načítám data...

Téma Výběr svižného auta pro studenta

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
thorr 22. září 2016, 16:10
1.8T neni nic moc co se tyce vykonu a davat 90k za 14 let stare auto v kdovijakem stavu taky neni zrovna nejlepsi... Tyhle auta uz maji hodne za sebou a je to videt...

Z toho co jsem si tu precetl bych doporucil Focuse ST170, da se sehnat od 70k, motor toci pres 7000, podvozek, razeni i rizeni je o uroven vyse nez u koncernu.
Co by to chtelo pohlidat tak je koroze...

Adam Forman 01. září 2016, 06:42
S tím interiérem u Fiesty máš samozřejmě pravdu. Fordy obecně interiérům moc nedávají. Zkrátka někdo piluje odezvu tlačítek a zvuk zabouchávání dveří a jiní se soustředí na odezvu řízení a zvuk motoru. O zklamání z atmosférického dvoulitru jsem ještě neslyšel. Naopak se v souvislosti s ST setkávám s povzdechy, jak byly dříve hot hatche analogové (protože správný petrolhéd nadává na nová auta). Nakonec bude nejdůležitější, aby ti auto dělalo radost a jak tě tak sleduju, tak koncern s 1.8T bude ideálem. Takže už jen v německu najít něco jako toto: https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/golf/16722782?goFrom=list
kuc_t 31. srpna 2016, 16:27
JLK: Po A3 jsem koukal, ale myslim, že atmosfericky motory z tohodle období jsou prostě průser jako např. 2.0FSI. A tdi se s mym najezdem vubec nevyplatí, ale ta A4ka taky neni špatná volba.
JLK 31. srpna 2016, 16:24
kuc_t: Z koncernu me jeste napadla A4 (B6), do stovky se asi taky da najit s 1.8T. Jestli ti nevadi podvozek Octavie tak A4 bude v pohode a jako bonus dostanes pekny interier a snad nejlepsi protikorozni ochranu karoserie. Servisne drazsi, ale kdyz na to mas provereneho cloveka tak to nemusi az tak moc vadit.
Taky A3 (8P) je hodne prijemna ale za 100k budou bud' zakladni 1.6 nebo fsi, coz je co do spolehlivosti docela otazka. Nebo tdi, coz nechces.
kuc_t 31. srpna 2016, 15:38
JayK91 (Bubbi): Trošku zcestna poznámka, když tu píšu, že jsem měl BMW i Opela případně Forda. Zase na druhou stranu mam s koncernem dobrou zkušenost a má mi ho kdo servisovat. Ale taky názor
JayK91 31. srpna 2016, 15:06
z toho co tu čtu mu ani nic jineho než koncern nedoporučujte - mam kamoše co ma podobny problem jako tady kuc_t a všechny navrhy ztroskotaly na tom že interier nevypada tak hodnotně jako u koncernu - tak bych se ani moc nesnažil

takže kuc_t: - když máš polo, kup si další polo, nebo ibizu cupru - stejně tě nic jineho, než koncern neosloví ... amen ... :D :D
kuc_t 31. srpna 2016, 12:23
Nedy: V porovnáním s Polem co máme doma mi to přišlo docela smutný. Minimálně to zpracování. Sedačky že mě z nich boleli zada a všechno vypadalo dost lacině. Navíc ani motorově to nebyl žádnej šlágr.

Jen tak mimo nikde jsem se tu nedočetl, že by někdo doporučoval Opel. Máme doma ještě Corsu D, kdyby v něm nebyl slabý motor tak mi to přišlo jako zajimavy auto. Nějaká astra GTC nebo Corsa GSI?

Tento příspěvek byl 31.08.2016 v 12:27 upravován.
Nedy 31. srpna 2016, 11:25
kuc_t: Jseš si jistej tou nezábavností té obyč Fiesty? Já jel s několika různejma a v dané kategorii mi to přišlo jako hoooodně dobrý auto.

Hodně přijde na to, co chceš. Jestli auto rychlé v přímce, ale poměrně nudné (koncern s 1,8T). Nebo auto které Tě bude bavit řídit po okreskách - Focus.

Nebo mě napadla ještě jedna varianta. Je to spolehlivé, sportovní a podle mě to má i to wow (nemusí to být zrovna tento konkrétní) Lexus IS200: https://www.sauto.cz/osobni/detail/lexus/is-200/16873379?goFrom=list
M P 31. srpna 2016, 10:10
JLK: Tak ono je to spíš takové přání všech Miatistů, tu rez nevidět :D
kuc_t 31. srpna 2016, 10:00
Měl jsem chvilku e36 tak vim, že jak se to jednou rozkvete tak zima to dodělá. Jinak cupra super po tý už jsem koukal (jak po Leonu tak Ibize), ale obě se prodávají za částky mimo můj rozpočet. Fiesta ST150 taky docela fajn, ale máte někdo porovnání obyčejný fiesty a ST? Protože jsem měl možnost jet s Fiestou obyčejnou zábavnost a zpracování hodně smutný. Případně máte někdo zkušenosti stim TT? Je to špatná volba? Díky všem za názory a pomoc !

Tento příspěvek byl 31.08.2016 v 10:01 upravován.
JLK 31. srpna 2016, 09:54
František Čáslavský: No prave, a ta auta shnila na mrdky se berou odkud? Kdyz maji problem i lidi co Miatu schovavaji v suche garazi 330 dni v roce tak mi nerikej ze s tim litas celou zimu po okna v soli a neni to na aute videt.
Vavris Vavrisovic 31. srpna 2016, 09:03
František Čáslavský: no, já být tebou, tak se moc nesměju. U reznoucího auta je zima vždy smrtelná.

Ale k tématu. Pokud atmosféra nenadchla, tak moc možností nemáš a spolehlivá koncernová 1.8T bude dobrým řešením - já bych jí však zkombinoval s malou krabičkou od Seatu - Ibiza Cupra, pokud nějakou najdeš. Pak se nabízí alternativy z Francie nebo Japonska, ale ani o jedné nejsem přesvědčen.

Kolem kila se dá koupit Colt CZT - malý a velmi svižný hot hatch s 1.5 turbo, ale vypadá hrozně :-) No a pořídit se dá i Peugeot 207 GT, ale to je jednak nepříliš povedené auto a druhak má motor 1.6 THP z prvních roků výroby, který nemá zrovna nejlepší pověst.

No a pak mě napadá ještě jedna super alternativa k Octavii RS. https://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/laguna/16957940?goFrom=list
Charakternější, silnější a úspornější motor, komfortnější a jistější podvozek, lepší výbava. Řekl bych po všech stránkách lepší auto. Je to pofacelift, takže už se jej netýká hrozivá pověst Laguny II, kterou lidé automaticky odsuzují.
Adam Forman 31. srpna 2016, 06:27
Tak já bych se kabrioletu úplně nebránil. Pokud nejde o Miatu, tak reznou tempem srovnatelným s čímkoliv jiným a v případě SLK R170 či Pežó 206 CC odpadá starost o promrzlou látkovou střechu. Je pravda, že jestli chceš nějaký ten wow-efekt, tak sundavací střecha je zárukou ;-) Jinak pokud by jsi byl ochotný překonat averzi k Fordu, pak je jasnou volbou dvoulitrová Fiesta ST. No a pak je tu druhá kategorie 'svižných aut'. Ta sázejí na sílu a zátah spíše, než na obratný podvozek a lehkou nohu. Do 100k jistě půjde sehnat nějaký alespoň decentně motorizovaný sedan i když perlám typu S-Type a ST220 bych se určitě vyhnul ;-)
František Čáslavský 30. srpna 2016, 23:00
JLK: I call bullshit. Jednu zimu v miatě jsem už absolvoval, další se blíží. Pokud nekoupíš auto, který už shnilý na mrdky je, tak v tom s běžnou péčí nevidím problém.
kuc_t 30. srpna 2016, 21:04
Kluci kabrio bych asi vynechal, nemám ho kde skladovat přes zimu to by asi miata na jaře kvetla jak louka. Navíc potřebuju jezdit celoročně. nenapadá vás ještě uplně jiný auto než co jsem zmínil? Jezdím celý život víceméně koncernem a německá kvalita mi vyhovuje. Proto si nejsem jistej Alfou ..nikdy jsem o ní neslyšel nic hezkýho (ale to je taky jedna babka povídala)
spooon 30. srpna 2016, 16:15
Tak to pak sme za jedno, koroze je mrcha.
JLK 30. srpna 2016, 16:08
spooon: Ale ja jsem to nemyslel tak ze tu Miatu v zime nevytopis, narazim prave na tu korozi - to je problem i u sezonne provozovanych aut, kdyz s tim nekdo jezdi v zime tak to mizi na ocich.
JLK 30. srpna 2016, 16:08
spooon: Ale ja jsem to nemyslel tak ze tu Miatu v zime nevytopis, narazim prave na tu korozi - to je problem i u sezonne provozovanych aut, kdyz s tim nekdo jezdi v zime tak to mizi na ocich.
spooon 30. srpna 2016, 16:01
Hodně Miat jezdí v zimě, to nevidím jako problém. Jediný, a o to vážnější problém je s korozí. Vytopit to vytopíš i se softtopem, vyjel sem naprosto v pohodě i ve sněhu až na Ještěd...no jak řikám, jen ta koroze...

A navíc v ČR je reálně v zimě sníh na silnicích tak 10-15dní (když nebydlíš v horách)
JLK 30. srpna 2016, 15:47
spooon: Prakticno mozna nepotrebuje, ale jezdit v zime nejspis jo. A tam je Miata "na jedno pouziti".