marek
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Marek Brunner |
Bydliště | Praha 10 |
Registrace | před 7.4 rok. |
Poslední aktivita | před 13.2 min. |
Příspěvků ve fóru | 88 |
Komentářů u článků | 191 |
Pozitivních komentářů u článků | 72 |
Negativních komentářů u článků | 5 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Konečně.
Po 3 letech prahnutí po nepraktickém autě jsem se konečně odhodlal a koupil si roadster, jehož jméno je zde skloňováno snad všemi pády.
Nissan Leaf - znovu a lépe.
Předchozí generace tu s námi byla od roku 2010. Nejdříve s 24kWh baterií, poté se přidala v roce 2015 i 30kWh baterie, a nyní přichází na trh nová generace vozu se 40kWh baterií. Jaká je?
Nissan Qashqai - Golf na chůdách
Krátké shrnutí několikaměsíčních zkušeností s "Golfem na chůdách".
Posledních 50 komentářů
Právěže má ještě výkonnější PHEV 200 kW, ale podle uniklých fotek to asi bude spíš ten benzín - není na nich vyobrazen výřez pro nabíjecí otvor.
Bkralik: jenže třeba to zmíněné Polo je znatelně schopnější a zároveň použitelnější nejen prostorem každý den, přitom stojí stejně. To, že to je oproti Abarthu nuda, je jiná věc…
Pán z Nissanu zde, čte se to kaškaj.
Asi mám trochu jiné požadavky. Pokud auto na samotný spalovák dojede přes 700 km legální dálniční rychlostí, po městě na elektriku více než 80 km, je to za mě naprosto v pohodě - já bych třeba spalovák v tomhle případě potřeboval jen na delší dálniční cesty, a tankování každých 700 km je u benzínového šestiválce snad normální…
Mně teda 69 litrů přijde na plug-in dost, zmiňované GLE v plug-inu má menší nádrž.
Mně se X5 bez M paketu fakt líbí, kor v téhle decentní hnědé barvě. Pupkatýho kolotočáře bych viděl spíš jako XM...
Jaký bulení? Že mě štve, že z mých daní, které opravdu nejsou malé, platím aparát fungující akorát jen když to je jednoduché (čti - když se můžou schovat za strom na přehledném úseku a vybírat výpalné), a když už to je dost na hraně, nereagujou? Takže vlastně z daní dotuju akorát výběrčí daní? :)
Mám, mám! :D Tady je znatelně lepší motor, ten šestiváleček si fakt hezky přede a je radost ho točit. Alpine má zas krouťák a jede, ale ten zvuk není až taková slast, když nepočítám, že vyluzuje ty skvělé zvuky sání vedle hlavy. Cayman je znatelně lepší uvnitř, na delší cestu nebo daily bych si rozhodně vybral tohle, ale Alpine (A110S, viz test z minulého léta) je z mého pohledu větší sranda na okresce - pocitově kompaktnější, možná i upovídanější řízení...ale tohle bylo na letňákách a bylo okolo nuly, takže jsem se docela bál s tím jet svižnějc. PDK je taky určitě lepší převodovka (asi i rychlejší řazení, pocitově míň kope, pokud mě pamět neklame), než ta renaultí dvouspojka, ale to je už drobnost.
Cayman je tedy dotaženější, zní líp, ale Alpine je víc malý a lehkonohý sporťák a myslím, že oboje míří na jiného zákazníka.
zrovna Lexus má v nabídce většinou auta, která mi do vkusu sednou. O LC vůbec nebudu mluvit, to je dokonalost samotná (a s LFA má mnoho společných věcí, jen tak mezi řečí), LS ač už je starší, tak jde stále o velmi pěkný sedan, nové RX má možná čumák trochu zvláštní, ale taky je moc pěkný. Marně hledám něco, co by mě vysloveně uráželo.
-
Komentář upraven 27. 2. 2024, 22:45:48
hele, mně to tak blbý nepřijde. Jasně, servisovat to asi nebude procházka růžovým sadem, ale fakt to nic nežere, jede to obstojně (ač to ty převody dost kazí, no) a je to hezky kultivovaný - to pro mě bylo asi největší překvapení, že tak složitý skorovznětový motor je kultivovanější než třeba to Stelvio, co měl Kuba.
Sato: se starou trojkou MY20/21 Long Range (nevim jaký rok, půjčený) jsem jednou jel poněkud svižněji (cca 160-180) z Prahy k Rozvadovu, zpátky už trochu pomaleji, ale pořád okolo 140-160…a v Praze pořád 15% baterky zbývalo. Teoreticky by tedy neměl být až takový problém těch 350 km dát.
martin_100: A tou fabií za dvacku, tj. méně než polovinu průměrného měsíčního platu, budeš ručit hypotéku? Já jen nerozumím srovnání vylítaný pomsty "českého" autoprůmyslu a nového auta, ale možná jen nerozumím tomu, co se snažíš říct:)
Stejně to každý výrobce měří jinak, ale budiž - Ariya má 466 litrů, zatímco Enyaq 585 litrů. Stačí se podívat do galerie na fotku kufru a podívat se na test Enyaqu, kde taky fotku kufru najdeš:)
Společné, ano. Předokolky dělají obě značky od EV začátků, neměl bych jim to úplně za zlé, problém s trakcí tu není výrazný.
tak to já jsem asi v té menšině, které se to takhle líbí víc než vytrčenej tablet z palubky. Ale podle většiny redakce nemám vkus, takže ten hejt keyboard warriorů na to chápu.
:D tak dobrý, aspoň někdo to pochopil:) ne, Solterra je primárně fakt čtyřkolka oproti Toyotě, navíc jezdí v tom terénu fakt dobře, tak jsem to myslel. Já nechci být zlej teda, ale pro mě Subaru fakt není boxer, modrý a zlatý kola, jako spíš právě skvělá čtyřkolka, ale v tom se můžeme lišit každý jedinec.
Jasně že to není STIčko, ale to se vždycky jízdně docela lišilo od normálního Subaru, že jo. Naopak (a teď mě teda asi dost lidí včetně tebe ukamenuje), ale Solterra mi přijde jako docela solidní duchovní nástupce základní Imprezy/Forestera - fajn přepravník pro každý den se skvělou čtyřkolkou. Taky to nebyly vysloveně úsporný ekoauta, za to měly aspoň fajn podvozek.
Savagegeese nakládá úplně všemu, co není osmiválcový musclecar pomalu:) ale ty videa má skvělý, poučný a člověk se toho může dozvědět fakt hodně, já si třeba docela pravidelně opakuji jeho "dokument" o LFA, to je hodně povedený video a silně doporučuju.
Ale v některých ohledech se s ním nelze shodnout, on je prostě takový klasický midwest vidlák a často tak jeho názory působí.
Kousek jsem se s tím svezl, a namlátit si s tím jde příliš jednoduše (když vypneš pomocníčky, jako u každýho auta, logicky). Srovnání s TM3LR je úplně mimo, tohle je dynamicky na míle daleko a možná i podvozkově. Nepřišlo mi to jako úplně jako “auto co zvládne řídit každej pepík”, prostě to fakt chce šikovnýho řidiče, rozhodně víc než třeba ten Mercedes-AMG C43 (ano, sice má o pomalu dvěstě koní míň, ale je rozhodně jednodušší s ním jezdit rychle).
-
Komentář upraven 11. 1. 2024, 14:39:07
Ami se neprodává zas tak mizerně, v západních městech jsou vidět velmi často (náš Jarda může zavzpomínat, jak jsem ho bombardoval fotkama každého Ami, co jsem na dovolené potkal), jen k nám to nedováží - čest výjimkám, jako je pražská francouzská restaurace s Ami polepeným kohoutky:)
pro Twizy mám solidní slabost, na druhou stranu si říkám, že kdybych chtěl jezdit v klimaticky tak moc nekomfortním posouvadle, už si radši koupím tu motorku.
tomaass2: ano, tenhle motor je ručně skládaný jedním technikem, narozdíl od té předchozí.
A ještě rozfoukává to elektrické turbo, turbolag je takřka neznatelný.
Tak pořád se bavíme o autě, co váží 1840 kg, nějaký výkon to na pohyb potřebuje. Ale nepřišlo mi to překoňovaný, ani podmotorovaný - prostě se tomu dá šlápnout na krk aniž by ses musel hned krotit jako u mnichovských aut.
Tak to taky bývalo, pohodlný svižný daily, ale ničím extra zajímavý mi to nepřišlo. Teď to umí i fakt dobře zatáčet, aspoň tu chvilku, kdy bylo sucho, jsem z toho měl docela dobrý pocit…bohudík/bohužel byla zrovna kalamita, tak jsem měl jiné radovánky zrovna:)
A reálně je nějaký důvod si koupit tu předchozí, která byla jen prodejněji pojmenovaná C400 (zjednodušeně)? :) tady to je prostě aspoň sportovní sedan, který fakt umí dobře jezdit
yorkin: no, já měl po předání auta Jardovi docela mrzení, že jsem při výběru svého auta dal přednost EL značkám a neuvažoval racionálněji, na ES i Camry umí udělat fakt pěkné ceny, že v současnosti (kdy EL značky přichází takřka o všechny výhody během příštího roku) bych si vybral to ES.
Sato: pfff, no do Brna jsem dojel se spotřebou asi 5,5? Dálnici jsem jel tachometrových 150-160, co provoz dal, a sjížděl někde za Velkou Bíteší, takže jsem trochu tu spotřebu po okreskách asi stáhnul - reálně třeba 6,5-7? To mi přijde dost v pohodě, ten Sup 147 kW, který jsem testoval nedávno, žral při této rychlosti dost podobně. Samozřejmě je Lexus o dost dál v kvalitě zpracování a odhlučnění oproti zmíněnému Superbu, to se snad nedá srovnávat.
Zvládne, Jardovi jsem ho vezl a uvnitř je při té rychlosti klid, pohoda (jakože to fakt netočí čtyři tisíce) a ještě to nic nežere.
Kvůli váze a rozložení, takhle to zachovává stejné parametry jako EV MX-30.
Tak ono s tím šestiválcem si pořád můžeš koupit LS500h, který je na stejný platformě - jak je v článku zmíněno. :)
Nějaké ojetinky jsem samozřejmě řídil, ale většinou velmi krátce - třeba Caterham by se na ten seznam určitě dostal, kdybych s ním měl více času, nebo R8, co testoval Jarda - ale to jsem taky řídil jen chvilku.
tak takový bytovky většinou už dneska ty wallboxy mají podle inzerátů...ale jasně - pořád může SVJ odhlasovat, že ty zlý samohořící EV pod barákem nechtěj.
Já to směřoval ve článku spíš na mou drahou maminku, která má garáž u domu (kde by wallbox klidně mohl být), jezdí do práce tři kilometry (kde taky může nabíjet), 95% času se pohybuje po městě a aktuálně jezdí právě benzínovým Volvem - má tu značku ráda. Pro ní by tohle bylo naprosto ideální řešení, ale řešit kabel se jí zatím ještě nechce...přitom při jejím směšném kilometrovém nájezdu a potřebám by zrovna tohle auto tento specifický úkol splňovalo milionkrát líp.
tak záleží, viď. Každý má jiný podmínky k nabíjení, ale pochybuju, že člověk, co bydlí ve starém paneláku si půjde do Volva koupit malý crossover za 1,5 mio :)
Jo, vážně, když už mám garáž, proč bych neměl wallbox nebo aspoň zásuvku?
RRRampapapa: ani jedno z aut, co jsem tam řídil, to už nemělo, naštěstí...:)
Frodo: Jestli máš nějaký mentální problém s tím, co se zde píše, není nic jednoduššího, než to přestat číst - srdíčko máme jen jedno a netřeba se vztekat kvůli velkýmu suvku s baterkama:) pokud chceš debatovat na úrovni, můžeme.
Šmelinář si to samozřejmě nekoupí, protože pro jeho použití to je blbost, vždyť to píšu:) ale ještě jednou to pro tebe zopakuju - nekoupí si to někdo, kdo pravidelně tahá těžký vlek, pro něj to je blbost, ale člověk, co opravdu využije tažné párkrát do roka a spíše na kratší vzdálenosti? Existují majitelé EV, kteří si stále drží spalovák jen kvůli karavanu.
ad šmelinář - sorry, ještě jsem nepotkal slušného prodejce / dovozce ojetin v ČR, doufám, že jsem Tě tím neurazil.
Já snad nikde tahací schopnosti nerecenzuju, ne? Jen jsem to zmínil.
Samozřejmě se zvýší spotřeba, no shit - šmelinář, co tahá každý týden dva naftový pašíky z rajchu si fakt elektriku nekoupí:) ale pro člověka, co jede dvakrát za rok s karavanem na dovolenou to může být zajímavá vlastnost, kvůli které EV9 upřednostní.
-
Komentář upraven 9. 11. 2023, 06:55:34
Ne, netahal. Zároveň - proč bych za to měl mít problém zapřáhnout karavan a jet na dovolenou? Ano, nabíjení s přívěsem bude otravná záležitost, ale to je u všech elektromobilů.
Naživo to fakt tak blbě nevypadá, ofiko fotky tomu nepomáhají…
ono je to v tomhle případě daný hlavně tím, že 90% testu byly dálniční kilometry, navíc naftě svědčí i moje denní cesta do práce po Jižní spojce:)
Tak ono celá ta fabrika Mazdy je dost…garážová. SPZ jsem si nefotil, ale byla tam určitě normální, ne vývozka :)
Něco se potkat dá, bude to v dalším článku, ale už to není jako dřív. Chce to koukat okolo sebe a navštěvovat typická místa, ale potkat nějakou street akci je v podstatě díky zákonům už dost nereálné.
Aha, tak to moje chyba. Ještě že jsem hledal manuál, to bych byl asi dost mrzutý:)
MBMB - to právě není, v Japonsku mají i GR Yarise s CVT, ne jako u nás. Já každopádně CVT mám moc rád, ale v takovém autě bych ho prostě nechtěl.
No tak první den jsem měl S660, takže jsem si s manuálem hrál tak jako tak (a v notně dojetějším autě, kde nebyly dráhy už úplně přesné - proto jsem o převodovce ani nepsal). Druhý den už jsem to měl mnohem zažitější, ale stejně to nebylo pořád úplně ono, ale pořád lepší, než si zkazit zážitek z tak suprovýho auta CVTčkem.
-
Komentář upraven 8. 10. 2023, 22:23:45
Poznal! :)
je to o zvyku, nic víc. Po chvilce se s tím člověk sžije, jen jak jsem psal - ještě k tomu se snažit řešit meziplyn je trochu na přítěž.
Mám v plánu ještě článek o cestování další malou potvorou na fotce + nějakého Autíčkářova “průvodce” Japonskem, ale to sepíšu až na cestě zpátky nejspíš:)
Ano, asi tak bych to viděl. Mám 183 cm, tedy průměrnou evropskou velikost, a pohodlné to bohužel není…
Poslední komentáře
- Sato, BMW 520d xDrive: Tohle je BMW, jak si ho pamatuji
sorry, ale zniese ako by dlh bol nieco fuj fuj, pritom najbeznjsi... - Jyrki, Speed Marathon 2024 se blíží: Pozor...
easy money... - Marek Brunner, První svezení s novou Škodou Kodiaq:...
Právěže má ještě výkonnější PHEV 200 kW, ale podle... - afro-r1, První svezení s novou Škodou Kodiaq:...
Ten motor pro RS je predem jasny. Nic jineho nez dvoulitrove... - James, První svezení s novou Škodou Kodiaq:...
..., ještě nádhernější - S.h.I.t., Speed Marathon 2024 se blíží: Pozor...
Kdyz vidim ty mista k mereni... fakt "bezpecnost" v praxi...... - XTad, BMW 520d xDrive: Tohle je BMW, jak si ho pamatuji
Cinani to nechtej - Michal Lenc, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
Já jsem pracoval ve firmě, co do automotive dodávala část... - PB, BMW 520d xDrive: Tohle je BMW, jak si ho pamatuji
Nejsou to dosti pokrokové koncepce, tudíž s nimi soudruzi... - Jimi, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
Čínskou značku si nekoupí, ale EV technologie a hlavně baterky... - Frodo, BMW 520d xDrive: Tohle je BMW, jak si ho pamatuji
Po přečtení článku mě napadá otázka. Co je vlastně špatně... - PB, Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč...
Absence pristrojove desky, pripadne head-up displaye je jeden... - PB, BMW 520d xDrive: Tohle je BMW, jak si ho pamatuji
No s tou cenou to začíná být zajímavé - aneb máš-li milion... - Michal Lenc, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
Tak ty čínský elektromobily bývají všeobecně levnější.... - HeavySmoker, BMW 520d xDrive: Tohle je BMW, jak si ho pamatuji
Viem tomu autu odpustiť ten design, ale vždy som mal rád lámanie...
Poslední inzeráty
2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem
2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem
2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem
2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Mazda 3 e-Skyactiv X186: Poslední Mohykán
21 komentářů