načítám data...

Téma Totálka netuctového auta, co na to pojištovna? - zkušenost

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Evlo 31. prosince 2021, 15:01
se mě podařilo získat dokument jak to pojišťovna ojebává
a oni prostě řeknou, hmm Delica, to tu nemám, tak tranzit je taky dodávka.
Předpokládám, že Urus si řeknou, hmm Urus, ten tu nemáme, tak Dačia duster je taky SUVčko.
Ještě tam používají "Koeficient náhrady dílů" což netuším co je, ale je to stoprocentně nějaká ojebávka.

Na google jsem našel tohle


ZS je znalecký standard tzn. naprosto legálně irelevantní věc



Takže to asi funguje, tak že oni řeknou, že delica je tranzit, a dveře na tranzit stoji 20 000 ale já si z prstu vycucnu knd 30 a tak řeknu 6000 :D

Tento příspěvek byl 31.12.2021 v 15:11 upravován.
VoFi 02. srpna 2020, 02:33
Jinak jak jsem psal do bazarového snílka, vlivem nejen srnce asi budu muset pustit jeden domluvený projekt.
ZR 160. Pěkná kastle takřka bez rzi, ale taky sedaček a křídla za 7 tisíc. Ono to totiž nemá motor. Ale stačí ho tam jen položit a může vyjet.
Motor mám domluvený za dalších 10 tisíc od jiného pána.
Nechcete se toho někdo ujmout?
Pokud to někdo nevezme, majitel nechá auto hodit do šrotu..
Popř klidně pošlu číslo účtu, kam můžete zasílat peněžní dary na záchranu auta :D

Edit 11.10. - nakonec jsem se rozhodl kastli přece jen domů dovléct. A hádejte co? Pan majitel přestal komunikovat. Měl mi pak poslat poštou alespoň pár drobností, co jsem potřeboval nahned. Na začátku srpna psal, že to druhý den hodí na poštu. Od té doby mrtvo...


Tento příspěvek byl 11.10.2020 v 01:57 upravován.
VoFi 02. srpna 2020, 02:28
Tak to jsem měl skutečně kliku. Koukal jsem na video a pocuchané to bylo dost.. Inu dvousečnost neobvyklého auta.

Už mám doma snad všechny díly na složení. Nakonec to dokonce vypadá, že chladiče přežili a jen vyletěla trubka..

Co se připojištění týče.. Pojistí mi to znovu? Někdo mi totiž tvrdil, že dvakrát to samé auto ta samá pojišťovna na zvěř nepojistí.. Ale přijde mi to jako blbost.
VoFi 17. července 2020, 19:07
Plné znění zde
VoFi 13. července 2020, 20:20
Díky za soucit... ^ ^
Inu, skočil mi tak půl délky auta před čumák zpod úrovně silnice..navíc vysoká tráva, takže jsem viděl až jak strčil hlavu nad asfalt a to už bylo dávno pozdě na cokoliv víc, než brzdu...bohužel.

Jinak mne překvapuje, že některé pojišťovny to ani nenabízí. Mám Kooperativu a nikdy nebyl problém, ať šlo před pár lety o Favorita co měla babča, nebo o Rovera z roku 97 co mám takhle pojištěného už 4 roky. Mám klasické povinné a k tomu střet se zvěří a všechna okna. Za zvěř připlácím ročně něco kolem 750Kč, tak se to dá. Limit plnění je 100 tisíc (bylo mi nabízeno aj víc) a spoluúčast 1000 Kč.
Na druhou stranu havarijko by mě vyšlo na absolutní nesmysl a za ten rok pojištění bych jim dal na pojistném víceméně to, co mi teď vyplatí...

Jinak.. taky nemyslím, že by semnou pojišťovna vyloženě vyjebala.. jen že to auto kapku podhodnotili. Podle nich mělo před nehodou hodnotu 62.. což je částka, za kterou jde sehnat topová 1.4 a nebo 1.8 s buď dobrým motorem, nebo kastlí...akorát oboje jsou to motorizace co se, nadneseně řečeno, pořád tak nějak přehazují vidlema.
Každopádně jsem měl strach, že je můj pohled až moc zkreslený a ptal se na hodnotu několika lidí z klubu. Až na jednoho co řekl že naftu by nevzal ani zadarmo mi psali častky v rozmezí 70-85 tisíc..dokonce jsem zjistil, že jednomu z nich jsem auto vloni vyfoukl, páč pro něj chtěl jet dva dny po mě.

Ale konec konců, moje auto a můj osobní postoj je irelevantní. Spíš než abych si pobrečel jsem tohle téma zakládal jako takový vzor, co se v takovéhle situaci děje. Co si budeme povídat, většina lidí co sem chodí má "starou vránu" která je od ostatních sourozenců z linky odlišná nějakou limitovanou edicí, množstvím úprav pod kapotou nebo výjimečně dobrým stavem. Tak jako tak, jde o auta z pohledu komunity víceméně objektivně hodnotnější.
Mno a já chci ukázat, jestli má smysl trávit čas dopisováním si s pojišťovnou, nebo to nic nezmění.

Osobně hádám, že mi přijde do tří dnů odpověď kde mi ve dvou větách oznámí zamítnutí mé námitky :D

P.S. ZR se vrátí. Už mám trubky klimy, chladič, airbox, nárazník, světla, blinkry, airbagy... trošku horší je to s výztuhou pod nárazníkem a kapotou, ale něco vymyslím. Ono to krom evidentně rozmlácených dílů není tak hrozné a chladičovka půjde možná i srovnat..

P.P.S lehce mě štve, že jsem si nezvolil jiné auto onen večer. Na Rover mám doma celý předek včetně chladičovky..Jen ten nárazník bych musel dělat znovu :D Asi další součást aury toho auta, vždycky se vyhne nějak zázračně průseru...
VoFi 11. července 2020, 15:15
Návštěva pana Likvidátora ve středu 1.8. proběhla víceméně v poklidu.
Než jsem stihl dojet domů, mamka mu už auto odemkla, dala do ruky TP a nechala ho dělat svoji práci.
Ptal se za kolik a kdy auto bylo koupené (75 000 Kč cca před rokem) na čež pokýval hlavou se slovy "Já si myslel, že těch 70-80 to bude.".
Nafotil si auto, zapisoval poškozené díly (na některé jsem ho musel upozornit). Postupně jsme se vyšplhali podle tabulek na částku 115 000 Kč. Tím jsme prý skončili, škoda už přesahuje dalece hodnotu auta a jde tedy o totální ekonomickou škodu. Navíc nad hodnotu plnění co mám ve smlouvě.
Do zápisu dalších poškozených věcí jsem pak už pana Likvidátora musel vyloženě přemlouvat (třeba že přestala fungovat elektrická okna nebo audio). Prý je to beztak jedno, když je to totální škoda.

Co mne zarazilo byl absolutní nezájem o to, co za díly je tovární a co ne. Pan Likvidátor mi doslova řek "To je úplně jedno co tam máte, stejně pojišťovna hradí škodu v hodnotě seriových dílů"
Chápu že pojišťovna proplácí pouze škodu v hodnotě dílů seriových, umím číst pojistnou smlouvu. Nicméně v případě tzv. totálky musí likvidátor odhadnout prodejní cenu vozu před havárií. A tady už je logicky třeba zahrnout i takové věci jako světla v hodnotě ne 2 000 Kč, ale 5 000 Kč. Když to přeženu, pokud bych tam měl kola osázená diamanty, tak mi sice pojišťovna neproplatí poškození nehodou, ale musí je započítat do prodejní hodnoty auta před nehodou. Nebo ne?
Vůz byl na serveru TotalCar nabízen tak jak je, tedy i s neseriovými díly. Byl jsem opakovaně upozorněn, že v případě prodeje vítězi aukce musí být vůz kompletní a ve stavu, v jakém ho pan Likvidátor přijel prohlédnout. Nechápu tedy, jak je možné že dle slov pana Likvidátora je úplně jedno jaké díly na autě jsou, ale zároveň nemohu kupříkladu světla vyměnit zpátky za seriová. Buď tyto věci zohledněny být mají, nebo ne. Není přece možné je vynechat z odhadu ceny před nehodou,
ale zároveň je nabízet k prodeji v aukci a zvyšovat tak hodnotu tzv. zbytků.

Byl jsem obeznámen, že auto půjde do aukce, aby se zjistila hodnota použitelných zbytků. Ještě se pan Likvidátor ptal, zda to plánuju prodat nebo opravit. Říkal jsem mu, že uvidím jak dopadne aukce, ale asi spíš, vzhledem k těžké dostupnosti, opravit.

Při zápisu jaká jsou na autě kola zaškrtl jen "hliníková" , u pneu pouze značku... Ptal jsem se jestli nechce vědět třeba typ, ale prý je to úplně jedno a "nikdo to neřeší" . Prý to taky nemám řešit, že si auto stejně chci nechat a použít to půjde, takže mi o nic nejde.

Ještě slíbil, že zavolá jak dopadla aukce a byl pryč.
VoFi 11. července 2020, 14:58
K nehodě samotné. 28.6., nedělní večer, prázdná pěkná rovná silnice mezi poli, moc jsem si nehlídal rychlost..znáte to.
Najednou z levé strany z pole pod úrovní silnice hnědá šmouha, brzdy..rána, červený záblesk, bílý záblesk..hvízdání gum..a ticho jak zhasl motor a vyplo se rádio.
Vylezu z auta a vidím v příkopě před autem srnce. Naštěstí pro oba už to měl za sebou. Koukám na auto a chce se mi brečet...
První ohledání auta a je jasný, že je zle. Na silnici se zvětšuje louže chladící kapaliny, půlka auta nesvítí..blatník ohnutý, kapota taky..nárazník na kusy a světla taky. Až teď mi dochází že jsou airbagy venku..Tohle je průser.
Hovor na PČR, nezúčastněný hlas si ověřuje situaci, moji pozici a vysílá na místo auto.
Cca hodina šetření, páni policisté velmi příjemní..až na kousavou poznámku o brzdné dráze 50 metrů na suchém asfaltu. Podle tabulek 110-120 km/h. Já jim to nepotvrzuji ani nevyvracím, nedíval jsem se přece na tachometr. V danou chvíli jsem ani neměl odvahu zmínit že ještě před cca 400m vede silnice pod lesem a je tam mokro, takže moje pneu byly taky mokré.. jsem strašně rád, že nepřilétla pokuta za rychlost.
Během šetření se ukázalo ještě druhé hlídkové auto. Pánové si něco pokecali mezi sebou, obhlédli auto se srncem a se slovy "nojo, jaro" sedli do auta a odjeli.

Ke konci šetření volám na infolinku z kartičky, tam mě milý hlas přepojil na infolinku mojí pojišťovny. Ověřili si podle SPZ že mám nárok na bezplatný odtah, nahlásil jsem kam to bude a během dvaceti minut přijel milý pán z odtahovky. Podepsal jsem PČR protokol, poděkoval a byli fuč.
S pánem jsme auto naložili a vyrazili domů. Prý nejsem v tom místě první a určitě ani poslední. Ona modrá odrazka jsou vážně k ničemu. To chudák pán nevěděl, že jsem na tom samém místě měl týden předtím incident se zajícem.
Jinak prý kdybych si chtěl snad srnce naložit, tak pokuta 13 tisíc a případně odejmutí zbrojního průkazu za pytláctví či co. Ale můžu si prý zdechlinu koupit od myslivců..za pouhé 3 tisíce.

Jdu spát ve dvě v noci, abych mohl za tři hodiny vstát do práce....

Tento příspěvek byl 11.07.2020 v 15:07 upravován.
VoFi 11. července 2020, 14:24
Zdravím všechny. Dost mne udivilo, kolik různých "zaručených pravd" po internetu koluje, a tak jsem se rozhodl podělit o moje osobní zkušenosti při střetu se zvěří a následném řešení škody.

Pro představu začneme tím, o jaké auto šlo.
MG ZR, modelový rok 2002, prvně přihlášené v roce 2005. První majitel v ČR, třetí celkově. Najeto 141 tisíc. Motor netradičně 2.0 turbodiesel. Plná výbava (specifikací nebudu obtěžovat, ale prostě všechno co šlo objednat to auto má, snad jen krom střešního okna - naštěstí)

Za čtyři roky výroby sjelo z linky ve dvou generacích cca 82 tisíc aut (do toho spadají pravostranné, levostranné, všechny motorizace, verze pětidvéřové i třídveřové, holé kastle prodané rallye teamům jako závodní speciály, verze předělané na dodávky..)
S mojí motorizací jich vzniklo jen 2 250 (pro všechny trhy, opět sem spadají všechny varianty popsané výše). Nutno podotknout, že většina aut šla na domácí trh, takže mají volant na druhé straně. Nepovedlo se mi dohledat, jestli u nás vůbec bylo možné je koupit jako nové.

Co auto odlišovalo od ostatních běžně nabízených aut tohohle typu byl technický stav, po této stránce na tom bylo prostě skvěle. A to neříkám abych si pohonil ego, nýbrž jako prostý fakt.
Celý život garážované ve větrané garáži, v zimě nejeté. Kastle bez špetky rzi, podvozek dva roky po komplet repasi. Motor prošel servisem loni (náplně, filtry, vstřiky, turbo, těsnění pod hlavou, olejová těsnění...)
Trvalo 3 roky najít auto v takovém stavu..a to jsem hledal po celé EU. Dokonce jsem kvůli němu prodal své mk2 MG ZS s komplet X power bodykitem(v té době asi jediné na CZ dokladech)
Od seriového stavu se ZR lišilo kde čím.. od kol, přes hadice chlazení a vedení vzduchu, přes světla, audio, rozpěry tlumičů po výfuk nebo brdzy.
Když jsem to pro pojišťovnu počítal, celkově tyto neseriové díly vyšly na cca 68 000 Kč (cena nových dílů).
Auto samotné jsem koupil loňské léto s nájezdem 131 000 za 75 000 Kč.

Pokud se teď kouknu na net na bazos, sbazar ci sauto, není na prodej se stejným motorem ani jedno, autoscout nenajde nic, mobile de taky nic. Akorát cca týden před nehodou tam bylo jedno za 90, ale to nemělo ani klimu...
Na slovensku je na prodej jedno za cca 30 tisíc, ale smrdí to bastlem..o polské inzerci se raději zmiňovat nebudu.

Takže sečteno podtrženo, mám tu neobvyklé auto jehož cena není prakticky s čím porovnat, protože se tu jednoduše neprodávají.

Pro úplný obrázek by se slušilo říci, jak je auto pojištěné. Bylo tam pouze klasické povinné ručení a připojištění na střet se zvěří, s limitem plnění 100 tisíc a spoluúčastí 1 000 Kč.