načítám data...

BobAsh

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoVojta Dobeš
BydlištěPardubice
Registracepřed 10.7 rok.
Poslední aktivitapřed 1.5 měs.
Příspěvků ve fóru820
Komentářů u článků1785
Pozitivních komentářů u článků166
Negativních komentářů u článků39
Možnostinapsat zprávu
Informace

Bývalý šéfredaktor Autíčkáře a dlouholetý motoristický novinář se zkušenostmi z českých edic Autocaru či TopGearu i z americko kanadského TheTruthAboutCars.com. Milovník všeho na čtyřech kolech, který se od klasických amerik dostal až k nadšení pro Teslu a Alfy Romeo. Vyznavač kontroverzních názorů a nevyléčitelný provokatér.

Posledních 50 komentářů

BobAsh
16. prosince 2022, 23:43
-2
Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?

Tak jako vždycky může skočit do vysoký pece, žejo...

BobAsh
15. prosince 2022, 15:22
-4
Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?

Vavris: Děkuji předsedo, že jsi se mě zastal.

Jakub: Jestli kolega Machač o mých dobách na Autíčkáři takhle referuje standardně, tak už se spoustě věcí nedivím...

Za prvé v době, kdy to motto vzniklo, Jeniik na Autíčkáři opravdu nebyl, za druhý jsem nikdy neviděl rodinný pouta ani nevím jaký mají motto a za třetí je Jeniik debil :)

BobAsh
23. května 2022, 18:13
1
7 věcí, které se v prospektech o karavaningu nedočtete

Super, teď se vyloženě těším na červnovou Visu vestavbu a srpnovou Californii, rozhodně si to užiju! :))))))

BobAsh
23. května 2022, 18:07
0
Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem

Jaromír Soukup: Jedno z prvních pravidel psaní o veteránech a youngtimerech je to, že všechno, co řekne majitel, se vždycky musí ověřit :) Co já už slyšel od majitelů (zejména starých amerik, ale i jiných aut) totálních blábolů, obvykle zahrnujících to, že zrovna dotyčný kus nebo model je úžasně výjimečný.

Výroba XJ40 neměla nijak zásadně větší podíl ruční práce než u konkurentů jako byla W126 nebo E23 a později E32. Jen to vyráběl British Leyland aneb britská obdoba AZNP, takže jim trvalo to dostat do výroby a když to do ní dostali, tak to na začátku furt dělali blbě. Ke konci výroby už byla XJ40 docela příčetně vyrobený a spolehlivý auto (díky zkušenostem a díky Fordu).

BobAsh
21. května 2022, 01:27
13
Proč čínská auta nedobyla Evropu

Problém Fengonu 5 není to, že je to špatná kopie Audi, oproti kterému stojí půlku. Jeho problém je ten, že je to špatná kopie Renaultu Arkana, kterej je stejně drahej...

BobAsh
21. května 2022, 01:24
0
Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem

Skipper: Já si to šel přečíst podle nadpisu, jestli to bude snůška klišé... a byla!

BobAsh
21. května 2022, 01:24
0
Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem

Já mám novější X308, která je ale skeletem karoserie od A sloupků dál pořád shodná s XJ40 a musím se přidat k jemné kritice vnitřního prostoru. Je ho tam asi tak jako v soudobým trojkovým BMW, rozhodně výrazně míň než v pětce E39, kterou jsem měl paralelně.

A jinak by mě zajímalo, kde se vzalo těch 60 % ruční výroby u XJ40...

BobAsh
08. února 2022, 15:51
6
Škoda Enyaq iV 60: Lesk a bída elektromobilu

Za otázku "čím to fotí" by po tobě každej fotograf nejradši hodil dvouokou zrcadlovku... technika za to nemůže, tohle jsou oči, ruce a šikovnost při postprocesu.

BobAsh
15. června 2021, 00:07
0
Autíčkářův týden: Nový Quashqai, opulentní vozy, nejrychlejší elektromobil a střela do nohy

Ha, ono je to fakt z kuřat! Já celou dobu myslel, že je to podle toho, že výrobci US pickupů jsou srabíci (chicken) a neuměj vyhrát bez toho... I stand corrected!

BobAsh
14. června 2021, 21:06
0
Kam se poděly automobily pro líné lidi?

Základním principem Personal Luxury Coupe je, že je to auto, který je velký, i když mu to k ničemu není.

Dnešní PLC jsou BMW X6, Mercedes GLE Coupe, Audi Q8 a podobný blbostě. Věci, který jsou hrozně velký, ale přitom hrozně malý, vypadaj že jsou do terénu, ale přitom tam nefungujou, jsou výkonný, ale nedá se s nima moc jezdit rychle.

Jo, a Mercedes G63 AMG. Ten je přesně tohle úplně nejvíc.

BobAsh
14. června 2021, 20:45
-1
Autíčkářův týden: Nový Quashqai, opulentní vozy, nejrychlejší elektromobil a střela do nohy

Věcná!

Chicken tax samozřejmě není "daň ze slepic", ani "slepičí daň", ale "srabácká daň".

BobAsh
14. března 2021, 15:37
-6
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Tak schválně, kolik si tak kdo myslíte, že tvoří příjmy ze spotřební daně procent státního rozpočtu?

BobAsh
30. června 2020, 17:22
-1
Ford Mustang GT Convertible: Tvor extrovertní

Mustang je v USA levnější sotva o clo a DPH. A pak teda samozřejmě o to, že tam se dá koupit Mustang "v socce" a tady ne. Ten dojem "Mustang je u nás drahej" vzniká tím, že se někdo podívá na americkou cenu "již od", což je $26,670, a pak na českou cenu "již od", což je 1 301 990 Kč.

Jenomže to je úplně nesmyslný srovnání, protože americkej Mustang "již od" je čtyřválec Ecoboost bez Premium paketu a bez Performance paketu.

Testovanej kus jsem pro přibližnou představu hodil do konfigurátoru u nás a v USA. U nás vyšel na 1 612 680 Kč. Což zní na Mustanga trochu děsivě. Jenomže v USA vyjde přibližně stejně nakonfigurovanej kus na $58,630 (!).

Kdyby se sem za stejný cenový politiky vozil Ecoboost v základu, tak bude stát pod 800 tisíc. Ale Ford z nějakýho důvodu usoudil, že se to nevyplatí, možná proto, že lidi, co tady mají na takový blbostě jako Mustang, už stejně chtějí auto s V8 a v plný.

BobAsh
30. června 2020, 17:12
-1
BobAsh
19. května 2020, 18:05
1
Ptejte se: Automat za rozumné peníze

Pro zbytek redakce je to především hobby a zábava, mě už psát o autech dávno nebaví tolik, abych to dělal zadarmo. A navíc se psaním obecně živím, což dělá z psaní "na vedlejšák pro zábavu" poněkud nemožnou věc. Jednak má člověk omezený množství řekněme "kreativní energie" a když jí použije na hobby, už mu nezbude na práci, a navíc je to podobný jako kdyby truhlář přišel večer domů a šel si jen tak pro radost vyrábět něco ze dřeva.

Aby dával Autíčkář smysl pro mě, byl by se musel od základu změnit tak, aby bylo reálný v něm najít nějakej funkční obchodní model. To je u webů o autech obecně problém, protože je velká konkurence, a u těch "nadšeneckých" je to ještě těžší. Taková změna by se nelíbila nejen zbytku redakce, ale nejspíš ani spoustě čtenárů, protože by bylo z Autíčkáře potřeba udělat něco o dost jinýho. A pro mě by bývala znamenala další měsíce až roky nezaplacený práce s nejistým výsledkem.

Takhle je Autíčkář pořád tím, čím býval a čím očividně má být, redakce má svoje hobby a "pánský klub" a já píšu jinam, kde za to dostanu zaplaceno penězma. S ročním odstupem jsem asi se svým rozhodnutím ještě víc spokojenej a rozhodně toho nelituju, věci jsou jak mají být.

BobAsh
17. května 2020, 22:36
1
Ptejte se: Automat za rozumné peníze

Ano, zhruba před rokem jsem prodal svůj zbývající podíl kolegovi Machačovi, neb jsem já Autíčkáři už víc dát nemohl a Autíčkář mě taky ne – a bylo na čase dělat něco, za co také dostanu zaplaceno. Takže jsem rok dělal šéfredaktora www.Skoda-motorsport.com a následně se přesunul na kombinaci volné nohy a psaní pro Peníze.cz a tištěnou i webovou podobu Finmagu.

BobAsh
24. července 2019, 12:00
-1
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

beastar: Ad cena do 60k dolarů - je to oficiální informace od Chevroletu, která zazněla při představení.

Fandatik: 60k dolarů + cca 3k dovoz x 1,31 (clo + DPH) = 83k dolarů. To je asi 1,9 milionu. Plus přihlášení a provize toho, kdo to doveze. Takže prostě dva miliony.

Tak po roce to má šanci se dostat pod, protože už půjdou usmlouvat ceny. Ale ze začátku se budou prodávat naopak dráž, protože si dealeři přirazí.

Plus teda ve výbavě, jakou by člověk doopravdy chtěl (Z51 a LT2 nebo LT3 výbava) to bude stát tak 70.

BobAsh
21. července 2019, 22:30
-1
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

Inženýr: Samozřejmě že když to bude stát $60k v Americe, tak to tady bude víc. Kolik to bude tady, to se dá odhadnout podle cen jinejch aut v "šedým dovozu" Camara ZL1 tady stojí kolem 2,2M, Corvettu Stingray 3LT Z51 (ceníková cena $70k) má Impexta za 2,3M. Nejlevnější nová C7 v Německu vychází na 70 tisíc euro, tedy v přepočtu 1,8M (a je přihlášená v EU, takže přehlásit sem už by stálo akorát standardní asi tisícovku).

Takže se dá očekávat, že až opadne prvotní šílenství s novinkou a nastřelený ceny, bude C8 s dovozem a vším okolo stát do dvou milionů. jakmile se trh nasytí, tak nejspíš bude stejně jako ta současná kolem 1,8-1,9M. Čili na dostřel od základního Caymanu a podobně jako Alfa 4C.

BobAsh
20. července 2019, 17:53
0
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

Knightrider: Corvette měla, nebejt toho že to účetní zařízli, mid-engine už u generace C3, maximálně C4 (která ale měla přijít už v půlce 70s). Zora Arkus-Duntov chtěl mid-engine. A dál než se dostali s C7 už prostě ta koncepce vylepšovat nešla.

Trinom: C7 začíná na 56k USD. C8 bude "pod 60k". Takže nárůst ceny tak o tři tisíce. Camaro ZL1 se už v tom teritoriu pohybuje teď, ZL1 začíná na 62k.

BobAsh
20. července 2019, 17:51
0
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

Corvette nikdy nebyla levná, na americký poměry byla naopak dost drahá - "kus železa na klidný vyjížďky" je muscle car, Corvetta byla vždycky sporťák. Levnej v poměru ke schopnostem, ale o dost jinde než Mustang a Camaro.

Nicméně cena bude podle GM "pod 60 tisíc dolarů", což je za takovou bestii legrační.

BobAsh
20. července 2019, 17:25
-1
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

Tady je link na ten Jonnyho post - víceméně je to o tom, že kolem motoru není kudy protáhnout fyzický propojení řadičky a převodovky. Muselo by jít skrz vanu nebo skrz nádrž. Takže manuál je extrémně nepravděpodobnej...

https://www.instagram.com/p/B0FYRg3BzI-/

BobAsh
20. července 2019, 16:58
-1
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

Ano, teoreticky je možný udělat manuál se "shift-by-wire", ale bude to dost prapodivný řešení. Já vycházel z toho, co psal Jonny Lieberman u fotky vnitřností C8 - je to tam prý prostě udělaný tak, že to počítá jen s řazením přes drát, ne s fyzickým spojením. Nejspíš by to šlo předělat, ale pokud to udělali od začátku tak, že to vypadá, že to nepůjde, tak je pravděpodobný, že s manuálem nepočítají.

A speciálně bych nečekal manuál u ZR1, Z06, Zory nebo jak se to bude jmenovat, protože ty věci už budou moc rychlý na to aby to tam dávalo smysl, resp. manuál by je zásadně zpomalil.

Nevylučuju, že se můžu plýst, stejně jako Lieberman, ale tipuju, že prostě ve všem zůstane dvouspojka a pádla.

BobAsh
19. července 2019, 15:23
0
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

Neudělají. Nikdy. Převodovka je shift-by-wire, tudíž je to pravděpodobně technicky nemožný.

BobAsh
14. dubna 2019, 22:54
0
Ford Mustang Bullitt: Kupé na radost.

Rozdíl je v tom, že současnej Mustang dokáže svýma schopnostma splnit to, co slibuje tím, jak hustě vypadá. Původní Mustang sice uctívám jako nejlepší výtvor v historii automobilovýho marketingu, ale z technickýho hlediska to žádnej zázrak není - respektive skoro by se dalo i vyjádřit opačným směrem. Není to nic jinýho, než tehdejší nejlevnější kompaktní sedan, Ford Falcon, zabalenej do cool kastle, aby to zapůsobilo na tehdejší cool mladý lidičky. Spousta lidí, co si ze starých amerik vyzkouší jen Mustanga, si řekne, že to je normální, že to nejede, nebrzdí, nezatáčí a jenom to dělá zvuk. No, ne tak docela - i v Americe v tý době se dělaly auta, co to všechno uměly líp než Mustang, a leckterý i dneska stojí míň peněz.

Jo a jako bonus se do 1968 fastbacku se svýma 179 cm pohodlně nevejdu.

Moje nejoblíbenější generace je S197 a její facelift...

BobAsh
29. března 2019, 15:22
1
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

Navíc až se vypne normální vysílání, tak bez DAB člověk nechytí nic a rádio je pořád důležitý informační kanál třeba v případě živelné katastrofy. Takže povinné DAB v autorádiích mi taky dává smysl.

BobAsh
29. března 2019, 15:21
0
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

Jestli to vyznívá pozitivně, tak to vyznívá špatně. Taky nechci mít v autě patnáctou věc, co budu muset vypnout. Ale spíš jsem to psal v rozladění z toho, jak informuje zbytek kolegů...

BobAsh
10. března 2019, 13:48
0
Volvem už jen 180 km/h

Krab: Abych tě citoval:
"Já bych i pokrok přijal, ale chybí jim nějaký sportovně střižený model. Filosofií asi jen osloví takové ty bohaté levičáky, jestli chápete jakou skupinu zbruba myslím."

Takže prostě Volvo, nejvíc nesportovní značka na světě, by mělo vyrábět sportovní modely, protože takhle si ho budou kupovat jen levičáci, protože pravičáci kupujou pyčo športlichvágeny?

Asi jsem moc velkej levičák, ale mě myšlenka sportovního Volva přijde naprosto stupidní a kdykoliv se Volvo o něco takovýho pokusilo, byla výsledkem kravina. Sportovnost jde proti celýmu charakteru tý značky a proti filosofii těch aut, takže výsledkem je obvykle pitomost, která nefunguje ani jako sportovně laděný auto, ani jako Volvo.

Je zajímavý, že petrolheadi brečí, když Ferrari nebo Maserati udělá něco nesportovního, ale Volvu by chtěli vnutit sportovnost, protože sportovnost je potřeba? A co třeba myšlenka, že si Volva kupujou lidi, který prostě sportovní auto nechtěj? A tedy většinou ani nechtějí jezdit 200?

A pak to završíme teorií, že když další automobilka začne dávat do auta z nějakého technického důvodu omezovač, tak to bude důvod, proč nám zlá EU (proč to musí být vždycky EU? je zajímavý, že narozdíl od USA a Japonska nikdy nic takového nezavedla) vnutí omezovače všude.

Je zajímavý, že německý luxusní auta mají omezovače už asi 30 let (a z pohledu většiny řidičů není 180 a 250 moc rozdíl) a pořád ho nikdo neudělal povinným. A třeba Smart měl omezovač na tuším 135 km/h (protože by se jinak buďto převrátil nebo by ten jeho pidimotorek explodoval). A furt to nic nezměnilo.

Děláte z technickýho problému politiku, protože jste paranoidní.

BobAsh
09. března 2019, 18:06
-1
Volvem už jen 180 km/h

Krabe, pár poznámek:
1) Volvo tam dává omezovače dobrovolně, ze svých technických důvodů. Tedy to není žádný bolševismus, ekoterorismus ani jiná konspirační teorie, ale svobodný rozhodnutí firmy o vlastním produktu. Nikdo je k tomu nenutil. Stejně tak tě nikdo nenutí koupit si Volvo a můžeš si koupit BMW.
2) Jsem si poměrně dost jistej, že Wennův diagram skupiny lidí, který uvažují o koupi Volva, a skupiny lidí, kterým vadí omezovač na 180 km/h, se dost podobá dvěma kolečkům.
3) Pokud máš pocit, že auto jedoucí jen 180 km/h na dálnici vytváří nebezpečný situace, pak by ses možná měl zamyslet ty, protože v tom případě pro tebe vytváří tyhle situace nejen auto s omezovačem, ale i člověk, kterej prostě chce jet jen 180 km/h a ne víc. Což je drtivá většina lidí.

BobAsh
16. února 2019, 20:54
-1
Bazarový snílek: Rychlí a zběsilí

Ani rok, ani dva. Spíš tak pět.

BobAsh
05. února 2019, 14:41
-1
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Český petrolhead za to nemůže, protože Česko je stále ještě chudá země, jejíž automobilismus stojí na to, že se tady kupuje to, co Němcům upadne od ruky po 5-10 letech. Může za to německý (francouzský, rakouský, švýcarský etc.) petrolhead, který si místo BRZ koupí GTI.

Český petrolhead dělá dost, i když si koupí ojeté BRZ, protože kdyby nebyl východní trh (my, Poláci a dál na východ), tak by si Němci nemohli dovolit zdaleka tolik nových aut, protože by jim klesly zůstatkové hodnoty a tím stouplo TCO.

BobAsh
31. prosince 2018, 17:30
-1
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 1.

Ad bohatnutí - když se podíváš třeba na prodeje v západní Evropě, tak dokonce vidíš, kam kupci od velkých obyčejných aut odešli - k prémiovkám. Takže ano, je to výsledek bohatnutí. Ten, kdo si tehdy koupil Sierru, si dneska koupí Mondeo, který je ale větší než Scorpio, a ten, kdo si kupoval Scorpio, si spíš koupí nějaký SUV, nebo prémiovku.Je to tuším asi 10 let, co třeba v Británii překonala 3er v prodejích Mondeo...

BobAsh
29. prosince 2018, 23:26
4
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 1.

Jan takový námět k zamyšlení - opravdu došlo k VYMŘENÍ velkých sedanů? Podle mě je dnes velkých sedanů na evropském trhu víc, než jich bylo v 90. letech. Jediný rozdíl je, že jim dneska neříkáme "velké" sedany, ale sedany střední třídy. Nicméně ve skutečnosti jsou věci jako Mondeo, Insignia, Mazda6, Camry a podobně, ještě mnohem větší než Scorpia, XM a spol.

A mimochodem, Camry se nezměnila. V Americe je to poříd midsize sedan a není o moc větší než byla. Jen v Evropě lidi zbohatli a už si můžou dovolit velká auta, takže evropská střední třída začala odpovídat americkým midsize. Proto taky neexistuje nový Ford Capri, protože evropská auta vyrostla a zdrahla tak, že se tady dá prodávat Mustang.

BobAsh
17. prosince 2018, 12:47
0
Řidičské rukavice - ano či ne?

I koženej volant se při ostřejší jízdě (ani se nemusí jet úplně kudla) dokáže v potících se rukou klouzat. Takže rukavice za mě dávají smysl i v normálním autě, pokud teda nemá volant z Alcantary nebo tak něčeho.

BobAsh
14. prosince 2018, 20:43
-1
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Ne, je to přesně tohle. Někde jsem našel lepší fotky, ale teď už nevím kde. Prostě AJ-V6 je Aj-V8 mínus dva válce, ale blok zůstal stejně velkej.

BobAsh
04. prosince 2018, 02:03
1
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

KnightRider: Ne, tuhle myšlenku jsem fakt vnutit nechtěl. Já si sám sebe dokážu představit v situaci, kdy bych si pokládal přesně tuhle otázku, první odpověď, která se mi dere na mysl, je MX-5 ND RF, ale vím, že bych s ní jako s jediným autem nedokázal úplně fungovat. Je to k ničemu na dálnici, je to moc malý etc. Možná bych skončil u Mustangu, nebo bych byl znovu hazardér a šel bych do XK (X150), ale přemýšlel jsem, jestli neexistuje něco podobnýho, co by byl menší průser. Možná by řešení byla Vette, jenomže ty nemám rád. F-type jsou pořád drahý a spolehlivost bude bůhvíjaká (navíc mě uráží způsob, jak vznikla jejich V6), BMW Z4 bych moc nevěřil tu spolehlivost...

Já bych potřeboval něco, co by bylo něco jako větší Miata nebo neprémiovej F-type, nebo menší Corvette, s nějakou civilizovanou I6 nebo V6, spíš sportovní GT než sporťák, ideálně ještě aby to bylo 2+2. A aby to vyrobila nějaká automobilka jako Toyota nebo Ford, ne Jaguar nebo Alfa :)

BobAsh
04. prosince 2018, 01:57
-1
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Pólin: Vzduchem chlazený 911 jsou prý minimálně trvanlivý, i když možná ne úplně mega spolehlivý (tedy občas se to rozbije, ale zase se to rozumně opraví). Vodou chlazený už mají poněkud sebevražedný tendence...

Kuře: Mě se Z4 Coupe líbí nesrovnatelně víc než Roadster. A musím říct, že jsem nad ní párkrát dost slintal....

BobAsh
18. listopadu 2018, 23:33
-1
Škoda Superb 2.0 TDI 110kW DSG: Služebák rallyového pisálka

Je to něco mezi. Primárně kancelářský, ale na rallye se člověk občas podívá a s týmem se do kontaktu dostane :)

BobAsh
07. listopadu 2018, 01:03
0
Škoda Superb 2.0 TDI 110kW DSG: Služebák rallyového pisálka

Jo, ten jedinej kdo má akorát maturitu jsem já - na práva jsem se vykašlal mezi třeťákem a čtvrťákem, víceméně následkem toho, že jsem začal překládat a následně psát do Autocaru.

Jinak s tím, že mě motoristická novinařina živí už roky je to tak napůl - když do toho budeme počítat překládání pro časopisy, tak ano, byl to můj primární zdroj příjmů od cca 2005 do 2012, od té doby střídavě více nebo méně vedlejší a doplňoval jsem to komerčním psaním a překládáním (copywriting - reklamní textařina). Motorsport je ale po dlouhý době poprvé, kdy dělám jen jednu věc, která mě živí na 100%, takže je to víceméně návrat do stavu z toho původního období.

A vlastně stejně jako tehdy mě i teď na Motorsportu částečně živí i ty překlady, těch už se asi nikdy nezbavím :)

Každopádně o práci motoristického novináře jako takového je psát určitě zajímavější než psát o práci nájemného psavce pro firemní magazín - byť je práce pro Škoda Motorsport na poměry podobných věcí úžasně zajímavá a naplňující, pořád je to práce pro korporát (byť ne v korporátu) a navíc ten korporát nemívá rád, když se píše o tom, co se v něm děje uvnitř.

A fulltime čistokrevného novináře jsem vlastně nedělal, vždycky jsem byl externista který se částečně živil překlady.

BobAsh
28. srpna 2018, 21:16
-1
Autíčkář e-shop – místo i pro vaše nápady!

Bohužel, patří k chlapci z fotografií :)

BobAsh
28. srpna 2018, 16:26
2
Autíčkář e-shop – místo i pro vaše nápady!

Chudák David, teď bude mít trauma a přestane jíst.

BobAsh
28. srpna 2018, 16:25
-1
Autíčkář e-shop – místo i pro vaše nápady!

IDKFA by muselo být nějaké auto, které má úplně všechno. S-klassa nebo Range Rover?
a IDCLIP by mohl být Hummer.

BobAsh
28. června 2018, 19:52
0
Metalex: Zlaté české ručičky

Tatra, stejně jako Metalex, by možná bývala měla šanci, kdyby postavila dostatečně drahý auta. Může to znít paradoxně, ale pro malou automobilku je snadnější uživit se prodejem supedrahých aut, než prodejem "mírně drahých" nebo nedejbože levných. Levný auto stojí na vývoji nejvíc a jsou na něm nejvyšší marže.

Superdrahou exkluzivitu stačí stavět po jednotkách kusů a může se zaplatit.

To, jestli by si to někdo koupil v Čechách, bylo a je naprosto irelevantní, z českýho trhu se nedá pořádně uživit ani magazín o autech, natož automobilka.

Nicméně i tak tam byl ten problém, o kterým jsem mluvil o příspěvek výše. Dnes je ekonomická situace (extrémní příjmová nerovnost, spousta hyperbohatých lidí) ideální pro výrobce malosériových supermegahyperdrahých krávovin. Dají se prodávat hypersporty za miliony euro, protože se vždycky najde nějaký šejk nebo technologický miliardář, který ty věci koupí. V 90. letech bylo takhle superbohatých lidí relativně mnohem méně a tudíž nebyly takové podmínky pro prodej krávovin.

I tak by to teoreticky šlo, ale bylo by to těžké. Kdyby přidali dvě turba, vnitřek s věcma z Favoria nahradili nějakou ručně dělanou zakázkovou totální šíleností, a prodávali to za cenu Lamba, tak by při tehdejší ceně práce v ČR mohli přežívat i třeba s jedním autem měsíčně.

BobAsh
28. června 2018, 13:14
0
Metalex: Zlaté české ručičky

Inženýr: Jenomže ono by to tak dobře nejezdilo. MTX byla malosériovka, takže by to zpracováním odpovídalo v lepším případě Morganu, spíš ale Cobře postavený doma v garáži ze stavebnice. Podvozek by stál za hovno, protože vyladit podvozek tak, aby fungoval i "sportovně", i se s tím dalo jezdit normálně, stojí strašný prachy, protože to zahrnuje kvanta testování apod. Interiér by byl levnej a blbě smontovanej, s dílama ze škodovek, protože na nic jinýho nebyly prachy.

A v tý doby ještě nebyl takovej trh na malosériový ultra drahý krávoviny jako je dneska - dneska by se to dalo prodat tak, že by se to celý dohnalo ad absurdum, motor by se ověsil turbama, interiér by se udělal zakázkovej z vorvaních předkožek a rohů jednorožce, vymyslela by se tomu pohádka a prodávalo by se to za milion euro, takže by nevadilo, že se jich prodá pět.

Jako auto, který výkonama sotva konkurovalo 911, NSX nebo Corvette, ale bylo dražší a na rozdíl od výše zmíněných by působilo dojmem "auta vyrobenýho doma" to mělo jen velmi malou šanci na úspěch.

Ono je potřeba si uvědomit, že vývoj velkosériovýho auta, který má dotažený všechny ty věci, který malosériovky dotažený nemají (NVH, naladění podvozku, zpracování, takový to celkový "sladění") stojí právě kvůli všem testům, vývoji komponent aby nebyly z Favorita apod. naprosto strašný peníze. Vyvinout NSX nejspíš stálo cca stejně jako jakýkoliv normální auto, což v tý době mohlo být třeba půl miliardy až miliarda dolarů (dneska je to většinou v řádu jednotek miliard). Na to MTX by byla možná tak tisícina.

BobAsh
17. června 2018, 23:18
0
Peugeot 308 GTI: Osobnost vyváží všechno

Ono nejde o to, jak je drahý Peugeot 308 GTI, jde o to, kolik bylo peněz na vývoj a výrobu 308 jako takové. Vyvíjet nezávislé zavěšení pro jednu sportovní verzi se nevyplatí.

BTW, všechny Mégany RS jí měly taky (nevím z hlavy jak ten aktuální, ale ty minulé, vzývané, měly)

BobAsh
06. června 2018, 16:09
-1
Bude nová Tesla Model Y revolucí v automobilovém průmyslu?

Model 3 se měl původně jmenovat Model E, ale Ford to zatrhl kvůli nějakým svým trademarkům, tak ze SEXY udělali S3XY.

https://www.autickar.cz/clanek/tesla-je-sex-nebo-s3x/

A ad Muskův problém - naposledy chodil s Amber Heard, myslím, že si s "problémama" těžkou hlavu nedělá :)

BobAsh
28. května 2018, 14:24
-1
Hyundai Ioniq: Hybrid pro obyčejného člověka

No poslední testovaná i30 v kombíku stála přes 700. Byla sice našlapaná výbavou, ale to je tuším ten Ioniq taky. Pár desítek tisíc rozdílu tam asi bude, ale pořád se to vejde do úrovně "podobné".

BobAsh
27. dubna 2018, 17:28
-1
Z katalogu Jaguaru mizí benzínová V6 přeplňovaná kompresorem

KS: Komukoliv, kdo by měl sklony litovat odchodu toho véčkového bastarda, rád ukážu obrázek, jak ta příšernost vypadá se sundanou hlavou. Krásnější ukázku toho, jak dokážou bejt inženýři líný, aby člověk pohledal. Copak to tam asi na konci té řady válců mělo být dalšího? No jasně, další válec! Oni tu V8 ani neuřízli, jen do ní nedali dva válce....

https://cimg1.ibsrv.net/gimg/www.jaguarforums.com-vbulletin/640x467/80-fullsizerender_9023ad980e0b6f852e035af15622bf000728034a.jpg

BobAsh
27. dubna 2018, 17:25
0
Z katalogu Jaguaru mizí benzínová V6 přeplňovaná kompresorem

Benzínová V6 už naštěstí nebude, bude řadová šestka (prodloužená 2.0 Ingenium) s turbem. Takže návrat k tomu, co do Jaguaru patří, a mnohem lepší řešení než ten véčkový bastard.

BobAsh
24. dubna 2018, 15:30
-1
Hyundai Ioniq electric: Sousedův elektromobil

Ano, otestovat všechno od jednoho výrobce je normální. Snažíme se to tak dělat u všech. Bohužel snaha otestovat kompletní nabídku Porsche včetně každé jednotlivé varianty 911 zatím nepadá na úrodnou půdu. Třeba někdy příště :)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem