načítám data...

Grand Admiral Thrawn

JménoPetr Hrubý
BydlištěSvitavy
Registracepřed 18.0 dny
Poslední aktivitapřed 1.7 hod.
Komentářů u článků9
Pozitivních komentářů u článků8
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Gr
Grand Admiral Thrawn
21. listopadu 2020, 17:53
8
Volkswagen Golf 2.0 TDI: Vraťte mi německý pragmatismus!

Nejvtipnější na tom všem je to, že to Daihatsu z předchozího příspěvku má v interiéru víc tlačítek než tohle.

Gr
Grand Admiral Thrawn
17. listopadu 2020, 13:34
2
Škoda Octavia G-TEC: Plyn se stále hlásí o slovo

V článku bylo mínus 10 stupňů, to není v Praze skoro nikdy.

Gr
Grand Admiral Thrawn
14. listopadu 2020, 12:54
5
Jeden fiátek, spousty možností

Slovo giardiniera má více významů. Primárně to znamená zahradnice, pak je to ten zmíněný pokrm, a nakonec je to druh kočáru s úložným prostorem, který používali italští zahradníci někdy na začátku 20. století. https://it.wikipedia.org/wiki/Giardiniera_(trasporto) A právě podle tohoto kočáru pojmenoval FIAT kombi verzi pětistovky. Jinak je to ale velmi zajímavý článek.

Gr
Grand Admiral Thrawn
13. listopadu 2020, 19:34
1
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

Když na to tak koukám, ani se mi to tam nevešlo.

Zatímco dnes si člověk řekne, že nemá cenu šetřit 20 let, protože ty peníze nebudou mít žádnou hodnotu, a radši ty peníze rozháže za dýňová frapučína, avokádové sendviče a za mobily, které vydrží dva roky a pak se kvůli nedostatečné zpětné kompatibilitě a čím dál složitějším aplikacím dělajícím stále totéž, jejich funkčnost zredukuje na úroveň Nokie 3310. A na auto si půjčí od banky a když se za 5 let rozpadne, tak si půjčí znovu. Proto nemají firmy zájem dělat kvalitní zboží a třeba BMW na nějakou kvalitu rezignovalo už v době, když začalo své modely interně označovat písmenem F. Proto se zvyšuje objem produkce dýní, avokád, kávy, mléka atd., což znamená potřebu většího množství zemědělské půdy, tak nastává deforestace. Proto se zvyšuje úroveň těžby různých materiálů na výrobu mobilních telefonů, aut a dalších věcí. A proto se zvyšuje objem výroby těch věcí. Proto se zvyšuje objem nákladní dopravy. A kvůli tomu všemu se zvyšuje ekologická zátěž na planetu.

Abych taky něco napsal k tématu, tak Ignis je jedno z mála nových aut, které se mi opravdu líbí a to ať už s baterkou nebo bez. Sice jsem v něm ještě nejel a v současnosti takový druh auta nevyužiju, ale stejně bych se v něm jednou chtěl projet a kdybych potřeboval auto na krátké trasy, uvažoval bych o jeho koupi.

Gr
Grand Admiral Thrawn
13. listopadu 2020, 19:32
2
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

Taky se připojím. Podle mě to spolu překvapivě všechno souvisí. Podle všeho to vypadá, že CO2 se skutečně chová jako skleníkový plyn, a jeho koncentrace zvyšuje teplotu planety. Není to samozřejmě jediný zdroj, třeba výkyvy ve slunečním záření se na tom rovněž podílejí. V třetihorách a ještě před tím byly koncentrace CO2 ve vzduchu větší a tím jak rostliny přeměňovaly CO2 na kyslík a organické látky (které dnes lijeme mimo jiné do našich aut), tak v určitou chvíli hladina CO2 poklesla natolik, že nastala doba ledová, občas, při příznivých solárních podmínkách, přerušená dobou meziledovou. Takže hádám, že pokud chceme odvrátit další dobu ledovou, tak bychom se neměli vracet na úroveň CO2 před průmyslovou revolucí. Taky si nemyslím, že pokud budeme vypouštět CO2, tak všichni vymřeme. Když přišel koronavirus, tak jsme se taky přizpůsobili a ani ne za rok jsme jako lidstvo stihli vyvinout několik prokazatelně fungujících vakcín. Takže v nejhorším případě si poradíme zase, na Sibiři, na Antarktidě a v podobných lokalitách je místa dost, které teď je neobyvatelné kvůli nízkým teplotám, ale jednou tam může být hezky. Co se týče tání ledovců, tak různí ekologové zapomínají, že k tomu nedojde ze dne na den, ale že to potrvá stovky let, a že za tu dobu se zase nějak stihneme přestěhovat. Takže to zvládneme. Otázka je, jestli je to scénář, který chceme, aby nastal. Mezitím totiž dojde k různým nepokojům, stěhování národů (migrační vlna, která probíhá appx. od roku 2015, je vedle toho relativně zanedbatelná), dočasnému poklesu úrovně civilizace (něco jako nový středověk, ale s technologií, kterou dnes používáme), vymírání druhů (opět, už jich proběhlo asi 5 a nakonec ta biodiverzita zase narostla). Ovšem co je smutné, tak že levicoví aktivisté redukují nepříznivý vliv člověka výhradně na emise CO2. Další problémy, na které se často zapomíná, jsou deforestace, odpady, těžba materiálů, často pomocí jedovatých látek (např. při těžbě kobaltu pro elektromobily). A hlavně, i kdyby nic jiného, tak nám jednou ta ropa dojde. Příroda se z toho jednou dostane, člověk asi taky, ale příjemné to nebude.

V tom, za kolik procent emisí CO2 může jaké odvětví, se jednotlivé studie liší. Ovšem podle žádné z nich není provoz automobilů se spalovacím motorem dominantním zdrojem CO2. A i tam pravděpodobně převládá nákladní doprava, která by šla zredukovat různými způsoby, které zmíním níže. Tudíž jestli bude v Ignisu baterka a poslíený startér, který bude pomáhat při rozjezdu, v globálním měřítku nic nevyřeší. A jestli se levicoví aktivisté v Bruselu rozhodnou sebrat nám naše hračky, taky nic nevyřeší.

Takže jak z toho ven? Tedy jak udržet hladinu CO2 na dostatečné úrovni, která dokáže odvrátit příští dobu ledovou, ale zároveň, aby nemuselo dojít k výše zmíněným komplikacím. A hlavně jak během toho stále mít šanci využívat automobily se spalovacím motorem? Jedním z dominantních zdrojů CO2, deforestace a podobně je zemědělství, a to především živočišná výroba a pěstování rostlin za účelem výkrmu hospodářských zvířat. Součástí řešení by tedy mohlo být redukce živočišné výroby, dost by v tom případě pomohl vývoj klonování tkání masa, nebo jiných náhražek (nemám teď na mysli tofu), tak, aby to bylo levnější než normální maso. Kdyby se cena dostala třeba na 1,5 až dvojnásobek ceny masa, dalo by se nějakým citlivým způsobem (tedy kombinace odpuštění DPH, zavedení spotřební daně na maso atd.) dočasně tato cena vyrovnat, aby se o to zajímalo víc firem, které dalším vývojem dokáží dále zredukovat cenu na přijatelnou úroveň. Nejsem příznivcem dotací, ale tady by to asi dávalo smysl.

Už jsem se zmiňoval o nákladní dopravě. Opravdu není potřeba, aby se všechny potraviny vozily z Polska do zbytku Evropy, když se dají pěstovat i v zemích, kam se dnes dovážejí. Úplná idiocie je pak pěstovat řepku a spálit ji pak během převozu potravin ze zahraničí, které jsme si kvůli té řepce nemohli vypěstovat doma. A hlavně ta řepka autům ani nechutná, pokud to teda není Mercedes W124. Dále není potřeba, aby se zboží vozilo z Číny, když si ho můžeme vyrábět v Evropě. Tohle všechno by šlo zredukovat zavedením cel, a to pro všechny země na potraviny, které si nedokážeme vypěstovat doma, a na ostatní zboží pro země např. mimo Evropu. V Bruselu o něčem takovém nechtějí ani slyšet, což dokazuje, že jim o ekologii až tak moc nejde.

Dalším odvětvím je energetika. V tomto případě již určité čisté zdroje máme, ale žádný z nich není ideální. Část lidí odmítá obnovitelné zdroje, protože nefungují, a ten zbytek odmítá jádro, protože funguje. Ultimátní řešení pak bude jaderná fúze, kde podle různých odhadů by to mohli již brzy (tak za 15-30 let) v ITERU vyrobit energii a do konce století by to mělo jít i komerčně. A do té doby to nějak překleneme tím, co už máme k disposici. Určitý odklon od uhlí, které je nejhorší zdroj energie z hlediska těžby i spalování, je už pozorovatelný, hlavně pak ve vyspělých zemích. A protože to chtějí i současné garnitury, tak se to asi nějak vyřeší. Co se týče skladování energie, které je nutné hlavně u obnovitelných zdrojů, tak si nemyslím, že baterie jsou ideální řešení, když vidíme, jaká je jejich výdrž v elektromobilech. Elegantní řešení, které už dnes vyvíjejí některé automobilky, a které by mohlo jednou nahradit fosilní paliva, jsou syntetická paliva. Tedy v době, když bude zrovna svítit slunce, foukat vítr, nebo v případě jádra kdykoliv, se z vzdušného CO2 vyrobí palivo a to se pak nalije do aut, nebo do generátorů, které budou produkovat elektřinu tehdy, když to bude potřeba. Výsledný proces je CO2 neutrální. Na venkov ideální, na dálnici taky, pro lodě a náklaďáky taky, aby nemusely tahat extrémně těžké baterie, v centrech velkoměst, kde není jedno, že se ty emise vypouštějí přímo tam, bude asi lepší použít buď vodík, nebo, bohužel, baterie. A taky bude dobré zajistit co nejvíc plynulý provoz, protože při rozjezdech a brždění dochází k opotřebení pneumatik a k rozviřování prachu. Bohužel nejen pražští bukanýři dělají přesný opak.

A asi nejdůležitějším krokem je to, aby se lidi většinově přeorientovali od rozhazování za nekvalitní zboží k nižší spotřebě kvalitního zboží. A za současný stav můžou hlavně centrálními bankami nastavené nízké úrokové sazby a vysoké inflační cíle. Ekonomové pak dokonce míře nezodpovědného chování a rozhazování začali říkat výkon ekonomiky, aby své teorie obhájili. Na současném stavu vydělávají především korporace, levicoví experimentátoři a hlavně banky, běžný člověk prodělává. Totiž kdyby nebyla inflace (a třeba za první republiky byla dokonce deflace), tak by si lidi řekli, že si budou 10 až 20 let šetřit na Land Cruiser nebo na Mercedes S-Klasse nebo třeba na Ferrari, a pak s tím budou do konce života jezdit. A to by se dalo, protože už asi 15 let se auta v podstatě nevylepšují, jen se tam cpou radiomapy a asistenční systémy. Jo a provoz by byl čistý, protože by to jezdilo na syntetický benzín vyrobený pomocí energie z jaderné fúze, takže výsledná ekologická zátěž by byla zanedbatelná. A tím by vzrostl tlak na firmy, aby vyráběly kvalitnější zboží, poklesl by objem těžby a produkce CO2 během výroby a transportu zboží. Zatímco dnes si člověk řekne, že nemá cenu šetřit 20 let,...

Gr
Grand Admiral Thrawn
12. listopadu 2020, 12:12
2
Toyota Land Cruiser 200 5,7 V8: Nejsem cvok. Prostě jen vím, co chci

Myslel jsem to tak, že pokud dnešní auto vypadá jako 10 let staré, tak pak auto, které bylo vyrobeno před 10 lety, tak pořád vypadá jako nové. A pokud bude Land Cruiser za 10 let vypadat podobně jako ten dnešní, tak pokud si někdo dnes koupí nový Land Cruiser, tak bude za 10 let pořád vypadat jako nový. Což je přesně to, co zákazníci chtějí, protože si většinou Land Cruiser nekupují na dva roky, ale chtějí s ním jezdit třeba 10, 20 nebo i 30 let. Proto ta spolehlivost, proto ten design a proto ten rám.

Zrovna Němci podle mě mají design většinou spíš konzervativní. Samozřejmě, že se najdou výjimky. Ale třeba co se týče interiéru, tak auta s tradičním uspořádáním vypadají i po 20-30 letech pořád dobře, ale když se rozhodli experimentovat a dávat tam různé obskurně tvarované plasty, displeje atd, tak to dost rychle zastaralo a výrobci se zase vrátili k běžnému uspořádání. I když třeba osmdesátkové interiéry s plasty a LCD displeji jsou teď už celkem pěkné retro. A myslím si, že ty dnešní interiéry s obřími radiomapami a auta s milionem zbytečných hran budou taky za pár let vypadat zastarale a tradiční design od výrobců, kteří se od toho dokázali zdržet, tak budou vypadat lépe.

Gr
Grand Admiral Thrawn
11. listopadu 2020, 23:09
0
Ptejte se: Luxusní sedan za milion

Nejenže čtyřválec, ale ještě k tomu čínskej.

Gr
Grand Admiral Thrawn
11. listopadu 2020, 22:42
1
Toyota Land Cruiser 200 5,7 V8: Nejsem cvok. Prostě jen vím, co chci

V tom, že to vypadá jako 10 let starý model, je právě to kouzlo nadčasovosti. Kdyby to vypadalo jako podle poslední módy, tak by to za pár let začalo vypadat strašně zastarale.

Gr
Grand Admiral Thrawn
07. listopadu 2020, 00:50
8
Znáte Škodu Agromobil?

Nebýt Sovětského svazu, tak bychom přijali Marshallův plán a neměli bychom hlad. Samozřejmě, že doba byla jiná, ale pokud Velká Británie zvládala vyrábět Land Rover, tak my bychom tohle zvládli vyrábět taky. A kdyby to tady komunisté nezplundrovali, tak by Škoda nikdy nebyla prodána Volkswagenu. Před 2. světovou válkou byl český automobilový průmysl na vrcholu, Tatra 87 byla asi nejmodernější auto tehdejší doby, Škoda, Praga a další rovněž dělaly kvalitní auta. A po 40 letech komunismu vyráběla Tatra v podstatě to stejné auto jako před válkou, jen s hnusnější karoserií. Škoda 120 byla na západě jen pro smích. A když pak představili Favorita, což byl mimochodem velký úspěch, že vůbec v takových podmínkách něco takového vzniklo, tak to na západě byl low-cost, něco jako dnes Dacia Logan. A protože jsme před válkou byli vyspělá průmyslová země a v roce 1989 to tady vypadalo tak, jak to vypadalo, tak z toho logicky vyplývá, že se něco muselo pokazit. A to, co se pokazilo, bylo to, že tady 40 vládli komunisté. Takže můžeme být ještě rádi, že Škoda dopadla tak, jak dopadla, protože nebýt Volkswagenu, tak by Škoda zanikla a v té továrně by se vyráběl Renault Twingo nebo nějaký jiný okrajový model.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem