načítám data...

Grand Admiral Thrawn

JménoGrand Admiral Thrawn
BydlištěSvitavy
Registracepřed 8.9 měs.
Poslední aktivitapřed 1.3 hod.
Příspěvků ve fóru2
Komentářů u článků128
Pozitivních komentářů u článků60
Negativních komentářů u článků29
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Grand Admiral Thrawn
předevčírem v 13:33
1
Sedm neznámých verzí známých aut

To zkrácené Kangoo existovalo i v lifestylové verzi Be Bop, která měla odsouvatelnou zadní část střechy, oranžový lak, modrý interiér a na zadní sedadla se lezlo přes kufr. Jinak to ale bylo v podstatě obyčejné Kangoo. Poprvé a naposledy jsem ho viděl na pařížském autosalonu 2008 a teprve nedávno jsem zjistil, že to nebyl žádný koncept, ale že se to skutečně vyrábělo.

Grand Admiral Thrawn
30. července 2021, 11:44
1
Představujeme DS9: Limuzína po francouzsku

Tahle čínská plechovka je urážkou všech skutečných limuzín od Citroënu, a především pak Citroënu DS, který je jedním z nejpřelomovějších aut historie. Dobrá zpráva je, že se Macron rozhodl tuhle věc kvůli jejímu původu nepoužívat. Nechť se takto rozhodnou i všichni ostatní.

Grand Admiral Thrawn
09. července 2021, 11:48
5
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Přechod od koní k autům byla revoluce. Už zmiňovaný Ford T znamenal výrazné zlepšení oproti koním a z toho vyplývající zlepšení kvality života jeho majitelů. Díky maximální rychlosti kolem 60-70 km/h bylo možné cestovat mnohem rychleji než s koňmi, čímž se znatelně rozšířilo množství míst, kam je možné dorazit za jeden den. Ford T se narozdíl od koně po cestě neunaví. Není nutné ho krmit v době, když se nepoužívá. Dobře udržovaný Ford T může být provozuschopný i dnes, zatímco kůň narozený ve stejné době je zcela jistě už dávno mrtvý. A takto by se dalo pokračovat.

Přechod od aut k elektromobilům na druhou stranu žádná revoluce není. Je to maximálně evoluce. Asi nemá cenu rozepisovat zde výhody a nevýhody elektromobilů, protože už to tu zaznělo mnohokrát. Žádná z těch výhod ale nepřináší lidem výrazné zlepšení kvality života, jak tomu bylo u přechodu od koní k autům. Pokud se podaří odstranit největší komplikace elektromobilů, tak může být kvalita života lidí přibližně podobná jako je teď. Rychlost je dnes limitovaná spíš prostředím, reakční dobou řidiče, hustotou provozu a zákonem, než konstrukcí pohonu. Tudíž další revolucí po autech jsou letadla a rychlovlaky, kde se podařilo tyto limity odstranit. To se u aut nepodaří bez ohledu na to, jaký mají pohon. Přechod od aut k elektromobilům by se dal spíš přirovnat k tomu, že by koně najednou místo sena měli žrát slámu.

Grand Admiral Thrawn
03. července 2021, 17:45
2
Autíčkářův týden: Soumrak starých časů a bizár do africké pouště

Skutečný Mustang si nezaslouží sdílet jméno s tou elektrickou obkurností.

Grand Admiral Thrawn
30. června 2021, 20:33
1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Ad martinw: Nemůžeme Číňanům vyčítat, že nás chtějí dohnat, ale to, jaké praktiky u toho využívají jim vyčítat určitě můžeme. Mimo jiné i proto, že dané praktiky, jako je třeba otroctví, demokratický západ přestal používat mnohem dřív než před těmi zmíněnými 50 lety. Problém je do značné míry v tom, že západ zaspal čínskou ekonomickou expanzi a velké množství výrobních odvětví, jako je právě například zpracování vzácných kovů, bylo kvůli tomu na západě zlikvidováno. Ironické je, že k tomu přispěly i zpřísněné požadavky na ekologii, které výrobu na západě zdražily natolik, že se začalo vyplácet zpracovanou rudu dovážet z východu, kde nejsou požadavky na ekologii často vůbec žádné. Každopádně, v poslední době si začíná západ uvědomovat, že zaspal, a díky tomu s tím začíná něco dělat. I kvůli tomu zůstávám optimistou a věřím, že západ ještě neřekl svoje poslední slovo. Mimochodem, máme jaderné reaktory, které umožňují produkci elektřiny i bez pálení uhlí či plynu.

Grand Admiral Thrawn
29. června 2021, 20:59
-2
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

ad eLzyx: S tím posledním plně souhlasím. Že je Rudá Čína mor této planety jsem zde psal již mnohokrát. Pozitivní je, že se Bidenova administrativa nedávno rozhodla v USA obnovit strategická odvětví, mezi která patří mimo jiné právě zpracování rud vzácných kovů. Ovšem bude to běh na dlouhou trať, tak doufejme, že se to Američanům podaří.

Jinak, ohledně té ekologie, mobil i notebook mám už téměř 6 let, další věci taky moc často nekupuju a snažím se vybírat trvanlivé výrobky a používám je až do konce. Dokonce i konzumaci masa jsem omezil na minimum. Tak si myslím, že si můžu bez výčitků dovolit občas jen tak pro zábavu spálit nějakou tu ropu.

Grand Admiral Thrawn
29. června 2021, 19:03
-1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

ad eLzyx: Dětská práce je rozhodně špatná, ačkoliv si dovedu představit, že v chudých zemích může nějaká alespoň trochu důstojně placená práce dětí třeba na poli nebo v obchodě být tím nejmenším zlem. Na druhou stranu, to co se děje v Kongu je nucené dětské otroctví v dolech v životu nebezpečných podmínkách, kam by v Evropě často nedovolili jít ani dospělým mužům. A to je jako fakt hnus nejvyššího kalibru. https://bylinetimes.com/2020/06/19/from-stone-to-phone-modern-day-cobalt-slavery-in-congo/

Grand Admiral Thrawn
29. června 2021, 18:27
-1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Ad MBMB: Představme si od teď dva možné scénáře vývoje, scénář s elektromobily a scénář bez elektromobilů. Ve scénáři s elektromobily bude potřeba víc elektrické energie, než ve scénáři bez elektromobilů. Tato dodatečná energie se pak bude minimálně v krátkodobém a střednědobém horizontu pravděpodobně vyrábět pomocí špinavých zdrojů, protože jejich výstavba s veškerou infrastrukturou je jednodušší než výstavba zdrojů čistých. Tudíž můžeme předpokládat, že ve scénáři s elektromobily bude celkový mix špinavější než při scénáři bez elektromobilů. Proto počítání se stejným mixem v obou scénářích nepovede ke správným výsledkům, ačkoliv se jedná o standardní metodu.

Ad Jelen: Studie v podstatě tvrdí, že pokud po odečtení klasických aut přičteme full hybridy, tak dostaneme lepší výsledek než kdybychom po odečtení klasických aut přičetli elektromobily.

Ad eLzyx: Pravděpodobně počítali s tím, u čeho se dá předpokládat, že s tím bude většina lidí jezdit. A to sportovní sedany bohužel nejsou. CO2 efektivita se bude téměř jistě do budoucna zvyšovat a je v plánu uhelné elektrárny zavřít, ovšem nástup elektromobilů může kvůli zvýšené potřebě elektřiny toto uzavření odsunout.

Grand Admiral Thrawn
29. června 2021, 13:57
0
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Ta logika není úplně nesmyslná. Představme si, že si lidé nakoupí elektromobily, kvůli jejichž provozu vzroste spotřeba elektrické energie o X kWh za rok. Kvůli tomu bude potřeba postavit elektrárnu, která pro výrobu X kWh elektrické energie vyprodukuje Y tun CO2. Tato elektrárna by bez provozu elektromobilů nemusela být v provozu, tudíž bude provoz elektromobilů zodpovědný za všechny emise, které tato elektrárna vyprodukuje.

Grand Admiral Thrawn
29. června 2021, 13:44
5
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Základní elektrická Kona se prodává za 789 000 Kč. Jen pro srovnání, za podobné ceny se prodává například Toyota RAV4, dá se sehnat i skladovka Camry. Sám Hyundai prodává o dvě třídy větší Santa Fe jen o nějakých 60000 Kč dráž. Testovaný vůz se pak pohybuje v cenových hladinách, na kterých začínají takové věci jako je Mercedes E-Klasse či Ford Mustang. Elektromobil si tudíž dnes koupí jen fanoušci elektromobility, popřípadě obyvatelé zemí, jako je třeba Norsko, kde je elektromobilita silně dotována. Běžný uživatel si to nekoupí, protože může mít buď srovnatelné auto levněji, nebo za podobnou cenu lepší auto.

Grand Admiral Thrawn
29. června 2021, 12:07
-3
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Soudruzi udělali početní chybu při výpočtu CO2 emisí elektromobilů. Ukazuje se, že emise CO2 elektromobilů jsou oproti doposud předpokládaným hodnotám asi dvojnásobné. To znamená, že při současném energetickém mixu má například dieselový full-hybrid nižší emise než elektromobil. https://www.autobild.de/artikel/co2-bilanz-von-e-autos-rechenfehler-wissenschaftler-brief-20311357.html

Grand Admiral Thrawn
27. června 2021, 11:40
0
BMW X2 xDrive20i Edition M Mesh: Chycen v síti

Lidi, klidně si mínusujte jak chcete, ale ocenil bych, abyste se pak aspoň ozvali do diskuze, co se vám přesně nelíbí.

Grand Admiral Thrawn
26. června 2021, 12:46
1
BMW X2 xDrive20i Edition M Mesh: Chycen v síti

Aut do 1,5 milionu, která jsou křiklavější a nápadnější než tento šedivý vyvýšený hatchback je podle mě celkem dost. Třeba takový oranžový Mustang se závodními pruhy a spojlerem se dá sehnat za 1,4 milionu. I včera testovaný Peugeot 508 by ve správné barvě byl nápadnější.

Grand Admiral Thrawn
29. května 2021, 00:16
0
Fiat Uno 60 D: Ciao bambini!

Sympatický auto, zajímavej test a pěkný fotky. :)

Grand Admiral Thrawn
28. května 2021, 02:36
2
Ve službách státu: Nevážně o prezidentských speciálech

Pěkně jsem se při čtení článku pobavil. Potěšil mě i odkaz na jednu z mých nejoblibenějších epizod Simpsonových. Jen teda ten prezident Nizozemí celkem bije do očí vzhledem k tomu, že je to monarchie.

Grand Admiral Thrawn
20. května 2021, 23:31
-2
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Zrovna W210 v pěkném nezrezlém stavu bude podle mě brzy dost ceněná, protože nabídka bude kvůli náchylnosti auta na korozi menší než u předchůdců.

Grand Admiral Thrawn
20. května 2021, 23:27
4
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Auta, která se dnes nacházejí na cenovém dně a tudíž s nimi jezdí socky, obskurní existence a etnické menšiny se pravděpodobně brzy přesunou do kategorie youngtimerů, ceny začnou růst, obskurní existence přesedlají do novější generace a my si budeme jenom říkat proč jsme to nekoupili když to ještě bylo levný.

Grand Admiral Thrawn
15. května 2021, 16:46
0
Ford Kuga 1,5 EcoBoost ST-Line X: Bez zbytečných komplikací

Na poslední fotografii je celkem zřetelně vidět výčnělek na boční straně páčky blinkrů. Nemohlo by to být vypínání toho asistentu jízdy v pruzích?

Grand Admiral Thrawn
15. května 2021, 00:25
0
Toyota Land Cruiser: Kultivovaný silák

Opelfahrt: S tím, že údržba takovéhoto auta nebude zadarmo, se jaksi počítá. Důležité je, aby nezrezivěly nebo nezdegradovaly nosné části auta, což je v tomto případě jenom ten rám, aby byly k dispozici všechny potřebné náhradní díly a aby existoval někdo, kdo to dokáže opravit. Pak by to auto mělo být možné udržovat navěky.

Grand Admiral Thrawn
15. května 2021, 00:15
0
Vítězství marketingu nad realitou

V této souvislosti mě napadá můj oblíbený Mercedes Vaneo. A ty důvody, proč se neprodával, jsou v podstatě úplně stejné jako u zmíněné R-Klasse, tedy že MPV od Mercedesu skoro nikdo nechce. Vaneo mělo ještě o trochu horší pozici než R-Klasse kvůli tomu, že mělo podobně krabicoidní tvar jako o polovinu levnější Kangoo, Berlingo a podobné. A to, že Vaneo je jízdně i ergonomicky výrazně lepší už bohužel trh jaksi nedokázal ocenit.

Grand Admiral Thrawn
14. května 2021, 11:05
0
Grand Admiral Thrawn
14. května 2021, 10:19
-2
Toyota Land Cruiser: Kultivovaný silák

Půlka Evropské Unie plánuje do dvaceti let skončit s prodejem aut se spalovacím motorem. https://en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehicles Možná, že k tomu ve skutečnosti nedojde tak brzy a do té doby si možná ještě něco nového koupíme, ale každá nová generace aut bude čím dál tím otravnější, třeba kvůli těm adaptivním omezovačům, které se mají začít montovat od příštího roku. Jinak když vyšel první Prius, tak byl plný elektroniky a všichni pochybovali o jeho spolehlivosti, ale ono se nakonec ukázalo, že je to jedno z nejspolehlivějších aut. Takže pokud Toyota za tu dobu neslevila ve svých nárocích, tak bych se té elektroniky v tomhle tak nebál. Btw. rád bych se zeptal, jak moc velký je rozdíl v jízdních vlastnostech a v pohodlí mezi tímhle a Land Cruiserem 70?

Grand Admiral Thrawn
13. května 2021, 23:39
-5
Toyota Land Cruiser: Kultivovaný silák

Mně se na Land Cruiseru líbí to, že je stavěný na to, aby vydržel na celý život, což se může hodit obzvlášť dnes, kdy hrozí, že si za pár let už žádné nové auto nekoupíme.

Grand Admiral Thrawn
05. května 2021, 22:39
-5
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Nejlepší oktávka, jakou dneska můžete mít

Ten Land Cruiser jsem zmínil hlavně proto, že nabízí za podobné peníze mnohem lépe postavené auto s větším motorem a skutečným pohonem 4x4 pro toho, kdo 4x4 opravdu potřebuje. Protože 4x4 u Octavie je funkční jen při rozjezdu a jeho hlavní benefit je v tom, že se k němu dodává vzadu víceprvková náprava. A kdo 4x4 nepotřebuje, tak si může pořídit třeba Ford Focus Active kombi, který se s dieselovým dvoulitrem prodává za necelých 697 900 Kč s manuálem a za 757 900 Kč s automatem a kombi má víceprvek už v základu.

Grand Admiral Thrawn
02. května 2021, 13:53
2
Grand Admiral Thrawn
01. května 2021, 11:33
4
Renault Espace 2,0 dCi: Sbohem a šáteček!

Podle mě MPV v Evropě zahubila právě především snaha nacpat za každou cenu do zadní řady tři stejně velká sedadla, a to většinou bez možnosti připlatit si za jinou konfiguraci. Přičemž ta sedadla jsou pak většinou tak malá, že se do nich nikdo nad 10 let pohodlně neusadí, což je často ještě zhoršeno masivním bočním vedením na těch sedadlech. Protože rodin se 3 dětmi je v Evropě jen asi do 10 % a ten zbytek si radši koupí SUV, a to i za cenu menšího kufru a horší variability. A i ti, co mají tři děti, pak radši přesedlají do Transporteru, nebo aspoň do Travelleru, kde už se dá vzadu ve třech cestovat vcelku důstojně. To taky vysvětluje, proč se americká MPV, která nabízejí tři řady sedadel jako v Business Class, s žádnými prodejními problémy nepotýkají. Btw. ta Pacifica se dá koupit nová jen asi o 200 000 Kč dráž než Espace. https://www.sauto.cz/osobni/detail/chrysler/pacifica/18941424?goFrom=list

Grand Admiral Thrawn
29. dubna 2021, 02:10
2
Volvo V90 T6 Recharge: Když se vám nechce nic řešit

Ty bláboly o změně klimatu vyzní zrovna na webu Volva velmi ironicky, když se vezme v potaz, kdo je s velkým náskokem největší znečišťovatel na planetě.

Grand Admiral Thrawn
24. dubna 2021, 13:26
0
Je rychlejší auto nebo motorka?

Na ty retardéry by byl nejlepší Citroën DS.

Grand Admiral Thrawn
15. dubna 2021, 23:40
-2
Giron: Karibský gulyás

Za všechno zboží dovážené z Číny by se mělo platit takové clo, aby se nevyplatilo to kupovat. Klidně ve výši desetinásobku pořizovací ceny, nebo i víc. Pak by žádného českého dopravce nenapadlo ty křápy kupovat.

Grand Admiral Thrawn
23. března 2021, 13:18
0
Mazda 3 G150 AT: Jiná a skvělá

kuc_t: Díky za odpověď. Asi to vidím tak, že až se uklidní situace s koronavirem, tak se s obojím projedu a potom uvidím.

Grand Admiral Thrawn
23. března 2021, 11:40
0
Mazda 3 G150 AT: Jiná a skvělá

Docela by mě zajímalo srovnání tohohle s novým Focusem.

Grand Admiral Thrawn
06. března 2021, 13:09
2
Volvo S90 B6 AWD: Jiný přístup

Lumix: Zrovna tohle Volvo se ale ani v Evropě nevyrábí. https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S90

Grand Admiral Thrawn
06. března 2021, 12:42
1
Volvo S90 B6 AWD: Jiný přístup

Nevillu Chamberlainovi bylo taky jedno, jakej stát má v čem podíl a všichni víme, jak to dopadlo.

Grand Admiral Thrawn
06. března 2021, 00:09
-1
Volvo S90 B6 AWD: Jiný přístup

A o tom, v jakém "státě" ta věc byla vyrobena, nepadlo samozřejmě ani slovo. Hint: https://en.wikipedia.org/wiki/Winnie_the_Pooh_(Disney_character)#/media/File:Winniethepooh.png

Grand Admiral Thrawn
01. března 2021, 23:14
4
Nejlepší vozidlo na výlet do jiného okresu

Nejlepší by byl neviditelný Aston Martin Vanquish z bondovky Dnes neumírej.

Grand Admiral Thrawn
18. února 2021, 01:11
1
Mazda CX-3 Skyactiv-G121: Stárnoucí bestseller

Vzhledem k tomu, že zmíněný přechod k elektromobilitě se týká jen Evropy, tak si spíš myslím, že se Ford hodlá soustředit hlavně na mimoevropské trhy, zatímco evropský trh svázaný emisními normami pro ně přestává být lukrativním a nevyplatí se jim platit čím dál tím přísnější ekovýpalně z prodeje spalovacích aut. Přitom je to škoda, protože Ford je jedna z mála automobilek, která ještě v Evropě nabízí normální auta.

Grand Admiral Thrawn
11. února 2021, 14:42
1
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Mechanik: Myslím si, že pokud jsou oba výrobky vyrobené v Číně a dost možná i ve stejné fabrice, tak je celkem jedno, jestli ten výrobek má západní značku nebo ne. Určitá výhoda by tam možná mohla být v případě, že ten výrobek se západní značkou byl navržen na západě, ale pokud se jedná čistě o rebranding, tak je to fakt jedno. Vydávat čínský výrobek za americký nebo evropský mi přijde jako ostudná praxe a dalo by se to považovat za klamání spotřebitele. Docela by mě zajímalo, které firmy konkrétně tohle provádějí.

Vím, že některé věci se jinak než z Číny v podstatě koupit nedají a jak to píše Krab, úplně bez čínských výrobků se dnes žije dost složitě. A pokud někdo potřebuje koupit nějaký výrobek, který se jinde než v Číně nedělá, tak to neberu jako morální pochybení ale spíš jako nutné zlo. A ačkoliv se snažím nakupovat co nejmíň věcí a když existuje nečínská varianta, tak vyberu ji, tak se musím přiznat, že pokud po prohledání trhu žádný cenově přijatelný nečínský výrobek nenajdu, tak se k tomu nutnému zlu taky uchýlím.

Grand Admiral Thrawn
11. února 2021, 10:05
3
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Honza 'Hamster' Křeček: Ekonomická likvidace východního bloku, kterou prosadila Reaganova vláda, byla ku prospěchu věci, protože vedla k rychlejšímu pádu komunistických režimů v těchto zemích.

Grand Admiral Thrawn
11. února 2021, 01:30
4
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Petju: Vyrobeno v Číně je dost velký problém i u mobilu, už z toho důvodu, že čínské továrny často využívají práci vězněných Ujgurů a dalších politických vězňů. Pravděpodobně to vypadá podobně jako to bylo popsáno ve filmu Schindlerův seznam, že firma místo zaměstnanců zaplatí správě koncentráku, a ten poskytne levnou pracovní sílu. A paradoxem dnešní doby je to, že lidé bourají sochy lidí, kteří kdysi dávno, před více než dvěma sty lety vlastnili otroky a hovořili o nadřazenosti bílé rasy, ale pak klidně nakupují výrobky, které vyrábějí otroci v Číně, často ještě v horších podmínkách, než měli ti otroci před 200 lety.

Co se týče požadavku na nové auto, tak to mi přijde celkem smysluplné, protože i když si myslím, že zlatá éra automobilismu dnes zrovna neprobíhá, tak to, že to auto je neopotřebované, že v něm přede mnou nikdo nejezdil, že tam nejsou žádné skryté vady a že bude nějakou dobu v záruce, takže mě nečekají neočekávané výdaje jsou celkem signifikantní výhody oproti ojetinám, minimálně pro někoho, kdo tohle nechce nebo nemůže řešit. Volvo určitě není první automobilka, která se mi vybaví, když se řekne radost ze řízení, ale rozumím, že když ti to vyhovuje víc než cokoliv jiného a máš na to peníze, tak může být celkem těžké to nekoupit. Myslím si, že podobně jako to Volvo by mohla jet nějaká Amerika jako Lincoln nebo Cadillac, takže já bych se v takové situaci asi rozhlížel tam.

A co se týče nemožnosti to ovlivnit, tak jeden člověk sám sice moc nezmůže, ale kdyby si třeba většina lidí v Evropě či v Americe řekla, že jim přijde nepřípustné kupovat věci z Číny nebo od činských firem, tak to bude pro Čínskou lidovou republiku znamenat velký problém, zatímco pozice západu a západních firem se posílí. Takže čím víc bude lidí, kteří to nebudou kupovat, tím líp.

Grand Admiral Thrawn
10. února 2021, 20:21
2
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Martanone: Ve svém příspěvku úplně nahoře zmiňuju i Daimler a Stellantis, jakožto problematické automobilky. Ovšem ten důvod, proč je Volvo hlavním terčem je pravděpodobně to, že je narozdíl od ostatních zmiňovaných značek vlastněn výhradně Číňany, zatímco u ostatních značek jsou Číňani jen minoritním vlastníkem.

Grand Admiral Thrawn
10. února 2021, 16:33
0
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Se srovnáváním Čínské lidové republiky a Indie bych byl opatrný. Přece jen Indie je demokratická země, neprovozuje žádné koncentrační tábory, kastovní systém sice někteří lidé dodržují, ale není zaveden v žádném zákoně, je tam vidět pozvolný ústup od těchto tradic a Indie měla i prezidenta z nejnižší kasty tzv. nedotknutelných. Takže až bude mít Čínská lidová republika nebo jakýkoliv její budoucí nástupnický stát prezidenta, který nebude komunistou, tak se bude dát srovnávat s Indií.

Grand Admiral Thrawn
10. února 2021, 13:05
9
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Chápu, že mě zase zhejtujete, ale já to prostě musím napsat. Jo a je mi jasný, že web o autech není ideální místo pro takovéto komentáře, ale situace je velmi kritická a následující informace a hlavně povědomí o jejich vážnosti je podle mě nutné šířit kdykoliv je to možné. Protože firma, která vyrobila testovaný vůz je vlastněná Číňany, a tedy vysoce pravděpodobně spolupracuje s režimem, který je zodpovědný za následující zvěrstva:
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/usa-oznacily-cinske-zachazeni-s-ujgury-za-genocidu/1984651
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/ujgurky-popsaly-svuj-zivot-v-cine-zazivaji-znasilnovani/r~e847063c677f11eb9c800cc47ab5f122/
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kdyz-vymyvani-mozku-nestaci-zeny-promluvily-o-krutem-znasilnovani-cinany-140649
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/z-cinskeho-tabora-napsal-ujgursky-model-rodine-o-muceni-i-spatne-hygiene-114946

A firmy v Čínské lidové republice, ač se tváří jako soukromé, těsně spolupracují s režimem i na těchto zvěrstvech, jako je to ukázáno třeba v následujícím článku:

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/cina-ujgurove-peking-huawei-sledovani-sin-tiang-usa-sankce-firmy-lidska-prava_2012100705_eku

Jo a chápu, že výroba probíhá i v Evropě a že na návrhu auta se pravděpodobně z většiny účastnili Evropané, ale majitel je ze sta procent čínský. Abych byl fér, Číňani jsou i minoritním vlastníkem Daimleru a Stellantisu. A koncern VW sice nemá čínské majitele, ale také koná zlo:

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/ujgurove-cina-perzekuce-bavlna-sin-tiang-nucena-prace-odevni-prumysl-genocida_2012171247_eku

Jo a sorry, že nepíšu úplně k tématu, ale jak jsem už napsal, situace mi přijde kritická a cítím potřebu snažit se ji za každou cenu zvrátit.

Grand Admiral Thrawn
03. února 2021, 16:19
-1
Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?

A třeba Mercedes Vaneo má všechny tyhle věci a přitom má normální spalovací motor. Teda nemá přední kufr, ale při rozměrech toho zadního ani není potřeba.

Grand Admiral Thrawn
03. února 2021, 14:14
0
Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?

Jo, spalováky mají převodovky, spojky a výfuk, ale jaksi je to v tom autě uspořádáno tak, že to ničemu nepřekáží. Úplně nevidím důvod, proč by zrovna tohle měl být argument proti spalovacímu motoru. Elektromobil má zase baterie, které jsou většinou těžší než pohonná soustava auta se spalovacím motorem a i kdyby vývoj baterií probíhal jakkoliv, tak jejich hmotnost nebude zanedbatelná, ačkoliv je tedy jednodušší uspořádat je tak, aby to nepřekáželo. Ale vzhledem k tomu, že u spalovacích motorů již to uspořádání bylo vyřešeno, tak to nevidím jako nevýhodu.

Grand Admiral Thrawn
03. února 2021, 12:23
2
Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?

Spalovací motor je sice komplikovanější než elektromotor, ale pohonné jednotky jako je třeba FIRE of Fiatu dokazují, že je možné ho vyrobit jednodušše levně a spolehlivě. Složitost pohonného ústrojí se spojkou a převodovkou a jejich rozvržení a vedení výfuku jsou argumenty, které by možná obstály někdy v roce 1900, kdy tyto věci ještě nebyly vyřešeny. Ale dnes, po více než sto letech vývoje, jsou všechny tyto teoretické nevýhody dávno překonány a existují auta, která i s těmito "omezeními" mohou dosáhnout rozložení hmotnosti 50:50 a vyvážených jízdních vlastností.

Grand Admiral Thrawn
03. února 2021, 09:54
4
Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?

MBMB: ty uživatelské "nevýhody" jako hluk motoru a nutnost řazení jsou přesně to, co do řízení auta přináší faktor zábavy a potěšení. Kromě toho, pro lidi, kteří to nechtějí, už v Bugatti Royale ze 30. let nebylo nutné během jízdy vůbec řadit. Prostorová náročnost je problémem jak baterií, tak palivových článků. A elektromobil sice nepotřebuje pravidelnou údržbu, ale té baterii po pár letech provozu nepomůže ani ta údržba a prostě odejde a bude se muset vyměnit. Elektromobily mají také svoje provozní omezení, ačkoliv je pravda, že zdrojem těch omezení jsou hlavně úložiště energie a ne elektromotor. Chápu, že některým lidem může elektromobil svými vlastnostmi imponovat, ale že by to bylo něco, po čem by toužili úplně nebo skoro všichni, tak to si nemyslím.

Grand Admiral Thrawn
02. února 2021, 15:13
1
Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?

Baterie je nejdražší část elektromobilu, takže by to bylo pro všechny strany ekonomicky neúnosné. Buď by se uživatelé elektromobilů báli, že by jim do jejich nového elektromobilu mohli dát starou baterii s mnohem menší cenou nebo by provozovatel stanice musel investovat do nových baterií, které by pak měnil uživatelům za staré.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Camaro LT 1975
Chevrolet Camaro LT

1975 rok výroby
170 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Tahoe  1996
Chevrolet Tahoe

1996 rok výroby
180 koní výkon
6 473 ccm objem

Cadillac Eldorado  1976
Cadillac Eldorado

1976 rok výroby
230 koní výkon
6 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4 2000
Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4

2000 rok výroby
270 koní výkon
5 400 ccm objem

Cadillac Brougham ď Elegance 1988
Cadillac Brougham ď Elegance

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem