načítám data...

Téma X-Type - zkušenosti

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Kaskadér 21. září 2018, 15:16
Momentálně si taky nevyberu, zatím sháním info zda se do toho vyplatí jít...
JirkaBruss 21. září 2018, 11:33
sheogh: Ty co Nedy vyfiltroval už jsou po prvním fl. Pozná se podle jiného volantu. Už mají jinak řešený transfer a další věci. Potom proběhl facelift ještě úplně na konci výroby a ty mají jiné nárazníky bez chromů. Ty 2004+ už by měli být ok, nebral bych 2001-03.

Ale současná nabídka v ČR nic moc, já bych si z toho nevybral. Možná ten s udaným nájezdem 52k, ale ten je hodně mimo rozpočet. Já mám taky dotažený kousek z Německa, ten výběr tam je nesrovnatelný.
sheogh 21. září 2018, 09:56
Nedy: Ani jeden neni FL, kterej se tu celou dobu doporucuje. Sauto neni zrovna reprezentativni vzorek, dival bych se spis na mobile.de treba, kde jich jsou desitky... vetsi vyber, lepsi stav.

Kaskadér: Do ted jsi max castku nezminil... Tak do 100k urcite jen x-type... predface
Kaskadér 21. září 2018, 08:02
Souhlasim s Nedym, nejsem uplnej znalec Jaguaru ale tohle mi přijde jako alfa omega... Rozpočet mám 100k vč. počátečního servisu...
sheogh 20. září 2018, 17:09
Nedy: Facelift? Opravdu?
Nedy 20. září 2018, 16:58
sheogh: No já Ti nevím, když beru v potaz, že nejdražší X type jsou kolem 100 tis. a nabízet auto za 170 mi přijde dost zcestné.
sheogh 20. září 2018, 16:49
Kaskadér: Otazka, kolik do toho chces vrazit. radsi bych vzal neco takovyho

https://www.sauto.cz/osobni/detail/jaguar/xj/17932022?goFrom=list

To je alespon Jaguar s dustojnou motorizaci....
Kaskadér 20. září 2018, 11:41
2.1, 3.0, ani diesel nechci. Co jsem tak načet, tak nejspolehlivější konfigurace by měl být 2.5 a manuál.
JirkaBruss 19. září 2018, 18:22
Jde spíš o to, že takhle může nabýt dojmu, že to uservisuje úplně stejně jako Mondeo mk3. Něco opravdu pasuje - kotouče, destičky, něco z přední nápravy... ale třeba zadní náprava ee, ta je jiná. Je třeba hledat, které díly jsou zaměnitelné a člověk potom zjistí, že jich nakonec zas až tak moc není. Často jsem viděl inzeráty typu: "Prodám zachovalého Jaguára, technický základ Ford Mondeo = servis za pár korun."

Jestli je to Jaguár nebo ne je něco jiného. Mě šlo hlavně o to, aby si nemyslel, že to je Mondeo s hezčí karoserií a zbytkem shodných dílů.
beastar 19. září 2018, 17:55
Ono když to kontroluješ a víš o tom, tak se ti to nestane. Nejsou to ale jen pohádky. Budiž ti důkazem počet zadřených Stype/Xtype s tímhle motorem v nabídce a nebo ty méně udržovaný zadarmo (skoro).

Jinak jako ok. Manuál, poface ale myslim že 2.1 bude lepší volba. Nebo klidně ta nafta. A samozřejmě co nejlepší cenu a top mechanickej stav. Potom s tim neuděláš chybu. I když jako kdovíjak super převratný auto to v žádnym ohledu neni.Snad kromě netradičního vzhledu toho sedanu. Kombík je hroznej paskvil.

Jinak opravdu když nastuduješ něco o vývoji toho auta a celý platformě tak nejblíž je tomu opravdu Mondeo. Nemusim se hádat:) Jsou to fakta. To že na něčem máš logo jaguar toho moc neznamená. Koukni se na nápravy. Nádrže... motory... nevim co víc. Jako jo má to jinej design int./ext.

Tento příspěvek byl 19.09.2018 v 17:56 upravován.
JirkaBruss 19. září 2018, 17:20
beastar: Dovolím si s Mondeem nesouhlasit, ale hádat jsem se nepřišel :) S tím zadíráním to tak horké nebude. Taky všude možně čtu o zadřených třílitrech, ale více se o tom píše, než by se to skutečně dělo. Jezdit s olejem těsně pod MAX a věřím, že bude v pohodě. Ale pokud se mi jednou nedej bože zadře, tak mi můžeš nafackovat :))

Automatu bych se, jak říkáš, vyhnul. Ale taky bych se vyhnul Xkům za 60 tisíc. Ta čtyřkolka mi přijde jako největší přidaná hodnota toho auta a pokud nechce nafťáka nebo 2.1V6, tak se ji stejně nevyhne.

Neuspěchat výběr a může majiteli sloužit a dělat radost.
sheogh 19. září 2018, 16:54
Ten trilitr se s normalnim pouzivanim nezadre, staci pravidelne kontrolovat hladinku.... Automat stoji za prd, proste Jatka :-)
beastar 19. září 2018, 14:54
JirkaBruss: Hale nic proti, ale ono to prostě Mondeo je. 18% shodných dílů je možná pravda i když sem to nikde nikdy nečetl. I když samozřejmě shodný ve všem to neni. Což je ve finále spíš na škodu, než k užitku.

Doporučovat třílitr mi přijde dost nepřiměřené. Je to asi nejhorší volba. Až se mu to zadře určitě bude rád. Stejně tak není úplně ok čtyřkolka. Co se týká toho servisu, tak sem to myslel tak že to rozhodně vychází v Polský druhovýrobě levněji jak nějaký "pravý" modely Jaguaru.

V čem se shodnem tak určitě vybírat auta po FL. Před fl auta v automatu a jejich super posírací automat jatco lze jen nedoporučit. Před fl transfer za 60 papírů asi taky nehceš dělat na autě za šedesát. A mnoho dalšího :))
JirkaBruss 19. září 2018, 09:23
Čau, provozovat a servisovat se dá. Ale pozor na kusy "za hubičku". Těm bych se obloukem vyhnul, vylítaný X-Type dokáže značně a draze potrápit. Hledal bych 2004+, tam proběhl facelift a hodně věcí se změnilo (tuším jinak řešený transfer, lepší odolnost vůči korozi...).

Na řeči, že je to jinak karosované Mondeo nedej, není to pravda. Většina dílů je odlišná a není zaměnitelná. Mám pocit, že kolem 18% dílů pasuje, zbytek ne.

A možná bych už rovnou uvažoval o třílitru, spotřeba obdobná a dynamika navíc není k zahození.
beastar 17. září 2018, 17:06
Je to Mondeo takže je to relativně v pohodě. Jen to nenabourat kvůli výměně částí karoserie. Servis pohoda srovnatelnej s čimkoliv normálním jako je například r6 bmw ze stejných let.
Kaskadér 17. září 2018, 14:12
Tak oni se prodávaj za hubičku, tak právě chci zjistit kde je háček. Jestli drahý díly, (ne)spolehlivost, v servisech to tu neuměj spravovat?
sheogh 17. září 2018, 12:15
Cau, jojo, da. Mel jsem presne to stejny. Celkem se to da, dily treba tady https://www.britishparts.co.uk/jaguar-parts-c11/jaguar-x-type-c26

Az tak to nejede, je potreba to drzet v otackach, kde ma ale velmi prijmeny zvuk :-) Jo a velikost kufru je o nicem. Auto je celkem v pohode, ale uz bych si to nekoupil, radsi XJ.



Tento příspěvek byl 17.09.2018 v 12:15 upravován.
Kaskadér 17. září 2018, 10:59
Čus,
přemýšlím nad pořízením jetého Jaguara X-Typa. 2,5l V6, manuál. Má tady někdo zkušenost co obnáší provoz takového auta? Dá se to provozovat za přijatelný náklady nebo radši ruce pryč?
Díky za info.