Tak, uběhla již nějaká ta doba, co jsem vypsal svůj dotaz včetně požadavků (tehdy ještě jako zarytý Audinofil, viz zde -
http://www.autickar.cz/clanek/ptejte-se-vojty-ctyri-kruhy-za-devet-petek/ ) na samohyb...a nastal čas aktualizovat požadavky, které od SVÉHO prvního véhiklu očekávám.
Předně, automobil by měl disponovat stupňovitou zádí. Proč? Už jen kvůli tomu, že sedany jsou v zemi České dle pohledu na dopravu udupávany kombíky, hatchbacky a satanismem jménem SUV, padla má volba na tu vzácnější, elegantnější (...tedy...až na výjimky v podobě Fabie v sedanu, kde je hatch elegantnější...) a pro mne daleko vhodnější variantu, už jen kvůli tomu, že sebou nemusím vozit jen přebytečný vzduch, běžný zavazadelník (tomu rozumějme zavazadelník třetí generace Seatu Ibiza, který ještě poslouží jako varianta pro nejhorší případy) mým účelům plně dostačuje, nemám v plánu převážet piána (pro ten účel by jsem si zakoupil Marinu)
Další kapitolou je luxus...pojmu luxus rozumějme kůže, klimatizace a okna v elektrice (díky čemuž mizí z teoretického výběru tuna Oktávek), prostě očekávám, že nebudu svou zadnici vozit v něčem, co svou výbavou připomíná mikrovlnou troubu ze začátku milénia...
Dalším požadavkem je slušná benzínová motorizace - od dob mého lovu "dédvojkové áosmy" se mi dostalo do hlavy, že nafta je zlo, které ve svém životě opravdu mít nemusím. Navíc můj (potenciální) nájezd je mimo "metu úspornosti" nafťáku. Více než čtyři válce (sbohem Oktávko) výhodou, byť W12 (kdyby v nějakém alternativním vesmíru oplývala méně nákladným provozem) opravdu nechci.
Dále preferuji automatickou převodovku, už jen kvůli tomu, že auto by mělo občasně očekávat i nějakou tu delší trasu, navíc jakousi část nutného transportu představuje město...a zde se dle mého automat skutečně přijde vhod.
Poslední, neméně důležitým požadavkem je kupní cena, která by neměla překročit sto tisíc korun českých...popřípadě sto tisíc včetně dovozu a všech byrokratických serepetiček, které sebou dovoz přináší.
A potenciální adepti (+ problémy)
Audi A4 B5 po faceliftu s šestihrnkem - problémem je pro mě v Česku sehnat nějaký kousek, co splňuje požadavky výbavy, Německo výběr jistí
Audi A8 D2 facelift 2.8/3.7/4.2 - zde se problematika nedostatku exemplářů v Česku projevuje v mnohém větší míře, v Německu problém sehnat včetně dovozu slušný kousek
A noví adepti na "koupi roku"
VW Passat B5/5 2.8/W8 - s vozem nemám zkušenosti, vím jen o problematice přední nápravy (i pro A4 i Šuperba) a v případě W8 i větší opotřebení podvozkových komponentů vlivem váhy motoru
AR 166 pofacelift - auto se mi líbí po stránce exteriéru i interiéru, bohužel nevím, jak v případném výběru pokračovat dále
BMW 5 E39 - Totéž, co v případě 166, byť zde je "must have" faktor trochu snížen cenou slušných kousků
Lexus IS - Ne, nezhlédl jsem se v jednom britském youtuberovi, vůz se mi (po výměně zadních svítilen) designově dost zamlouvá, byť opět nevím, co mám (nebo) nemám čekat, ovšem měl jsem možnost vidět nejeden exemplář splňující podmínky mého výběru
Lexus LS - Pro mě elegantní konzervativní karoserie, dle jejich pověsti dost spolehlivý kočár, jehož nudnost z něj dělá ještě zajímavější véhikl...byť s díly (stejně jako u IS) to zjevně bude horší...
MB W126 - taková lahůdka nakonec, vždy mě lákala vidina starého luxusního Mercedesu, který by i po třiceti letech hlásil, jakým plebsem je okolní prostředí. Je mi jasné, že tento luxus by šel spíš do garáže jakožto investice (čímž bych musel užívat Ibizu s 1.2...), ale výsledný efekt by mohl stát za to..
Nakonec chci říct - pokud by byla spolehlivost na přijatelné úrovni a spotřeba pod 20 litrů na sto (+ostatní podmínky), jsem schopen nad tím popřemýšlet, poohlédnout se na internetu a kdo ví, třeba s daným véhiklem později jezdit...
Tento příspěvek byl 08.04.2016 v 12:30 upravován.