načítám data...

Téma Váha vs. výkon

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Vavris Vavrisovic 23. června 2018, 08:28
Na Autíčkáři tuším už od jeho vzniku tvrdíme, že Clio RS172 stačí, aby byl člověk na točité okresce nejrychlejší. Ačkoli samozřejmě existuje spousta rychlejších aut, už je to proti zdravému rozumu a elementární zodpovědnosti. A Clio při svém výkonu a váze potřebuje jen dobrý stav, pneu a brzdy... o zbytek se už postará RS Dieppe magic :-)
Laďuna Vettel 23. června 2018, 01:05
Hmmm...k tomuto se asi chci přidat...Jezdím poměrně dlouhé štreky se služebním BMW 320d...ano, je to BMW, ale jen 4 válce a nafta (v případě služebky to ale dává smysl:-) a protože mám rodinu a 4 děti, mám doma i Voyagera pro 7 osob (velké, těžké, benzin, slušný výkon). Na léto jsem pořídil Clio Sport Ph1, 172 (koní) 1035 kg (suchá hmotnost) - a i když je výkonově cca kolem těch dvou ostatních aut, tak je zábavnější, líp ovladatelné a hlavně, na mé oblíbené trase v Buchlovských kopcích (ráj motorkářů) ze všech 3 jednoznačně nejrychlejší...takže váha (čím nižší) má opravdu velký vliv na hbitost (ikdyž slabšího) ovladatelnost a zábavu...a když jsem stejný úsek zajížděl s audi S8 5.2, 450 koní...jízda mě prostě tolik nebavila (spíš byla oproti cliu sport nudná). Takže záleží jen na tom, jestli se chcete opravdu bavit a užívat si jízdu nebo spíš být jen rychlý (v běžném provozu, ale stejně čas neměříme) a na nějaké honičky stejně brzy zapomeneme...radím, bavit se...Ještě nic mi nedalo tolik radosti jako ,,obyčejný dvoulitr se 172 koníky v Cliu Sport´´..Věřte mi:-) Pěkný večer
JP 07. prosince 2015, 15:08
Mě teda nějak moc nezajímá kdo je rychlejší, komu to líp jede a podobně, ale co mě dovádí k vzteku je přesně ta popsaná situace, kdy chci předjet někoho kdo se vleče, on přesně v tu chvíli přidá (ať už úmyslně nebo ne) a znemožní mi to, přičemž se pak za nim třeba musim táhnout dalších 10 kilometrů. Vlastně je to asi jeden z hlavních důvodů, proč mam u dailycaru mnohem "nesmyslnější" nároky na výkon, než u auta pro zábavu. Zabavit se umim i s 80 koněma (vlastně možná líp než s 300, Senna ze mě nebude:D), ale na běžný ježdění mi přijde aktuálních 340/1.7t/4WD tak akorát - vlastně se mi za 2 roky nestalo že bych chtěl někoho předjet a nepovedlo se, nezávisle na velikosti kouřový clony a počtu červenejch písmenek. Jestli se mi to stane jednou za pár let, tak to už asi přežiju.
Máří 07. prosince 2015, 14:46
Není to tak dávno co jsem se taky účastnil takových samohoničských debat, že nafta je to nejlepší. Postupem času jsem "dospěl", pořídil atmo benzína a i když to je taky jen 170 koníků, vůbec mi to nevadí. Když si někdo myslí, že je rychlejší, ať je. Vždycky bude někdo ještě rychlejší. Hlavně že si to užiju a vrátím se do garáže s celým autem. Časy se pak můžou řešit na okruhu - ať dojedou na volný jízdy na okruh a bude hned jasno :D
Irwinek 07. prosince 2015, 10:00
No jo, taky bych věděl :
mám 125 kw v benzínu, na rovince mi 150 cm vysoká blondýna s 10 cm vysokýma podpatkama ve svém Q7 za oblaku kouře ujede, abych v první zatáčce div neprošlápl podlahu ve snaze si o ní nezrušit předek. Když se mi to stalo popáté, zastavil jsem. Na rovince jsem jí nestačil a v zatáčce se to nedalo :-(
Na druhou stranu jsem se honil u lázní Libverda s 205 -kou a oba jsme si to užili. Nevím, zda měl 1,4, nebo 1,6 ale určitě vážil jen něco málo přes polovinu mého Volva.
Vavris Vavrisovic 06. prosince 2015, 19:30
Aha, v tom případě to má jednoduché rozuzlení - nejrychlejší bude to auto, které bude řídit člověk s nejvíc vypínacím mozkem - schopnosti, zodpovědnost a strach řidiče jsou totiž při jízdě po silnicích druhé třídy největším limitem všech aut. :-)

A jak psal JLK, také rozhoduje stav brzd, podvozku, pneumatiky, schponost podvozku fungovat na nerovnostech.... poměr výkon/váha je asi až to úplně poslední v pořadí... Před lety jsme s Twingem RS úplně v pohodě uviseli EVO VII.

Pokud vezmu přímo tvé příklady, tak XC90 a Touran budou skrz absolutní řidičskou tupost, vysoké těžiště a hmotnost (u XC) velmi znevýhodněny, takže pokud bude mít onen hatch v pořádku podvozek a bude mít aspoň trochu přilnavé pneu, tak by měl být v případě podobně (ne)vystrašeného řidiče bez problému rychlejší... POkud se teda nebavíme o nějaké 106 na 165kách úžovkách :-)


Tento příspěvek byl 06.12.2015 v 19:32 upravován.
GanGreen 06. prosince 2015, 18:59
Smysl debaty je stejnej jako když se bavime s kamošema (tedy prostě jen aby bylo o čem.....) Mě prostě jen zajímal názor dalších lidí, protože si mezi nima připadám už pomalu jak idiot, když tam svuj názor na lehký benzínový auto zastávám jako jedinej...
Chtěl jsem tedy vědět jen to, jestli by se někdo stejně jako já klonil k lehkýmu benzinovýmu hatchi/coupe nebo by většina populace sáhla po mnohem silnějšim a pravděpodobně i těžšim, na rovinkách možná nedostižně rychlym ale jinak poměrně nemotornym (v 90% naftovym) "nesmyslu" ;)

Prostě, vyjádřete se. Klidně přihoďte zkušenosti s ruznými auty... Nebo, pokud toto tema někoho irituje, nechť je smazáno, ja to unesu....
JLK 06. prosince 2015, 18:35
GanGreen: Jaksi mi unika smysl teto debaty. Jestli chcete od stolu rozhodnout kdo ma vetsi, ehm, auto, tak to stejne neudelate pouze se znalosti pomeru vykon/vaha. Protoze je tam ve hre x dalsi veci, ktere to ovlivni, pocinaje vykonovou charakteristikou motoru, pres "delku" prevodovky, ztraty v pohonnem ustroji (typ 4x4 apod.), chovani podvozku, brzd a nakonec i volbou obuti. Takze muzete tak akorat zmerit ktere ze dvou konkretnich aut je na urcite trase se stejnym ridicem rychlejsi. Ale tyto vysledky potom malo rikaji o tom, zda to bude stejne na jine trase nebo za jinych podminek. A jeste mene to potom rika o tom, jestli dopadnou jina dve auta s odpovidajicimi pomery vykon/vaha stejne ve stejne zkousce.
Jestli ale chcete rozhodnout, ktere auto je "zabavnejsi" (cti je lepsi v presne nedefinovatelnych disciplinach jako tady porad spominana radost z jizdy apod.) tak tam jsou opet nejaka presna cisla z katalogu uplne fuk, protoze je ve hre jeste vice neznamych, ktere ani nepujdou zmerit a ktere jsou pro kazdeho jinak definovany/vnimany/dulezite. Ono treba blby zvuk od motoru - kdyz papirove slabsi motor vydava ten spravny zvuk, uzijes si ho pri jizde vic a je ti jedno, ze te nekdo predjete s necim, co zni jako vysavac.
GanGreen 06. prosince 2015, 17:24
Asi jsem to pojal ze začátku špatně, zřejmě to nebude jen o výkon/váha.
Měl jsem prostě debatu s kamošema, zarytejma ropákama, o tom že (z mého pohledu) bude vždycky lepší lehkej agilní benzín, kterej váží 1100kg a má 100kobyl než třeba 1600kg vážící ropa, byť bude mít třeba 200kobyl... Samozřejmě mi začali otloukat o hubu, že ta ropa má lepší ten poměr výkon/váha :D
Ale podle mě, když už je něco moc těžký, tak to muže mít výkon jakej chce a stejně se s tim bude lítat po okreskách ze zatáčky do zatáčky v cca 90-100km/h prostě na houby... a tady mě právě zajímali zkušenosti lidí, abych zjistil jestli se něják výrazně pletu, nebo dostanu za pravdu...

všichni maj auto o minimální váze a rozměru oktávky a větší (superb, touran, tatovo XC90 :D) a maj potřebu mi vysvětlovat že když pojedem 30km do vedlejšího města po silnici 2. třídy tak mi tam nakopou prdel, protože maj prostě silnou káru... a nenechaj si vysvětlit, že do zatáčky kde oni budou stát na brzdě jak na vidlích aby nevyletěli po rýpáku ven, já projedu s čimkoliv menšil a lehnčim jen se sundanou hodou z plynu....
Vavris Vavrisovic 06. prosince 2015, 11:54
Tohle je ošidné téma. Nejde striktně určit hranici kdy už je něco svižné a kdy ne. Všechno souvisí se vším. Dvě auta se stejnou výkonovou hmotností mohou mít dost odlišnou dynamiku.

Pár příkladů:

MX-5 1.8 a Z3C 2.8 měly velmi podobný poměr výkon/hmotnost, přitom reálná dynamika byla u BMW díky 2x většímu krouťáku a tím pádem většímu jmenovitému výkonu ve stejných otáčkách zásadně lepší. Typická vlastnost donwsizovaných soft turbomotorů

Peugeot 106 s otevřenou 1.4 má docela mizerný poměr výkon/hmotnost, ale díky točivosti a lehkosti působí daleko nadšeněji, než větší auta s lepším poměrem.

No a pak taky záleží jaké rychlostní spektrum máš na mysli. Caterham Roadsport je do stovky úžasně rychlý, ale nad 120 už to je trápení, protože hmotnost s rostoucím odporem vzduchu přestává hrát roli. U BMW 730d to je přesně naopak...
GanGreen 06. prosince 2015, 10:10
Zdravím pánové a dámy. Nedavno jsem se bavil s par prateli o autech a po nekonecnejch debatach o vykonu kroutaku atd atd sem vypotil nazor ze nejde jen o vykon ale i o hmotnost auta, a ze tam musi byt nejaky rozumny poměr. A mě by pravě zajimal váš názor. Myslíte že třeba 10kg/1PS je prijatelna hodnota? Da se i pomer 15/1 oznacit za hrave lehke auto nebo je potreba 5/1 aby to za neco stalo? Zajimaj me vaše nazory a zkušenosti ;-)