It's runnin', baby!
Zdálo se to být už nemožné, ale po měsíci práce v úmorných podmínkách rozpáleného parkoviště a další hromadě výdajů se dneska náš ležatý čtyřválec rozeběhl nejlíp, jak umí.
A jak to všechno probíhalo? Šíleně!
Po sundání předního kardanu a vodní a olejové pumpy jsme se dostali ke krytu rozvodů. Ten drželo po obvodu cca 10 šroubů. Po jejich sundání se dekl samozřejmě ani nehnul. Zjistili jsme, že jej drží další dva šrouby, ovšem z druhé strany (pod sáním). Kvůli přístupu jsme museli na prase pilkou říznout kus podlahy...
Potom se dekl podařilo uvolnit, ale ukázalo se že je zaklíněný na spodku motoru nějakým způsobem do vany. A tady byl kámen úrazu. Abysme sundali dekl, musíme sundat vanu. Abysme sundali vanu, musíme sundat převodovku, abysme sundali převodovku, musí motor ven...NO WAY!
Po masivním brainstormingu Greeny dovalil obří baterky z domovní zálohy, flexu, dremel, svářečku a šlo se na věc. Vanu sme řízli vejpůl, s deklem si zahráli ježka v kleci a byl vítězně venku. A to byl skoro konec července a my se terpv dostal do fáze, kdy příjdou ke slovu "new shiny parts". : ))
Nahodili jsme tedy komplet nové rozvody, zadeklovali a vanu přibodovali a dotěsnili tvarovným drátem a spoustou, spoustou silikonu. Silikonové peklo. Ano, jsme prasata a stydíme se, a je to super.
Skládání už bylo veselejší. Nahodili jsme novou vodní pumpu, nová těsnění, koupili jsme spoustu nových šroubů - např na olejovém čerpadle jsme nahradili zápůstné phillipsy (povolit je bylo peklo) novými imbusy a spoustu dalších šroubů a šteftů jsme buď střihli, nebo ztratili...
Všechno podstatné jsme důkladně vyčistili, za zmínku stojí jak prokoukli domky vaček (zbytečná práce, ale dívá se na ně dobře :)) ).
Nasadili jsme srovnanou hlavu a vačky, poradili si s nesmyslně značeným řetězem a startovali. Totálně tragický chod. Použili jsme špatnou rysku na klice. Takže přenastavit rozvody a repete.
Tentokrát se už jsme si chvíli mysleli, že je vyhráno, ale po pár desítkách vteřin začal motor strašlivě mlátit. Podle frekvence zvuku něco na vačkách. Jali jsme se tedy nastavit ventilové vůle - bylo to třeba nejen kvůli opotřebení a nájezdu, ale především proto, že někdo (*cough* Greeny *cough*) vysypal z hlavy všechny zdvihátka a tak jsme nevědli kam které patří. :D
Takže zase vačky dolů a zdvihátka ven, proměřit, spočítat vůle, přeházet zdvihátka (vůle se tu nastavuje pomocí podložek ve zdvihátkách) a složit. A furt rachot. Nakonec Greeny přišel na to, že by mohl být problém v děleném ozubeném kole na výfukové vačce. To je hnané od ozubeného kola na sací vačce a mezi nimi je potřeba vymezit vůli.
Toyota to řeší pružinou na které se napne "subgear", ta menší, otočná část ozubeného kola. Takže zase vačku ven. Vyvořili jsme předpětí na subgearu, zajistili šroubem, složili a...HEURÉKA!!!
Kdo má zájem, tak si tady může prohlídnout kompletní galerii:
https://picasaweb.google.com/109055057072645277569/PandaPOprava?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNHEmaqrqvqNzwE&feat=directlink