načítám data...

Téma Sportovní daily - MANUÁL

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
FikKus 18. ledna 2022, 12:26
Jo 987 vypadá nejpravděpodobněji, tam je spíše otázkou, kde servisovat, zrovna u Porsche asi bude zapotřebí dobře vybrat nejenom kus, ale i servis.
Garáž bude a náklady na havarijko mi nevadí, rozdíl v ceně HAV, tak mi většina aut sežere na poklesu ceny i víc.

Díky všem za příspěvky
Nedy 17. ledna 2022, 18:31
FikKus: 370Z jsem si koupil před dvěma lety jako své daily. A používám ho po tu dobu celoročně. Takže pokud k tomu máš nějaký dotaz, klidně se ozvi. Jo a jasně, není to nejlepší sporťák na světě, ale děsně mě to auto baví a ke svému účelu se podle mě vážně hodí. :-)
krab 17. ledna 2022, 14:15
FikKus: No, co bys čekal ani není zač :-D Ne, jako fakt ten Cayman 987 je opravdu fantastický auto a i v rámci těch peněz za jaký se dá sehnat je to dobrej poměr svezení/peníze. Navíc ho můžeš mít hromadu let a pořád tě bude bavit... Doporučoval bych fakt připlatit za 3,4 motor, je celkově silnější, má daleko lepší průběh toč momentu, auto s ním fakt jede už jako hodně pěkně.

Ale musíš si to nějak umět spočítat. Celoroční provoz problém není, ty auta jsou výborně antikorozně ochráněný. Je fakt, že s Caymanem na sněhu to bude výzva, ale taky frajeřina a nakonec to tutově uřídíš a zvládneš.

problémy ty motory mají podobný, základní 2,7 je ale podle mnohých horší častějš problémová než ta 3,4. To IMS se ti na tomhle motoru už vůbec vysypat nemusí. Když tak se prostě vymění v rámci velkýho servisu když by se dělala spojka, setrvák, případně ještě rozvody. To ten motor s převodovkou stejně vyndají ven, takže se dá pak udělat na tom všechno. To stojí sice randál, ale když se celkově údržba rozpočítá do třeba 5 let vlastnictví, tak to není tak hrozný, protože další roky jede auto ročně na olej a max pár provozních drobností. Co je drahý, tak to je havarijko, to může bejt problém a na auto používaný jako daily v týhle hodnotě už bych ho asi sám chtěl mít, ale počítej, že pojištění bude ročně 30 tis + není to úplně málo. + nějaký peníze bude stát garážování, venku bych caymana nenechával...

Záleží jak ti to vyjde. Skvělá alternativní a perspektivní volba by bylo to Z4 Coupe a pro Nissana bych si taky šel spíš jako pro poslední ... Je to docela těžký auto a je to na něm znát
FikKus 17. ledna 2022, 13:50
krab: Krabe, tak ti pěkně děkuju ... zrovna u tebe jsem doufal, že mi toho Caymana rozmluvíš, tak ti pěkně děkuju, teď nebudu spát :-D , potýká se 3.4ka se stejnými problémy jako 2.7?

EVO, kdysi můj sen, ale nezprasený se nedá sehnat.

370tky je v Německu pomerně dost za hezké ceny, tam mě ale děsí kritizované řízení.
krab 16. ledna 2022, 19:42
Porsche Cayman S (3.4 217 kW) , to je volba v rámci maxima toho co máš v tom rozpočtu. Nákladově bude trochu levnější Nissan 370Z a zajímavá volba na kterou ti rozpočet stačí bude BMW Z4 3.0Si Coupe.

Starší EVO anebo STi bude do 650 tisíc trošku risk, bude se muset hodně dlouho hledat a spíš stejně nenajdeš něco co by mohlo fungovat nejen jako hračka... bude to mít moc náročnej provoz.

U mě by to bylo v pořadí takto:
1. Cayman S (pokud vydělávám dostatek na to pokrýt případně nějakej dražší servis, něco co bude prostě najednou jednorázově stát i 100 tis +)
2. BMW Z4 Coupe - celkově levnější náklady, ale ne tak pěkný svezení jako Porsche
3. Nissan v případě, že bude hezký kus za dobré prachy.

Já myslím, že máš před sebou docela zábavu při tom výběru :-D
Junior 14. ledna 2022, 23:47
Imprezu STI ne? :)))
Kuře 14. ledna 2022, 18:09
Zkusil bych za ty prachy sehnat Mustanga, ale obávám se že by to byl spíš jen šestiválec... V8čky jsou kolikrát spíš tak 700-750.. ale třeba bys sehnal i v rozpočtu...;)
FikKus 14. ledna 2022, 15:54
Zdravím všechny, tímto bych chtěl požádat o rady a tipy.

Letos mi bude 30 a říkal jsem si, že kdy jindy si koupit nějakou relativně sobeckou pitomost, kdy svým výběrem budu omezovat minimum lidí. V plánu je ,,zbavit se" 400-650tis. za auto, které bude na rok až dva jediným než přibude garáž a snad i větší rozpočet, aby si člověk mohl dovolit dvě.

Využití: zpravidla v autě bude jezdit sám nebo ve dvou, praktičnost není moc podstatná z rodiny si můžu víceméně kdykoli půjčit Outback

Požadavky: manuál, benzín, typ karosérie nepodstatný od coupe -> kombi, kabrio vzhledem k celoročnímu užívání jsem vyřadil, vypínatelné ESP, pohon nápravy není až tak podstatný a abych nezapomněl ... klasický rukáv - ručku ne, elektronická mě neskutečně deprimuje a holt občas chybí.

Cílem je koupit něco co budu mít rád, může mít nějaké chybky/vrtochy, které mě ale nezruinují v rámci údržby a nebude nějakým závratným způsobem ztrácet na ceně.

Do výběru jsem zařadil nějaké HH (Cupra 290, Focus ST 3,5) - ovšem příjdou mi trochu sterilní a minimálně focus mě štve vysokou pozicí za volantem. AWD mě nenapadá nic,
RWD - e90/F30 330i, 335i u té mě děsí náklady na udržení v motoru mezi živými, GT86/BRZ - asi mě nejbližší volba, ale přestože nejsem pouliční závodník, kdy by mě deprimoval řidič českého snu nalepen na nárazník, tak 200 atmosférických by mě asi velmi rychle omrzelo.

Černý Petr/Petři - Porshe Cayman, 370Z - tady předpokládám, že mi je asi většina shodí, že pro celorok nejsou vhodná a náklady budou až dvojnásobné oproti ostatním.

Budu velice rád za jakékoliv rady případně jiná auta.
PS: ameriku v šestiválci nechci







Tento příspěvek byl 14.01.2022 v 16:10 upravován.