načítám data...

Téma Zábava do 150k

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Matěj Podhorský 10. října 2019, 12:16
Miata se dá, i v zimě (hlavně třeba s hardtopem), provozovat úplně v pohodě. Topí to moc hezky, vlastně je to auto, které topí úplně nejvíc, co jsem kdy zažil. Moc toho nekomfortu tam nevidím.
Zadokolka na sněhu je pak zase záležitostí ultimátní zábavy. Je sice pravda, že u modelů bez ESP a TCS se vozíš bokem téměř i tehdy, když nechceš, a pokud nemáš dobrý gumy, tak někdy bývají zasněžené kopce trochu problém, ale strašně moc ti to dá po řidičské stránce.
Jen je to teda nekonečný boj co se koroze týká, zejména u starších aut. Když už je auto chycené, tak i jedna další zima mu dá pěkně zabrat, je to poznat. Pokud najdeš auto zcela bez koroze, tak už je potom člověku líto ji tahat do soli. A nebo prostě najít auto úplně nedotčené, pořádně ho připravit, a hodně mýt a čistit. Ale na to já osobně teda nemám nervy, čas, ani chuť :)
Co se provozu týká, to auto je fakt volba rozumu po všech stránkách. Chápu, že ho spousta lidí nemá ráda, ale to je jejich boj.

Tento příspěvek byl 10.10.2019 v 12:18 upravován.
Bagett'o'mobile 09. října 2019, 21:58
Nedy: hlavně pokud za ten měsíc budeš tu tvoji ještě mít, tak (budu se opakovat, ale což) se na ni rád přijdu podívat...
Bagett'o'mobile 09. října 2019, 21:47
Nedy: díky za názor. Mezitím jsem původní zprávu smazal, protože jsem si uvědomil, že Miata je prostě Miata, ať už proto, že se mi líbí, nebo jak jsi popsal. Každopádně díky taky za tip na 350Z, kouknu :-)
Nedy 09. října 2019, 19:48
Ono asi záleží na tom, k čemu auto chceš používat. Pokud to má být věc, jež jednou za pár dnů vytáhneš z garáže a užiješ si ji, tak MX5 dává asi hodně smysl. Pokud to má být ale auto denního užití, tak bych se spíše klonil k tomu BMW (nebo Lexusu IS 200, IS 300, GS 300). Jedná se hlavně o zimní provoz. Je tu hned několik lidí, co znám, co MX5 provozují i v zimě a tvrdí, že je to bez nejmenších problémů. Já bych třeba tolik pohodlí obětovat nechtěl.

No a co se dá ještě doporučit vyjma řečených MX5, BMW a Lexusů. Toyota MR2 (SW30). Vlastnil jsem ji a za mě (v sériové podobě) jezdí možná o facinku líp než MX5 NA a NB. Nicméně musíš rád jezdit "rovně". Pokud rád jezdíš dveřma napařed, tak je lepší MX5. Nicméně MR2 má jednu velmi zásadní nevýhodu v podobě motoru 1ZZ. Je dost poruchový (Google, nebo místní staré diskuze řeknou víc). Ale dá se do toho swapnout motor 2ZZ z Celicy. Vyjma toho, že má o 50 koní navrch (celkem 190), tak je bezporuchový. Nicméně nepojizdná MR2 + motor + swap bude ke 200 tis. a to se budeš držet při zemi. Je tu jeden kolega, který do toho dal několikanásbně víc. Pro MX5 ale zase hovoří jednoduchá dostupnost dílů. To jak z hlediska místního, tak finančního. Rozměj, pokud netrváš na seriovém autě a chceš od toho víc (což tvůj rozpočet rozhodně umožňuje), šel bych do MX5. (Vyzkoušeno :-) )

A poslední věc. Za ty peníze (zvláště přes zimu) jde občas koupit Nissan 350Z. Pokud máš dost odvahy, můžeš to zkusit. Nicméně asi by to v průběhu provozu stálo peněz trochu víc...