načítám data...

Téma Sportovnější první auto do 80 tisíc?

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Woyta 19. ledna 2019, 23:48
E46 Compact 318i
Oproti Coupe ci sedanu je lehci. A hatch je praktictejsi.
Sezene levne, zbyde mu na servis (a ze ho s RWD bude potrebovat :D )
Na cerstvej ridicak vykonu dost. Podvozek oproti E36 compactu hodnej a nezaludnej.

Dej na to dobre gumy a nuda to nebude. Nemluve o tom, ze slabsi auto te nauci neztracet rychlost v zatackach. Pak se na okruhu budes celkem vyrovnane nahanet s Miatama.
Goldies 18. ledna 2019, 17:20
Tomáš "Vavris" Vavrečka: ja ho snad ani na zivo nikdy nevidel, ale na fotkach mi prijde hodne super! Navic, me se libi i veci jako Mr2 zzw30, nissan juke...
Vavris Vavrisovic 18. ledna 2019, 12:48
Ty jo, ve spojení s Civicem Coupe se vážně dá použít slovo krasavec? :D
tomyks 18. ledna 2019, 06:35
bitner: Toz jen kvuli plynu bych mu nenabizel auto pro duchodce. A navic uz by byl vyrazne pres rozpocet.
bitner 17. ledna 2019, 18:11
LPG do stare zakarbonovane vrany ani omylem! Navic do nejakeho trochu vykonnejsiho motoru, neblbnete. Videl bych to nejaky podobny fabiatic:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/18096325?goFrom=list
Tady bych si lajznul i ten plyn.
bkralik 17. ledna 2019, 12:29
Co se týká spotřeby, opravdu zapomeň na to, že by "sportovnější" auto žralo méně jak 8. MX-5ka mi žere cca 8.5 (dobře, jezdím hlavně město + trochu okresek), RX-8 žere 15. Kamarádův 8g Civic s 1.8 iVTEC žere cca 7.7. 8g TypeR žere asi 10.5. A ano, je to o jízdním stylu, ale obecně to prostě o moc míň nebude...
Jediné řešení je LPG - to je sice docela velká vstupní investice, ale následné náklady jsou skoro nic. Jen si musíš dostatečně spočítat, jestli se ti to vyplatí.
Jinak na zjištění reálné spotřeby je opravdu super server spritmonitor.de, pokud už neznáš. Třeba pro tu MX-5 1.6 NB uvidíš, že průměrná spotřeba z 262 aut je 8.3. Koukni sám: https://tinyurl.com/y9tambd3
Goldies 17. ledna 2019, 10:48
tomyks: ty vole! To je krasavec!
JLK 17. ledna 2019, 09:16
dabure: to teoretizovani ohledne toho jak moc ovlivni jizdni vlastnosti par kilogramu hmotnosti je uplne zbytecne. zajimave auto do 80 znamena ty vice ci mene dojetejsi kusy a jak to pojede bude zalezet pouze na mire dojebanosti vsech komponent. a ze ta mira bude hodne vysoko asi neni potreba ponekolikate zminovat, proste 200k je uplne nejmensi najezd se kterym tak nejak muzes pocitat, spise (mnohem) vic. ono i to e46 s ctvrtmilionem na krku asi uz nebude nijak zvlast' ostre nacini. pokud by muselo byt, tak by stalo 2 tvoje rozpocty uz pri nakupu nebo dalsi rozpocet na vymenu vseho co je opotrebene vic nez jen trochu.
tomyks 17. ledna 2019, 08:59
Tak předpokládám že o spotřebě sa bavíme v rámci běžných přesunů. Když se chci svézt, neřeším spotřebu, to potom nedává smysl. A pokud mám trochu rozum a cit a provoz to tak nějak umožní, jsem schopen to dojíždění a běžné přesuny zvládat v rychlostech, kdy se blížím spotřebě udávané výrobcem. Chce to trochu tréningu a potom i 110/h se zdá jako rychlá jízda. Pokud chci honit každou korunu, tak si musím rozmyslet, jestli mi stojí zato dopravit se sportovně do práce o 3 minuty dříve. Ale to je na jinou diskusi. K tématu jen uvedu ze své zkušenosti, že 1,6 v Civicu 7g je velmi úsporný motor, pokud neproháníš nonstop všech 16 ventilů. Umí jezdit i za 5l/100. Reálně při svižném ježdění kombinovaných 6,5-7 není vůbec problém. A zároveň zábavy jsem si s autem užil dost, když bylo potřeba. Hlavně v zimě pochopíš, že až tak nepotřebuješ zadokolku, ani ručku.
Blix 17. ledna 2019, 08:49
Alfa 147 1.6 LPG může být za 80 i jen 10 let stará a splňuje skoro všechno :)

Ale já být tebou kouknu po něčem obyčejným s větším motorem jako třeba 206 1.6 - jezdí to za tu tvojí vysněnou spotřebu, výkon to má, je to dost dospělé na delší trasy.

Jinak si sežeň víc peněz.

Edit: totální souhlas s Nedym, já si náklady zapisuju a je to vždy smutné čtení i když platím jen díly. Kupní cena je fakt jen vstupenka.

Tento příspěvek byl 17.01.2019 v 08:59 upravován.
Nedy 17. ledna 2019, 08:33
Junior tady otevřel dobrou kapitolu, a sice cenu provozu. Je pravda, že pokud řešíš rozdíl litru na spotřebě, tak by sis určitě neměl kupovat nic prémiového (BMW, Lexus) ani sportovní model. A nejde ani tak o tu spotřebu, ale jde o to, že asi pravděpodobně nebudeš mít rozpočet na provoz. Moje zkušenost s autama v podobné cenové kategorii je, že do roka jsem do nich nacpal kupní cenu, při špatné ruce i víc.

Takže vzhledem k čerstvosti řidičáku počítám, že jsi student a Tvůj měsíční příjem asi nebude úplně závratný (nic proti, všichni jsme tam byli), tak bych koupil nesportovní Civic, nebo Focus, nebo něco takového. Nekoukal po velikosti motoru, ale po stavu. Ono se to nezdá, ale i slušnější sada gum na Focus takových 6000 bude stát a to budeš potřebovat dvě, atd... Se to nasbírá po drobnostech. Což může být se studentským rozpočtem problém.
peca 16. ledna 2019, 23:35
Sorry jestli se te to nejak dotklo, ale vazne mi to tak pripada/pripadalo. Jinak MX-5 za 6,6 jezdit umi. Ale urcite ne po dalnici (pri 130 to toci skoro 4000) a musel bys byt mistr zenu aby ses ovladl a te hodnoty dosahl. Dlouhodobe pocitej taky spis tech osm. Zalezi kolik jezdis mesta a jak moc prasis. Pokud jezdis hodne meste a zazeres se do toho, deset litru neni problem dosahnout.
Junior 16. ledna 2019, 20:37
Jenže s MX-5 to za 6.6 nebude "sportovní" jízda. To jsou kydy jak z BMWklubu, jakože koupím x35i/40i a budu jezdit za 8,5, protože to jde. 130 tacho na tempomat. Po dálnici. A nesmí se kamiony moc předjíždět. Nafta je pro píče.
Nechci znít jak povýšenej zmrd, není to tak dávno, co jsem byl v tvojí pozici, rozumím ti, taky jsem neměl peněz nazbyt. Ale pokud hledáš zábavu za volantem a zároveň řešíš, kolik to žere na dálkových přesunech (kdy litr sem, litr tam počítáš jako bernou minci), tak seš prostě v prdeli, bez urážky. Na tý cestě do Prahy to dělá nějakých 300-350 korun za otočku.
Hned jak tu E46 přivezeš, je záhodno udělat všechny náplně a všechny filtry, no to je hned 5-10k pryč, fajn, s tím se počítá. A teď chceme začít jezdit "sportovně". Gumy budou v hajzlu, menší než 17-18 na tom nebudou, tak se podívej, kolik to stojí, brzdy, běžnej spotřebák. Nikdo neprodává auto potom, co do něj nalil prachy do spotřebáku. Kór v týhle cenový kategorii. Když budeš škudlit na gumách a podvozku, jakékoliv jízdní vlastnosti jsou irelevantní, protože nedostaneš možnost jich využít a blablabla...

Co jsem tím chtěl říct->pokud chceš vopravdu jezdit střelbu a autem se bavit, dívej se na auta za 40-50k, víc ne, E36 compact a podobný vyvrhele. Pak ti zbyde dost na servis a provoz (a tím nemyslím spotřebu). Pokud jde inklinuješ k tomu, co psal Peca (na čemž neshledávám nic závadného, patří to k věku, i já takovej byl/jsem), pořiď E46 v Mpaketu s R6, 320i, cokoliv, pořádně to umej a doufej, že se to nerozpadne. Pokud je cílem točit Prahu a zahraničí, diskuse o sportovnosti je úplně mimo. Naftu nebo LPG a modlit se k Bohu, ať se to neposere.

Jsem trošku zlitej, neberte mě vážně.
dabure 16. ledna 2019, 17:14
Tomáš "Vavris" Vavrečka:
skretik:
ta hmotnost auta není hlavní priorita, ale když už auto s předním náhonem tak bych raději aby bylo lehčí než těžší, hlavně pokud má menší výkon jako 7g civic (a na type R nemám). E46 vím, že je těžší ale tam mi to tolik nevadí protože má větší výkon a zadní náhon takže ikdyž váží víc tak předpokládám že budu o dost zábavnější. Spotřeba 8 L mimo město mi hlavně připadá moc protože to bude moje jediné auto na příští 3-4 roky, a vzhledem k tomu že budu relativně často jezdit do zahraničí nebo třeba do Prahy (350 km), tak je celkem rozdíl mezi 6.6L a přes 8L spotřeby.

sheogh:
S tou váhou auta jsem to objasnil. Nejde mi vůbec o rychlost, spíš o jízdní vlastnosti a pokud jsem to správně pochopil tak čím lehčí auto, tak tím lépe se ovládá v zatáčkách. Chápu, že 5.5L od sportovnějšího auta bych chtěl asi moc, ale zase taková mx-5 má spotřebu 6.6L což mi už tak strašné nepříjde. A u mercedesu se právě taky bojím, že stejně jako u BMW by ty opravy mohli být dost drahé.

peca:
Právě naopak, o vzhled auta mi jde jen minimálně, už jen kvůli toho že v mém originálním výběru je miata a 7g civic, který vypadá spíš jako minivan než sportovní auto. Jde mi hlavně o jízdní vlastnosti.

Uvidím, možná půjdu do té mx-5, když je teď zima tak snad budou levnější. Ještě se ale podívám na ty fordy.

peca 16. ledna 2019, 16:30
Co to tady ctu, obavam se, ze jsme ten puvodni dotaz spatne pochopili. Melo to byt formulovano asi nejak takhle:
Hledam auto, ktere pred skolou zpusobi, ze spoluzackam spadnou kalhotky a spoluzakum ego. Sportovne staci, kdyz bude vypadat nebo mit tunerskou auru. Diky za rady!
sheogh 16. ledna 2019, 15:45
Nedy: Jo, to mas recht s tim pomerem.... Ja mam taky cca 180, a zrejme asi delsi nohy nez je prumer, protoze mam problem se spoustou aut, i vetsich nez miata, treba fabia I, II - budto kopu kolenama do volantu, nebo ridim s natazenyma rukama... nic lepsiho v tom nevymyslim ... :-) i proto jezdim vetsinou ve fullsize sedanech
Nedy 16. ledna 2019, 14:42
Faust54: Ad MX5 Teď v zimě jsou 1,6 NA od nějakých 40 tis. Ano jsou rezavé a ve špatném stavu. Nicméně pokud se dá 60 do vyvaření a servisu, tak to bude v luxusním stavu. Kolem 100 tis. jsou pěkná auta bez práce (když zůstaneme u 1,6). Tzn. tvrdit, že za 150 je nesmysl. K této ceně se blíží jen ty nejlepší kousky (NA a NB) a od této ceny už začínají auta s přeplňováním. Nebo za 150 už jsou NC, a ty ještě zreznout nestihly.

Jinak k tématu. Mám 180 cm a do mé MX5 NA se vejdu se slušnou rezervou. Je to trochu o poměru délky nohou a trupu. Nicméně s výškou okolo 180 cm by to neměl být problém.

A co se výběru auta týče, jsem jednoznačně za Focus II. Zkusit najít větší motor, ale klidně bych bral 1,6. Auto je zábavné a navíc celkem bezpečné, neb není tak staré. A tu bezpečnost u začátečníka řidiče bych nebral na lehkou váhu. Můžu o tom vyprávět...
tomyks 16. ledna 2019, 14:38
Nevyznám se úplně v těch fordích motorizacích, ale primárně jsem zmínil tu 1,6 jako jednoduchou a prověřenou jednotku bez dodatečných hejblátek jako např. VVT. Když tlačíš na pilu u malého motoru, spotřeba se blíží šestiválci, ale v režimu ve kterém jezdíš z 90% nebude žrát tolik jako dvoulitr. Za mě nemá Focus takový šmrnc a "závodnické" ambice jako Honda, ale působí bytelnějším a modernějším dojmem.

Tento příspěvek byl 16.01.2019 v 14:39 upravován.
Faust54 16. ledna 2019, 14:29
Ještě mě napadlo, to je takové úsporné a celku použitelné, Suzuki Sport s 1.6 92kw: https://www.sauto.cz/osobni/detail/suzuki/swift/18002142?goFrom=list

vavris: Co jsem viděl MX-5, tak to bylo skoro pokaždé žalostné a platila úměra čím více peněz tím lepší stav karoserie :D

Tento příspěvek byl 16.01.2019 v 14:30 upravován.