načítám data...

Téma Toyota "Panda" Previa

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Květošák 16. října 2015, 22:50
Taky sem se s ní svezl na kafe a káry, čest její památce, RIP.;)
Greeny 16. října 2015, 17:18
No, už je po vydání druhého dílu IstanbulTripu.. takže už to můžeme "zveřejnit". Panda už není mezi živýma, celý příběh vypráví první dva díly IstanbulTripu (první: http://www.autickar.cz/clanek/istanbultrip-cast-1/ a druhý: http://www.autickar.cz/clanek/istanbultrip-cast-2/). Ve zkratce, vybuchnul jí diferenciál a pak jsme ji nechali v Bulharsku v rukou místního bulhara. Je to smutné, ale je to tak. Ne všechny krásné automobilní příběhy končí šťastně - tohle je jeden z těch méně šťastných. I tak nám ale Panda dala množství radosti a neskutečně cenných zkušeností - a to jak těch automobilních, tak těch životních. Nikdy nezapomeneme :)

Tento příspěvek byl 16.10.2015 v 17:19 upravován.
RedX 10. října 2015, 19:36
hoši, máte můj respekt, když vidím jak jste se do toho pustili v takových podmínkách a u takového auta. Je super, že se nebojíte ušpinit si ruce a rozumíte technice, to se dá říct o překvapivě málo automobilových žurnalistech a "znalcích".
Greeny 13. září 2015, 22:47
Vavris: bude :) a je docela o čem psát :)

Tento příspěvek byl 13.09.2015 v 23:07 upravován.
Vavris Vavrisovic 30. srpna 2015, 08:09
Doufáme, že bude článek z roadtripu plný neuvěřitelných historek 8-)
VoFi 28. srpna 2015, 23:38
Přidávám se k Fernieho přání a přeji šťastnou cestu :)
František Čáslavský 28. srpna 2015, 21:05
Spooker: Krásná práce! Přejeme šťastnou cestu a nemnoho prohlídek tělesných dutin! Doufám, že se šťastně vrátíte i s Pandou (hlavně protože bych ji pak nechtěl odhlašovat :))
Spooker 28. srpna 2015, 21:00
Tak jedem! Zítra ráno vyrazíme na skoro 5000km dlouhý roadtrip.
Nedá se úplně říct, že bysme vzali na tak dlouhou cestu auto za pár tisíc (žere to peníze trochu víc, než jsme čekali : )) ), ale i tak je to velká výzva. Pokusíme se dostat Pandu do Asie a zpět. Přesněji do asijské části Istanbulu. Samozřejmě je v plánu i Transfagarasan a další, lahůdkové cesty.

Minulý víkend jsme vyměnili horní uložení. Potom se rozpadlo těsnení na víčku expanzky a auto začalo řádně blejt. Naštěstí máme nové. Taky jsme vyměnili olejový filtr doufaje, že všechny sračky co se do motoru dostaly při práci, se zachytily v tom starém.
Na poslední chvíli jsme sehnali gumy (dokonce obuté!) se správným rozměrem, stavem a vzorkem. Schánět zimní 215/65/15 už nikdy nechci. Včera jsme ještě tak spíš pro oko vyvařili konce příčného nosníku a najížděli testovací kilometry. Momentálně je po znovuzrození najeto cca 150 km a růžové brýle nám ještě nespadly. Zatím...


Tento příspěvek byl 28.08.2015 v 21:00 upravován.
Greeny 23. srpna 2015, 11:39
Woyta: nám se to zdálo stejně neuvěřitelné jako tobě, ale opravdu to tak je, pro výměnu rozvodů musí motor dolů. Ta vana nejde sundat. V servisním manuálu mění rozvody s vyndaným motorem. Dokonce i těsnění pod hlavou mění s vyndaným motorem.. To auto prostě není dělané na jakýkoli větší servis na motoru :) A jinak je to přesně jak píše PepaSFI, ta vana je jen kryt motoru a pod ní je jen rozstřik oleje, není v ní náplň.
PepaSFI 23. srpna 2015, 09:48
Woyta: je dost pravděpodobné že oficiální postup je vyndání motoru. Je to celkem běžné u spousty aut, ikdyž věřím tomu že to jde i jinak jenže tady to není právě obvyklé auto, takže je malá naděje že to má někdo vyzkoumané. A ta vana, jestli to z fotek dobře chápu, není vana ale kryt klikovky v místě kde by motor měl vanu kdyby byl normálně pod kapotou a ne v šuplíku pod sedadlem. Čili, není tam olejová náplň ale jen rozstřik oleje kolem klikovky takže kdyby to teklo tak se to něčím zalepí. Já bych asi na jednu půlku navařil lem z proužku plechu aby to šlo přes sebe.
Woyta 23. srpna 2015, 00:48
Nerikejte, ze by se v servisnim manualu nenasel postup jak sundat dekl rozvodu bez puleni vany a vyndavani motoru. Takhle utesnena vana, to je o pruser.
Spooker 12. srpna 2015, 21:32
It's runnin', baby!
Zdálo se to být už nemožné, ale po měsíci práce v úmorných podmínkách rozpáleného parkoviště a další hromadě výdajů se dneska náš ležatý čtyřválec rozeběhl nejlíp, jak umí.
A jak to všechno probíhalo? Šíleně!
Po sundání předního kardanu a vodní a olejové pumpy jsme se dostali ke krytu rozvodů. Ten drželo po obvodu cca 10 šroubů. Po jejich sundání se dekl samozřejmě ani nehnul. Zjistili jsme, že jej drží další dva šrouby, ovšem z druhé strany (pod sáním). Kvůli přístupu jsme museli na prase pilkou říznout kus podlahy...
Potom se dekl podařilo uvolnit, ale ukázalo se že je zaklíněný na spodku motoru nějakým způsobem do vany. A tady byl kámen úrazu. Abysme sundali dekl, musíme sundat vanu. Abysme sundali vanu, musíme sundat převodovku, abysme sundali převodovku, musí motor ven...NO WAY!
Po masivním brainstormingu Greeny dovalil obří baterky z domovní zálohy, flexu, dremel, svářečku a šlo se na věc. Vanu sme řízli vejpůl, s deklem si zahráli ježka v kleci a byl vítězně venku. A to byl skoro konec července a my se terpv dostal do fáze, kdy příjdou ke slovu "new shiny parts". : ))
Nahodili jsme tedy komplet nové rozvody, zadeklovali a vanu přibodovali a dotěsnili tvarovným drátem a spoustou, spoustou silikonu. Silikonové peklo. Ano, jsme prasata a stydíme se, a je to super.
Skládání už bylo veselejší. Nahodili jsme novou vodní pumpu, nová těsnění, koupili jsme spoustu nových šroubů - např na olejovém čerpadle jsme nahradili zápůstné phillipsy (povolit je bylo peklo) novými imbusy a spoustu dalších šroubů a šteftů jsme buď střihli, nebo ztratili...
Všechno podstatné jsme důkladně vyčistili, za zmínku stojí jak prokoukli domky vaček (zbytečná práce, ale dívá se na ně dobře :)) ).
Nasadili jsme srovnanou hlavu a vačky, poradili si s nesmyslně značeným řetězem a startovali. Totálně tragický chod. Použili jsme špatnou rysku na klice. Takže přenastavit rozvody a repete.
Tentokrát se už jsme si chvíli mysleli, že je vyhráno, ale po pár desítkách vteřin začal motor strašlivě mlátit. Podle frekvence zvuku něco na vačkách. Jali jsme se tedy nastavit ventilové vůle - bylo to třeba nejen kvůli opotřebení a nájezdu, ale především proto, že někdo (*cough* Greeny *cough*) vysypal z hlavy všechny zdvihátka a tak jsme nevědli kam které patří. :D
Takže zase vačky dolů a zdvihátka ven, proměřit, spočítat vůle, přeházet zdvihátka (vůle se tu nastavuje pomocí podložek ve zdvihátkách) a složit. A furt rachot. Nakonec Greeny přišel na to, že by mohl být problém v děleném ozubeném kole na výfukové vačce. To je hnané od ozubeného kola na sací vačce a mezi nimi je potřeba vymezit vůli.
Toyota to řeší pružinou na které se napne "subgear", ta menší, otočná část ozubeného kola. Takže zase vačku ven. Vyvořili jsme předpětí na subgearu, zajistili šroubem, složili a...HEURÉKA!!!
Kdo má zájem, tak si tady může prohlídnout kompletní galerii: https://picasaweb.google.com/109055057072645277569/PandaPOprava?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNHEmaqrqvqNzwE&feat=directlink
Greeny 01. července 2015, 16:59
já ještě doplním, že je v podstatě zázrak, že motor je (byl) stále provozuschopný. Měl umřít už asi tak z pěti důvodů. První, že XX kilometrů nemohl sát dostatečné množství oleje, protože měl prohlou vanu, která pak přicpávala sací koš. Druhý, ulomená napínací lišta rozvodů.. prostě je zlomená v půlce a v motoru nebyla nijak držena, přidržoval ji jen napínák a samotný řetěz, který takto také zůstal napnutý. Třetí, má to najeto hrozně moc km, můj odhad je 500 tisíc, což je samo o sobě dostatečný důvod aby to umřelo. Čtvrtý, jen nám se Panda uvařila 2x, kdoví kolikrát se uvařila předešlým majitelům. A pátý důvod zatím ještě neznáme, ale určitě existuje :D

PS: seno ve válcích FTW!
Spooker 01. července 2015, 16:40
Připadalo nám jako dobrej nápad konečně vyřešit spaliny ve vodě. Už nás nebaví vaření pod zátěží, ani neústálá smradlavá pěna v expanzce, jejíž objem roste na úkor chladiva, a hlavně s Pandou plánujeme koncem prázdnin hodně dlouhý roadtrip...a protože jsme blázni, připadalo nám jako dobrej nápad to dělat na parkovišti u paneláků.
Takže jsme se předečír pustili do naší oblíbené práce - těsnění pod hlavou na Toyotím čtyřválci. První den by progress dle očekávání - očesali jsme motor a nachystali hlavu na vytažení servisní dírou v podlaze. Druhý den jsme ráno jsme ojevili u Pandy ekologickou katastrofu, kombinace tepla a nefunkčního odvětrávání nádrže vyústilo v parádní benzínou louži pod autem, protože hadičky přívodu do vstřikovací lišty zůstali volně viset nad motorem a začali ukapávat (a zjistili jsme že benzín docela dobře rozpouští asfalt). Z nedalekého doskočiště pro skok daleký jsme nasourcovali písek a ekologickou katastrovu vyřešili. : )) Následně jsme zajeli koupit doublehex na hlavové šrouby a po obvyklém "za co to kurva ještě drží" se podařilo hlavu vytáhnout ven. Dokonale to vyvolává vzpomínky na loňské léto kdy jsme těsně před plechcup dělali těsnění pod hlavou na Koloře. Hlava Kolory (4E-FE) taky evidentně nese rukopis designérů hlavy na 2TZ-FE v Pandě.
A tady progress končí. Panda nám nadělila špatnou a špatnou zprávu. Zaprvé hlava ani její těsnění nevykazují na první pohled známky poškození, což by normálně byla zpráva dobrá, ale pro nás je špatná. Nicméně vzniklo podezření - i kvůli snadno povolitelným šroubům hlavy - že by mohlo těsnění podfukovat. Další, vlastně ještě horší zpráva je ta, že napínací lišta rozvoďáku je rozlomená, popraskaná, vydřená, prostě už evidentně spoustu tisíc km po smrti. A my budeme muset motor očesat ještě zepředu a udělat celé rozvody pořádně. Nebo bysme to mohli zapálit.
Hlava teď půjde na srovnání a otlakování, objednali jsme další díly, a teď jsme ta nějak skončili...prozatím! :D
Greeny 19. března 2015, 00:01
si tady dal fotky, na kterých to vypadá že to byla nějaká krásná čistá a dobře organizovaná práce :D opak byl pravdou, ale stálo to za to :)
Spooker 18. března 2015, 23:54
Tak aby to samozřejmě nebylo jen tak, tak nám po výměně oleje zůstalo svítit mazání...Logika ukazovala na vadný filtr, ale po kontrole průtoku do filtru bylo jasno že problém je někde dřív po cestě...tak jsme si dneska cvičně shodili vanu a telefon (sací koš s trubkou do čerpadla), všechno vyčistili a skládačka do sebe jasně zapadla. Nějaká rána zdeformovala vanu tak, že ji vyloženě nalisovala na sací koš a znemožnila průtok oleje...problém samozřejmě vyřešilo větší kladivo po tom, co menší kladivo problém nevyřešilo...tak v neděli na Plechcupu!
JP 23. ledna 2015, 18:56
Tak to je solidně ujetý závodní vozidlo:)). Jsem zvědavej, doufám že se na plečkap taky s něčim dostavim:D
Greeny 17. ledna 2015, 16:04
ono je to docela drahé i teď. Běžně jsou v inzerci kousky za 40-50 tisíc, občas nějaký střelec dá cenu i 100. Tenhle byl docela unikát co se týče ceny. Ještě uvidíme jak moc ta cena byla opodstatněná :)
martin_100 17. ledna 2015, 16:01
jééé tuten prevít se mi líbí už léta ale nikdy jsem neměl koule si to pořídit ... teda vono to ještě nedavno bylo docela drahý takže spíš na to nebyl důchod.
ale fandim vám koupit to na nějakou levnou expedici by bylo normální ale koupit toi na okruhovej srandazávod to je vyloženě excelentně top gearovský :-D

Tento příspěvek byl 17.01.2015 v 17:06 upravován.
Greeny 17. ledna 2015, 14:23
je to 2.4, čtyřválec, 100kw v cca 5000ot, takže motor spíš laděný na vyšší krouťák než výkon v otáčkách, což se dá vzhledem k plánovanému použití auta docela pochopit :) žádný trhač asfaltu to není, váží to cca 1600-1700kg, což je dost. Ale zdechlé to taky není a nám jde hlavně o srandu. A na mokré sosnové by to mohlo i zabokovat :)