načítám data...

Téma Tankování při dlouhých cestách

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
sheogh 21. listopadu 2016, 16:53
Vzdycky do plna pred cestou, a pak dolit do plna budto pri pauze na jidlo/cigo/apod, nebo az ukazatel spadne na 1/4. To uz se objevuje hlaska "Bitte tanken" a ja jsem nervozni. Zalezi co prijde driv.
Takhle jsem se nejakou dobu zpatky vypekl a zaroven zjistil, ze mi auto ukazuje obsah nadrze naprosto presne. Zapomnel jsem si vymenit nejaky eura navic a na nemeckych benznikach opravdu franky neberou. Dojel jsem na benzinku asi 50km pred Bregenz (to je v podstate na hranici A/CH), odhad dojezdu byl 10km a palivomer uz davno na 0.
Stravil jsem na te benzince skoro 3 hodiny, nez se objevil trucker z Ticina, kterej me vymenil franky za eura... Od te doby mam v aute permanentni skrys se cca 120E :-D :-D

U A8 ukazatel blbnul, obcas proste rucka nesla dolu soucasne s obsahem nadrze. Neni lepsi prekvapeni, kdyz zaparkuju pred barakem vecer s dojezdem 80Km, a rano chci jet do prace, nastartuju, a odhad je 10km, a nez dojedu na konec ulice uz 0km :-D ... parada
Michal.913 23. července 2016, 20:23
Aha... tak děkuji, teďka jsem zase jel do Polska se 40L v kanystrech :D Příště to neberu :D :))
M P 28. června 2016, 14:55
V Itálii je to teď nově tuším 10litrů v homologovaném kanystru, za porušení hrozí taková pokuta, že spoustu aut se spíš vyplatí tam rovnou nechat:D
BigBang 28. června 2016, 13:37
záleží na zákonech dané země, ale s jakýmkoliv objemem větším než 20l, jeden kanystr, bych to neriskoval...
Michal.913 14. června 2016, 08:27
Vždy tankuju před cestou plnou bo při těch 15l/100 a 60l nádrži to mizí rychle :D
Ale co mě tak napadá, jak je to s převážením benzinu za hranice?? Minule jsem na slovakiaring vezl ještě 40L v kanystrech, může se to nebo ne?
Wanix 13. dubna 2016, 22:54
Jezdím hodně často stejnou trasu, takže mám zmapované všechny benzínky po cestě a moje reakce když se mi rozsvítí hladové oko je - pohoda, ještě můžu jet 75km :D :D
Trinom 06. dubna 2016, 19:57
Woyta: Taky to mám podobně. Vyrazím s plnou a podle situace tankuju, jak se podaří. Občas se podaří velmi dobře, občas na draka.
Woyta 04. dubna 2016, 22:38
Zastavky na pumpe beru jako odpocinek a stridani strazi.
Podle stavu nadrze se dotankuje.
Irwinek 14. března 2016, 08:25
ovocny: Jasně, to je přesně ta situace, kdy jsem bral 5 litrů, protože kluci s jiným autem volali od další pumpy skoro 9 korun ( v přepočtu ) rozdíl na litru, takže i když na těch 70 - 75 litrech nedám Tvé 2000 úspory, znát to bylo. Jinak prostě natankuju a u další pumpy jen mrknu, zda jsem něco ušetřil či vyhodil. Zvlášť u nás nejsou ty rozdíly na nádrži osobáku tak staršné.
ovocny 11. března 2016, 08:50
Tak já volím postup podle situace. Před dlouhou cestou tankuju doplna pokud vím, že po cestě není nějaká obzvlaště levná pumpa a mě k ni vystačí palivo. Na cestě pak tankuju plnou a znovu zastavuju až někdy pod 1/4 nádrže. Hranice vůbec neřeším a tankuju prostě tam kde mi to vyjde pokud nejsou nějake velké rozdíly.... abych ušetřil 2-3 stovky na to kašlu. Ale zase pokud je úspora výrazná tak jsem svého času tantoval pravidelně 20l do náklaďáku abych dojel na lepší pumpu za hranice. Vzhledem k úspoře kolem 2000,- bych si připadal jako idiot kdybych se těch 15 minut nezdržel.
M P 11. března 2016, 07:57
Já jsem rezingoval na přesun do levnější zóny, rozhodl jsem se čelit nastalé situaci jako motorista s prázdnou nádrží, nasál jsem pětapadesát litrů a jal se bloudit po italských okreskách:D
Irwinek 10. března 2016, 21:24
Matěj: no jo, plánování je hezký :-D a skutečnost občas předčí veškerou fantazii :-D Taky už jsem bral u pumpy 5 litrů, abych se posunul do levnější zóny :-D
Irwinek 10. března 2016, 21:20
spooon: Proto jsem psal těch 1400 km :-D
M P 10. března 2016, 18:16
Taky se občas stane, že si to krásně naplánuješ, a pak se stane něco, co jsi nečekal. Třeba jedeš přes celé Rakousko do Itálie s tím, že natankuješ ještě před přejezdem do Itálie, abys jel co nejdál na levné palivo. No a potom zjistíš, že v Rakousku v blízkosti 50km na hranice jsou ceny trochu jinde, než jsi viděl celou cestu na dálnici, a ve výsledku tě to vyjde dráž, než tankovat v tý Itálii, který ses chtěl tak moc vyhnout. :D
spooon 10. března 2016, 16:19
tak většinou se taky snažím tankovat na delších trasách ještě v ČR, já to tankování bral spíš tak všeobecně i při jízdách po ČR (kterých mám drtivou většinu)
Irwinek 10. března 2016, 13:36
bobo23: Taky jsem míval takové auto :-D
Nějak jsem doufal, že se ozvou takoví ti, co natankujou u hranic, pak až ve slovinsku protože jim to tak vyjde :-D a možnost, že to někdo ujede na jeden zátah ( tedy bez tankování, ne bez občerstvení atp :-D )
bobo23 08. března 2016, 21:58
Tankuju vždy do plné a když se blížím k nule, tak znova. Bohužel nemám žebravé oko a palivoměr ukazuje spíš orientačně, takže do nádrže na 51 litrů většinou natankuju okolo 42, což znamená, že jak se blížím k rezervě, tak beru.
Irwinek 06. března 2016, 20:00
spooon: Jednou jsem na startér s Moskvičem 408 ujel skoro 3 km, baterka pak byla rozpálená, ale stačilo ji nechat vychladnout, nabít a vydržela ještě asi rok a půl
spooon 06. března 2016, 16:54
já většinou jak klesne stav pod 1/4 začínám hledat pumpu. A když se naskytne něco levnějšího, tak zastavuju. Když už se to nebezpečně blíží rezervě, tak beru plnou na první benzínce.
Jak mám pod půl nádrže, tak musím furt čumět na palivoměr, ale to je zvyk z ex Mondea MKI, kde sem neměl kontrolku rezervy a ručička si ukazovala jak chtěla. Někdy byla pod poslední čárkou a furt se jelo, někdy byla tak na 1/8 a už se nejelo. A není přijemný jet asi 500m na dálnici v odstavným pruhu na startér :-D (nechtěl sem zbytečně zastavovat na dálnici a sjezd byl právě 500 daleko)
Irwinek 06. března 2016, 16:22
Jen sem se tah chtěl zeptat:
Máte před sebou 1400 km, auto naložené natěšenou rodinou - jak po cestě tankujete?
Tankujete do plné a dojedete nádrž do rezervy a pak hledáte pumpu, nebo máte tankovací plán a striktně se ho držíte, nebo natankujete 3/4, aby jste zbytečně nezvyšovali hmotnost auta a když se blíží poslední čtvrtina, doplníte zase do 3/4?
Já beru na startu plnou a pak tankuju každých 500 km, což je zhruba po 4 hodinách a spojím to tak s malou zastávkou - Mazlík má bohužel jen 70 - ti litrovou nádrž, tak mám při spotřebě 10/100 po 500 km ještě 200 km rezervu, abych našel pumpu :-D Drobek měl nádrž na 100 l a spotřebu 8 - 9/100, ale stejně jsem po těch 4 hodinách zastavoval.