načítám data...

Grand Admiral Thrawn

JménoGrand Admiral Thrawn
BydlištěEvropa
Registracepřed 11.8 měs.
Poslední aktivitapřed 53.6 min.
Příspěvků ve fóru2
Komentářů u článků141
Pozitivních komentářů u článků66
Negativních komentářů u článků30
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Grand Admiral Thrawn
25. září 2021, 13:19
3
Tata Nano: Proč to nevyšlo?

Tady se úplně nabízí srovnání s úspěšnými projekty lidových aut, jako je Citroën 2CV, Fiat 500, či třeba Mini. Tam se totiž primárně řešilo to, aby to auto bylo použitelné a dobře fungovalo, a to hlavně v zemi původu, třeba CItroën 2CV měl převézt sedláky po poli rychlostí 60 km/h s pytlem brambor a platem vajec a žádné vejce se nemělo rozbít. A s ohledem na tyto požadavky se pak minimalizovala cena. Myslím si, že i ten náklaďák Tata Ace byl vyvíjen podobným způsobem. U Taty Nano bohužel postupovali přesně opačně, tedy zafixovali cenu a pak se snažili tuto cenu podlézt a reálná použitelnost byla až druhořadá.

Grand Admiral Thrawn
18. září 2021, 00:44
1
Pět nejnesmyslnějších aut

Původní Thema. Ta, co je na fotce 20.

Grand Admiral Thrawn
16. září 2021, 20:53
0
Autíčkářův týden: Elektrické novinky z Mnichova a jedna nečekaná hvězda

Chochin: To, co jsi viděl, byla vesnice vybudovaná na počest křižníku Potěmkin, oni totiž soudruzi cizincům nic jiného ani neukazují. A co se týče toho autonomního vozidla, tak Tesla vydala první verzi Autopilotu už v roce 2014 a první pokusy na západě probíhaly už v 90. letech.

Grand Admiral Thrawn
24. srpna 2021, 19:27
1
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Podle mě je přechod na elektromobilitu pro ekologii de facto irelevantní, protože emise z osobní automobilové dopravy tvoří jen marginální část emisí CO2, těžba materiálu pro baterie je celkem svinstvo, jak bylo popsáno v článku a navíc mohou být elektromobily jen tak čisté, jak jsou čisté zdroje elektrické energie. Jsou tu mnohem důležitější problémy, které je potřeba vyřešit pro dosažení ekologické budoucnosti Jsou to ovšem záležitosti, které nejsou tolik viditelné, takže je progresivní levicoví rádobyekologové tolik neprotlačují. Mezi tyto patří například samotná čistota a stabilita zdrojů elektrické energie, nehospodárné zemědělství vedoucí k likvidaci půdy a k deforestaci, zbytečně velká vzdálenost mezi místem produkce a místem prodeje zboží (třeba některá elektronika obepluje mezi vytěžením a prodejem koncovému spotřebiteli planetu klidně dvakrát), či nízká kvalita zboží nutící k vyšší těžbě a produkci zboží.

Grand Admiral Thrawn
17. srpna 2021, 23:08
1
Okruhový den s Hyundai N. Na Slovakiaringu.

Možná, že redakce vyslovuje Hyundai jako "hjondé", pak by střední rod dával i smysl.

Grand Admiral Thrawn
15. srpna 2021, 00:18
0
O motoristech dnešních i budoucích

Situace, že by nám zakázali řídit auta a zároveň bychom byli zodpovědní za jejich provoz je logický paradox, protože bychom se tím stali zodpovědnými za něco, co ani nemůžeme ovlivnit. Nemyslím si ale, že by v nejbližsí době došlo k vývoji natolik pokročilého systému autonomního řízení, že by kvůli němu někdo reálně zakazoval řízení.

Už 90. letech se podařilo vyvinout systém, který dokázal jezdit autonomně 95 % času, k čemuž stačily z dnešního pohledu poměrně jednoduché algoritmy počítačového vidění. Průlom nastal v posledních deseti letech, kdy se podařilo vylepšit neuronové sítě natolik, že byly schopny řešit úlohy, které byly do té doby považovány za velmi složité, jako je například detekce objektů v obrazech. S použitím neuronových sítí se pak podařilo vyvinout systémy autonomního řízení, které jsou schopné řídit samy dejme tomu nějakých 98-99 % běžných situací. Ještě může dojít k nějakému mírnému zlepšení, ale plné autonomie se podle mě jen tak nedočkáme, protože na silnici bude vždy docházet k nějakým novým a nečekaným situacím, k jejichž řešení je potřeba skutečná inteligence a ne jen klasifikátor, byť velmi pokročilý, který byl naučen jen na dosud viděných datech. Pořád se totiž na silnici budou vyskytovat cyklisté, chodci, uzavírky a kdoví co ještě. Tedy pro prvních 95 % stačil celkem jednoduchý algoritmus, pro další 4 % je potřeba algoritmus složitější, ale pro to poslední, nejsložitější, procento bychom potřebovali obecnou umělou inteligenci, což je systém, od jehož vývoje jsme zaprvé ještě velmi daleko a zadruhé bychom jeho spuštěním riskovali vzpouru strojů.

Co si představit dokážu celkem brzy, je autonomní řízení v nějakém kontrolovaném prostředí, třeba na dálnici. Třeba u kamionů by se to dalo zkombinovat s trolejovým vedením. To by mohlo v praxi vypadat tak, že po dálnici pojede kamion na elektřinu z trolejí a bude řízen autonomně a třeba pojede v nějakém vlaku bezdrátově komunikujících kamionů. Když pak bude kamion sjíždět z dálnice, tak převezme řízení (nebo alespoň nějakou formu kontroly nad vozidlem) řidič, naběhne motor , trolejový sběrač se spustí a kamion dojede na místo určení.

Grand Admiral Thrawn
14. srpna 2021, 22:38
1
O motoristech dnešních i budoucích

Zajímavé je, že krátce před parlamentními volbami vyjde na serveru vlastněném agentem Burešem článek, který popisuje poměrně děsivé návrhy a končí větou "Návrhy současně ukazují, čeho se také můžeme dočkat, pokud by u nás získaly větší vliv takto zaměřené strany se silnými vazbami na Brusel a tamní ekologické organizace."

Grand Admiral Thrawn
14. srpna 2021, 11:48
0
VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

bitner: Tam, odkud pocházím, což je pravděpodobně podobně chudý venkov, je to po Fabii 1 a Octavii 1 (což je v podstatě totéž) třetí nejčastější vozidlo.

Grand Admiral Thrawn
14. srpna 2021, 00:00
0
VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

Teď jsem na to koukal a ten Golf IV na tom s tou protikorozní ochranou fakt není tak dobře, jak jsem myslel. Nicméně, na ulici před barákem teď parkuje pěkný Golf IV VR6, který vypadá, jako by vyjel z autosalonu, tak jsem se trochu nechal unést. Ono taky kdo vám dneska do kompaktu dá šestiválec.

Grand Admiral Thrawn
13. srpna 2021, 22:08
0
VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

Myslím si, že to, že byla auta v 90. letech drahá, bylo dáno spíš tím, že bylo opravdu jen pár let po revoluci, a tudíž byly v ČR nízké platy. Průměrný Němec dal tehdy za auto podobné množství platů jako dnes.

Grand Admiral Thrawn
12. srpna 2021, 23:40
0
VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

Golf uznávám jako utilitární stroj, který si lidé kupují, když potřebují transport z bodu A do bodu B bez přívlastků. A nejvíc vyznávám jeho čtvrtou generaci. Nejedná se sice o nejzajímavější, ani o nejzábavnější auto své doby, ale kde konkurence pomřela na rez, nespolehlivost či nedostatek náhradních dílů, tak tam Golf IV díky své spolehlovosti a protikorozní ochraně stále jezdí. Když si toho budete všímat, tak zjistíte, že jsou fakt všude a ještě dlouho se jich na silnicích nezbavíme.

A současnou generaci Golfu podle mě zabíjí právě to dotykové ovládání. Možná je to dobré někam do Tesel či podobných hraček pro geeky, ale jako jediná možnost do konzervativního mainstreamového auta fakt ne. První problém, který se tedy netýká jen aut s plně dotykovým ovládáním, ale pravděpodobně většiny nových aut, je to, že funkce, které byly před pár lety krásně jednoduše zadrátované, či maximálně s nějakým jednoduchým obvodem https://www.scribd.com/doc/35923895/Scheme-Electrice-Vw-Golf-4-2000, tak jsou dnes řízeny přes operační systém. Takto řízený systém pak pomaleji nabíhá a je mnohem náchylnější na zamrzání, takže se pak z různých míst dočítáme, že když systém za týden testování zamrzne "jen" jednou, tak je to vlastně dobrý výsledek. Přitom ve starších autech nic nezamrzá. Ale dejme tomu že se to za pár let podaří odladit, přece jen obavy ze zavádění nových technologií do aut tu byly už v devatenáctém století a přitom se všechno nakonec nějak podařilo vyřešit.

Druhý a mnohem zásadnější problém je s ergonomií. Věci, které se nastavují před jízdou, jako je navigace nebo všechny ty ambientní pouťové serepetičky se klidně můžou ovládat dotykově. Ale ovládací prvky věcí, které může řidič štelovat za jízdy by se měly designovat s primárním cílem minimalizovat čas, který danému ovládacímu prvku musí řidič věnovat, což dotykové ovládání nesplňuje. A na to, že si někdo nepřečte manuál se to nedá svádět. Pokud totiž nemám po ruce kopilota starajícího se o displej, tak i když vím, co mám dělat, tak furt musím místo na silnici chvíli čumět do displeje a v několika podmenu naklikat, co potřebuju, přičemž po tu dobu je auto, ve kterém sedím, jako neřízená střela bez kontroly.

Grand Admiral Thrawn
31. července 2021, 13:33
2
Sedm neznámých verzí známých aut

To zkrácené Kangoo existovalo i v lifestylové verzi Be Bop, která měla odsouvatelnou zadní část střechy, oranžový lak, modrý interiér a na zadní sedadla se lezlo přes kufr. Jinak to ale bylo v podstatě obyčejné Kangoo. Poprvé a naposledy jsem ho viděl na pařížském autosalonu 2008 a teprve nedávno jsem zjistil, že to nebyl žádný koncept, ale že se to skutečně vyrábělo.

Grand Admiral Thrawn
30. července 2021, 11:44
-1
Představujeme DS9: Limuzína po francouzsku

Tahle čínská plechovka je urážkou všech skutečných limuzín od Citroënu, a především pak Citroënu DS, který je jedním z nejpřelomovějších aut historie. Dobrá zpráva je, že se Macron rozhodl tuhle věc kvůli jejímu původu nepoužívat. Nechť se takto rozhodnou i všichni ostatní.

Grand Admiral Thrawn
09. července 2021, 11:48
5
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Přechod od koní k autům byla revoluce. Už zmiňovaný Ford T znamenal výrazné zlepšení oproti koním a z toho vyplývající zlepšení kvality života jeho majitelů. Díky maximální rychlosti kolem 60-70 km/h bylo možné cestovat mnohem rychleji než s koňmi, čímž se znatelně rozšířilo množství míst, kam je možné dorazit za jeden den. Ford T se narozdíl od koně po cestě neunaví. Není nutné ho krmit v době, když se nepoužívá. Dobře udržovaný Ford T může být provozuschopný i dnes, zatímco kůň narozený ve stejné době je zcela jistě už dávno mrtvý. A takto by se dalo pokračovat.

Přechod od aut k elektromobilům na druhou stranu žádná revoluce není. Je to maximálně evoluce. Asi nemá cenu rozepisovat zde výhody a nevýhody elektromobilů, protože už to tu zaznělo mnohokrát. Žádná z těch výhod ale nepřináší lidem výrazné zlepšení kvality života, jak tomu bylo u přechodu od koní k autům. Pokud se podaří odstranit největší komplikace elektromobilů, tak může být kvalita života lidí přibližně podobná jako je teď. Rychlost je dnes limitovaná spíš prostředím, reakční dobou řidiče, hustotou provozu a zákonem, než konstrukcí pohonu. Tudíž další revolucí po autech jsou letadla a rychlovlaky, kde se podařilo tyto limity odstranit. To se u aut nepodaří bez ohledu na to, jaký mají pohon. Přechod od aut k elektromobilům by se dal spíš přirovnat k tomu, že by koně najednou místo sena měli žrát slámu.

Grand Admiral Thrawn
03. července 2021, 17:45
2
Autíčkářův týden: Soumrak starých časů a bizár do africké pouště

Skutečný Mustang si nezaslouží sdílet jméno s tou elektrickou obkurností.

Grand Admiral Thrawn
30. června 2021, 20:33
1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Ad martinw: Nemůžeme Číňanům vyčítat, že nás chtějí dohnat, ale to, jaké praktiky u toho využívají jim vyčítat určitě můžeme. Mimo jiné i proto, že dané praktiky, jako je třeba otroctví, demokratický západ přestal používat mnohem dřív než před těmi zmíněnými 50 lety. Problém je do značné míry v tom, že západ zaspal čínskou ekonomickou expanzi a velké množství výrobních odvětví, jako je právě například zpracování vzácných kovů, bylo kvůli tomu na západě zlikvidováno. Ironické je, že k tomu přispěly i zpřísněné požadavky na ekologii, které výrobu na západě zdražily natolik, že se začalo vyplácet zpracovanou rudu dovážet z východu, kde nejsou požadavky na ekologii často vůbec žádné. Každopádně, v poslední době si začíná západ uvědomovat, že zaspal, a díky tomu s tím začíná něco dělat. I kvůli tomu zůstávám optimistou a věřím, že západ ještě neřekl svoje poslední slovo. Mimochodem, máme jaderné reaktory, které umožňují produkci elektřiny i bez pálení uhlí či plynu.

Grand Admiral Thrawn
29. června 2021, 20:59
-2
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

ad eLzyx: S tím posledním plně souhlasím. Že je Rudá Čína mor této planety jsem zde psal již mnohokrát. Pozitivní je, že se Bidenova administrativa nedávno rozhodla v USA obnovit strategická odvětví, mezi která patří mimo jiné právě zpracování rud vzácných kovů. Ovšem bude to běh na dlouhou trať, tak doufejme, že se to Američanům podaří.

Jinak, ohledně té ekologie, mobil i notebook mám už téměř 6 let, další věci taky moc často nekupuju a snažím se vybírat trvanlivé výrobky a používám je až do konce. Dokonce i konzumaci masa jsem omezil na minimum. Tak si myslím, že si můžu bez výčitků dovolit občas jen tak pro zábavu spálit nějakou tu ropu.

Grand Admiral Thrawn
29. června 2021, 19:03
-1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

ad eLzyx: Dětská práce je rozhodně špatná, ačkoliv si dovedu představit, že v chudých zemích může nějaká alespoň trochu důstojně placená práce dětí třeba na poli nebo v obchodě být tím nejmenším zlem. Na druhou stranu, to co se děje v Kongu je nucené dětské otroctví v dolech v životu nebezpečných podmínkách, kam by v Evropě často nedovolili jít ani dospělým mužům. A to je jako fakt hnus nejvyššího kalibru. https://bylinetimes.com/2020/06/19/from-stone-to-phone-modern-day-cobalt-slavery-in-congo/

Grand Admiral Thrawn
29. června 2021, 18:27
-1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Ad MBMB: Představme si od teď dva možné scénáře vývoje, scénář s elektromobily a scénář bez elektromobilů. Ve scénáři s elektromobily bude potřeba víc elektrické energie, než ve scénáři bez elektromobilů. Tato dodatečná energie se pak bude minimálně v krátkodobém a střednědobém horizontu pravděpodobně vyrábět pomocí špinavých zdrojů, protože jejich výstavba s veškerou infrastrukturou je jednodušší než výstavba zdrojů čistých. Tudíž můžeme předpokládat, že ve scénáři s elektromobily bude celkový mix špinavější než při scénáři bez elektromobilů. Proto počítání se stejným mixem v obou scénářích nepovede ke správným výsledkům, ačkoliv se jedná o standardní metodu.

Ad Jelen: Studie v podstatě tvrdí, že pokud po odečtení klasických aut přičteme full hybridy, tak dostaneme lepší výsledek než kdybychom po odečtení klasických aut přičetli elektromobily.

Ad eLzyx: Pravděpodobně počítali s tím, u čeho se dá předpokládat, že s tím bude většina lidí jezdit. A to sportovní sedany bohužel nejsou. CO2 efektivita se bude téměř jistě do budoucna zvyšovat a je v plánu uhelné elektrárny zavřít, ovšem nástup elektromobilů může kvůli zvýšené potřebě elektřiny toto uzavření odsunout.

Grand Admiral Thrawn
29. června 2021, 13:57
0
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Ta logika není úplně nesmyslná. Představme si, že si lidé nakoupí elektromobily, kvůli jejichž provozu vzroste spotřeba elektrické energie o X kWh za rok. Kvůli tomu bude potřeba postavit elektrárnu, která pro výrobu X kWh elektrické energie vyprodukuje Y tun CO2. Tato elektrárna by bez provozu elektromobilů nemusela být v provozu, tudíž bude provoz elektromobilů zodpovědný za všechny emise, které tato elektrárna vyprodukuje.

Grand Admiral Thrawn
29. června 2021, 13:44
5
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Základní elektrická Kona se prodává za 789 000 Kč. Jen pro srovnání, za podobné ceny se prodává například Toyota RAV4, dá se sehnat i skladovka Camry. Sám Hyundai prodává o dvě třídy větší Santa Fe jen o nějakých 60000 Kč dráž. Testovaný vůz se pak pohybuje v cenových hladinách, na kterých začínají takové věci jako je Mercedes E-Klasse či Ford Mustang. Elektromobil si tudíž dnes koupí jen fanoušci elektromobility, popřípadě obyvatelé zemí, jako je třeba Norsko, kde je elektromobilita silně dotována. Běžný uživatel si to nekoupí, protože může mít buď srovnatelné auto levněji, nebo za podobnou cenu lepší auto.

Grand Admiral Thrawn
29. června 2021, 12:07
-3
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Soudruzi udělali početní chybu při výpočtu CO2 emisí elektromobilů. Ukazuje se, že emise CO2 elektromobilů jsou oproti doposud předpokládaným hodnotám asi dvojnásobné. To znamená, že při současném energetickém mixu má například dieselový full-hybrid nižší emise než elektromobil. https://www.autobild.de/artikel/co2-bilanz-von-e-autos-rechenfehler-wissenschaftler-brief-20311357.html

Grand Admiral Thrawn
27. června 2021, 11:40
0
BMW X2 xDrive20i Edition M Mesh: Chycen v síti

Lidi, klidně si mínusujte jak chcete, ale ocenil bych, abyste se pak aspoň ozvali do diskuze, co se vám přesně nelíbí.

Grand Admiral Thrawn
26. června 2021, 12:46
1
BMW X2 xDrive20i Edition M Mesh: Chycen v síti

Aut do 1,5 milionu, která jsou křiklavější a nápadnější než tento šedivý vyvýšený hatchback je podle mě celkem dost. Třeba takový oranžový Mustang se závodními pruhy a spojlerem se dá sehnat za 1,4 milionu. I včera testovaný Peugeot 508 by ve správné barvě byl nápadnější.

Grand Admiral Thrawn
29. května 2021, 00:16
0
Fiat Uno 60 D: Ciao bambini!

Sympatický auto, zajímavej test a pěkný fotky. :)

Grand Admiral Thrawn
28. května 2021, 02:36
2
Ve službách státu: Nevážně o prezidentských speciálech

Pěkně jsem se při čtení článku pobavil. Potěšil mě i odkaz na jednu z mých nejoblibenějších epizod Simpsonových. Jen teda ten prezident Nizozemí celkem bije do očí vzhledem k tomu, že je to monarchie.

Grand Admiral Thrawn
20. května 2021, 23:31
-2
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Zrovna W210 v pěkném nezrezlém stavu bude podle mě brzy dost ceněná, protože nabídka bude kvůli náchylnosti auta na korozi menší než u předchůdců.

Grand Admiral Thrawn
20. května 2021, 23:27
4
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Auta, která se dnes nacházejí na cenovém dně a tudíž s nimi jezdí socky, obskurní existence a etnické menšiny se pravděpodobně brzy přesunou do kategorie youngtimerů, ceny začnou růst, obskurní existence přesedlají do novější generace a my si budeme jenom říkat proč jsme to nekoupili když to ještě bylo levný.

Grand Admiral Thrawn
15. května 2021, 16:46
0
Ford Kuga 1,5 EcoBoost ST-Line X: Bez zbytečných komplikací

Na poslední fotografii je celkem zřetelně vidět výčnělek na boční straně páčky blinkrů. Nemohlo by to být vypínání toho asistentu jízdy v pruzích?

Grand Admiral Thrawn
15. května 2021, 00:25
0
Toyota Land Cruiser: Kultivovaný silák

Opelfahrt: S tím, že údržba takovéhoto auta nebude zadarmo, se jaksi počítá. Důležité je, aby nezrezivěly nebo nezdegradovaly nosné části auta, což je v tomto případě jenom ten rám, aby byly k dispozici všechny potřebné náhradní díly a aby existoval někdo, kdo to dokáže opravit. Pak by to auto mělo být možné udržovat navěky.

Grand Admiral Thrawn
15. května 2021, 00:15
1
Vítězství marketingu nad realitou

V této souvislosti mě napadá můj oblíbený Mercedes Vaneo. A ty důvody, proč se neprodával, jsou v podstatě úplně stejné jako u zmíněné R-Klasse, tedy že MPV od Mercedesu skoro nikdo nechce. Vaneo mělo ještě o trochu horší pozici než R-Klasse kvůli tomu, že mělo podobně krabicoidní tvar jako o polovinu levnější Kangoo, Berlingo a podobné. A to, že Vaneo je jízdně i ergonomicky výrazně lepší už bohužel trh jaksi nedokázal ocenit.

Grand Admiral Thrawn
14. května 2021, 11:05
0
Grand Admiral Thrawn
14. května 2021, 10:19
-2
Toyota Land Cruiser: Kultivovaný silák

Půlka Evropské Unie plánuje do dvaceti let skončit s prodejem aut se spalovacím motorem. https://en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehicles Možná, že k tomu ve skutečnosti nedojde tak brzy a do té doby si možná ještě něco nového koupíme, ale každá nová generace aut bude čím dál tím otravnější, třeba kvůli těm adaptivním omezovačům, které se mají začít montovat od příštího roku. Jinak když vyšel první Prius, tak byl plný elektroniky a všichni pochybovali o jeho spolehlivosti, ale ono se nakonec ukázalo, že je to jedno z nejspolehlivějších aut. Takže pokud Toyota za tu dobu neslevila ve svých nárocích, tak bych se té elektroniky v tomhle tak nebál. Btw. rád bych se zeptal, jak moc velký je rozdíl v jízdních vlastnostech a v pohodlí mezi tímhle a Land Cruiserem 70?

Grand Admiral Thrawn
13. května 2021, 23:39
-5
Toyota Land Cruiser: Kultivovaný silák

Mně se na Land Cruiseru líbí to, že je stavěný na to, aby vydržel na celý život, což se může hodit obzvlášť dnes, kdy hrozí, že si za pár let už žádné nové auto nekoupíme.

Grand Admiral Thrawn
05. května 2021, 22:39
-5
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Nejlepší oktávka, jakou dneska můžete mít

Ten Land Cruiser jsem zmínil hlavně proto, že nabízí za podobné peníze mnohem lépe postavené auto s větším motorem a skutečným pohonem 4x4 pro toho, kdo 4x4 opravdu potřebuje. Protože 4x4 u Octavie je funkční jen při rozjezdu a jeho hlavní benefit je v tom, že se k němu dodává vzadu víceprvková náprava. A kdo 4x4 nepotřebuje, tak si může pořídit třeba Ford Focus Active kombi, který se s dieselovým dvoulitrem prodává za necelých 697 900 Kč s manuálem a za 757 900 Kč s automatem a kombi má víceprvek už v základu.

Grand Admiral Thrawn
02. května 2021, 13:53
2
Grand Admiral Thrawn
01. května 2021, 11:33
4
Renault Espace 2,0 dCi: Sbohem a šáteček!

Podle mě MPV v Evropě zahubila právě především snaha nacpat za každou cenu do zadní řady tři stejně velká sedadla, a to většinou bez možnosti připlatit si za jinou konfiguraci. Přičemž ta sedadla jsou pak většinou tak malá, že se do nich nikdo nad 10 let pohodlně neusadí, což je často ještě zhoršeno masivním bočním vedením na těch sedadlech. Protože rodin se 3 dětmi je v Evropě jen asi do 10 % a ten zbytek si radši koupí SUV, a to i za cenu menšího kufru a horší variability. A i ti, co mají tři děti, pak radši přesedlají do Transporteru, nebo aspoň do Travelleru, kde už se dá vzadu ve třech cestovat vcelku důstojně. To taky vysvětluje, proč se americká MPV, která nabízejí tři řady sedadel jako v Business Class, s žádnými prodejními problémy nepotýkají. Btw. ta Pacifica se dá koupit nová jen asi o 200 000 Kč dráž než Espace. https://www.sauto.cz/osobni/detail/chrysler/pacifica/18941424?goFrom=list

Grand Admiral Thrawn
29. dubna 2021, 02:10
2
Volvo V90 T6 Recharge: Když se vám nechce nic řešit

Ty bláboly o změně klimatu vyzní zrovna na webu Volva velmi ironicky, když se vezme v potaz, kdo je s velkým náskokem největší znečišťovatel na planetě.

Grand Admiral Thrawn
24. dubna 2021, 13:26
0
Je rychlejší auto nebo motorka?

Na ty retardéry by byl nejlepší Citroën DS.

Grand Admiral Thrawn
15. dubna 2021, 23:40
-2
Giron: Karibský gulyás

Za všechno zboží dovážené z Číny by se mělo platit takové clo, aby se nevyplatilo to kupovat. Klidně ve výši desetinásobku pořizovací ceny, nebo i víc. Pak by žádného českého dopravce nenapadlo ty křápy kupovat.

Grand Admiral Thrawn
23. března 2021, 13:18
0
Mazda 3 G150 AT: Jiná a skvělá

kuc_t: Díky za odpověď. Asi to vidím tak, že až se uklidní situace s koronavirem, tak se s obojím projedu a potom uvidím.

Grand Admiral Thrawn
23. března 2021, 11:40
0
Mazda 3 G150 AT: Jiná a skvělá

Docela by mě zajímalo srovnání tohohle s novým Focusem.

Grand Admiral Thrawn
06. března 2021, 13:09
2
Volvo S90 B6 AWD: Jiný přístup

Lumix: Zrovna tohle Volvo se ale ani v Evropě nevyrábí. https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S90

Grand Admiral Thrawn
06. března 2021, 12:42
1
Volvo S90 B6 AWD: Jiný přístup

Nevillu Chamberlainovi bylo taky jedno, jakej stát má v čem podíl a všichni víme, jak to dopadlo.

Grand Admiral Thrawn
06. března 2021, 00:09
-1
Volvo S90 B6 AWD: Jiný přístup

A o tom, v jakém "státě" ta věc byla vyrobena, nepadlo samozřejmě ani slovo. Hint: https://en.wikipedia.org/wiki/Winnie_the_Pooh_(Disney_character)#/media/File:Winniethepooh.png

Grand Admiral Thrawn
01. března 2021, 23:14
4
Nejlepší vozidlo na výlet do jiného okresu

Nejlepší by byl neviditelný Aston Martin Vanquish z bondovky Dnes neumírej.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Brougham  1988
Cadillac Brougham

1988 rok výroby
103 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Ranchero Ranchero  GT 1977
Ford Ranchero Ranchero GT

1977 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Chevrolet Apache  1957
Chevrolet Apache

1957 rok výroby
140 koní výkon
3 850 ccm objem

Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 1990
Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited

1990 rok výroby
169 koní výkon
3 956 ccm objem

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem