načítám data...

Téma TOY RAV4 - pár koní navíc

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
OversizedTeddybear 14. října 2018, 22:07
Paul.Try: Přesně tak. (ale musel jsem si to vygooglit :-D )
Paul.Try 11. října 2018, 21:30
Legendární zelený domeček :D. Jen jsem o něm vždy slyšel. To je TECHSEAL s.r.o. Černokostelecká 128/161 Praha 10 - Štěrboholy?OversizedTeddybear:
Díky
martinw 11. října 2018, 09:30
mel bys to psat na blog, hezke
Idaho 09. října 2018, 18:53
Zbynďo díky za zdlouhavé info :) nu chybami se člověk učí, evidentně délka poloosy nebo jiný parametr ( pořád mi nejde do hlavy co se v zavěšení mohlo zmenit - možná to proste byla jen unava materiálu ) není uplne tak ideální a klade větší nároky na kloub.. :( Bohužel gufero do teto převodovky nemá ani toyota v čr takže docela opruz ho sehnat ( hodně atypický rozmer ) avšak díky těmto zkušenostem ( a Zbynkovi ) je již máme skladem v zásobě :)
Jsem rád že v testu obstále nejen RAFka ale i MRE :) Objednáváme další várku několika beden :)
OversizedTeddybear 09. října 2018, 18:33
Jo, a málem bych zapomněl:
MRE od US Army se fakt dá jíst! Díky Idaho :-)
OversizedTeddybear 09. října 2018, 18:31
Idaho poslal chudáka Dr.J&Mr.H. na druhý konec světa :-D
Šlo pouze o kus Skotska a Shetlandy, na Vnější Hebridy jsme se už nedostali.

Ale popořádku:

RAV4ka má od swapu nové jméno (mimochodem, "swap" je americanismus, my ve Skotsku říkáme "conversion"), a protože v sobě skrývá dvě osobnosti, tak se jmenuje Dr. Jekyll & Mr. Hyde ;-)

Po doladění výfuku, který je nakonec v celé délce tlustý jako mé.. nadloktí a je složen z komponent pro Cellicu a lehce poupraveného koncového dílu pro MR2 jsme s autem najeli tři výměny oleje (jedna zkrácená a dvě std. po 10tkm - jsem fakt rád, že je RAV4ka v plynu, tyhle roční nájezdy bych v devadesátiosmi oktanech živit nechtěl) a velice jsme se sžili: občas někoho podráždím, občas někomu srazím hřebínek, nu a občas taky dostanu na frak já, ale jinak jde o esenci každodenní radosti!

Naplánovaná třítýdenní dovolená ve Skotsku a přilehlých ostrovech se nezadržitelně blížila a já se před odjezdem přistihl, že nemůžu s čistým svědomím přísahat, jestli se těším víc na dovolenou nebo na německé dálnice :-D
A tak jo, zkusil jsem si to, RAV4ka cestovních gpskových 175 kmh udrží, teplota oleje v normě a očekávaná zvýšená četnost tankování mne nezaskočila (pro zvědavé konkrétní čísla: olej 102°C, spotřeba LPG 18,7/100, spotřeba akumulátorů do dvou megafonů nezbytných ke komunikaci ve voze neevidována - aerodynamický hukot znemožňoval poslech vlastních nevyřčených myšlenek natož pak čehokoli jiného, zkrátka babiččina kredenc vzduchem pluje s menším odporem.Maximálka s lehkou podporou větru atakovala 199kmh, ale to už jsem trošku znejistěl).

První částí dovolené nebudu nikoho zbytečně zatěžovat, z pohledu řidičova bych jenom vyzdvihl jejich kruhové objezdy: ty větší mají tři pruhy a zavedl bych je i tady!

Chci odbočit vlevo? (první výjezd) Řadím se vlevo a blikám doleva.
Chci jet rovně? (druhý výjezd) Řadím se doprostřed a NEblikám!
Chci odbočit doprava? (třetí výjezd) Řadím se doprava ke středovým svodidlům, blikám DOPRAVA, najíždím doprostřed kruháče, tento obkružuji a na úrovni druhého výjezdu přehazuji blinkr doleva a začínám se vyřazovat ven! A celou dobu platí přednost zprava! Elementary, Dear Watson! Tohle chci v ČR. No nic, tak jsem se zasnil a zpět do problému.

Když za šedesátou rovnoběžkou (přesněji zde: 60°49'32.6"N 0°47'23.0"W), objevíte pod autem loužičku, kterou mnete mezi prsty, očicháváte a k hrůze partnerky i ochutnáváte, tak vám fakt není dobře u srdce... Takže jsem večer zapadl do pubu, nikde nikdo, od sličné barmanky, která už několik pětiletek vyhlíží prince na bílém koni, který ji vezme někam mezi lidi (já to nebudu, v patách jsem měl ženu) jsem dostal informace o jediné autodílně v okolí. A protože GSM signál je/není/je/není dle poryvů větru, tak jsem využil místní wifi abych pořešil s Rožmitálem problém a jejich pohled na něj. Což mne stálo čtyři velké a dva malé Guinesse, dva vizoury a dva místní giny (4x4,50 + 2x2,90 + 4x4,20 SCP = nejdražších 90 minut internetového připojení v životě).

Ráno jsme se opatrně pomalu došourali do dílny spojené s koloniálem, kavárnou, domácíma potřebama, čerpací stanicí s názvem Final Checkout (opravdu! najděte si to na googlemaps!), kde jsme na zvedáku zjistili, že poloosa nepříjemně cestuje z převodovky ven a zase zpět a cestou trošku dráždí gufero, které z toho učůrává olej. Praskl pojistný kroužek v zápichu tisícihranu poloosy, který kupodivu neměl skladem. Mechanik zavolal do Toyoty v Lerwicku, ohlásil návštěvu divného chlapíka s prapodivným přízvukem a autem, které je plnoleté už i v USA a hlavně jim vysvětlil v čem spočívá problém. Já jsem mu slušně poděkoval za záchranu vozu, který je celkem unikátní a který se tudíž MUSÍ vrátit domů. Pídil se po podrobnostech a chtěl ten motor vidět :-)
Doporučil nám co nejopatrnější a nejpomalejší cestu do města (tři ostrovy, dva trajekty) a popřál nám Good luck.

V Jimově Garáži v Lerwicku (značkové zastoupení Toyoty) se nás ujal šikovný chlapík, který když jsem jej o unikátnosti této RAV4ky informoval, tak nelenil, ze zvedáku si ji zase spustil a šel se kochat pod kapotu, cituji: Nice bastard, but extraordinary sleeper! :-D Kroužek objednal s tím, že teď je pátek, přijde v pondělí odpoledne, takže v úterý ráno v osm na dílně se potkáme, pěkný víkend přeju! Jo, a s tím autem bych radši moc nejezdil, bye bye!

Takže pěšky do přístavu, přebookovat trajekt, a co s načatým víkendem? Nebudu zde zatěžovat s prozkoumáváním Lerwicku a okolí pěškotrajektobusem, ale troufám si prohlásit nás za "nejdéle se zdrživši turisty celé historie"! :-)

Úterý
Kroužek dorazil, gufero nebylo ani v Edinburghu, možná na centrále Toy Europe kdesi v Německu. Kroužek namontován, což mne spolu s litrem oleje na cestu a dvouhodinovým pokecem stálo 83 liber a dva třetinkové Prazdroje (kterých prozřetelně vozím na dovolené pod sedačkou aspoň dvacet, je to výborný navazovač přátelství. Já to sice nepiju, ale Svijany zase ve světě nemají ten zvuk. Zatím.)
S plánem každých cca 200-300 km navštívit nějakou malou dílnu se zvedákem, kde si necháme olej dolít jsme se vydali na cestu, napřed zpět do Skotska a pak do Newcastle a na loď do Evropy - ztráceným olejem jsem si budoucí bydliště fakt zaneřádit nechtěl.
Dílny nakonec byly tři, ve všech jsem konverzaci otevíral rovnou poukázáním na výjimečnost tohoto auta, což vždy vykouzlilo na tvářích mechaniků široké úsměvy a rozproudilo živou diskuzi např. na téma česká STK, náročnost zástavby, jízdní vlastnosti či zvýšenou spotřebu (vážně, zkuste si jen tak z hlavy přepočítat "13 litrů na sto kilometrů" na jejich "počet mil ujetých na jeden galon"! :-) ). A hlavně: Jenom to těm Němčourům na jejich Autobahnech ukažte! :-D

Po vylodění v Amsterodamu mi jaksi došlo, že doporučenou maximální rychlostí 60mph (pardon, nějak mi ty imperiální míry zůstaly v hlavě :-D ) pojedeme domů hodně dlouho a že v noci jen tak otevřenou dílnu se zvedákem nenajdu. Takže jsem se naučil doplňovat si olej sám: Levou stranu plechového krytu jsem definitivně sundal (vizte fotografie dole v prvním příspěvku), zajel levým kolem na obrubník, sedl si před/pod nárazník na turka, ráčnou (zakoupenou i s ořechem a dvěma lahvemi oleje v holandské obdobě AutoKelly) odšrouboval nalévací šroub, doplnil hladinku, zašrouboval, sklidil, šel se umýt a odjezd. Všehovšudy 10 minut každých 200km. Kromě jednou, to jsem po skončené práci narazil na zamčené dveře od toalet s nápisem Z tech.důvodů geschlossen! Tolik sprostých slov se ve tři ráno nad německými dálnicemi ještě neneslo. A minimálně v pěti jazycích! Naštěstí je moje paní žena praktická a po usilovném mytí rukou v coca-cole (fakt odmašťuje) a oplachu v minerálce Perrier mi omotala volant a šaltrpáku několika vrstvami vícevrstvého toaletního papíru a jeli jsme dál.

Nu a to je skoro všechno, doma auto vybalit a hurá do Rožmitálu. Cestou jsem v Zeleném domečku koupil čtyři gufera (minimálně jedno budu vozit s sebou furt) a Dr. Jekylla jsem odevzdal do dobrých rukou až na mne budou mít čas. Mr. Hyde si celou zpáteční cestu ani neškrtnul, až jsem jeho nesouhlasné pobrukování zpod palubní desky musel utnout slibem, že hned jak to půjde, tak mu napít určitě dám.

Ale do práce zatím chodím pěšky.
Idaho 22. září 2018, 16:39
RAVka práve brouzdá po Falklandech a díky maličkému problémku s prasklým jistícím kroužkem poloosy budí po místních servisech zasloužilý zájem :D Věřím, že Zbynďa napíše delší report jak dorazí do čech. ( a... Zbynďo - zmiň i jídlo kterým jsme tě zásobili :D )
ToMyx 19. ledna 2018, 08:59
Perfektně sepsáno, to je blog jak vyšitej;-)
GanGreen 16. ledna 2018, 21:25
hmm tak to je mazec :D
Idaho 16. ledna 2018, 21:02
Motor je z 6G Celicy GT ( 129kW ), převodovka použita původní, blok upraven aby na nej sedla vč podtlakem řízené uzávěrky. ECU použita 129kW, kabeláž vlastní výroby ( jiná pozice pojistkové skříně a baterky ) veškerá el. výbava a komunikace funkční. Spojka a setrvačník je křížencem komponent FE+GE+GTE motoru :)
Goldies 16. ledna 2018, 10:41
Sakra, co mi to jen pripomina :-D taky sem sledoval a vim ze auto bylo v dobrych rukach a nebyt kluci tak daleko, jinam bych nejezdil. Hodne stastnych kilometru! A myslim ze klidne napis, ze to je práce DIComp Racingu. Idaho, Lada, Johnny a malý Padavan si to zaslouzi!
gramo 16. ledna 2018, 10:19
Z 6g celicy, 125 nebo 129kW, z fotky není vidět, jestli je tam EGR.
Je to stejný typ motoru, stejný objem, v techničáku je často uvedeno jen 3S, tak je vše v pořádku.
JayK91 16. ledna 2018, 10:08
Husty ... To fakt mělo jit do blogu :D

Na stk to prošlo jak? :-O
GanGreen 16. ledna 2018, 09:01
3s-GE je 115kw z cecilky/mrchy? Nejak sem nezaznamenal parametry toho swapnutyho motoru...
Raspby 16. ledna 2018, 07:58
Gratulace, už jsem na to koukal na FB. Krásná práce..ale tohle by si zasloužilo napsat do blogu, než na fórum ;)
OversizedTeddybear 16. ledna 2018, 00:01
Miata.

Supra.

CRX.

MX-3

MR2

Co jméno, to pojem.

Co jméno, to ručička otáčkoměru zběsile (a přitom něžně) atakující redline.

Co jméno, to kvapík pro tři pedály a dvě nohy.

Co jméno, to chirurgicky trefované apexy.

Co jméno, to mizerný výhled.

Co jméno, to stísněný interiér.

Co jméno, to nástup/výstup vyžadující jogínskou průpravu, nebo ještě líp: ve většině dlouhých kostí vložené klouby navíc.

MOMENT!

Nechci v žádném případě shazovat výše zmíněné sporťáky, sám se za nimi rád ohlédnu, rád si poslechnu ty zdravé jekoty z nich se linoucí.
Jejich majitelům/řidičům potajmu závidím, že se do nich seskládají a že si jízdu v nich mohou užívat. Mne to štěstí nepotká.
Nezapomenu na pocit bezmoci, kdy v Inverness před Lidlem okukuju Triumpha Spitfire MkIII tak (bohužel) vehementně, že přicházející majitel mne s úsměvem vyzval k usednutí.
No, nevešel jsem se. Snažil, kroutil, hnáty lámal, nevešel jsem se. Milý Skot to musel tušit už zdálky, ale oceňuju, že i přes těžce skrývané pobavení v očích mne politoval a s grácií modelek a celebrit nenechal nahlédnout pod svůj kilt a nastoupil a zmizel někam na Vysočinu.

Ano, přiznávám, narostl jsem do všech směrů, hlava v oblacích, okolo rovníku dobře vyvinutý monoceps, délkou nohou atakuji rekord Adriany Sklenaříkové, ramena přes celá záda a místo polobotek... ále, dosti příměrů.

Takže jsem spokojeným uživatelem plnoleté Toyoty RAV4 1st gen, do které se vejdu já, moje paní, CBčko, stan, airkarimatky, spacáky, kuchyň...
Resp. byl jsem spokojeným uživatelem :-( A to až do okamžiku, kdy se v motoru asi něco odehrálo a stala se z něj kamna na LTO. Když při výměně místo 4,1 litru vypustíte litr necelý (a ještě k tomu plný tu větších, tu menších šupinek různých kovů), tak je jasné, že opravovat tento motor asi nebude mít smysl. Takže se začal shánět motor náhradní.

Na vysvětlení těm z vás, kteří se opravdu pohybujete v jiných sférách otáček, výkonů či krouťáků, pár slov o motoru 3S-FE standardně montovaném do spousty modelů z let 1986-2000 (Carina, Caldina, Camry, Celica, Corona, Avensis, RAV4): Čtyřválec, dvoulitr, dvě vačky, 16 ventilů, 94kW, 180Nm a nad 5000rpm (alespoň ve spolupráci s převodovkou v RAV4ce) - mrtvo.
Dobrý motor pro rodinný kombík. Spolehlivý, nevýrazný. Po sladění na jeho notu se s ním dá jezdit v rámci naší legislativy svižně.

V dílně, která se stará o všechny RAV4ky v rodině, mi nabídli mírný výkonový upgrade v podobě zamontování motoru 3S-GE.

Bránil jsem se, zvažoval jsem, počítal nač přijde tento motor (který mimochodem v dotyčné dílně před nedávnem sami repasovali a on se jim nabídl ke zpětnému odkupu), na kolik by přišla absolutní GO (klika, šály, výbrus, písty, hlava, ventily...) mého zničeného motoru bylo rozhodnuto:

SWAP!

Slůvko, které jsem do té doby znal pouze z doslechu, z okruhu závodních strojů či z prostředí pouličních ladičů.

Dal jsem mekánikům volnou ruku a těšil se na několik pravidelných týdenních hlášeních a na brzké převzetí rodinného vozu.

Ó jak jsem se přepočítal!!

"Zbyndo, tak jsme Tvůj motor vysápli a ta kastle je dost orezlá, místy i do hloubky, můžeme to vyléčit?" - "Můžete."

"A Zbyndo, když jsme šáhli na brzdové trubky, tak nám jejich fragmenty zůstaly v ruce." - "Rozumím, takže komplet nové, děkuji."

A dny běžely.

"Zbyndo, nepůjde to do Tvé spojky a převodovky, musíme hacknout setrvák, naštěstí tu máme za dílnou jednoho vhodného dárce." - "Rozumím, chutě do toho." (spojku jsme mimochodem měnili cca půl roku před "událostí" :-(

"Zbyndo, a když jsme vyndali nádrž, tak jsme zjistili, že je zeshora úplně děravá." - "Aha, takže máte-li v možnostech sehnat "novou", tak máte moje svolení." Inzerce, nákup a repas.

"A další komplikace: musíme zrušit ventilátor na chladiči, 3S-GE má macatější svody, takže kupujeme malý tlačný ventilátor a namontujeme ho hned za masku." - "Smíte" :-)


"Jo, a GEčko má olejový chladič, nevíme nevíme, jestli se nám ho podaří někam vůbec vecpat." - "Snažte se! :-)

Další zpráva: "Hm, 3S-GE má oil filter jinde, ´v okruhové placce´ to nevadí, ale v soft offroadu bude dost na ráně, a protože tam stejně nemáš kompletní krycí plasty, tak co kdybychom tam dali hliníkový plech?" - "Jak to bude vypadat?" - "Takhle:" - "Tý vado, to chci!!" :-D


A týdny šly. (milý čtenáři, nemysli si, že si stěžuju, na dílně jsem byl kontrolovat postup prací celkem často a vím, jak vypadaly nově vyskočené jobovky.
O bežných servisních pracech na běžných japonských vozech mezičasech prováděných nemluvě.) Ale konec se blížil :-)

Až mne jednou v telefonu naskočilo (a zaskočilo) video z prvního startu!

Žije!

Můj kombík žije! :-D Co vám budu povídat, po vyřešení peripetií s málo průchodným katalyzátorem, s moc průchodným olejovým chladičem
(dostat olej na 100°C potřebovalo ranní pondělní kolonu na magistrále, jinak v běžném okreskovém režimu do 80°C) jsem byl vyzván k odběru vozidla (a převzetí faktury :-D ).


Mno, a proč to tu tak sáhodlouze píšu?
Protože bych chtěl poděkovat do Rožmitálu za to, že nemusím do práce autobusem :-)
Ne, vážne, na tomto webu se již delší dobu pohybuju (jako neregistrovaný čtenář) a čtu o zkušenostech s tím či jiným motorem, o radosti, kterou upgrade motoru/převodovky/podvozku přinesl, o zážitcích s auty obecně.
A trošku jsem záviděl, protože můj bezpohlavní rodinný kombík mne spolehlivě odvezl z bodu A do bodu B (např. na Orkneje, ale tohle není cestovatelský web), ale tak nějak bez radosti. Spotřebitelsky.


A tomu je teď konec - věřte nevěřte, z RAV4ky s motorem 3S-GE JE řidičsky zajímavé auto!
Sázet meziplyny, opájet se přechodem přes 5200 rpm kdy Yamahou vyvinutý ACIS otevře dveře do jiné dimenze končící o další 2000 otáček později.

Projíždět zatáčky pod plynem a užívat si stability dodané podložkami pod kola (které jsem dostal k motoru jako bonus :-D), protože doteď se RAV4ka chovala jako vysoká úzká koza: držím, držím, držím, a najednou zběsile odskočím. A nyní? Držím, držím, držím.... a sakra, furt držím! :-D

Doposud jsem při jízdě v rodinném kombíku z roku 1999 narážel na hranice vozu, teď mne limituje můj vlastní pud sebezáchovy.
V létě jedeme na Shetlandy, už teď se těším na německé dálnice, aghrrrr :-D

Takže ještě jednou děkuji jedné malé autodílně za Rožmitálem, (modří už vědí a ostatním prozradím, až z dílny dostanu svolení :-) ) že se jim tato proměna povedla, že i malý starší rodinný kombíček může svému řidiči přinášet z jizdy netušenou radost (a moje paní vzkazuje, že i na sedadle navigátora se nečekaně baví! :-) )

Díky za pozornost a trpělivost s jakou jste to vydrželi číst až sem a někdy na silnici (a v mém případě i off :-) ) AHOJ!

ostb.

dodatek po prvním čtení: fakt jsem se nechtěl otřít o ty z vás, kteří máte tu možnost řídit (nejen) na začátku zmíněné sporťáky, chtěl jsem jen ventilovat nadšení jednoho z těch, kteří musí (chtějí/nic jiného jim nezbývá) myslet i prakticky a přesto se rádi svezou svižněji. Nic víc, nic míň.

dodatek po druhém čtení: zkrátka mít auto na ježdění a k němu nepraktického sporťáka pro radost mi zaměstnavatel neumožňuje :-)

Tento příspěvek byl 16.01.2018 v 00:35 upravován.