načítám data...

Téma Starší SUV pro důchodce?

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
tomyks 09. března 2020, 12:28
Testeuros: ASX jsme zatím blíže nezkoumali, ale zadá se poněkud menší než by bylo potřeba. Cenově je to ale zajímavá volba když člověk sleví z některých nároků.
Testeuros 07. března 2020, 11:22
ASX by jako něco takového nemuselo být jako marná volba. Známý, který se k jednomu pár měsíců zpět dostal, je s tím spokojený (neautičkář, to je nutné podotknout).
Já zas otci rozmlouval koupi něčeho jako mpv... skončil s Roomster a popravdě je to docela i fajn, když to vezmu skrz naskrz.


Tento příspěvek byl 07.03.2020 v 12:16 upravován.
tomyks 21. února 2020, 13:12
No já bych to upřesnil. Otci bude teprve 56 a má spoustu aktivit ať už volnočasových, nebo pracovních. Těch 150-200 je suma kterou je ochoten za auto zaplatit, takže rozpočet je takový jaký je. Být to na mně, tak mu pořídím Prius a věřím, že by byl nakonec spokojen. Taky jsem mu SUV rozmlouval, ale částečně ho chápu a v neposlední řadě, on to nesmyslné auto prostě chce a na to nemám co říct. Nakonec i nějaké ty racionální argumenty k tomu má, takže proč ne.
krab 20. února 2020, 10:38
Tady asi fakt nejvíc stojí za to rozklíčovat s rodiči jestli opravdu SUV potřebují. A jestli fakt musí mít pohon všech kol. Nevím jakou cestu mají k té chatě atd...

Ale drtivý většině lidí, kteří dnes unisono tvrdí jak potřebují čtyřkolku a zvýšený podvozek typicky fakt na to kam jezdí stačí předokolkový hatchback. A u Hondy bych asi klidně i zůstal.

Vždyť třeba takovýhle Civic 1.8 bude naprosto perfektní auto... atmosféra 1.8, spolehlivý, točivý, rychlý docela , to je ideál si myslím : https://www.sauto.cz/osobni/detail/honda/civic/18573161?goFrom=list
CerVus 19. února 2020, 13:18
SUV za 150k je prostě špatný nápad. On je to teda vesměs špatný nápad u všech kategorií, ale 4x4 to prostě násobí.
Pro důchodce by to za tak málo peněz chtělo něco jednoduššího, levnějšího na servis. Ford Fusion nebo Kia Venga je určitě lepší nápad.
Naši si na důchod pro posez a nastupování pořídili Sportage a už teď přiznávají, že je zbytečně vysoká a velká a táta pošilhává po X-ceedu i když mě je jasné, že tam by za chvíli prskali i nad jeho rozměry.
tomyks 19. února 2020, 00:21
Diky za komentare. CR-V v benzinu je zatim jasna volba, ale na vyber moc neni. Outback je fajn, vyber je, ale chce to manual. Automat mu kazi dynamiku. Forester musime jeste vyzkouset. LPG se nebojim, spise snad vetsi servisni narocnosti boxeru.
sheogh 17. února 2020, 16:19
AdamL: je no, ja to nakonec proste koupim, je to tam dlouho a cena klesa :-)
AdamL 17. února 2020, 00:29
jenda200: celý je to boží :D
AdamL 17. února 2020, 00:29
Jen drobná: Forester 3gen v té ceně existuje (na sautu je dost dvoulitru s LPG a jeden bez ale v hnusnem tunění...). A dokonce aj Outbacky (ty jsou ale všechny v automatu). Ale take je pravda, že v benzinu to asi se spotřebou nebude terno (možná to LPG) a nafta je rozumná až někde 2011+ takže cena jinde.

Do LPG bych nešel, ale jen připomenu že Subaru je dělalo továrně, tj. není to nějaké garážové DIY.
jenda200 15. února 2020, 11:37
sheogh:
Ten vnitřek je naprosto boží ! :-)
sheogh 14. února 2020, 20:41
Honza P 13. února 2020, 22:27
Nissan X-Trail 2.5i
potkanX 28. ledna 2020, 20:15
mazda cx-7? len to asi v benzine nebude jazdit za 8. ale to asi nijake SUV nedokaze.
Martin61 28. ledna 2020, 02:11
150-200 je na ojetý auto špatnej rozpočet. Když to řešil děda, cca 8 let zpátky, koupil nové Sandero s 1,4 Clio motorem, nikdy s ním nebyl problém. Podvozek sice moc vysoký nebyl ale sedačky byly celkem vysoko tak to bylo pro něj pohodlný. Ty ale chceš kufr, což Sandero moc nemá. Možná bych zůstal u Dacie a koupil nějakého lehce jetého Dustera.

Když k rozpočtu přihodíš 50 a víc táců tak už budeš mít o fous lepší rozhled. Spousta firem se zbavuje čtyřletých aut protože doběhnou odpočty a ze zkušenosti vím že čtyřleté SUV co stálo míč a má nalítáno nějakých 200-220 tisíc, tak se pohybuje někde kolem 200-250 tisíc (tolik jsme před třemi lety za X-traila dostali). K tomu co od takového auta čekat - dostaneš něco, kde budeš muset chtě nechtě dřív nebo později udělat rozvody, v případě nafty se asi nevyhneš ani vstřikům. Dostaneš ale relativně nové auto kde bude asi trochu poničenej interiér - páč firemní zamestnanci
V zásadě bych se ale čtyřletýho auta s tolika kilometry nebál, nebude to žádná velká kasička na peníze.
Hledej outlander, x-trail, qashqai, sorento, sportage, něco od hjondé

U těch volv bych byl opatrnej, nový XC90 začíná na 2mio a nejsem si jistý jestli chceš něco co stojí desetinu původní ceny, byť třeba po deseti letech

Co se týče servisu, u ojetých aut na to kašli, jezdi k Frantovi z vedlejší vesnice. Za běžný servis si neřekne raketu a nebude se tě snažit oj*bat. Třeba u Mitsubishi se mi snažili tvrdit že když praskne přetlaková hadice na sání do motoru, že tam půjde víc vzduchu, směs se ochudí a proto odejde EGR ventil a katalyzátor. Na otázku jak by se to mohlo stát, když je to motor s přímým vstřikem a hadice je od turba přeci přetlaková se aspoň opravili... nicméně oprava měla stát 150 000. Tak jsme to zavezli frantovi z vesnice, vynuloval chyby, vyměnil hadici a vše funguje. Bacha na to, neříkám že je to tak všude ale u ojetiny bych autorizák navštívil až když by franta nevěděl.
ransom 27. ledna 2020, 20:03
Mám desetiletého Outlandera II předfacelift. 2,4 MIVEC 125kW. Není to žádná prémiovka, najeto 300k. Co se týče prostoru, nastupování, kufru, pohodlí, nemá to chybu. Díly na to drahé nejsou. Většina lidí kouká na spotřebu, ale kdo najezdí jen pár kilometrů, tomu to může být opravdu fuk. Normálním stylem s tím jezdím kolem 9l benzínu, respektive 11l LPG. Ten motor je příjemný, i když samozřejmě šestiválec to není; údajně je skoro nezničitelný. Obouvají se na to v základu jen 16", zato ale vyšší gumy, což já osobně mám taky za výhodu (a obutí stojí asi jako na Oktávku). Pořídit se to dá za hubičku. Mám jen předohrab, protože jezdím jen po silnicích. 4x4 měla něco jako Haldex, prý snad dobrý.
Existuje to ještě jako sesterský Citroen C-cross nebo Peugeot 4007. Ty ale neznám, ani se mi nelíbí designově.
stirling 24. ledna 2020, 09:16
Honda alebo Toyota. Subaru je drahsie na servis a spotreba kvoli 4.4 vacsinou tiez moc nie dobra.
Ten Lexus je super a je spolahlivy, ale servis je tiez narocnejsi a s tymto rozpoctom to bude asi auto ktore bude vyzadovat urcite investicie.
tomyks 23. ledna 2020, 22:48
Zdravím autíčkáři.
Problém je následující. Můj tata, jakožto čerstvý důchodce, toho času bez auta, hledá odpovídající důchodcovské přibližovadlo. Jedná se nám primárně o vyšší světlou výšku kvůli snazšímu nastupování a tak, často je potřeba něco převézt na chalupu, takže použitelný zavazadelník, minimálně 5 míst, 4x4 výhodou, benzínový motor, odpovídající spotřeba, tedy těch 8-10l, žádný Chevy V8. Na převodovce nesejde. Auto bude využíváno převážně ve městě a cesty na chalupu skoro denně, je to hodně z kopce do kopce, občas výlet a sem tam dovča. Chtě nechtě to vypadá na vozidlo kategorie SUV, případně nějaký zvýšený kombík. Rozpočet čistě na nákup by byl 150-200 tisíc.

Mým prvním kandidátem bude Honda CR-V 3G. Zde není o čem přemýšlet, dvoulitrový K20, případně K24. Pak stačí vybírat dle výbavy, opotřebení. Další výhodou je místní kvalitní servis, i když spoustu zvládneme doma.

Toyota RAV4 se líbí otci. S tímto autem nemám žádnou zkušenost, a proto budu rád za komentář k této volbě, případně srovnání s Hodnou. Trochu mně odrazuje zkušenost s místními Toyota servisy, ale člověk tam taky nutně nemusí, že.

Subaru by bylo zajímavé, často bych si ho půjčoval. Ale vzpomínám si, že již před lety jsem Legacy zavrhnul ve prospěch Accorda, protože mi Honda vyšla jako racionální volba. Zde to vidím podobně. CR-V mi připadá civilnější, úspornější, méně náročná na servis. Forester 2g v daném cenovém rozpětí již působí poněkud zastarale.

Velmi mně zaujal Lexus RX, což je ve srovnání s CR-V a RAVkou poněkud jiný vesmír, ale vím, že nenajdu vnitřní klid, dokud mi někdo neřekne na rovinu, že za danou cenu je to kravina. Aby to mělo smysl, musel by to být 400h. V daném cenovém rozpětí bude mít najeto 2x tolik co CR-V, což by ovšem znamenalo, že auto jezdilo a to je zas prej pro baterky dobře. Z dostupných informací se jeví jako nenáročné a spolehlivé auto i při vyšších nájezdech, přitom překypujíce nadstandardním pohodlím a vymoženostmi. Případná závada na hybridním systému může být asi fatální vzhledem k ceně opravy, ale taky jsem zvědav na názor, ideálně má-li někdo zkušenosti.

Pak jsou tu další věci jako Volvo XC, Myšák Outlander atd., ale o těch nemám zatím příliš informací, zkuste mi to usnadnit. Budu vděčný za komentář nebo další zajímavý tip.