Zdravím všechny. Dost mne udivilo, kolik různých "zaručených pravd" po internetu koluje, a tak jsem se rozhodl podělit o moje osobní zkušenosti při střetu se zvěří a následném řešení škody.
Pro představu začneme tím, o jaké auto šlo.
MG ZR, modelový rok 2002, prvně přihlášené v roce 2005. První majitel v ČR, třetí celkově. Najeto 141 tisíc. Motor netradičně 2.0 turbodiesel. Plná výbava (specifikací nebudu obtěžovat, ale prostě všechno co šlo objednat to auto má, snad jen krom střešního okna - naštěstí)
Za čtyři roky výroby sjelo z linky ve dvou generacích cca 82 tisíc aut (do toho spadají pravostranné, levostranné, všechny motorizace, verze pětidvéřové i třídveřové, holé kastle prodané rallye teamům jako závodní speciály, verze předělané na dodávky..)
S mojí motorizací jich vzniklo jen 2 250 (pro všechny trhy, opět sem spadají všechny varianty popsané výše). Nutno podotknout, že většina aut šla na domácí trh, takže mají volant na druhé straně. Nepovedlo se mi dohledat, jestli u nás vůbec bylo možné je koupit jako nové.
Co auto odlišovalo od ostatních běžně nabízených aut tohohle typu byl technický stav, po této stránce na tom bylo prostě skvěle. A to neříkám abych si pohonil ego, nýbrž jako prostý fakt.
Celý život garážované ve větrané garáži, v zimě nejeté. Kastle bez špetky rzi, podvozek dva roky po komplet repasi. Motor prošel servisem loni (náplně, filtry, vstřiky, turbo, těsnění pod hlavou, olejová těsnění...)
Trvalo 3 roky najít auto v takovém stavu..a to jsem hledal po celé EU. Dokonce jsem kvůli němu prodal své mk2 MG ZS s komplet X power bodykitem(v té době asi jediné na CZ dokladech)
Od seriového stavu se ZR lišilo kde čím.. od kol, přes hadice chlazení a vedení vzduchu, přes světla, audio, rozpěry tlumičů po výfuk nebo brdzy.
Když jsem to pro pojišťovnu počítal, celkově tyto neseriové díly vyšly na cca 68 000 Kč (cena nových dílů).
Auto samotné jsem koupil loňské léto s nájezdem 131 000 za 75 000 Kč.
Pokud se teď kouknu na net na bazos, sbazar ci sauto, není na prodej se stejným motorem ani jedno, autoscout nenajde nic, mobile de taky nic. Akorát cca týden před nehodou tam bylo jedno za 90, ale to nemělo ani klimu...
Na slovensku je na prodej jedno za cca 30 tisíc, ale smrdí to bastlem..o polské inzerci se raději zmiňovat nebudu.
Takže sečteno podtrženo, mám tu neobvyklé auto jehož cena není prakticky s čím porovnat, protože se tu jednoduše neprodávají.
Pro úplný obrázek by se slušilo říci, jak je auto pojištěné. Bylo tam pouze klasické povinné ručení a připojištění na střet se zvěří, s limitem plnění 100 tisíc a spoluúčastí 1 000 Kč.