načítám data...

Téma Výdrž a výber pneu na trackday

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Greeny 24. března 2015, 00:21
blbé pneu na Sosnovou.. prostě Sosnová je agresivní a schytalo to tam víc gum, viděl jsem úplně rozpadlé ContiSport Contact3, což beru jako slušné gumy.. Doporučuju volit něco tvrdého, moje Federal 595 SS tam fungujou relativně dobře a snášejí ty trestačky bez velkého zaváhání, stejně tak ztvrdlé zimáky na Pandě neměly problém :) Taky co jsem se díval, tak ty tvoje byly myslím Falken a ty mám v hlavě zapsané jako levnou sportovně orientovanou pneu a ta si asi se Sosnou neumí poradit.
Woyta 23. března 2015, 16:47
Nepovolime ty slicky? Respektive nejake odolnejsi pneu? Podarilo se nam za vcere zlikvidovat zcela nove gumy. Zadni jsou jeste (prekvapive) celkem OK (stejne uz strasne klouzou) ale predek to schytal neskutecne. Jedna predni guma snad bude vzadu pouzitelna. Druha je ale na vyhoz. podarilo se na nekolika mistech urvat kraj vzorku az na platno. S takovou ty slicky brzo vyjdou jako ekonomictejsi varianta. :D
BobAsh 03. března 2015, 14:13
MiB: Jasně, v rámci trackdaye nejsou slicky problém.
MiB 03. března 2015, 13:08
Pánové, mám dotaz...můžeme na Sosnové odjet pár kol v rámci trackdaye na semi slickách Toyo Proxes R888 a pak auto přezout na obyč letní pneu a střihnout si pár kol v rámci Plechcupu?

Díky

Tento příspěvek byl 03.03.2015 v 13:11 upravován.
Vavris Vavrisovic 24. února 2015, 20:56
přesně tak...
Vlk44 24. února 2015, 11:14
Woyta: vicebod dává hlavně smysl s vhodnou sedačkou .. u některejch sedaček může nadělat větší paseku než klasicej tříbodovej
Woyta 23. února 2015, 20:22
Co se tyce pasu tak v aute nechavam kombo 3" vicebod na okruh a serie na silnici. Pripadne vicebod vycvaknu aby neprekazel. Do Protona jsem ted jeden vzal abych necestoval v sedacce.
Co se tyce gum tak ja se slicku aspon na predku nevzdam. Jen to pro me bude dalsi investice za slicky s Eckem.
A popravde. Do 15k se vejdu jak s autem, tak novym parem tehle gum dohromady.

Tento příspěvek byl 23.02.2015 v 23:08 upravován.
BobAsh 23. února 2015, 17:21
Vavris: I obecně. Jakmile se závodí v prostředí s rizikem kontaktu (tzn. cokoliv jinýho než PlechCup, vrchy, rallye nebo autoslalom), tak je to na vícebody, skořepinu, helmu a klec.
Vavris Vavrisovic 23. února 2015, 11:47
Já to myslel jen tak obecně, když se tu rozvířila tahle debata, k plechcupu se to až tak vztahovat nemělo..
BobAsh 23. února 2015, 10:46
Vavris: Tahle problematika zas tak složitá není. Dokud se jede časovka, tak je to jako normální trackday, tak stačí normální auto.

Ve chvíli, kdy se pojede závod, tak je minimum závodní sedačka, pásy a helma, a dost možná i klec. Proto se taky ostrej závod ještě hodně dlouho nepojede.
Vavris Vavrisovic 23. února 2015, 10:41
Ona tahle problematika je celkově dosti složitá a nakonec člověk dojde k tomu, že jediná skutečně bezpečná kombinace je mít sedačky, pásy, helmu a ještě HANS... Kdo někdy viděl, co dělá hlava v helmě při nárazu bez HANS a ještě v obyčejných pásech, mi dá určitě za pravdu :-)

Ale to byla jen taková hypotetická vsuvka, že prostě žádnou zázračnou bezpečnost v plečkách nedocílíme :-)
Apache 23. února 2015, 09:17
Vlk44: Tohle podepisuju, jak s těma gumama, tak s helmou na případný hromadný start.
Vlk44 22. února 2015, 21:07
U slicků s éčkama je problém, že nekoupíš čtyři kousky za dva litry .. takže kdyby se zakázalo cokoliv bez éček, začaly by po okruhu lítat auta za 8k s gumama za 10k, což by byla docela blbost.
Když slicky tak všechny a nebo žádný (tj standartní gumy).
o kombinaci shit/slick se vyjadřovat nebudu, páč na crashringu sem nebyl.
Pro helmu jsem rozhodně v případě, že by se jel poctivej závod, né že bych očekával jízdu na plech, ale při volbě rozdílných stop kvůli předjetí je prostě mnohem větší riziko že to s autem někde člověk přepálí a letí ven.
Greeny 22. února 2015, 18:40
Trinom: myslím že jsi trochu mimo, Kolora byla na Czechringu dost nezvadatelná, buď jsi jel hluboko pod možnosti předních gum nebo ses přetočil :) Nebo si ještě mohl jet furt pod plynem, což ale není zrovna standardní styl a přecijen plečkap jezdí povětšinou poměrně obyčejní řidiči bez velkých zkušeností. Kombinace kvalitního slicku a sjetých starých barum prostě fakt není bezpečná :) A naopak, na sosnové kde byly slicky na všech 4 kolech tak to času pomohlo a to zatraceně hodně, jak jinak by 55kw v cca 1100kg porazilo 107kw v cca 1200kg? :) A řidičem to nebylo, Švajn z toho dostal maximum, já naopak vím, že by to šlo zajet ještě o kus líp.

Vícebodý pás bych kašlal, je blbost to montovat do všech aut, většina z nich jsou normální civilní se kterýma lidi jezdí do práce a podobně. Helma budiž, ale klidně bych to taky neřešil dokud se jezdí jen časovka.

A zákaz slicků je na zváženou, pokud ano, tak je nutné o tom dát vědět dost dopředu, aby lidi nenakoupili slicky a my jim to pak těsně před závodem zakážeme.. Určitě bych nezakazoval gumy co mají silniční homologaci, např R888 a podobné.
Woyta 22. února 2015, 12:53
Proton se slickama jen v predu se choval moc pekne a sel ze zatacky tahnout plynem. Vzadu byla 12let stare sjete gumy.
Jedinne ceho dosahnes bude, ze si sezenu slicky s Eckovou homologaci. A to neni velkej problem.
Spise bych uvazoval o helme a vicebodovem pasu.
BobAsh 21. února 2015, 20:58
onsad: Protože slicky jsou trochu nefér k ostatním (pokud je máš všude), a o hubu (pokud je máš jen vpředu a vzadu necháš shity, jako na Koloře).
swein 21. února 2015, 20:23
BobAsh: To je škoda, vražedné kombinace slick (předek) - shit (zadek) byly fakt zábavné... Jinak zimní vraníky ztvrdlé stářím po důkladném obokování začly malinko fungovat, ale obecně to moc nedrží, spíš vůbec. Ale zase je to sranda. Vzorek byl zato naprosto netknutý a nic se neodlepovalo.
onsad 21. února 2015, 19:52
BobAsh: Mohu vědět důvody? A Kolora měla vpředu slicky a vzadu něco jiného? Nebo jak to mám chápat? Nebyl jsem tam a neznám kontext.
BobAsh 21. února 2015, 19:08
Trinom: Myslím, že Pandě napráská úplně cokoliv. Ale asi zavedeme nějakou obdobu "Index of Effluency" z LeMons, a tam by mohla vyhrát :)
Apache 21. února 2015, 19:06
BobAsh: Já myslel, že semislicky jako třeba R888 právě většinou Ečko mají ne? Jinak já jsem určitě pro.