TheKubajs
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Jakub Pospíšil |
Bydliště | Praha 3 |
Registrace | před 7.6 rok. |
Poslední aktivita | před 29.2 min. |
Příspěvků ve fóru | 344 |
Komentářů u článků | 1488 |
Pozitivních komentářů u článků | 728 |
Negativních komentářů u článků | 14 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Zlatý věk levných ojetin je právě teď
Dneska odbočím od popisu svých aut a pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že žijeme v tom nejlepším věku pro milovníky levných ojetin.
Archetypy automobilových kategorií. Hledá se nejsedanovitější sedan a nejkombíkovatější kombi.
Jaké první auto se Vám vybaví, když se řekne kupé? Kabriolet? SUV? Moje archetypy automobilových tříd si můžete prohlédnout níže. A ty Vaše mi napiště do komentářů.
Ty nejlepší úpravy pro Vaše auto podle pětiletého Kubajze
Podle čeho jsem ve svých pěti letech hodnotil výkon a rychlost aut? Co nesmělo chybět na žádném sporťáku?
Posledních 50 komentářů
Vážně ještě nikdo nenapsal "elektrocentrálu"?
Mile mě překvapujete.
A jinak - kochací a pěkně vypadající je Mustang s197 v nějaké vrcholné specifikaci, navíc je to generace co jde provozovat směšně levně stran dílů a na ceně už moc nepadne.
Myslím, že dokonce před nějakým časem proběhl inzerci jeden zachovalý Bullit z roku snad 2008? To by mohlo být ideální.
Na geometrii byli (ale je to tak pět let zpátky) šikovní v pneu procházka Strašnice. Tehdy jsem tam dovezl Mazdu 323 s úplně zarezlou nápravou (plechcup) a trápili se tam s ní dokud fakt plamenem a kdo ví čím vše nepovolili a nezastavili tam geometrii. Ještě když věděli že to je na okruh, tak nabídli ostřejší setup, po nastavení se pak za pár km jeden šroub ještě protocil a geo se rozhodila (ale to byla fakt chyba toho, jak to bylo stare a rezavé), tak jsem tam přijel a oni to zadarmo ještě znovu předělali. Byla to sice dražší geometrie, ale dobrá.
Pak jsem tam pravidelně vozil i Volva a taky vždy spokojenost.
Ale je to už dlouho a může to nyní být jinak.
-
Komentář upraven 13. 4. 2024, 09:06:54
Tento paradox může za to, že je většina levných českých amerik v takovém stavu v jakém je. Protože to opravují poloopice kladivem, ačkoli je to reálně často plnější elektroniky, než stejně stará evropská produkce.
Já bych hrozně rád někoho na Ameriky s klidem doporučil, ale vlastně nemohu. Teď zkouším nový servis tak uvidíme. Ale jinak mám zatím vždy zkušenost, že buď chybí preciznost (vono se to nějak zamazne - a pak jsou zaslepená čidla a přídavné řídící jednotky v motoru oblbujici ta zaslepená čísla našroubována na samořezných šroubech), nebo se bezhlavě vyměňuje všecko, ale bez efektu, nebo se prostě mlží a šidí (když po měsíci ticha zavolám zda je ta věc co měla být za tři dny hotová aspoň v procesu, ozve se něco"no, já mám vaše auto na dílně a je to hroznej průser", přitom GPS lokátor s čidlem na startéru ukazuje, že se auto od dne kdy jsem ho přivezl nehnulo. Nebo ještě hůř že s ním někdo denně jezdí domů). Jeden den díly "už jedou z USA", další týden je "budeme objednávat". Kolem aut je to všeobecně bída, ale Ameriky jsou fakt průser. Takže co jde, dělám sám a u zbytku jsem už několikrát udělal to, že jsem vytiskl dílenský manuál, nakoupil díly a pak to předal znamemu mechanikovi, co sice Ameriky nedělá, ale podle návodu to nějak zvládl. To ale neřeší diagnostiku různých problémů a tak.
-
Komentář upraven 12. 4. 2024, 16:06:58
5.7 žere víc by default, express má větší čelní plochu. Ale 22 je dost, to bych čekal možná tak striktně při městském provozu.
Jak píše heavysmoker. Myslím že nová fabie bude bezpečnější. Čelní náraz to asi teda absorbuje lépe, ale není to tak, jak si často lidé myslí, že je to super bezpečný tank.
Zas na druhou stranu koncepcí to k rychlé jízdě nesvadi, i na dálnici tomu sedí nejvíc těch 120, pak už to prostě není ono, ctyrkvalt točí moc vysoko. Je to klidné auto.
-
Komentář upraven 11. 4. 2024, 10:23:48
Zas na druhou stranu se tím lépe maskují baterky v podlaze...
Teď si to po sobě čtu a ta hlavní myšlenka je tam trochu utopená takže jednoduše: Já naopak nadávám na vládu, že toleruje prostředí, ve kterém může kamion řídit skoro každý, kdo se umí podepsat a nemá odvahu na to jasně říct "Tady jsou nějaká přísná pravidla, my je budeme vymáhat, ale zároveň k tomu dodáme prostředí, kde jsou splnitelná". Jenže to by stálo peníze a vyžadovalo by postupovat koncepčně a promyšleně s dlouhodobými plány a ne jednoduchými a nedomyšlenými výkřiky do tmy, jako je onen zákaz předjíždění na D1 - to je prostě jen líbivé gesto, které neřeší systémový problém, jen se kolem něj chvíli zavíří média, všichni o tom uslyší a to naneštěstí v dnešní době stačí.
Ne, já naopak říkám, že by to mělo stát mnohem víc peněz, aby se tam dalo mnohem lépe vydělat. Pak můžeme mít lepší kamionaky, taky těch vozu bude min, protože se nebude vozit každá pitomost. A budou to dělat rozumný lidí co to dělat chtějí. Ono je ve společnosti furt nějak zapamatované, že kamionaci berou spoustu peněz. To ale už dávno neplatí a já bych za to tu zodpovědnost teda nevzal ani náhodou. Ale pak se nemůžeme divit, že to dělají lidí co to dělají jen z nutnosti a nemají na to - hlavně psychicky. Proto se ve finále neřeší ani dodržování věcí jako ometani ledu. Ono to teda občas někoho prizabije, ale řidičům je to jedno, protože vytáhnou svůj argument "nebejt nás, nemáte toaletní papír v Lidlu" a tím mají vyřešeno.
Dokud mě ale paleta přes půl republiky stojí 500 korun do druhého dne, není v tom soukolí na lepší plat řidiče místo. A za těch málo prachu tam budou holt tací, co pravidla neřeší a empatie je pro ně sprosté slovo.
Já bych po tom naopak šlapal maximálně a vyžadoval všechna pravidla velice striktně. Doprava zásadně zdraží a tomu oboru to jen prospěje.
-
Komentář upraven 2. 4. 2024, 18:32:19
Problém kamionové dopravy nejsou politici, ale to, že je tak směšně levná. Potom se není čemu divit, že nemalá část řídičů jsou lumeni kterým bych nesvěřil ani ořezávátko (doby kdy byl kamionak pan řidič jsou už pryč a většina schopných už toho času dělá něco jiného), že je kamionu zbytečně moc a se v oboru kamionové dopravy nerespektuje celá řada zákonů a nařízení. Ona i ta D1 není tak horká, sice se to tam oficiálně nesmí, ale reálně se moc nezměnilo a kamiony v levým furt jsou...
Jde to koupit za trochu méně peněz i s manuálním sestikvaltem.
Ono to je složitý. Přijde mi že speciálně VW staví EV auta tím stylem "uděláme to jako vždycky". Jenže ono je to prostě něco úplně jinýho a tak to nakonec moc nefunguje. Tesla začala s čistým stolem a tak mohli vyvinout od začátku věc co je přímo na míru elektrická a funguje dobře. Tím myslím drivetrain. Ty věci okolo naopak za moc nestojí, protože tam chybí ty zkušenosti.
Tady SAIC ze článku je jako všecko čínské. Soudruzi okoukali, co že si u nich západní firmy nechávají vyrobit a pak to osekali na dřeň a vyrobili za polovic.
-
Komentář upraven 31. 3. 2024, 10:37:49
Ale zas je to MG, takže to smrdí levným plastem. To si nevybereš :)
Některé verze Audi a4 (obrázek níže).
A pak novější wranglery, které mají odnímatelný hardtop a dveře. Což není úplně prakticky kabriolet. A pak, to mi ale už poradil Google, prý ještě existuje petimistna DS3 s plátěným dílem strechy.
-
Komentář upraven 25. 3. 2024, 20:25:08
No...o moc není. Měli jsme je vedle sebe onehdá s Machačem a vyhrálo to za nás za oba Sandero. https://www.autickar.cz/clanek/dacia-sandero-tce-90-cvt-nevytahuju-se-rostu/
Jinak Tivoli žere a v některých věcech je hůře dimenzované - Dacia je dost festovní a řemeslně náhodou překvapivě slušně zpracovaná. Začištěné sváry a podobně. MG není varianta, je to hrozný odbytý krám co smrdí jak cvičky. Vitara je dobrá, ale problém je ji takhle jak je napsáno sehnat. Specky skladem se většinou liší. Navíc Dacia má velký trumf ve formě levného a relativně spolehlivého CVT. Takže jo - je to fakt dost výhodné.
A já se jdu zahrabat, protože tu obhajuji základní Dacii. To jsem to dopracoval :D
-
Komentář upraven 25. 3. 2024, 20:14:08
vypadá to jak takový ten jejich olivový recyklát, to ale není nakonec špatný materiál....
To je z kaluže. Na fotkách je vidět prostředí kde jsem jezdil, jsou to polnacky kolem motokrosové trati a bylo po dešti.
Je to jedno z těch aut, co bude vypadat lépe, až za ním nedobrzdí transit.
Zrovna u Tivoli je ale zásadní výhoda, že se na to auto stačí kouknout ze zadobočního pohledu a rázem jsou kliky a jejich nesourodost naprosto marginální problém.
Ta Aprilia a Honda mě fakt překvapily, měl jsem nějak zafixováno, že do 200 bude tak nějaká Čína nebo A1 motorky a skútry.
Motorkář se ze mě nestane, ale mám radost, že jde provozovat motorsport s novými silnými vozy za normální prachy.
Tenhle konkrétní flex měl uvnitř nějaké bahno a drazil se v New Jersey jako pojistná událost, možná hurikan, dají se najít fotky pojišťovny. Na druhou stranu měl clear title a runs and drives, nebyla to úplně totalka. Neříkám, že se to nedá dobře opravit,ale je-li podmínkou dobrá spolehlivost, tak bych tohle asi raději nebral. Jinak je flex skvělý, ale nevytopeny a vážně nebourany za 300 není. Sháním ho sám pro sebe.
-
Komentář upraven 2. 3. 2024, 13:08:42
No jo, jenže Sienna a Odyssey za 300 bude dost ojetá a bude ji táhnout na dvacet. Jinak je to samozřejmě super volba. Kia podobně, jsou k dispozici jen staré carnivaly co se u nás oficialne prodávaly a to už je zas dost stary a skoro výhradně se starým dieselem. Pokud se tazatel rád vrtá v autech, mohlo být být řešení, ale těžko říct.
-
Komentář upraven 2. 3. 2024, 12:53:13
Já tu jen čekám na komentář od toho pána, co píše pod každý test Mazdy ten svůj slovní průjem jak před deseti lety přidřel skyactiv, mě si nevšímejte :)
Mně už tenhle extrémní minimalismus moc připomíná auta jako Trabant, staré škodovky a tak. Černý bakelit a v něm skoro nic, doplněno černým volantem a černými výplněni dveří. Neříkám, že to nemůže někomu konvenovat, omalovánky jako u Mercedesu k životu nepotřebuju, ale tohle už je druhý extrém.
Víc než cokoli jinýho je tohle vizitka "zaběhnutých" značek. Máme tu auto s interiérem útulným asi jako v bagru, s objektivně nedobrou ergonomií, kompromisním vnitřním prostorem a morálně minimálně šedým vlastníkem.
A i přes to všechno je to zdaleka nejlepší volba na EV trhu.
Anča a Pepík byl můj nejoblíbenější komiks ve čtyřlístku. Měl jsem ho i radši než čtyřlístek samotný, nejen kvůli výborné kresbě, byly tam i fakt promyšlené příběhy. Nedávno jsem zjistil, že ČT vydala animovaný seriál, který sice nemá tak krásně vodovkový vizuál, ale co do příběhů a naladění se komiksům dost podobá, to mi udělalo dost velkou radost . https://decko.ceskatelevize.cz/anca-a-pepik
-
Komentář upraven 17. 2. 2024, 19:41:57
Čtyřlístek jsem samozřejmě četl taky, jenže tam tak výrazně žádné auto nevystupovalo. Vzpomínám na starý komiks Červený Pradědeček, kde měli nějaký veterán. Tam byla legendární hláška "Hodí se modrá šála k červenému autu?" "Hodí. A ty sebou taky hoď!"
Ano, služební Fabie je etalon zenové dokonalosti. Možná čistě teoreticky je na některé fotce ze článku ta moje konkrétní.
LOL, Sunny GTI za pade byl "docela drahý".
Jenže já myslím, že paničce co to má cukání po Praze je nějaká 1.6 úplně putna. v tomhle oproti stejně drahé zaběhnuté prémii dostane ranec výbavy a je to hezčí.
Ten jsem už viděl na stránkách mustang klubu a hrozně mě baví. Ten je tvůj? Vybavuju si, že jsi měl new edge V6, ale asi se leccos změnilo...
Kvůli modularitě platformy. Je to jako Ducato - palubní deskou končí drivetrain a vzadu může být klidně bazén, když na to přijde.
Je to k zblití a pokud to bude jen zpulky tak špatné jako třeba MG, bude utrpení s tím kamkoli jet.
Yarise CROSS jsem nezkoušel, Puma působí o dost laciněji a je vevnitř stísněnější a Captur už je starý a jizdně z tohoto výběru nejhorší. Zkusil bych ještě Toyotu, která dokáže být taky dost příjemná a úsporná, ale zatím vede určitě Peugeot.
Nemůžou, je-li míra zranění veličinou podle které se posuzuje vážnost nehody.
Mára vkus má a je to dobrý. Co byste chtěli. To auto se prodává v půlce dvacátých let, ne v devadesátkách. Ten "kokpit" na rovný stěně vypadá náhodou parádně, nejsem si jistý jen tím velkým konektorem zapalovače vedle řadičky.
-
Komentář upraven 15. 1. 2024, 19:15:50
Dík Králíku. Přecházíme z Skliku na Adsense a dost to drhne. Je-li pro vás magazín nečitelný, pochopíme chvilkové nasazení adblocku. Do budoucna to snad vyladíme, David na tom docela maká, ale není to úplně věc na jedno odpoledne. Ale fakt s tím něco děláme, čestný slovo.
Chtěl jsem teď měnit olej v diferáku, ale v tomhle počasí nevystrčim ani nos. Stačí mi deset minut na mraze a nejsem schopnej ani otočit klíčem v zámku, jak mi odmrzne všechen cit v prstech. Pod deset stupňů vyhlašuji klimatickou tíseň a nemakám :)
Hele, bude to diverzní poznámka, ale já myslim, že tahle sedma slušela (nejen) Viole víc :)
https://www.autickar.cz/clanek/bmw-735i-e32-jako-pan-ridici/
Ano, je to tak - ta verze před modernizací (UV80) skutečně trial jezdila a podle všeho nebyla vůbec marná.
Není to kdovíjak náročné. Problém těch "českých ručiček" je většinou v tom, že to nějak zprasí aby to bylo levně a rychle.
Je pravda, že možná není moudré psát, že to zvládne uplně každý, zas ale není třeba být autoelektrikář z povolání - alespoň ne u auta s takhle jednoduchou kabeláží.
Dá se snadno sklouznout k nějaké generalizaci, třeba Hyundai ix20 je moje nemesis. Ale vnímám, že často se k autům dostanou jejich majitelé tak, že je prostě někde dostanou, nebo levně koupí od známých a příbuzných a pak zkousnou i vehikly, co se k nim absolutně nehodí a nikdy by si je nekoupili.
Kdyby mi někdo nabídl Hummer H3 na plyn za pade, tak bych si ho od něj taky vzal, nehledě na to, že je to jen špatný Suburban.
-
Komentář upraven 28. 12. 2023, 10:54:55
Ano, to je naprosto zásadní perk Mustanga. Na každý modelový rok, každou motorizaci i výbavu najdeš deset videí a patnáct blogových příspěvků o tom, jak se co dělá. Když jsem si to pořídil, zadal jsem do googlu něco jako "S197 convertible 4.0 tips" a vyjelo na mě nespočet videí a článků na co se podívat, jaké jsou různé skryté "quirks and features", jak odservisovat nejčastější problémy, co se má jak a kdy mazat, kde jsou odtoky a jak je vyčistit, prostě všechno. Když to porovnám s Volvem (tam to ještě šlo, ale nebylo to zdaleka tak easy) a nebo dokonce s Fiatem a Lancií (kde to většinou končí dotazem v italštině na nějakém deset let starém diskuzním fóru kde pod to píšou zoufalí poláci "taky mam tento problem"), tak je to úplně jiný svět.
A další věc jsou aftermarket díly. Na to auto je všechno všude skladem v padesáti verzích, ve všech barvách, odstínech a materiálech, limit jsou fakt jen peníze.
-
Komentář upraven 23. 12. 2023, 18:49:40
Musím budovat trochu toho napětí. A taky bych měl dofotit nějaké obrázky na další díl, zjistil jsem, že tím místo focení radši jezdím.
Poslední komentáře
- PB, BMW 520d xDrive: BMW jak si ho pamatuji
Nejsou to dosti pokrokové koncepce, tudíž s nimi soudruzi... - Jimi, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
Čínskou značku si nekoupí, ale EV technologie a hlavně baterky... - Frodo, BMW 520d xDrive: BMW jak si ho pamatuji
Po přečtení článku mě napadá otázka. Co je vlastně špatně... - PB, Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč...
Absence pristrojove desky, pripadne head-up displaye je jeden... - PB, BMW 520d xDrive: BMW jak si ho pamatuji
No s tou cenou to začíná být zajímavé - aneb máš-li milion... - Michal Lenc, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
Tak ty čínský elektromobily bývají všeobecně levnější.... - HeavySmoker, BMW 520d xDrive: BMW jak si ho pamatuji
Viem tomu autu odpustiť ten design, ale vždy som mal rád lámanie... - man1k, BMW 520d xDrive: BMW jak si ho pamatuji
Zvenku je to za mě ošklivá E60. - rock, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
Volvo má zase svoje problémy; při představě, že bych se měl... - stirling, Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?
Mne sa tiez e63 lubi , aj som sa na tom vozil ked to bolo nove.... - Lukáš Naske, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
A situace je ještě o to horší, že s Volvem by se měl porovnávat... - Honza123, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
Nechapu ceny elektromobilů.. Volvo EX30 s dvojnasobnym vykonem... - Karel TB, u blogu Strasti s Volvem a lidskou blbostí....
Bavím se, že jsem trefil MiTo :) Moje zkušenost je Delta... - Habakukk, Speed Marathon 2024 se blíží: Pozor...
Státu je to ve výsledku úplně jedno. Hlavně, že se jede... - Lukáš Naske, Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou....
Popravdě si tohle nějak nepamatuji – tedy nepřišlo mi na pedálech...
Poslední inzeráty
2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem
2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem
2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem
2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem
Rušné diskuse
- Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč jí říct ne, se hledají těžko
69 komentářů - Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů