dubnového Trackdaye – další již 7. 6.!

Ale! Že by promluvil majitel onoho BMW? Mnoho lásky a životních úspěchů i Vám, ctěný řidiči. No, my to tak slyšeli, ale jsou to kuloáry, jak je v textu zmíněno, pravda. A smím-li se ptát, co přesně je na Tomášových fotografiích tak špatného, že, cituji: „vsechny stojej za hovno“? Je to snad tím, že ani jedna nezobrazuje žádný z hrdinských činů jezdce v onom voze s modrobílou vrtulí ve znaku?

Jaromír Soukup
17. 5. 2025, 12:19 3
Citroën C3: Úplně jiný, a přece pořád stejný

To Polo, o kterém tu mluvíte, jsme shodou okolností zkoušeli před asi dvěma měsíci také, dokonce v oné základní specifikaci za podobnou cenu jako u C3. A docela nás zaujalo, že při srovnání s úplně první Fabií 1.4 MPI Elegance, kterou jsme testovali souběžně, se ukázalo, že o dvacet let mladší nejjednodušší Polo nabízí skoro to samé, akorát má víc asistentů a dotykový displej.

To však spíš myslím jako uznání směrem k první Fabii, protože Polo 1.0 MPI není objektivně vůbec špatné auto a jak já zase VW vážně nemám rád, a naopak citroëny někdy až nezaslouženě hodně ano, tak tady bych i já dal přednost Polu. Ono je totiž pomalejší, protože nemá turbo, a možná o něco tužší, ale jinak je vážně, i přes svůj věk, ve všem o hodně lepší.

Jeho problém je ale v tom, že za danou cenu se prodává jen díky velké slevové akci v jedné jediné verzi. Pamatuji si, že jsme se na to s Tomášem dívali a zjistili, že pokud byste cokoliv chtěli přikoupit (třeba to turbo), už musíte mimo akci a pak se Polo stane naopak dost drahým.

Takže za mě je odpověď jasná, já bych volil Sandero. Vypadá podobně dobře (a Evropsky) jako Polo, jezdí podobně pohodlně jako C3, ale i s turbem pořád stojí jako Dacia.
-
Komentář upraven 17. 5. 2025, 12:21:34

Jaromír Soukup
16. 5. 2025, 21:19 0
Citroën C3: Úplně jiný, a přece pořád stejný

Achjo, psát komentáře je o tolik snazší! :-D

Jaromír Soukup
16. 5. 2025, 21:15 0
Citroën C3: Úplně jiný, a přece pořád stejný

Ne, auto ho vůbec neumí nabídnout.

Jaromír Soukup
16. 5. 2025, 13:40 0
Citroën C3: Úplně jiný, a přece pořád stejný

Holt to tak mají v Asii rádi 😅

Jaromír Soukup
7. 5. 2025, 08:41 1
Toyota má koule! A jsou tak velké, že v nich lidé mohou jezdit

Slovo exuberantní už v Autíčkáři dávno překročilo stín jaGUaru. A to, že si Toyota za inovace zaslouží uznání, v textu přece stojí 😅

Jaromír Soukup
7. 5. 2025, 08:35 0
MG HS 1.5 TGI: Slušný základ za dobré peníze rozbíjejí zásadní softwarové chyby

Jiné HS jsem neřídil, takže nevím, nakolik moc to jsou chyby jen konkrétního kusu. Ale i ostatní média, včetně zahraničních, si na software stěžují. A ze zkušenosti vím, že i ostatní MG mají s upozorněními a asistenty problémy. Teď třeba testujeme nové MG 4 XPower, a to také pořád pípá, aniž by člověk pokaždé věděl, proč. Takže věřím, že to takto dělají všechna.

Jaromír Soukup
3. 5. 2025, 19:02 0
Nový Citroën C5 Aircross a jeho 5 inovativních prvků, kterými vás chce zaujmout

Jééé kéž by! Nene, to je THP, nějaký EP6 cosi. Co by se mohlo pokazit? 😅

Jaromír Soukup
30. 4. 2025, 14:19 1
Nový Citroën C5 Aircross a jeho 5 inovativních prvků, kterými vás chce zaujmout

Všechny PHEV Stellantisu mají 1.6, nikdy se nepřestala vyrábět.

Jaromír Soukup
29. 4. 2025, 21:26 0
Nová Alfa Romeo Stelvio unikla na patentových snímcích. Čeká nás revoluce

No...to jsem zase jednou krásně za vola :-D Díky, opraveno.

Jaromír Soukup
18. 4. 2025, 19:04 0
Toyota Tundra: Toto není jen další „toyka“, toto je působivý, po americku postavený truck

Protože Dajbych dovezl variantu bez hybridu 😅 V USA existuje i verze i-FORCE MAX, která k twin turbo V6 přidává ještě elektromotor. Ale jestli se nepletu, tak i tento pohon má tu desetistupňovou převodovku, takže je to pořád hodně jiné.

Jaromír Soukup
10. 4. 2025, 08:06 1
Toyota Land Cruiser 250 First Edition: Cestou necestou, pořád v pohodě

Tato auta nezkoušeli stejní redaktoři, takže asi nepomůžeme :(

Jaromír Soukup
6. 4. 2025, 14:49 0
Fiat 500 versus Fiat 500: O dospívání krále roztomilosti

Ne, protože pak bude hezčí výlet i hezčí fotky :-D

Jaromír Soukup
1. 4. 2025, 21:31 0
Citroën a DS oživují hydropneumatické koule. Jen trochu jinak, než čekáte

Mělo to být postupně zjevnější a zjevnější, že se jedná o apríl. Ale možná jsem to přehnal 😅 Nevadí, upraveno, aby to nebylo tak do očí bijící.
-
Komentář upraven 1. 4. 2025, 21:31:41

Jaromír Soukup
1. 4. 2025, 20:59 0
Konečně zase „echt“ japonské auto. Mitsubishi Outlander se vrací se vší parádou

Díky :-) Neboj, už jsem zase rozhodil sítě a pokud se povede jen půlka z toho, o co prosím, budou i petrolheadi mít co číst :-)

Jaromír Soukup
18. 3. 2025, 19:36 0
Renault 5 Turbo 3E: Retro-připomínka osmdesátek, supersport v kabátu hothatche i driftovací bestie v jednom

Ano, prý i ta jsou jiná. Přední určitě, je tam jiná optika i tvar. U zadních vidím jinou barvu toho rozdělovníku světelných segmentů (stříbrná vs červená) a dolní boční ukončení, jestli správně koukám. Jsou to detaily, ale světla jsou jiná :-D
-
Komentář upraven 18. 3. 2025, 19:37:35

Jaromír Soukup
17. 3. 2025, 07:37 3
Nový Mercedes-Benz CLA přijíždí. Je větší, chytřejší, spalovací i elektrický a svítí na něm hned 147 trojcípých hvězd

Těmi mladými se nejspíš myslí ona zlatá mládež, čili daddy's special boys and girls 😂 A takových lidí je v hlavních městech po celé Evropě, včetně Prahy, dost, aby se to vyplatilo vyrábět. 😅

Jaromír Soukup
15. 3. 2025, 13:22 1
Lancia Musa 1.9 JTD: Městem unikátně, přitom za jednu výplatu

Hmm, to budeš hledat těžko, nicméně pokud by Tě Musa opravdu zajímala, ale na poskakování nechceš diesel (čemuž rozumím), tak jsem se koukal kvůli větě o současném cenovém rozpětí na inzeráty (tipcars, bazoš) a našel jsem v ČR asi čtyři, snad všechny v kůži (okna nevím) a některé měly 1.4 FIRE. To by mohla být odpověď 🙂

No vidíš, tak se kdyžtak ozvi, rád se podívám, na Rover dvakrát 🙂

Jaromír Soukup
15. 3. 2025, 09:37 0
Nový Mercedes-Benz CLA přijíždí. Je větší, chytřejší, spalovací i elektrický a svítí na něm hned 147 trojcípých hvězd

Nikdo o něm nemluvil, ale vzhledem k tomu, že obě předchozí CLA se ve verzi kombi dělala, tak tu šance je.

Jaromír Soukup
15. 3. 2025, 09:32 1
Lancia Musa 1.9 JTD: Městem unikátně, přitom za jednu výplatu

Naprostá většina: No neboj, já taky ne, proto tu také čteš text o Muse a ne Golfu TDI
VW: V textu nestojí přímo k VW, ale ke koncernu obecně, tedy od škodovek po Porsche. A k samotnému VW, byť s Tebou souhlasím, že na těchto stránkách bude obdivovatelů této značky poskrovnu, věř mi, že většinová populace, co auta neprožívá tolik jako my, tedy ta, kterou jsem myslel, stále bere VW za etalon, za něco cool, k čemu se snaží dostat a jak to má, připadá si hned lépe.
Inzerát: Protože jsem zapomněl 😅 Díky za připomenutí, už tam je.
Cynik: Já ho svým způsobem chápu, ale ten text jsem takto rozhodně nenapsal jako promo. Pokaždé, když se mi ozve majitel s tím, že by mi půjčil auto, kdybych chtěl, ale na oplátku by prosil zmínku o inzerátu v článku, vysvětluji, že se rád svezu, ale že pokud se mi na tom autě něco nebude objektivně líbit, že to do článku napíšu, i když to tomu autu neudělá pro inzerát dobrou službu. Proto tady píšu o velkých náklonech karoserie, proto jsem u Smartu Roadster Brabus věnoval několik odstavců převodovce, proto jsem u Porsche 924 upozorňoval, že to nejezdí jako běžné Porsche. Ale zase pokud bude co chválit, že to udělám. A Musa, ať se tomu dá věřit nebo ne, opravdu chválu zaslouží. Jasně, je neřidičská, jak to jen jde, ale je praktická, prostorná, pohodlná, šikovná a za zlomek ceny poslouží podstatně líp než naprostá většina současných stupidních malých crossoverů. Proč bych se jí vysmíval? A k tomu vychvalování do nebes, posílal jsi mu můj článek o Jaguaru E-Type nebo Citroënu DS? Protože tak to vypadá, když něco vychvaluji do nebes. 😂 Tady jsem se, na sebe, ještě držel docela při zdi. 😂

Jaromír Soukup
15. 3. 2025, 09:05 0
Aston Martin Vantage Roadster v pražské premiéře: Nejvýkonnějšímu sportovnímu kabriu to v českém prostředí vážně sluší

Stran designu, chápu, jak to myslíte, ale taková je prostě doba. Když se podíváš na konkurenci, je agresivní také. I Porsche 911, které je už desítky let pořád stejně uhlazené, má dnes i v základní verzi velké hranaté díry v předním nárazníku a obrovské výfuky, o variantě GT3 RS nemluvě. A zrovna tady u Astonu mi přijde, že jsou ty prolisy a nádechy ještě docela v mezích.
Co se zvuku motoru týče, ano, také chápu a souhlasím, jen poznamenám, že V8 od Mercedesu uměla ve vysokých otáčkách docela (moc pěkně, ale intenzivně) řvát už v R129, takže to asi patří k věci. A pak také buďme rádi, že ještě stále můžeme poslouchat V8, i kdyby uřvanou. Nezapomínejme, že v roce 2025 má hypersportovní vrcholné Ferrari V6, což znamená, že má na motoru stejný nápis jako já na svém dvacet let starém Citroënu. 😅

Jaromír Soukup
28. 2. 2025, 18:12 1
Volvo EX90: Relaxované cestování po severním Švédsku v autě, na které se vyplatilo čekat

Nemělo. EX90 je vážně super. Ono za testovací týden už se možná něco najde, ale za ten den, co jsem ho měl, jsem si fakt nevšiml čehokoliv významného, co by to auto jako Volvo dělat nemělo.

Jaromír Soukup
28. 2. 2025, 18:10 1
Volvo EX90: Relaxované cestování po severním Švédsku v autě, na které se vyplatilo čekat

Jojo, má, je tam frunk 🙂 Obecně je z toho auta cítit, že Volvo elektromobily dělat chce a vyvíjí je pořádně.

Jaromír Soukup
25. 2. 2025, 09:33 0
Auta značky Toyota, která neznáte: Exotické modely japonského výrobce | 2. díl

Bylo to tak myšleno, o Fortuneru mluvím i dál v textu, ale upravil jsem znění, aby to bylo zjevnější. Díky za poznámku :-)

Jaromír Soukup
13. 2. 2025, 11:58 0
Auta značky Toyota, která neznáte: Exotické modely japonského výrobce | 1. díl

Ano, je to tak, moje chyba, napravím. Děkuju za upozornění 🙂

Jaromír Soukup
6. 2. 2025, 19:46 0
Caselani Citroën Type-Ami: Italský retrokit dodává malé francouzské krabičce dokonalý charakter. Těžko budete hledat roztomilejší auto

Ano, to je taky úprava Caselani. 🙂 A jen tak btw, ve Chvalovicích u Znojma jeden pravidelně stává. 🙂

Jaromír Soukup
26. 1. 2025, 11:24 0
Auta značky Škoda, která neznáte: Exotické modely domácího výrobce

Ano, to byla taky Indie. Auto se jmenovalo Škoda Rapid a bylo to VW Vento (Polo páté generace sedan) s předkem prvně faceliftované druhé a pak třetí generace Škody Fabia. Ale o motoru Suzuki nevím, mělo to myslím jen TDI diesely, 1.6 z druhé Fabie a pak 1.0 TSI. Jeho právě nahradila Slavia.

Jaromír Soukup
23. 1. 2025, 15:15 0
Škoda Voltavia a Škoda Project X: Elektrické škodovky mohou být zatraceně zábavné

Ale no jistěže to jsou škaredé první Octavie. Ale jsou to zábavné elektrické škodovky, takových zas tolik není 😂

Jaromír Soukup
4. 1. 2025, 17:20 2
I Harry Potter občas potřeboval kola: Dopravní prostředky ve světě čar a kouzel 1

Ano, tady jsou, byly tam opravdu všechny tři generace. A ano, také platí, že v rámci časového zasazení děje tam vlastně být nemají, filmy jsou z nějakého důvodu oproti knihám o několik let dopředu.

Jaromír Soukup
27. 12. 2024, 11:36 0
Velmi opožděný report z Kafe&Kár Brno vol.49

Huuu! Nokia N79? No tak to mě mrzí, že nemá kola, hned bych se ji od Tebe pokusil vyžebrat na test. To už je dnes taky krásný relikt historie kdysi nejlepšího výrobce telefonů na světě. 😂
-
Komentář upraven 27. 12. 2024, 11:36:44

Jaromír Soukup
27. 12. 2024, 11:33 1
Strom splněných autíčkářských přání. Co bychom chtěli vidět a zažít v roce 2025

Achjo, neříkáme to poprvé. Ano, víme, že reklamy jsou otravné, štvou i nás samotné, ale z něčeho ty stránky žít musí. Pokud se Ti nelíbí, pořiď si VIP členství. Ty budeš mít pokoj a my budeme také radši, protože nás podpoříš nám příjemnějším způsobem.
-
Komentář upraven 27. 12. 2024, 11:45:57

Jaromír Soukup
9. 12. 2024, 13:55 4
Německá vrtule vyzývá britskou šelmu: Nové BMW XM by Kith je také módní, unikátní a výrazně barevné

Takové zákulisní informace rád vyzradím 😂 Nevím, jak kolegové, ale minimálně já opravdu pokaždé vypisuji jaGUar. Je to věc osobní potřeby, cti a respektu vůči nové exuberantní identitě této značky. 😂

Jaromír Soukup
3. 12. 2024, 19:40 0
Jaguar má novou identitu, která je plná radosti, vzrušení a barev. Možná až moc

Marek říkal, že o tom ještě něco napíše. Já už nejspíš ne, od rána jsem z nového konceptu značky jaGUar a jeho životní energie pastelově blažený a modernisticky exuberantní do té míry, že mi došla slova.

Jaromír Soukup
20. 11. 2024, 12:12 1
Citroën 2CV, řečený Kachna: V jednoduchosti je krása, doslova

Zvládla to lépe, než bych čekal 🙂 Ano, jistě, byla ještě pomalejší. Ale Kachna nikdy není rychlá, pořád trochu brzdíš provoz. A pořád ten motor musíš vytáčet do nejvyšších otáček. Takže ve výsledku si těch dalších lidí ani tolik nevšimneš. 😂

Jaromír Soukup
20. 11. 2024, 12:09 0
BMW M440d xDrive Convertible: Kabriolet na každý den

Ne že by vyloženě vadila. Ona od asi dvou tisících otáček zní naopak na diesel moc pěkně. Jen na volnoběh a při otevřené střeše také v plném tahu prostě stále trošičku maličko rachtá, což já osobně u kabrioletu nedokážu ocenit. Respektive mně by za to ta nižší spotřeba u takového auta nestála. Ale pokud někomu ano, zrovna tahle nafta mu akusticky překážet nebude.

Jaromír Soukup
13. 11. 2024, 10:14 8
Škoda VOS: Limuzínu pro nejvyšší funkcionáře stavěla Praga, Tatra i Poldi Kladno

Důkladně jsem si přečetl všechny komentáře. Vyjadřovat se k nim ke všem nebudu, protože to by bylo na dlouho a já už si své ke Škodě VOS řekl. Jen zmíním Satovu trefnou poznámku, že ne každý majitel RR má nutně vkus. Tam se přiznám, že jsem při psaní svých čtyř odstavců jedinkrát zaváhal. V Británii potkávám RR většinou v té původní, vkusné a důstojné podobě, ale ať už u nás nebo třeba v Americe (jako zjevně na obrázku, řekl bych, že to bude Florida) či Asii vážně často "hrají všemi barvami." Takže tady uznávám, že to trochu stojí na vodě. Já potřeboval hlavně velikostní srovnání a zároveň kontrast charakterů a nic lepšího mě nenapadlo.

Nicméně jinak si trvám na tom, co jsem napsal.

Ale jednu věc této plodné diskuzi nelze upřít: konečně jsme se jednou po dlouhé době pohádali kvůli něčemu jinému než elektromobilu 😀
-
Komentář upraven 13. 11. 2024, 10:15:37

Jaromír Soukup
16. 10. 2024, 20:57 1
Modelová ofenziva Citroën: Malá velká radost, rozpačitost nadvakrát a příslib lepších zítřků, které snad přijdou

No jo, vy máte pravdu 😅 No bez přímého srovnání se to naživo nezdá.

Jaromír Soukup
16. 10. 2024, 09:35 0
Modelová ofenziva Citroën: Malá velká radost, rozpačitost nadvakrát a příslib lepších zítřků, které snad přijdou

Ještě si ji budu muset prolézt podrobněji, ale zatím mi přišlo, že je to skoro to stejné, jen krabicovitější.

Jaromír Soukup
15. 10. 2024, 10:14 1
Modelová ofenziva Citroën: Malá velká radost, rozpačitost nadvakrát a příslib lepších zítřků, které snad přijdou

Před několika měsíci vedení Stellantisu prohlásilo, že Citroën bude nově přímá konkurence pro Dacii, takže logicky musí jít s provedením dolů. Už jsem viděl novou C3 a je to znát, že je to takové větší Sandero. C3 Aircross potom bude stát proti Joggeru. Uvidíme, co to udělá s prodeji, ale za mě jich bude na silnicích hodně, protože dacií je taky a lidé ta auta chtějí. Takže ač o nějaké formě “úpadku” asi mluvit můžeme, pochybuji, že se projeví na číslech. Ta spíš stoupnou.
-
Komentář upraven 15. 10. 2024, 10:21:17