načítám data...

Téma Víkendové daily

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
stirling 10. března 2020, 08:41
Ja mam 196 cm a nesedelo sa mi v tom moc dobre vpredu , aj som chvilu nad tym autom uvazoval.
Vzadu je to bieda.
Kuře 09. března 2020, 13:30
175cm vysoký člověk musí hodinovou jízdu vydržet v čemkoli...
Kuře 09. března 2020, 13:30
175cm vysoký člověk musí hodinovou jízdu vydržet v čemkoli...
MatejJ 09. března 2020, 11:45
Sedeli ste v tom Lexuse? koľko je tam miesta? Mám 184 cm a bol by som rád, keby sa v prípade nutnosti za mňa posadil niekto do 175 cm a vydržal tam cca. hodinovú trasu.
Napadajú vás iné alternatívy? Cez víkend som zase pozeral na inzeráty a vyskytli sa aj MB C200, prípadne Accord, ale ten už mi príde zbytočne veľký.
sheogh 09. března 2020, 10:30
Z toho vyberu jednoznacne Lexus
stirling 09. března 2020, 09:49
Jo mazda s tym ma problem aj u novych aut, tomu by som sa vyhol
Goldies 08. března 2020, 10:20
MatejJ: Za mě z toho výběru Lexus, tam si myslím budeš spokojený, jen nevím jak jsou na tom automaty. Co se Mazdy a koroze týče, tam bych byl hodně skeptický :-( Ještě jsem snad zdravou neviděl...
MatejJ 07. března 2020, 15:49
Ahoj, Dovolím si znovu otvoriť túto tému.
Rok sa s rokom zišiel (pár krát :) ) a nastal čas nového výberu. Je to hlavne z dôvodu, že predchádzajúca situácia skončila akciou "škatule hýbte sa" v rodine a ja som osedlal Seat Altea spomenutý v predošlom príspevku, ktorá má momentálne už 260k km a 77 kW prestáva stačiť.
Spôsob použitia je stále rovnaký, ale preferencie sa mierne zmenili: hatchback by som rád vymenil za sedan/liftback, minimálne 110 kW, automat nie je prekážkou. Stále v rovnakej veľkosnej kategórii. Rád by som niečo, čo neparkuje na každom rohu. Aktuálne som s rozpočtom 10 000 EUR na 3 kandidátoch:
Suzuki Kizashi (manuál) - dobové recenzie ho chválili, ale zohnať informácie ako sú na tom jazdené kusy nie je jednoduché. Našiel som len jedno US fórum a inak sem-tam príspevok na rôznych weboch.
Lexus IS250 (automat) - Oproti Suzuki bude asi spoľahlivejšie, ale pri rovnakej cene minimálne o 2 roky staršie a o 50 000 km viac.
Mazda 6 (2.5) - Najväčší výber. GH z konca výroby v interiéri vyzerá na dizajn z 90's. Ako je na tom táto generácia s koróziou? V cenovej relácii je aj GJ, ale z prvého roku výroby a v nižšej výbave.
Napadajú vás iné alternatívy?
Ďakujem.
Goldies 10. července 2016, 23:29
MatejJ: spotreba s automatem kolem 8 pri kratkych trasach po meste. Je to prijemne zive, neprislo mi ze by to bylo nejak nervozni (a to mame 18ky s nizkym profilem). Dlouhy cesty nejsou problem. Chtej minimalne verzi sport idealne executive (panorama strecha je uzasna). Na vikendovku urcite manula, na daily se automat da ;-) Zvukovej projev je cca od 5500 otacek fakt dobrej a silne navykovej!
Chce to jen nespechat a sehnat dobrej kus ;-)
MatejJ 10. července 2016, 23:05
Včera som absolvoval krátky výlet (typické použitie auta - dohromady asi 80km + 3h turistika v kopcoch). Cestou domov som bol v bazáre u priekupníka pozrieť pár áut:
B-klasse: 170 mierne cez rozpočet, ale slabé. 200 výkonovo dostatočné, ale moc cez rozpočet.
Mazda3: Len slabá 1.6 so začínajúcou koróziou na zadnom leme...
Mazda6: Motor 2.3, dobrá výbava, slušná cena. Drobná povrchová korózia na vnútornej strane dverí a jednom prednom blatníku a prahu. Do rozpočtu by sa zmestila aj po zarátaní opráv týchto nedostatkov, ale má to cenu?

CerVus: Zatiaľ som jazdil len autami, ktoré mali vzadu tuhú nápravu. Myslím, že nemám také jazdecké kvality ani štýl jazdy, aby som spoznal rozdiel oproti viacprvku. Pokiaľ to vyslovene nedrncá a so šľahačky to nespraví maslo, tak je to OK. Omlátenú kapotu by som neriešil, pokiaľ by nebola "obžratá od líšok" (=hrdzavá). Náklady na diely som si už zisťoval, aj preto sa UFO dostalo do výberu.
U motora s požadovaným výkonom pokladám spotrebu do 8-8,5 za normálnu. Výhľad šikmo cez hrubé A-stĺpiky a "neviditeľnú" kapotu si občas vyskúšam na Seate Altea. Zvyknúť sa na to určite dá, ale je to nezvyk oproti doterajším autám...
Díky za reakciu.

Tento příspěvek byl 10.07.2016 v 23:07 upravován.
Goldies 09. července 2016, 19:08
Jo je to mazel! 1,8 mame taky a i ja si to rad projedu ;-)
CerVus 09. července 2016, 15:22
Tak já akvárko mám tak ti mohu alespoň okomentovat ten rozhled. Ta kapota je tak krátká, že se tím člověk vůbec nemusí zabývat. Vždy tam je mnohem víc místa než se zdá pokud je člověk zvyklý používat i jiná auta. Vesměs se to stejně při parkování odhaduje podle citu na přední nápravě a natočení kol.
O přístrojovku bych se nebál, pořád je primárně analogová. Ta malá obrazovka uprostřed je prkotina.
Každopádně ta 1,8 je hodně povedený motor. Rád se točí, má pěkný zvuk, který k vytáčení doslova vybízí a od 3k i hodně pěkný průběh výkonové křivky. Co je na motoru snad nejlepší je, že přes tohle vše je schopný jezdit mimo město pod 5,5l/100. Příměstský provoz se dá při jízdě hlavou udržet kolem 6,5l a i při občasném využívání výkonu motoru (no 103kw zas tak velký výkon není to je pravda) se dá spotřeba udržet na 7,2l.
Sekunduje tomu jedna z nejlepších převodovek, které jsem kdy zkoušel. Krátká, přesná. Řízení ze začátku překvapí, že reaguje na malé pohnutí volantem, ale když si člověk zvykne, tak mu jiná auta příjdou mrtvá.
Na hladké silnici to auto jede krásně, což mě přivádí k jednomu negativu akvárek. Nesnáší rozbitou silnici a kostky. Ta prehistorická zadní náprava to na nich jednoduše nezvládá. Druhé negativum souvysí s výhledem z auta, ale kapota problém není. Problém je rozhled šikmo vpřed přes ty široké, skloněné A sloupky. Ale žít se s tím dá, holt se člověk musí trochu snažit. Je to daň za vzhled a požadavky na moderní bezpečnostnost.
Cena dílů mi příjde rozumná, auto je hodně spolehlivé a za 4 roky byla nejdražší položka xenonová výbojka (2x 4300,--). Teď očividně odešly silentbloky na nápravách pravé straně, což by také nemělo být drahé na nápravu, nejspíš je vyměním i s tlumiči. I když sehnat ty na type S je krapet problém pokud nepůjdu rovnou do hondy.
Co se týče antikorozní ochrany a laku....no kvalita lakování není nejlepší. V německu auto v rámci servisních prohlídek dostalo přestříkanou kapotu - omlácená od kamínků. Je to znát i nad čelním sklem, ale naštěstí s tím problémy nejsou. Takže rez plechů by asi problém neměl dělat. Podvozek vypadá tak nějak normálně s ohledem na to že je auto 9 let staré a jezdí i v zimě.
Měl jsem Astru G 1,6l. A nikdy bych si opel už nekoupil. Motorově je to jako auto nižší ligy, podvozek je horší a vzhled (u H) žádný zázrak. Bratrova žena má H, jel jsem s tím (sice jen 1,4l) a nevídím na tom autě nic zajímavého. Nevím jestli to rezne tak strašně jak ta G, ale neriskoval bych to. Naví ten motor žral v průměru 8l a je otázka jestli je ten 2l úspornější. Honda je podle mě mnohem lepší volba. Ještě dnes se za tím autem otáčí lidi. Za astrou se neotočí nikdo.
Občas se prám jestli bych si tu hondu koupil znovu. Po pravdě nevím. To auto má spousto nadprůmněrných vlastností a pár podprůmněrných.
Ale většina proti, je že jsem se prostě rozhodl znovu koupit předohrab, když jsem předtím 5 let jezdil v trojkovém bmw 320i, které bylo prostě zábavnější, komunikativnější. Motor a převodovka byly charakterově nejspíše nastejno. Jen ten pohon no.
MatejJ 09. července 2016, 09:23
Ahoj,
Rád by som vás poprosil o pomoc pri výbere môjho nasledujúceho povozu.
Spôsob použitia bude najmä jazda cez víkendy na výlety. Do práce to mám výhodnejšie pomocou MHD. Auto bude parkovať takmer výhradne na ulici. Do roka najazdím 12 - 15 000 km. Malo by vydržať minimálne 5 rokov.
Mám radšej pohodovú plynulú jazdu (na kochačku) tempom 55/100/140. Zábava/uspokojenie z jazdy pre mňa znamená radšej trafiť apex v 40kph ako ho s pískaním kolies minúť v 65,2kph.
Veľkosťou by sa malo jednať o nižšiu strednú/strednú triedu. Cenový limit mám 5000EUR a hľadám v ročníkoch 2004 a novšie.
Asi sa prejavuje profesionálna deformácia, ale u každého modelu viem nájsť niečo, čím mi nesedí.
Základné požiadavky: 1) Odolnosť proti korózii. 2) Nerád by som rovnaký model videl zaparkovaný na každom rohu. 3) Rozumné prevádzkové náklady. 4) Výkon min. 85kW.
Pre 4 dospelých musí byť v interiéri dosť miesta na cestu dlhú 250 - 300km na jeden záťah.
Do výberu sa zatiaľ dostali:
Lancia Delta 1.4T-Jet - Značka s istou povesťou (nevadí) a "ventilátorom" v motore (môže byť problém?)
Honda Civic 1.8 - Videl som už dosť elektroniky aby som sa bál životnosti UFO prístrojovky.
Astra H 2.0 - Šedivý interiér podľa pravítka, Veľmi malý výber.
Signum 2.0t - Malý výber, "ventilátor"
Delta a Civic majú ešte jeden spoločný nedostatok (na ktorý by som si zvykol): pri normálnej pozícii za volantom nie je vidieť kde auto (kapota) končí.
Ďakujem za akúkoľvek radu.