
Grand Admiral Thrawn
Jméno | Grand Admiral Thrawn |
---|---|
Bydliště | Evropa |
Registrace | před 2.2 rok. |
Poslední aktivita | před 3.4 hod. |
Příspěvků ve fóru | 2 |
Komentářů u článků | 180 |
Pozitivních komentářů u článků | 86 |
Negativních komentářů u článků | 36 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů



Tenhle tablet je naštěstí jenom hnusnej. Aspoň ale nemezuje funkcionalitu ovládacích prvků, jak je v dnešní době u některých automobilek zvykem.


Takže tu máme uskákaný cukající čínský šunt s motorem 1.6, se spotřebou, jakou měla Tatra 87 skoro před 90 lety, za cenu výrazně přesahující BMW 5 a téměř atakující BMW 7. Nedovedu si úplně představit, že si to, kromě předsedů komunistických stran, v Evropě někdo koupí.

Píše se rok 2084. Sériově vyráběné kompaktní jaderné reaktory umožňují produkci přebytků čisté energie,. Díky tomu je možné vyrábět dostatek syntetických paliv pro všechny automobily na planetě a není nutné zabývat se ekologicky náročnou těžbou drahých kovů, která by byla nutná pro zajištění baterií pro elektromobily.
Na počest stého výročí od počátku výroby Toyota uvádí na trh čtyři speciální edice svého globálně nejprodávanějšího modelu Land Cruiser J70, které jsou symbolicky pojmenovány Sevastopol, Ürümqi, Kabul a Pchjongjang na počest měst, na jejichž osvobozování se tento legendární model podílel. Namísto běžného dieselového osmiválce 4.5 litru se pod kapotou všech speciálních edicí nastěhuje vidlicový šestnáctiválec o objemu 8.0 litru, který je známý z nedávno uvedené páté generace modelu Toyota Century. Speciální edice budou dále vybaveny dřevěným obložením interiéru a vlněnými sedadly. Klimatizace, vyhřívání sedadel a rádio budou ovládány tlačítky, na přání bude k dispozici palubní počítač s monochromatickým displejem o úhlopříčce 5 palců. Model bohužel nebude k dispozici v Evropské unii, cena ve Švýcarsku bude 49 999 CHF, tedy v přepočtu asi 20 milionů Kč, či 50 milionů Eur.
Na trasu Praha, Ostrava nasadí České dráhy od příštího roku vlakové soupravy Volvo XE90. Jedná se o poslední model vyvinutý ještě pod taktovkou čínských soudruhů. Díky použití hliníku a kompozitních materiálů se těsně podařilo udržet hmotnost vlaku pod 1000 tunami. Díky důvtipu čínských inženýrů bude riziko úmrtí po nárazu jen 2x vyšší než u první generace Volva XC90, která byla na trh uvedena již před 82 lety. Sedadla budou vyrobena z odpadu vyloveného uprostřed moře.
Chystaný model Volvo V70, jehož vývoj byl již plně v režii švédských kapitalistů, bude pohánět dvakrát přeplňovaný pětiválec o objemu 2.5 litru, jehož výkon se má pohybovat okolo 600 koňských sil. Motor bude standardně spřažen s manuální převodovkou, na přání bude k dispozici hydroměničový automat. Automobil bude vyroben z vysokopevnostní švédské oceli. Hmotnost se má vejít pod 1300 kg.

VK: Myslím, že vím, co přesně hledáš: https://www.cd.cz/default.htm

Přední světla mají tvar kladiva a ta zadní mají zase tvar srpu.

Tak když už jsou zase ta dvacátá léta, tak tomu automobilky přizpůsobují i design.
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_NN#/media/File:Renault_nn_1926_06011701.jpg


Že to designoval Kabaň je celkem zjevné, vzhledem k tomu, že to skoro ze všech směrů vypadá jako Kodiaq.


Díky za další zajímavý test. Rád bych se zeptal, jak si testovaný Lexus LS vede v porovnání s dříve testovanou Toyotou Century.

Ona ta Arkana zase tak úzká není. Se svými 182 cm je podobně široká jako Mercedes W211 (182.2 cm) a širší než třeba současná generace Hyundaie i30 (197.5 cm). Bohužel se jedná o další ukázku současného trendu, kdy se auta stavějí zvenku zbytečně rozměrná a zevnitř příliš stísněná.

riderhenry: Chtělo by si uvědomit, že v Evropě zuří válka. Úplně zbytečná a krvavá. Jediným viníkem této války je RuSSko a jeho Vůdce Vladimír Putin. RuSSáci v této válce úplně zbytečně vraždí nevinné lidi včetně dětí. No, a tyhle extremistické partaje, které tu doporučuješ volit, jsou plné proruSSkých košťat, která s různou intenzitou podporují ty odporné ruSSké vrahy. Volit něco takového je dnes z morálního hlediska naprosto nepřijatelné.
Ještě si dovolím dvé poznámky. 1. Není pravda, že by pro zachování spalovacích motorů v autech bylo nutné volit extremisty. Téměř polovina všech europoslanců hlasovala proti zákazu spalovacích motorů, mezi nimi například europoslanci za ODS. 2. O dopravě v jednotlivých městských částech do velké míry rozhodují právě samosprávy těchto městských částí. Tzn. pokud je ve vedení městské části nějaký zelený magor, občas nepomůže ani rozumné vedení města.

Dovolím si poopravit pár nepřesností z článku. Zaprvé, není pravda, že by čínští soudruzi vytáhli automobilku MG z bankrotu. Oni jen koupili práva na jejich logo s úmyslem lepit ho na jejich generický čínský šunt, aby ho mohli začít cpát do Evropy. A čínský původ je rozhodně důvodem, proč tyto stroje musí být odepsány. Jelikož totiž soudruzi stále ještě neuzavřeli své koncentrační tábory ve východním Turkestánu, je morálně naprosto nepřípustné od nich kupovat automobily. V tomto případě je to o to horší, že MG vlastní soudruzi přímo a ne prostřednictvím nastrčené figurky.
Zároveň je to nesmysl i z ekonomického hlediska. Totalitní státy totiž mají jednu zásadní strukturální chybu, že jsou prakticky řízeny jedním člověkem, nebo maximálně malou skupinou. A když se pak tento člověk rozhodne udělat něco velmi stupidního, jako například zaútočit na sousední suverénní stát, o němž je z důvodu svého napoleonského komplexu přesvědčen, že by mu měl patřit, nebo, já nevím, třeba uvrhnout půlku země kvůli deseti nakaženým do tvrdého lockdownu, tak to má za následek zhroucení dodavatelských řetězců a dvoucifernou inflaci. Pokud je to možné, tak je potřeba od těchto zemí nic nebrat a pokud to možné není, tak je nutné ihned začít hledat nové cesty, aby to možné bylo.
A co se týče aut samotných, pokud by se někomu zdálo výhodné platit částku na úrovni Hyundaie i30 kombi za auto, které je podobně výkonné, ale zároveň mnohem horší, méně odladěné, méně bezpečné, pravděpodobně i méně prostorné, s horší servisní sítí a socialistické, jen proto, že má o trochu víc cingrlátek a módní vyvýšenou karoserii, tak je nutné zmínit, že 424 940 Kč není finální cena, ale že je k tomu nutné připočíst postupnou ztrátu nezávislosti a morální důstojnosti.
No a kdo se zajímá o lehkonohý roadster, tak moc dobře ví, co je vždy odpověď.

Asi to nebude vyložená tragédie, ale napadá mě minimálně 10 různých japonských a korejských aut, která budou fungovat lépe a zároveň jsou i levnější.

Autíčkář na tom dnes podle mě není zase tak špatně. Minulý týden tu byla Toyota Century, předtím starý Jaguar, Mercedes W202, k tomu nějaké modernější spalovací věci. Že se mezi tím objeví i méně zajímavá auta, je celkem zjevné a ani bych po nikom nechtěl, aby se mi pokaždé trefil do vkusu.

Díky za zajímavý test o zajímavém autě. Podle mě je to fascinující stroj, jehož úkolem není působit luxusně, ale luxusním být.

Po Zürichu je nejlepší jezdit na kole. Do práce jedu z kopce a občas jsem i rychlejší než auta. A když jedu z práce, tak to vezmu lesem a mám z toho příjemnou projížďku.

pracují levněji, ale vládne jim tam pevnou rukou XAEA12 Musk třetí a ten se netají svými plány na okupaci Země. Pokud se na něm staneme závislými, tak nás začne zneužívat, vydírat nás zastavením dodávek zboží a nakonec na nás i zaútočí."
A odpovědí bude něco jako:
"Ale okupace cizího území, to jsou praktiky 21. století. To už se přece v 22. stoietí stát nemůže."...

Pro dosavadní vývoj společnosti platí dva poznatky:
1. Cyklicky se opakují "dobré" a "špatné" časy proto, že když nastanou špatné časy, jsou lidé více obezřetní a snaží se o odvrácení problému, pak když se to zlepší, tak nějakou dobu jedou setrvačností, ale jak se jim začne zlepšovat životní úroveň, tak postupně obezřetnost ztratí, začnou dělat špatná rozhodnutí, jejichž kumulace jejich životní podmínky opět zhorší, čímž se dostáváme opět na začátek cyklu.
2. Lidstvo postupně kumuluje vědomosti, na nichž staví další poznatky a zároveň je uvádí do praxe. Díky tomu dochází k zlepšování životních podmínek v čase. Takže i když doba renesance se dá považovat za "dobré časy", zatímco současná doba vypadá spíše jako "špatné časy", tak jsme asi všichni rádi, že můžeme žít dnes a ne během období renesance.
Tyto dva poznatky jsou natolik obecné, že bych je považoval za invariantní, a tudíž platné i do budoucnosti.
Protože jsme na Autíčkáři, tak bych ilustraci začal symbolicky rokem 1886, kdy byl patentován vynález automobilu. V této době vrcholí průmyslová revoluce, díky zvýšení efektivity zemědělství a vědeckým poznatkům se lidem během posladních pár dekád výrazně zlepšila životní úroveň. Lidé jsou každý rok bombardováni novými vynálezy, které jim do té doby připadaly jako z říše snů. Do roku 1900 se podaří zajistit hygienické podmínky ve městech, délka života se prodlužuje.
Kolem roku 1900 se lidé mají tak dobře, že už si myslí, že vše, co mělo být objeveno, tak už bylo objeveno. Nastává éra tzv. Belle Epoque. Britští podnikatelé si staví honosné vily na Azurovém pobřeží. Lidé si užívají života čím dál tím víc. Začínají věřit různým okultním obskurnostem. Američtí sedláci si kupují Ford T.
Zároveň se ale nad Evropou začínají stahovat mračna. Němci získávají chutě okupovat a začíná se blížit hrozba války. Na potápějícím se Titaniku ale stále hraje hudba.
Najednou nastává šok! Válka. Lidé si uvědomili, že to neuhlídali, ale to už bylo pozdě. Mnoho nevinných kvůli tomu muselo zemřít. Co nezkosila válka, dorazila ničivá pandemie.
Válka i pandemie nakonec každopádně skončily. Lidé měli možnost využít nejnovější technické poznatky, aby vybudovali to, co do té doby zničili. V Československu je přijat elektrifikační zákon, díky němuž může během následujících 20 let většina obyvatel ČSR používat elektřinu. Ulice velkoměst po celém "překypují" automobily. Staví se obchodní domy. Díky bigbandům, které jsou levnější než klasické orchestry, si mohou hudbu vychutnávat i nižší vrstvy obyvatelstva.
Lidé chtějí žít co nejvíc nerušeně. Ani zdrcující ekonomická krize je neprobudila. Heslem se stává "Už nikdy válku." Zároveň se jeden Schicklgruber rozhodl, že chce okupovat, v čemž mu zdárně sekunduje jistý soudruh Džugašvili.
Další šok. Nastává válka. Horší a ničivější než všechny války předtím, včetně té, která byla před 20 lety. Lidé se nakonec probrali, ale zase bylo pozdě. Mnoho krve bylo prolito, a to naprosto zbytečně.
V průběhu války vznikly další zázračné vynálezy: jaderný reaktor, počítač, raketa, radar a mnoho dalších. Nakonec válka skončila. Bohužel ne úplně šťastně, svobodu se podařilo vrátit jen do poloviny světa. Zničené se opět začalo nahrazovat nově vybudovaným. Po několika chudších letech, kdy se svět vzpamatovával z války, nastává ekonomický zázrak. Za zvuků rock and rollu se američtí teenageři projíždějí s osmiválcovými automobily a popíjejí Coca-Colu. Auta se konečně rozšiřují i v tehdy chudší Evropě, vznikají lidové vozy jako Fiat 500 či Mini, natolik legendární, že i dnes vznikají jejich moderní inkarnace. Startují vesmírné závody. Zlatá šedesátá léta vrcholí symbolicky vstupem člověka na povrch Měsíce.
V tu dobu se ovšem zhýčkaná západní mládež začíná volat po pádu kapitalismu. Rusáci okupují Československo. Formuje se Rote Armee Fraktion a páchá terorismus ve jménu srpu a kladiva. Američané nejsou schopni porazit Vietkong bojující stylem guerrilové války. Nastává ropná krize. Británie se pod nadvládou levice dostává téměř ke krachu.
Svět se tentokrát naštěstí dokázal vzpamatovat celkem rychle. Na pultech obchodů se objevují osobní počítače. V USA i v Británii vládne pravice odhodlaná ekonomicky udolat CCCP. Po ruské okupaci Afghánistánu tam Američané posílají protiletadlové systémy Stinger, čímž CCCP odrovnají a urychlí jeho pád. Nastává zázrak. Komunismus padá. USA získává neotřesitelnou pozici. Všechno dopadá dobře, všichni se budou mít dobře. Dějiny končí.
S tímto pocitem neotřesitelnosti začíná ovšem západ dělat chyby. Strategické továrny se uzavírají a výroba se přesouvá do totalitní ČLR. Ve jménu ekologie se vypínají bezemisní zdroje energie a energetická závoslost na Rusku se postupně zvyšuje, zatímco zákeřný zmrd ze zakrslou zmijí (toť vysvětlení znaku Z) postupně zvyšuje svůj vliv a okupuje přilehlá území. Snaha západu o rozšíření demokracie do arabských zemí končí naprostým fiaskem a velkou migrační vlnou. Ani to ale nedokázalo svět probudit. Německé firmy sázejí na řetězec solárních a větrných elektráren v kombinaci s bateriovými elektromobily. Jako záložní zdroj postupně budují dva Nordstreamy. Když se toto řešení ukazuje být neudržitelným, vnucují ho ostatním státům EU, aby měli alespoň nějaký zisk. Špatná rozhodnutí se kumulují, ale svět se má tak dobře, že s tím odmítá cokoliv dělat.
Určité lehké probuzení nastalo po nástupu pandemie koronaviru, ale bylo to moc pomalé.
Finálně se svět probudil před měsícem.
Objevili jsme se ve špatných časech. Reakce západu byla naštěstí rychlejší a rozhodnější než před 80 lety. Teď musíme ovšem očekávat několik let se zhoršenou životní úrovní. Čím rozhodnější reakce západu, tím lepší.
Válka nakonec skončí. Putin atomovku nepoužije, protože si buď uvědomuje, že by to vedlo k jeho úplnému zničení, nebo si to alespoň uvědomují jeho podřízení, kteří mu v případě nejvyšší nouze něco přimíchají do kávy.
Za několik let se probudíme do nového světa. Nové kompaktní jaderné reaktory firmy Rolls-Royce budou vyrábět čistou bezemisní elektřinu, kterou budeme dle svého gusta svá auta buď přímo nabíjet, nebo do nich budeme tankovat syntetický benzín díky této elektřině vyrobený. Efektivní výroba tzv. růžového vodíku umožní kromě syntetického benzínu a nafty i levnou výrobu hnojiv, která nakrmí celý svět. Ekologická zátěž planety se sníží a životní úroveň bude přesto růst. Británie, Francie a V4 se budou navzájem předhánět ve technologii kompaktních jederných reaktorů, Německo se svým dogmatickým odmítáním jádra postupně upadne v zapomnění. Významně se vyvine technologie jaderné fúze, ale díky levným cenám konvenčních jaderných reaktorů nebude zatím nikdo motivován tuto technologii využívat. Vladimír Putin zhebne (napsal bych zemře, ale pan Bělobrádek by nesouhlasil) a bude pohřben pod taneční parket, kam budou lidé chodit, aby si zatančili na jeho hrobě. Sílící ekonomický tlak nakonec povede k pádu komunismu v ČLR a Medvídek Pú bude po letech v ústraní pohřben vedle Putina. A ano, nakonec pravděpodobně zase usneme na vavřínech.
Takže pokud nám další generace něco neuvěří, tak to bude to, když jim budeme říkat:
"Nemůžeme přesouvat výrobu na Mars. Roboti tam sice...

Líbí se mi fotografie číslo 17.

Je to jedna z mých nejoblíbenějších scén v celé historii kinematografie, ale nemůžu si nevšimnout toho, jak tam James Bond projíždí malebnou alpskou krajinou a na navigaci mu to ukazuje, že je kousek od Ženevy.

Swift Sport se do limitu vejde s celkem slušnou rezervou. A mě náramně bavil i obyčejný Swift s 1.2 atmosférou, který se alespoň v ČR dá sehnat v podstatě za polovinu.

V podobné situaci bych si tu Mazdu nechal, vzhledem k tomu, že je v dobrém stavu, všechny vypsané požadavky splňuje a očividně vás jízda s ní baví a máte ji rádi. Nevidím důvod se takového auta zbavovat.

Jo, tohle se mi líbí. Je vidět, že tohle auto bylo vyvíjeno srdcem. Vím, že to tu už zaznělo, ale musím pochválit ten interiér.

Problém je v tom, že kompetentní člověk se snáze dostane do vedení firmy, kde je potřeba něco smysluplného vybudovat a prorazit s tím na trhu, než do vedení státu, kam jsou často voleni hlasití, ale zato velmi neschopní jedinci. Kromě toho, že ti nejkompetentnější stejně sedí na univerzitách a věnují se tomu výzkumu. A ano, lidé dělají ekonomicky nesmyslná rozhodnutí, ale stále je bezpečnější, když tu máme třeba deset firem, kde když se polovina z nich rozhodne špatně, tak tu stále je někdo, kdo jde správným směrem, než když je tu jeden stát, který když rozhodne špatně, tak jde vše do kytek. Pak jsou tu systematické chyby, jako byl právě přesun výroby do ČLR, ale na tom se podílely jak státy, tak soukromé firmy, ve vedení států se nikdo prozřetelný neobjevil a aby se to začalo obracet, tak bylo nutné nejdřív padnout na hubu.
Výhoda kapitalizmu je v tom, že má největší korelaci mezi zájmy jednotlivce a zájmy společnosti. A souhlasím, že nějaká forma řízení státu je potřeba k tomu, aby pomáhala vykrýt oblasti, kde jsou tyto zájmy korelovány méně. Tudíž jsem pro to, aby bylo z veřejných peněz dotováno třeba zdravotnictví, školství, nebo třeba právě ten základní výzkum. Protože si dokážu představit, že zatímco třeba základní výzkum v informatice by klidně mohly financovat technologické firmy, které na něm mají ekonomické zájmy, tak třeba výzkum hnízdění ptáků nikdo ze svého financovat nebude, protože to už lukrativní není.
A co se týče vlivu státu na ekonomický sektor, tak může být v určitých situacích smysluplné řízení ve formě identifikace několika odvětví, která mohou být lukrativní a jejich ovládnutí posune stát na vedoucí pozici oproti jiným státům. Pak může stát investovat do jejich výzkumu a podporovat firmy, které se rozhodnou dělat totéž. Ale je nutné to dělat moudře a opatrně, jinak to vede k solárním baronům a dotacím na linky na toustový chléb. Rozumnou formu řížení si představuji nějak takto: https://www.kurzy.cz/zpravy/616924-francie-chysta-investice-do-prelomovych-technologii/ Naopak řízení ve formě "Tady máte inferiorní produkt bez použitelné infrastruktury (tedy elektromobil) a za deset let si nekoupíte nic jiného, bez ohledu na to, jestli se ho do té doby podaří vyvinout do prakticky použitelné podoby a bez ohledu na to, zda vám pro něj postavíme infrastrukturu, na které jsme btw. ještě nezačali pracovat a místo toho vám vypneme zdroje energie, které jsou sice ekologické, ale my je nemáme rádi." je jen cesta ke zkáze.

MBMB: I soukromé firmy mají zájem na základním výzkumu, protože správného majitele firmy zajímá i to, co bude za 100 let, a to i přesto, že bude už pravděpodobně mrtvý. A to proto, že v tu dobu budou ve vedení firmy třeba jeho pravnuci a stávající majitel má zájem na tom, aby se jim dobře dařilo a aby nesli jeho odkaz i po jeho smrti. Firmy, které se o budoucnost nezajímají, dříve či později zkrachují. Proto také není základní výzkum financován výhradně z veřejných, ale i ze soukromých peněz. U každého výzkumného projektu jsou ale potřeba hlavně vědci, kteří jsou zapálení pro výzkum a mají dobré nápady, Jinak tomu nepomůže ani 50 % státního rozpočtu.

riderhenry: Nikde jsem nepsal, že by o tom měli rozhodovat centrální plánovači. I soukromé firmy si dovedou spočítat, že je to pro ně vysoce lukrativní byznys a budou do toho investovat.

Problém s elektřinou můžeme vyřešit použitím jaderné energie. Ztráty při unikání by bylo možné zmírnit minimalizací času mezi výrobou a spotřebou vodíku, tedy by bylo dobré, aby byla produkce decentralizovaná. Popřípadě můžeme vodík využít jako mezistupeň pro výrobu syntetických paliv, která tolik neunikají. Ztráty při výrobě, stlačování a v palivových článcích tam vždy nějaké budou, ale myslím si, že bude možné je snížit na únosné hodnoty postupným vývojem, ke kterému dojde tak jako tak, protože letadla nebo třeba náklaďáky na baterky jezdit nebudou, takže bude ekonomicky výhodné do toho investovat.

riderhenry: Taky nesouhlasím s nucenou elektrifikací osobní dopravy, obzvlášť pokud je vedená tak nekoncepčně, jak se o to dnes snaží Brusel, kde se obávám, že výsledkem bude jen přesunutí problému ze spalovacích motorů do uhelných elektráren. Ale pokud chceme být za 80 let technologicky dále, tak je podle mě dobré už dnes uvažovat o jednotlivých cestách budoucího vývoje a začít investovat do různých energetických odvětví jako jsou malé sériově vyráběné jaderné reaktory, produkce vodíku pomocí elektrolýzy, produkce syntetických paliv, lepší baterie, fotovoltaika, palivové články, efektivnější vodiče atd. Protože dnes jsou ty technologie v zárodečném stádiu a nedokážeme odhadnout, která metoda má nejlepší potenciál ke zlepšování. Až budou tyto technologie, nebo aspoň některé z nich, v použitelném stavu, tak se může rozhodovat o tom, jaká kombinace bude nejefektivnější, začne se stavět infrastruktura (jen to může trvat třeba 20 let) a pak se to teprve může masově rozšířit.

HeavySmoker: Je pravda, že jádro by mohlo být v případě lodí lepší řešení. Odpadá nutnost konvertovat energii do vodíku, ten skladovat a pak ho zase konvertovat zpět do elektrické energie, díky čemuž bude celý proces efektivnější. Při tom všem by mělo i chlazení být jednodušší než na souši.
riderhenry: V průběhu 21. století se klidně objedeme s ropou, ale ta nám jednou dojde a pak budeme mít dvě možnosti, buď nalezneme zdroj na ropě nezávislý, nebo se vrátíme zpět do 18. století.

rock: Mám na mysli hlavně dobu na konci tohoto století a ještě později. Do té doby se to buď vyřeší, nebo se ten vodík bude používat jako mezistupeň pro výrobu syntetických paliv, kde už by problém s únikem paliva být neměl.

Skoro se divím, že autor nezmínil, že Toyota i dnes vyvíjí motor využívající spalování vodíku. https://global.toyota/en/newsroom/corporate/35209996.html
V budoucnosti bude potřeba celkem velké množství vodíku, protože pokud chceme bezemisní dálkovou nákladní dopravu nezávislou na ropě (to nejsou jen náklaďáky, ale i lodě a letadla), tak nám v podstatě ani nic jiného nezbývá, protože instalace beterií by znemožnila jakoukoliv praktickou využítelnost. Prakticky jediná alternativa je používat syntetická paliva, ale mezičlánkem v jejich produkci je zase vodík. Takže v budoucnosti téměř jistě dojde ke zvýšení objemů a efektivity produkce vodíku.
A tudíž nebude důvod, proč to ten vodík nelít i do osobáků. Ono teda většina aut asi budou elektromobily s malou baterkou asi na 100 km a s palivovým článkem, který bude prakticky fungovat jako range extender, čímž se umožní delší dojezd bez nutnosti instalace baterií o hmotnosti menšího automobilu, které by stejně zůstaly většinu času nevyužity. Při krátké cestě třeba do práce budou lidé nabíjet normálně ze sítě a kdo bude chtít jet někam dál tak do toho "naleje" vodík.
A tyhle motory na spalování vodíku asi nebudou úplně mainstreamovou záležitostí, ale stále je tu možnost využití v automobilových závodech a taky pro budoucí petrolheady (možná spíš hydrogenheady ?), kteří budou mít zábavnější alternativu k palivovým článkům. Protože proč to nedělat když toho vodíku bude všude dost.

Ne, vyrábět auta v ČLR rozdodně není v pohodě. To, že jsme dopustili monopolizaci některých strategických odvětví do rukou totalitní a komunistické země byla největší chyba západní civilizace v posledních dekádách a dnes se nám to vrací v podobě nedostatku zboží a masivní inflace. Dnes už je snad naprosto zjevné, že je nutné tento trend zvrátit a ne v něm pokračovat. A co se týče těch surovin, pracovní síly a energie, tak na to nejde reagovat jinak než takto:
Prostě suroviny právě teď nemají, energii taky ne, protože si soudruzi svou arogantní zahraniční politikou zavřeli dveře k australskému uhlí, které tam bylo hlavním zdrojem energie a teď marně hledají náhradu v méně kvalitním uhlí např. z Bangladéše. Mimochodem, takto masivní využívání uhlí není úplně slučitelné s ekologií, kvůli které si ty elektrické nesmysle lidi hlavně kupují. A co se týče levné práce, tak tam je ten největší problém. Jako oni ji sice mají, ale je to nucená práce Ujgurů vězněných v koncentračních táborech. Jako fakt nechápu, jak může tohle být pro někoho akceptovatelné. Prostě pokud máme jinou alternativu, je potřeba to nekupovat.
B Klasse je náhodou ideální auto pro německé důchodce, kteří nepotřebují moc prostoru, ale kvůli nastupovaní požadují vyšší auto a přitom chtějí Mercedes, aby nemuseli slevit ze svých nároků na ergonomii. Proto s ním taky mnoho německých důchodců jezdí. Jen teda moc nechápu, proč se to Mercedes snaží prezentovat jako rodinné auto.

Tady se úplně nabízí srovnání s úspěšnými projekty lidových aut, jako je Citroën 2CV, Fiat 500, či třeba Mini. Tam se totiž primárně řešilo to, aby to auto bylo použitelné a dobře fungovalo, a to hlavně v zemi původu, třeba CItroën 2CV měl převézt sedláky po poli rychlostí 60 km/h s pytlem brambor a platem vajec a žádné vejce se nemělo rozbít. A s ohledem na tyto požadavky se pak minimalizovala cena. Myslím si, že i ten náklaďák Tata Ace byl vyvíjen podobným způsobem. U Taty Nano bohužel postupovali přesně opačně, tedy zafixovali cenu a pak se snažili tuto cenu podlézt a reálná použitelnost byla až druhořadá.


Chochin: To, co jsi viděl, byla vesnice vybudovaná na počest křižníku Potěmkin, oni totiž soudruzi cizincům nic jiného ani neukazují. A co se týče toho autonomního vozidla, tak Tesla vydala první verzi Autopilotu už v roce 2014 a první pokusy na západě probíhaly už v 90. letech.

Podle mě je přechod na elektromobilitu pro ekologii de facto irelevantní, protože emise z osobní automobilové dopravy tvoří jen marginální část emisí CO2, těžba materiálu pro baterie je celkem svinstvo, jak bylo popsáno v článku a navíc mohou být elektromobily jen tak čisté, jak jsou čisté zdroje elektrické energie. Jsou tu mnohem důležitější problémy, které je potřeba vyřešit pro dosažení ekologické budoucnosti Jsou to ovšem záležitosti, které nejsou tolik viditelné, takže je progresivní levicoví rádobyekologové tolik neprotlačují. Mezi tyto patří například samotná čistota a stabilita zdrojů elektrické energie, nehospodárné zemědělství vedoucí k likvidaci půdy a k deforestaci, zbytečně velká vzdálenost mezi místem produkce a místem prodeje zboží (třeba některá elektronika obepluje mezi vytěžením a prodejem koncovému spotřebiteli planetu klidně dvakrát), či nízká kvalita zboží nutící k vyšší těžbě a produkci zboží.

Ona ta budoucnost možná nebude až tak černá: https://www.novinky.cz/auto/clanek/mazda-chce-udajne-vodik-spalovat-ne-z-nej-vyrabet-elektrinu-40369297

Možná, že redakce vyslovuje Hyundai jako "hjondé", pak by střední rod dával i smysl.

Situace, že by nám zakázali řídit auta a zároveň bychom byli zodpovědní za jejich provoz je logický paradox, protože bychom se tím stali zodpovědnými za něco, co ani nemůžeme ovlivnit. Nemyslím si ale, že by v nejbližsí době došlo k vývoji natolik pokročilého systému autonomního řízení, že by kvůli němu někdo reálně zakazoval řízení.
Už 90. letech se podařilo vyvinout systém, který dokázal jezdit autonomně 95 % času, k čemuž stačily z dnešního pohledu poměrně jednoduché algoritmy počítačového vidění. Průlom nastal v posledních deseti letech, kdy se podařilo vylepšit neuronové sítě natolik, že byly schopny řešit úlohy, které byly do té doby považovány za velmi složité, jako je například detekce objektů v obrazech. S použitím neuronových sítí se pak podařilo vyvinout systémy autonomního řízení, které jsou schopné řídit samy dejme tomu nějakých 98-99 % běžných situací. Ještě může dojít k nějakému mírnému zlepšení, ale plné autonomie se podle mě jen tak nedočkáme, protože na silnici bude vždy docházet k nějakým novým a nečekaným situacím, k jejichž řešení je potřeba skutečná inteligence a ne jen klasifikátor, byť velmi pokročilý, který byl naučen jen na dosud viděných datech. Pořád se totiž na silnici budou vyskytovat cyklisté, chodci, uzavírky a kdoví co ještě. Tedy pro prvních 95 % stačil celkem jednoduchý algoritmus, pro další 4 % je potřeba algoritmus složitější, ale pro to poslední, nejsložitější, procento bychom potřebovali obecnou umělou inteligenci, což je systém, od jehož vývoje jsme zaprvé ještě velmi daleko a zadruhé bychom jeho spuštěním riskovali vzpouru strojů.
Co si představit dokážu celkem brzy, je autonomní řízení v nějakém kontrolovaném prostředí, třeba na dálnici. Třeba u kamionů by se to dalo zkombinovat s trolejovým vedením. To by mohlo v praxi vypadat tak, že po dálnici pojede kamion na elektřinu z trolejí a bude řízen autonomně a třeba pojede v nějakém vlaku bezdrátově komunikujících kamionů. Když pak bude kamion sjíždět z dálnice, tak převezme řízení (nebo alespoň nějakou formu kontroly nad vozidlem) řidič, naběhne motor , trolejový sběrač se spustí a kamion dojede na místo určení.


Zajímavé je, že krátce před parlamentními volbami vyjde na serveru vlastněném agentem Burešem článek, který popisuje poměrně děsivé návrhy a končí větou "Návrhy současně ukazují, čeho se také můžeme dočkat, pokud by u nás získaly větší vliv takto zaměřené strany se silnými vazbami na Brusel a tamní ekologické organizace."

bitner: Tam, odkud pocházím, což je pravděpodobně podobně chudý venkov, je to po Fabii 1 a Octavii 1 (což je v podstatě totéž) třetí nejčastější vozidlo.

Teď jsem na to koukal a ten Golf IV na tom s tou protikorozní ochranou fakt není tak dobře, jak jsem myslel. Nicméně, na ulici před barákem teď parkuje pěkný Golf IV VR6, který vypadá, jako by vyjel z autosalonu, tak jsem se trochu nechal unést. Ono taky kdo vám dneska do kompaktu dá šestiválec.
Poslední komentáře
- M1chal, Jak na displeje?
Ja som to ale nemyslel tak, ako ty. Vyšperkovaný z hľadiska... - danklapy, Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské...
Reálně, kdybych měl uvažovat o elektro autě v aktuální... - kotzitzaq, Jak na displeje?
No s tou softwarově umrtveným ukazatelem teploty mě vytrestalo... - spooon, Jak na displeje?
mám to podobně jako krab. Otáčky vidět musím i u automatu... - HeavySmoker, Jak na displeje?
M1chal: Plne súhlasím že je vyšperkovaný. Odlesky, animácie,... - Pólin, Jak na displeje?
článek fajn a tleskám budíkům Barchetty- jsou moc fajn,... - Deenz, Peugeot Boxer BlueHDi 140 S&S MAN6:...
Chápu to nadšení z plechové dodávky, ano pošta je skutečně... - M1chal, Jak na displeje?
Ad Mercedes, @ HeavySmoker, vies, ze Mercedes ma asi najviac... - esmo, Jak na displeje?
Nechápu ty mínusy :D ... vždyť je to přesně to co petrolhead... - Trinom, Jak na displeje?
Osobně proti displejům nemám nic, obzvlášť, když jsou... - krab, Jak na displeje?
Hele já to beru ze zkušenosti s Poršákama co mají tohle... - HeavySmoker, Jak na displeje?
rock: Tam kde je teraz len Hallo Fahrer si navolíš čo chceš,... - rock, Jak na displeje?
Ten prostřední je OK. Teda pokud se v tom řadí manuálně. Ale... - rock, Jak na displeje?
Následující připomínky se vztahují k situaci, že to nejde... - esmo, Hyundai i30 N Drive-N - Protiinflační...
Nko je tady to nejtestovanější na webu :D ... Hyundai to vyloženě...
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
210 koní výkon
7 468 ccm objem
1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem
1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
1978 rok výroby
162 koní výkon
6 590 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu
66 komentářů - Autíčkář se ptá: Hledáme univerzální odpověď
63 komentářů - Lexus LS 500h Prestige: Jiná dimenze cestování
54 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze
53 komentářů - 5 věcí, co mi vadí na Toyobaru
47 komentářů - Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?
46 komentářů - Kia Niro EV: Elektromobil pro začátečníky
39 komentářů - Co ve vašem novém autě nesmí chybět?
37 komentářů