načítám data...

TheKubajs

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoJakub Pospíšil
BydlištěPraha 3
Registracepřed 2.5 rok.
Poslední aktivitapřed 4.1 hod.
Příspěvků ve fóru250
Komentářů u článků302
Pozitivních komentářů u článků112
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Kubajs se představuje

12. července 2017, 09:30 10 komentářů

Kdo je Kubajs? Proč chce psát blog? Je to vůbec "autíčkář"? Odpověď se dozvíte, budete-li číst dál.

Hazardní svištění aneb Kubajzovo první auto.

18. července 2017, 14:45 5 komentářů

Kdo chce opici, musí mít na banány. Anebo být dostatečně šílený na to, aby si myslel, že ho hladovějící opice nezabije.

Zlatý věk levných ojetin je právě teď

03. srpna 2017, 08:59 23 komentářů

Dneska odbočím od popisu svých aut a pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že žijeme v tom nejlepším věku pro milovníky levných ojetin.


Posledních 50 komentářů

Jakub Pospíšil
16. března 2019, 22:33
0
Toyota GT86: Samé otázky

No, ono začíná. Jeník se nechal trochu unést.

Jakub Pospíšil
15. března 2019, 17:49
1
Toyota si nechala patentovat vylepšení známé ze Škody Henlein

Však tam konstatuju, že zrovna ty profily (včetně té voňavky) už má kdekdo. Zaplynování je ale novinka.

Jakub Pospíšil
14. března 2019, 10:26
1
AEC Routemaster: Nejklasičtější z "dvoupatráků"

Taxíky jsou o dost složitější, tam se to docela míchalo a inovovalo "za pochodu". Zatím se spíš budu držet autobusů, ještě jich mám pár v záloze.

Jakub Pospíšil
13. března 2019, 16:34
13
Trackday&PlechCup 30.3.2019 Vysoké Mýto - registrace spuštěny!

Krabího režimu? Jako hodit do garáže, pravidelně leštit a radši nejezdit? :D

Jakub Pospíšil
13. března 2019, 13:57
0
Trackday&PlechCup 30.3.2019 Vysoké Mýto - registrace spuštěny!

Zlokočka to vysvětluje o pár příspěvků výše :)

Jakub Pospíšil
12. března 2019, 21:01
1
Trackday&PlechCup 30.3.2019 Vysoké Mýto - registrace spuštěny!

Tady na kopci hlasím polojasno, místy oblačno, rozptylové podmínky slušné se slušnou šancí na výskyt plečkapové Mazdy 323.

Jakub Pospíšil
12. března 2019, 20:01
0
Trackday&PlechCup 30.3.2019 Vysoké Mýto - registrace spuštěny!

Ne. Jako každý trackday. Je to pravdilo určené správcem okruhu.

Jakub Pospíšil
12. března 2019, 16:55
1
Trackday&PlechCup 30.3.2019 Vysoké Mýto - registrace spuštěny!

A dorazí i majitel půjčovny, principál a pro blogger Beastar? Zondě by to v Mýtě slušelo.

Jakub Pospíšil
07. března 2019, 16:18
11
Příběh autíčkářových fotek

Ne. Ale vyluxoval jsem večer lednici. Počítá se to?

Jakub Pospíšil
05. března 2019, 22:03
0
Volvem už jen 180 km/h

Jo, tohle Tico známe. Hodně naštvaná krabička.

Jakub Pospíšil
04. března 2019, 09:49
7
Jak nejlépe zkombinovat realitu skutečnou a virtuální? Přece na simulátoru!

Jojo, Krabe, už to vidím...

Verdikt:
Testovací 737-800 jsem si docela oblíbil. Potíže s místem na zadních sedačkách od šestnácté řady dál a absence isofixu sice mohou zkomplikovat rodinný život, jistota v turbulencích a sofistikované palubní systémy to ale plně vyváží. Milým bonusem je čtveřice držáků na kávu a ambientní osvětlení pilotní kabiny. Jen s parkováním na sídlišti byly trochu potíže.

Jakub Pospíšil
01. března 2019, 09:44
0
Hyundai Santa Fe: Parťák pro apokalypsu i všední den

Tak samozřejmě všichni víme, že v případě apokalypsy je jediná správná odpověď dvěstěd. Polemika na téma Hyundai a apokalypsa byla takový pokus alespoň trochu rozvířit stojaté vody nudnosti vozů této kategorie. Žel, dostavil se poněkud jiný efekt, než jsem čekal. Příště pravděpodobně dodám disclaimer, že se jedná o nadsázku :)

Jakub Pospíšil
28. února 2019, 14:15
2
Hyundai Santa Fe: Parťák pro apokalypsu i všední den

Niva je krám, jediná její výhoda je to, že to člověk už podvědomě čeká a tak může být jen mile překvapen.

Jakub Pospíšil
28. února 2019, 12:40
0
Hyundai Santa Fe: Parťák pro apokalypsu i všední den

Tak samozřejmě je mi jasný, že auto a 550k bude asi jiné, než za milion. ALE - příplatek za nejvyšší výbavu je u i20 dokonce vyšší, než u SantaFe, i tak jsou ale ty výbavové prvky v i20 zpracované o pořádný kus hůř, přitom za ně paradoxně zaplatím víc.

Jakub Pospíšil
28. února 2019, 12:30
2
Hyundai Santa Fe: Parťák pro apokalypsu i všední den

Tak samozřejmě je tam určitá dávka nadsázky, jako ostatně v celém tom testu. Svářečku bych tam asi nezapojoval, zapojil jsem tam notebook a ten se nabíjel bez problémů. Co se týče zakrytování - jasně, není to 5mm plech, ale není to ani tenký lakovaný plastík, co se ohýbá už při pohledu. Celé to auto působí na poměry SUV neobvykle festovně a tak nějak trvanlivěji, třeba i v porovnání s tím zmiňovaným Kodiakem. Samotného mě to dost překvapilo, protože u i20 jsem měl přesně opačný problém - všechno bylo dost fórové. Inu, jedna automobilka zdaleka neznamená jeden přístup k věci.
-
Komentář upraven 28. 2. 2019, 12:31:24

Jakub Pospíšil
20. února 2019, 13:18
12
Autíčkář se ptá: Jaký byl váš největší automobilový průšvih nebo trapas?

Ono to není úplně autařské, ale myslím, že do diskuze se to hodí...
Když mi bylo čerstvě osmnáct, měl jsem při škole praxi na zámku Humprecht jako průvodce. Protože jsem to tam měl celkem daleko a autobusové spojení za moc nestálo, dojížděl jsem tam na Babettě, kterou jsem si vypůjčil od babičky. Už jen samotné cestování na tomhle stoji vytuněném proutěnými košíky vepředu a vzadu stálo za to a bylo občas trapasem samo o sobě.
Nicméně - cesta na Humprecht vedla přímo kolem hradu Kost. Před ním pravidelně už zrána stávaly turistické autobusy a malá silnička byla často úplně ucpaná. Tak tomu i bylo i onoho osudového rána. Slunce svítilo, ptáčci zpívali a já měl dost času. Zastavil jsem proto způsobně za kolonou autobusů a čekal, až se dá do pohybu.
Okolo silnice postávala školní třída, podle věku jsem je odhadoval tak na třetí ročník střední školy. Byl konec května, asi školní výlet. Při stání v koloně jsem vyndal z kapsy telefon a kontroloval, kolik je hodin. Jak jsem se nahnul, abych telefon vrátil do kapsy, tak se celá Babetta podivně nahnula a já ve snaze ji vyrovnat jsem chňapl po pravém řidítku. Bohužel, na tomto řidítku je ovladač plynu. Babetta sebou cukla, ja sklouzl dozadu ze sedla a držíc se jednou rukou toho zatroleného plynu a druhou hrany sedátka jsem vlál za motokolem vstříc přede mnou stojícímu autobusu. Samozřejmě jsem se zastavil až o něj.
Následoval nekonečný výbuch smíchu z míst, kde stála ona školní třída. Autobus jsem naštěstí nepoškodil a tak jsem se rozhodl takticky zmizet. Jenže nárazem jsem si vytrhl plynové lanko a tak jsem musel Babettu potupně odtlačit.
No nic, stávají se i horší věci, říkal jsem si. Onu školní třídu již pravděpodobně nikdy neuvidím a celý incident bude jistě brzy zapomenut.
Došlapal jsem tedy na "svůj" zámek a věnoval se údržbě expozice. Po chvíli mě zavolala pokladní, že brzy dorazí jakási školní výprava a já už jsem se pomalu začínal bát. A samozřejmě se stalo nevyhnutelné. Před branou stála skupinka, která před pár hodinami viděla, jak jsem nedokázal zkrotit mocné motokolo Babetta. Většinu výkladu jsem koukal do země a odpočítával místnosti do konce prohlídky. Po zavření zámecké brány jsem pak našel v návštěvní knize vzkaz "Hezký zámek, ale průvodce není zrovna zručný motorkář".

Jakub Pospíšil
20. února 2019, 10:02
2
Citroën U55 Currus Cityrama: Retro autobus z budoucnosti

Auto na sodovku se sirupem, automatické kombajny, otáčivé domy... První díl byl fajn, druhý už byl teda dost propaganda a ten třetí už byl víceméně manuál třídního boje pro dítka školou povinná - to když Neználek na měsíci zjistil, že kapitalismus nefunguje...

Jakub Pospíšil
20. února 2019, 09:52
1
Citroën U55 Currus Cityrama: Retro autobus z budoucnosti

No jo, Neználek ve Sově...teda chci říct Slunečním městě. Na to už jsem skoro zapomněl, ale tam fakt byly takovéhle kreace.

Jakub Pospíšil
19. února 2019, 23:11
4
Autíčkářův Pubquiz Praha vol. 1 - zdařilá premiéra

No, z hospody sice odešel po svých, ale zakončení večera proběhlo až o čtyři hodiny později a Františkův stav za tu dobu...pokročil :D

Jakub Pospíšil
19. února 2019, 12:24
1
Autíčkář se ptá: Jaký byl váš největší automobilový průšvih nebo trapas?

Když jsem měl první den svoje první auto, vyrazil jsem s ním na výlet. Na přístrojovce jsem měl oboustrannou páskou přilepený telefon. Na kruhovém objezdu páska povolila, telefon sletěl na podlahu. Já se pro něj ohnul, chvíli nedával pozor a skončil v zábradlí. Oprava nestála nic, nic moc jsem nerozbil, ale ta trapnost, když jsem volal rodičům, že potřebuju odtah, (vypojila se mi hadice od chladiče a vytekla voda) by se dala krájet.
-
Komentář upraven 19. 2. 2019, 12:25:17

Jakub Pospíšil
19. února 2019, 10:25
1
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Tohle je jedna z těch situací, kdy má přijít ke slovu můj koncept Zondy Estate.

Jakub Pospíšil
13. února 2019, 15:36
0
Volant na deset způsobů

Sedm set padesát nanomolů.
Ok, tak ne :) Chybka se vloudila. Děkuji za upozornění, opravím.

Jakub Pospíšil
07. února 2019, 12:05
0
Trackdays 2019: Zapište si do kalendáře!

Ve sklepě mám nějaké tlumiče na felicii, tak je kdyžtak dodám jako amortizaci, domluveno :D

Jakub Pospíšil
07. února 2019, 11:35
2
Trackdays 2019: Zapište si do kalendáře!

Plechcupový rám je, když vezeš ze stavby kradené lešení?

Jakub Pospíšil
07. února 2019, 11:33
2
Trackdays 2019: Zapište si do kalendáře!

Hele, dá se to. Vyloženě jámy tam nejsou, trať se v rámci možností udržuje, ale hlaďoučký asfalt jako na promenádě to zase není. Pokud se nežinýruješ v Mýtě líznout obrubník, tak tady nebudeš mít problém.
-
Komentář upraven 7. 2. 2019, 12:04:21

Jakub Pospíšil
06. února 2019, 22:36
0
Trackdays 2019: Zapište si do kalendáře!

To zní jako bych to psal já :D
Vrakoidní 323 tedy bude v počtu dvou kusů, své Volvo ale nechávám doma :)

Jakub Pospíšil
01. února 2019, 11:47
0
Mini Cooper S: Příběh o rybičce a okreskách

Tak tak. Mini má zásadní výhodu v tom, že je prostě pěkný. Je to jeho hlavní výhoda a účel a nikdo se to nesnaží skrývat. Jako bonus i dobře jezdí.

Jakub Pospíšil
31. ledna 2019, 12:39
0
Mini Cooper S: Příběh o rybičce a okreskách

Ano, holkám se líbí. O tom žádná... Leč já byl spokojen i v růžovém Aygu, takže jsem nikterak přehnaný deficit maskulinity nepociťoval.
-
Komentář upraven 31. 1. 2019, 12:40:18

Jakub Pospíšil
31. ledna 2019, 12:06
0
Mini Cooper S: Příběh o rybičce a okreskách

Do mini se vejdu docela pohodlně, ale třeba u Miaty nadávám jak křeček (nezaměňovat s Křečkem). Na té fotce je ale na vině i perspektiva a jednolité pozadí...

Jakub Pospíšil
28. ledna 2019, 18:04
0
Na letišti Gatwick za vás zaparkuje robot

Člověk se snaží bejt trochu furturisticky pozitivní, no a pak přijde Beastar... :D
Beastar, crushing your dreams since 2016.

Jakub Pospíšil
21. ledna 2019, 20:33
2
ZAZ 1102 Tavria: Prosím, znovu už ne

Líbí se mi ten kryt na rezervu z rozříznuté pneumatiky. Ten jsme neměli a vlivem častého přehřívání motoru se časem na rezervě udělala boule.

Jakub Pospíšil
21. ledna 2019, 17:55
1
ZAZ 1102 Tavria: Prosím, znovu už ne

Já si nedělám iluze - ten kousek, ke kterému jsem se dostal, byl fakt v hrozném stavu. Pokud se o to někdo staral, nemuselo to být tak zlé. S tím topením je to pravda, na druhou stranu v létě to zase hned vařilo :)
Brzdy, to byla kapitola sama pro sebe. Bylo potřeba myslet občas dost dopředu.
A upadlá dvířka přidávám do fondu legračních závad, to prostě nevymyslíš.

Jakub Pospíšil
18. ledna 2019, 11:04
0
Mercedes-Benz V-Class: Salonek pro šest

Z výše uvedených jsem řídil jen Proace Verso, tam je jednoznačně horší podvozek a uvnitř je větší hluk. Mercedes působí na silnici jistějším dojmem. Myslím, že i velikostně je o třídu výš, než výše uvedené vozy.

Jakub Pospíšil
17. ledna 2019, 21:36
0
Mercedes-Benz V-Class: Salonek pro šest

Tyjo, teď z hlavy nevím, něco kolem šesti tisíc? Ale ta spotřeba mě dost mrzela, jezdil jsem fakt s lehkou nohou, důsledně po startu zapínal ECO mód, žádné dálniční stopadesátky a podobně se nekonaly a stejně to pod deset neslezlo. Tuším že průměrnou rychlost za ten týden jsem měl asi 57 km/h, takže většina cest byla mimo město. Já jsem podezíral čtyřkolku a to, že je to zkrátka velké auto...

Jakub Pospíšil
17. ledna 2019, 11:30
1
Mercedes-Benz V-Class: Salonek pro šest

2+3+3 lze také objednat. 2+2+2 je typická bussiness konfigurace, kde má každý cestující svoje oddělené sedadlo, 2+3+3 se hodí spíše pro rodiny.

Jakub Pospíšil
16. ledna 2019, 16:54
2
ZAZ 1102 Tavria: Prosím, znovu už ne

Ano! Baterka pod/před rezervou hned za světlem, to už jsem vytěsnil. A ještě krásně schovaná pod pantem dopředu otevírané kapoty. Pravá polovina motorového prostoru byla naopak skoro prázdná, na podběh se vešla velká brašna s nářadím...

Jakub Pospíšil
16. ledna 2019, 14:56
1
ZAZ 1102 Tavria: Prosím, znovu už ne

Měla nestandardní přední kotouče, které se poměrně špatně měnily a dost se vlnily. Narozdíl od standardních kotoučů měly díry na uchycení po obvodu, ne ve středu.
Na Youtube jsem našel video, které tento pokrokový systém krásně ukazuje. (kolem 4:30)
Jsem moc rád, že se to už nikdo nepokoušel replikovat :D


-
Komentář upraven 16. 1. 2019, 14:58:44

Jakub Pospíšil
16. ledna 2019, 12:04
2
ZAZ 1102 Tavria: Prosím, znovu už ne

Počkat počkat - redakční Casanova byl odjakživa kolega Podhorský, který i na den s offroady v prachu a bahně dorazil s naškrobeným límečkem a vyžehleným svetříkem. Na Tavrii tuším příliš holky neletěly, i když pro některé to byla přijatelnější varianta, než jet domů ze školy autobusem...
Kuřecí otázka je také zajímavá, leč na tu se asi odpověď nedozvíme.

-
Komentář upraven 16. 1. 2019, 12:08:27

Jakub Pospíšil
15. ledna 2019, 16:07
0
Toyota Supra je oficiálně představena a svět ji nenávidí

Matěj mluví sprostě, ten mušličky nepotřebuje.

Jakub Pospíšil
15. ledna 2019, 13:36
9
Toyota Supra je oficiálně představena a svět ji nenávidí

Tyjo taky mi to jméno nic neříká. Jako znám takové ty legendy, třeba Petr Jeřábků píše pro nějakou tu konkurenci a to se teda divím, že na prezentaci do Španělska neposlali spíš jeho. On má ta nová auta moc rád a fakt se v nich vyzná.

Jakub Pospíšil
11. ledna 2019, 17:28
2
O koních, ponících a síle aneb jak a v čem měříme výkon auta?

Ano, udává se samozřejmě výkon na klíče, zamotal jsem se tam do toho a takhle to dopadlo.

Jakub Pospíšil
11. ledna 2019, 17:27
0
O koních, ponících a síle aneb jak a v čem měříme výkon auta?

Je to tak, ve článku jsem se do toho zamotal.

Jakub Pospíšil
10. ledna 2019, 14:14
2
O koních, ponících a síle aneb jak a v čem měříme výkon auta?

42 je dobré číslo, to jako odpověď na otázku rozhodně schvaluji.

Jakub Pospíšil
10. ledna 2019, 13:05
3
O koních, ponících a síle aneb jak a v čem měříme výkon auta?

No tak rovnici na převod na kýbl mrkve do Wolframu fakt bušit nebudu. Leda kdybys specifikoval odrůdu a exaktní množství mrkve, použil normovaný kýbl a provedl celý pokus ve vakuu, na tom už by se dalo stavět.
-
Komentář upraven 10. 1. 2019, 13:06:24

Jakub Pospíšil
10. ledna 2019, 12:35
0
O koních, ponících a síle aneb jak a v čem měříme výkon auta?

Je to poloměr - to jsem se vážně upsal. Hned to opravím.

Jakub Pospíšil
08. ledna 2019, 22:37
1
BMW zrestaurovalo jediný dochovaný kus modelu 1600 GT cabrio

Naopak - dekapitované. Technicky vzato mu chybí "vršek".

Jakub Pospíšil
07. ledna 2019, 16:06
0
Hodně prostoru za málo peněz

Jenže ono to je opravdu geniální auto. Jen teda hnusné, no...

Jakub Pospíšil
07. ledna 2019, 15:49
1
Hodně prostoru za málo peněz

Multipla je ale genialni!
-
Komentář upraven 7. 1. 2019, 15:50:08

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler 300C Hemi 5.7 2008
Chrysler 300C Hemi 5.7

2008 rok výroby
360 koní výkon
5 700 ccm objem

Jeep Wrangler MOAB edice, DPH 2014
Jeep Wrangler MOAB edice, DPH

2014 rok výroby
197 koní výkon
2 777 ccm objem

Ford Expedition Platinum 2015
Ford Expedition Platinum

2015 rok výroby
365 koní výkon
3 500 ccm objem

Ford Crown Victoria original policejní vůz  2006
Ford Crown Victoria original policejní vůz

2006 rok výroby
242 koní výkon
4 601 ccm objem

Chevrolet Corvette Z51 2009
Chevrolet Corvette Z51

2009 rok výroby
443 koní výkon
6 199 ccm objem