načítám data...

Téma Sporťák do 400k

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Tomáš "Vavris" Vavrečka 17. března 2019, 20:08
Po tom doplňujícím příspěvku si myslím, že Z4 Coupé by mohlo být vážně ideální.
Vrooom 17. března 2019, 15:00
Já mám na Z4 jiný pohled než sage ... :-)
Řekl bych, že Z4 má nejlepší interiér ze zmíněných aut. Můžeš mít rozšířenou kůži, takže auto není uvnitř tolik plastové. Auto je docela nezáludné a hezky ovladatelné, jízdní vlastnosti jsou spíš do nedotáčiva a bezpečné. Podvozek by mohl být určitě lepší, dá se to nejspíš řešit coiloverama, ale to se dá dělat u ledasčeho. Já si teď pořídil tužší stabilizátory, tak jsem zvědavý co to udělá, protože se auto docela naklání.
Tady video, že to je fajn univerzální celoroční vozítko :-)


Speedster je krasny vozidlo, ale nechtěl bych na něm řešit jakékoliv problémy. Navíc auto bude stát venku. Kolik na něj budou stát díly karosérie když ti ho někdo ťukne? Co když se něco pokazí, musí motor ven? Ale musím uznat že to má kouzlo, byl jsem vezen jak v elise tak exige a je to parádní, člověk sedí opravdu na zemi a ten rambajz za hlavou ... :-)

Tento příspěvek byl 17.03.2019 v 15:08 upravován.
saage 17. března 2019, 11:16
Mr.Bambus: Jak pise Krab. Pro me jsou vsechny auta nad 1tunu GTcka :-D Nerikam ze Z4 je spatny auto.. ale sportovni si predstavuju spis toho Speedstera, nebo ocesany Toyobaru. Rychlost ti sice nedaji zadarmo, do sedacky nezatlaci, ale zas je budes citit pri rizeni. Z4 bych ted vybiral pro sebe spis jako cabrio.. S tim 3.0si je to fajn na pohodovou jizdu. ;-)
GanGreen 16. března 2019, 20:32
řekl bych že jsi přesně v tý situaci, kdy si budeš muset všechny 3 projet a rozhodnout se podle pocitu z jízdy ;)
btw. 350Z se mi na fotkách taky nelíbí, ale na živo vždycky musim uznat že to auto je fakt hezký...
krab 16. března 2019, 20:32
Máš k tomu bezva přístup tak vybírej, je to o radosti, tak snad ulovíš něco hezkýho. A dej nám vědět, jsem na to zvědavej co koupíš :)
Mr.Bambus 16. března 2019, 20:08
krab: O tomhle, jsem se úmyslně nejdřív moc nerozepisoval, abych vás neomezoval v nápadech. Teď, když jsou asi všechny možnosti vyřčené, už ale můžu. Jak jsem psal na začátku, tak nejsem žádnej závodník a to nejen ve smyslu, že nemám potřebu se s někým poměřovat a honit setiny sekundy, ale i v tom, že o sobě vím, že prostě nejsem nejlepší řidič. Řidičák sice mám už 11 let, ale vím že se mám hodně co učit. Když bych tohle ale napsal hned na začátku, tak mi nabídnete Miatu a max toybaru s tím, že se mám nejdřív naučit řídit :) a já bych vám to vůbec neměl za zlé. Zajímalo mě ale jaké jsou další alternativy. (EDIT: Že bych byl úplnej dřevák, to zase ne, jen se sportovní jízdou nemám tolik zkušeností, kolik bych chtěl.)
Než rychlost jako taková, bych řekl že mě baví zrychlení a zvuk motoru. Jsou to také důvody, proč jsem automaticky nesáhl po Miatě/toybaru. Jo, chtěl bych nějakou přemotorovanou bestii, asi jako každej, ale zase se nechci zabít v první zatáčce. Jezdit čistě a precizně bych se rád naučil, ale nejsem si jistej, jestli je to úplně moje krevní skupina. Nejsem puntičkář a nehoním časy. Spíš bych řekl, že bych se chtěl naučit auto dobře ovládat, v rychlosti a hlavně s trochou té zábavy, s čímž se trochu pojí i ty výjezdy ze zatáčky dveřma napřed :)

Speedster - Tohle asi nebude auto pro mě, Speedster si představuju spíš na okruhu. Já bych ho asi vůbec nedokázal docenit.
Ohledně stání na ulici, to naprosto chápu. Mě by bylo bylo trochu líto nechat na ulici každé zde zmiňované auto. V aktuální situaci ale garáž nemám a pořizovat nebudu.

O 350Z jsem uvažoval, ale než interiér, se mi asi víc nelíbí exteriér. To auto má prostě divnej zadek. Takže jak jste zmínili Z4 Coupe, které se zdá být i levnější, tak jde stranou.

MB nemá cenu uvažovat. V8 je cool, ale kupovat si auto jen kvůli zvuku fakt nebudu. Zas tak dobrej zvuk jako staré ameriky to nemá.

Takže zbývá lehce obměněná původní trojice a já jsem víceméně tam, kde jsem byl na začátku. Každé má své pro a proti a já věřím, že mě kterékoliv z těch tří chytne, když ho budu mít, ale to spíš z principu.

Z4 Coupe se mi líbí hodně, i jeho exkluzivita, jen se trochu bojím, abych si v něm rychle nenabil hubu. Co jsem četl, tak je řidičsky náročnější. Zdá se ale být rozumnou volbou do budoucna a to jak výkonem, tak že se z něj stane artikl. Má sice nejdražší servis, ale prý není moc poruchové.

Toybaru je z těch tří nejdražší, ale také nejnovější. K plusům patří přívětivost a ovladatelnost, levnej servis druhý pár sedaček. Vzhledově mi ale přijde trochu nezajímavé. Za pěkné toybaru bych ale dal i víc než 400k.

MX5 se mi zas tak moc nelíbí a trochu se děsim koroze. Jízda bez střechy je ale fajn a na naučení se řídit by to byla nejlepší volba a to jak jako auto samotné, tak z hlediska levných úprav, tak nejmenší škody "když by se něco nepovedlo" :D

Jak říkáš, neexistuje auto, které by bylo nejlepší na všechno a tak mi asi budu prostě hledat, jestli se někde nevynoří kousek co za to stojí a zastíní ostatní dvě.

Tento příspěvek byl 16.03.2019 v 20:11 upravován.
krab 16. března 2019, 12:19
Mr. Bambus : důležitý je se zamyslet co si sám na svezení autem považuješ jako zábavu. Baví tě rychlost, zvuk motoru? Nebo naopak precizní ovládání, zpětná vazba ve volantu, pěkně sekat zatáčky jednu jako druhou přesně a čistě nebo tě baví víc tomu uprostřed vracáku naložit a pěkně se klouznout bokem na výjezdu...

Postupně jsem zjistil, že vlastně neexistuje auto, který by bylo perfektní na všechno. Vždycky preferuje určitou část zábavy za volantem a jiná zas zůstává skrytá. Ale někde se začít musí, ve výsledku o autě to ježdění není, ale o řidiči, jeho hlavě a ochotě se učit a jezdit.

S tím Speedsterem : my jezdíme s Elise normálně ve dvou třeba na týden do Rakouska, letos dáme Itálii , Mille Miglia ( jako diváci samozřejmě) a prostě i moje parádivá žena se dovede do toho zabalit a střechu doma taky nenecháváme. A Speedster je trochu delší, tam se podle mě do toho kufru vejde ještě trochu víc. Spíš bez garáže já teda osobně bych to auto na ulici stát nenechal. To by mě ho bylo líto...

350Z i Z4 Coupe : to jsou auta s krásným zvukem, silným motorem, ale jsou docela těžký. Takž proto Saage píše - gétéčko. U Z4 máš elektrickej posilovač řízení, to ovládání je lehce tupější, ale zas máš parádní motor i netradiční, pro mě hodně hezký vzhled. Hlavně cena zachovalých kusů s historií a menším nájezdem už dolů nepůjde. Ve skutečnosti čekám, že bude mírně stoupat.

Toyobaru jsem měl rok. Přesně jsem koupil kousek lehce nad 400 tisíc. Letos na jaře budou ty ceny podobný. Pod 400 se Toyobaru neprodávají, leda problematicky opravované kusy nebo něco s extra velkým nájezdem. Je jich málo a asi nikdy moc výrazně levnější už ani nebudou. Majitele si jich cení. Kvůli podvozku bych to doporučil i kvůli skvělý partě lidí okolo a možnosti přičuchnout k úpravám atd... možná budeš až koupíš tím autem úplně "chycen" a dá se s ním dál řidičsky růst. Nakonec kolik všeho jsme o tom autě vůbec napsali... stohy textů...

Mercedes je v týhle ceně tak trochu komplikovanej. SLK bude mít motor 350 a ten není zrovna ten nejfantastičtější do sportovního auta, navíc má problémový ty rozvody. A celý to auto je prostě klasika - Mercedes. Ale AMG 55 verze je daleko zajímavější. Ale ta je cenově mimo. I tak je to furt Mercedes tím líným řízením a chybí tomu samosvor a je to automat. Ale na frajeření, dát tam trochu výfuky, tak to je pak zase velká parádička. Silná V8 v opticky malým autíčku je cool věc.

Zajímavý je ( a legrační) že kruh kolem tématu "sporťák za 400k" se často prostě uzavírá nákupem Mazdy MX5 NC FL 2.0. A nepíšu to protože to udělal Vavris celkem nedávno, ale protože jsem s NCky několik desítek tisíc kilometrů najezdil a je to prostě dobrý. Nevykrouží ti to úsměv na tváří pokaždký když prohrábneš plyn a silná V6 vyštěkne jako u Zetka ( teď myslim Nissana) , neužiješ si "sweet spot" řadovýho šestiválce v Z4 Coupe jak se otáčkoměr blíží k sedmičce..

Ale víš co, má to dobrej podvozek, výborný řidičský posez, facelift má navíc líp naladěný podvozek s pružinami tuším od Eibachu z výroby a hlavně sedadla od Recaro. Mínusy : klasika rez u celoročně použivanejch kusů ( takže vybírat to hlavou) a motor který se sériovým sáním i výfukem zní celkem mdle. Na druhou stranu špatně to nejede. Pochopitelně trhač asfaltu na powerslidy to není...

Já osobně bych šel do Z4 Coupe 3.0 Si nebo do Opelu Speedster 2.2 a záleželo by co od toho auta potřebuju a jak ho budu využívat, protože každý z nich je dost jiný.
sheogh 16. března 2019, 10:58
Mr.Bambus: to je fakt, ze snad krome C klasse nic z manualem nebude. AMG zadny. Zase pokid to ma byt zaroven na denni pouziti, je automat prijemnej. A rucne radit jde skoro na kazdym. Neni to jako s manualem, to je jasny, ale zase to ocenis ve meste a v kolonach.. treba 63AMG (kolega mel prave C klasse kombik) zni fakt brutalne, obzvlast v krytych garazich pusobi celkem rozruch :-D
Ale to samozrejme neni sportovni auto.

Tipuju, ze M3 E46 by se asi cenove nevesla
Mr.Bambus 16. března 2019, 10:36
MB mě samozřejmě taky napadnul a to hlavně kvůli V8. Miluju zvuk V8. Ty ale s manuálem v podstatě neexistují. Otázka je jak moc lpět na manuálu. Možná ještě tak s pádlama, ale s tím jsem nikdy nejel. Plus nevim jak krvavej je servis, třeba ve srovnání s BMW?

ToMyx: U 350Z koukám jedině po HR a v zahraničí jich je víc, ale levnější mi přijdou tady. Teda ty dvě, co jsem tu zběžně našel.
Z4 Coupe se cenově vejde pěkně, stojej okolo 350k. Na toybaru mě právě láká, že je to novější a rozumnější do budoucna. Sestřenka vozí dvě děti v autosedačkách v Hyundai Coupe i s kočárem v kufru :))

saage: Píšeš spíš GT, to tomu tak moc chybí ten samosvor?

krab: Speedster je fajn, ale ve finále se dost prodraží terciálníma nákladama. Tím mám na mysli, že při tripu někde po Evropě tam nezabalim ani druhý trenky, takže si je budu muset každej den kupovat nový :D Jinak samozřejmě motokára suprová.
A proč garáž? Hardtop na to sehnat jde a jinak je to hliník a PC.

Objevil jsem jednu takovou malou perličku, co by se mi i líbila. Je fakt škoda, že to u nás nejde zlegalizovat, protože dát čtvrt mega za hračku na jedno léto je celkem drahá sranda.
https://www.sportovnivozy.cz/105745-bmw-3-323ci-cabrio?fz=vse

Tento příspěvek byl 16.03.2019 v 11:39 upravován.
krab 15. března 2019, 21:55
SLK fakt ne hele... Já si vyzkoušel dokonce 55 AMG někdy loni, předloni a podvozek a řízení + fakt že to má jen otevřený diferák to auto naprosto diskvalifikujou z nějakýho sportování.

To je Z4 Coupe daleko lepší v porovnání s tím.

A ještě tu máme jeden tip : Opel Speedster 2.2 Základní konstrukce je Elise S2 šasi a pak je tam pár věcí jinak. Motor není tak charakterní, ale cena je podstatně nižší než u "pravejch" Lotusů. Nakonec tohle auto je stejně vyráběný v Hethelu, Norfolku a je to vlastně Lotus ne Opel :)

Ale tam by to chtělo garáž a chtělo by to mít ještě jedno normální auto na ježdění. ALe o těch víkendech si Speedster užiješ, pokud rád řídíš daleko víc než všechno to co tady vyjmenováváme
saage 15. března 2019, 19:14
Z4 coupe jsem mel, motor perfektni, seriovej podvozek tvrdej, a nejak me neuchvatil. Neni to zadnej drtic okrsek, ale spis gtcko ke kterymu me ten podvozek proste nesedel. Jinak moc fajn auto. Za 7 let co sem ho mel nikdy zadna zavada.
sheogh 15. března 2019, 17:27
Nahodou i SLK je paradni motokara :-) A souhlas, kdyz MB, tak AMG - Akorat SL v AMG verzi do 400k asi ne (nezavisle na rocniku)
ToMyx 15. března 2019, 16:30
Co napadlo mě?
350Z s HR - mrknou do PL a DE, je jich tam víc a ceník je trochu níž než v ČR
Z4 - ale nevím cenově
Toyobaru - bude skoro nové a provoz je za hubičku. Na ty bouračky pozor, v DE pojišťovny za totálku uznávaj i ťuklej čumák, protože vylítly airbagy (jsou nešikovně umístěné pod světlama. Už jsem jedno takové dotažené viděl. Autu vůbec nic není, není nic ani s brejlema. Chce jen nový plast nárazník, nová světla, bagy a ťukanec by nikdo nepoznal.
stirling 15. března 2019, 11:07
Ten 350 Z vojde dost komfortne,a ostane aj na upravy.
Inak ked uz mercedes CLK 55 /63 AMG tiez nemus byt zle.
Z4 je fajn ale tam jedine 335i
Nedy 15. března 2019, 11:01
Když šílenost, tak pořádně. Takže proč SLK, když do ceny se vejde i SL. :-)
JLK 15. března 2019, 10:44
Mr.Bambus: Kdyz uz tu padaji kdejake silenosti tak prihodim MB SLK. Kdyz nevadi mensi velikost tak to muze byt zajimave.
bkralik 15. března 2019, 10:04
Mr.Bambus: RX8 má ještě další nevýhody - zaprvé i když vrazíš 70k do repasu nebo 150k do nového motoru, tak stejně nemáš jistotu, že se to z nějakého důvodu za třicet tisíc kilometrů zase nerozbije. A jak říká Nedy, co se týká servisu/repasu, věřím v ČR už jen jediném člověku (Higgi), který to ale zadarmo dělat nebude...

A zadruhé, RXka má jednu podstatnou nevýhodu - dost extrémní spotřebu. Na spritmonitoru je průměr 13.5, ale medián spíš 15. Já konkrétně mám 15,44 , přičemž jezdím spíš kratší trasy a motor nemám v žádném tip/top stavu, ale prostě o moc méně to stejně nebude. A ono se to nezdá, ale po čase člověka začne docela štvát, že natankuje za dvojku a neujede na to víc jak 400 kilometrů...

Takže z mého pohledu je pro tebe Z4 nebo NC naprosto super volba :-)

Tento příspěvek byl 15.03.2019 v 10:14 upravován.
Nedy 15. března 2019, 08:36
Mr.Bambus: Jestli mohu pár postřehů...

ad RX8 - Sám nad ní léta přemýšlím a málem jsem si teď jednu pořídil. Jsem i na FB v skupině RX a co jsem tak četl místní příspěvky. Kluky repas motoru vyšel v rozmezí 70 - 100 tis. Kč. A navíc je dost problém u nás najít servis, kterej ho udělá opravdu dobře.

ad 350Z - Pokud Z chceš posunout spíš do sportovna, tak to není celkem problém a do rozpočtu se hladce vejdeš. (Mám info z druhé ruky. Opět o autě uvažuju.) Vymění se pružiny, tlumiče a stabilizátory. Popř. k tomu i jiný diferenciál. Mělo by to chování auta údajně dost změnit a neznamená to, že by pak nebylo použitelné na běžné ježdění.

ad Toyobaru - Za 400 tis. plus mínus sice jdou koupit. Ale jsou to (alespoň, co jsem viděl) auta po havárce. Já osobně bych do toho třeba moc nešel. A pokud se bojíš, že Ti nebude stačit NC, tak Toyobaru asi můžeš rovnou vyřadit...
Mr.Bambus 14. března 2019, 18:41
Díky za tipy, k vybraným se vyjádřím.
NC s pevnou skládací střechou - tohle beru jako volbu z rozumu. Láká mě hlavně tím, že by byla ideální na zdokonalování řidičských schopností. Co když mi ale brzo přestane stačit? Nechci si za dva roky kupovat jiný auto (jo, můj iracionální blok)
Porsche - tady se sakra bojim toho servisu. Finance by na to sice byly, ale držet si pořád bokem dalších 200k, kdyby náhodou, se mi nechce. A tahat hardtop de sklepa taky ne
Mustang - po pravdě, asi bych se dost styděl jezdit mustangem s 6 válcem. K americe prostě podle mě patří V8, ale to už je cenově jinde
G37 - zajímavá varianta, vzhledem k tomu, že koukám po 350Z, ale raději bych něco, se sportovnějším vzhledem
RX8 - nevadilo by mi koupit auto a počítat s tím, že rovnou udělám GO motoru, prý to jde za 40k. Oceňuju i praktičnost, ale mě se to auto prostě nelíbí
350Z - po těch hodně koukám a vzhledem k tomu, že nejsem vysazenej na interiéry, tak ten by mi asi ani nevadil, ale nelíbí se mi moc jeho zadek a je to přeci jen víc GT. I tak to ale byl můj nejžhavější kandidát, jenže pak jste zmínili:
Z4 coupe - kamarád si teď koupil roadster 2.5Si a je to moc pěkná hračka, ale nechtěl jsem si kupovat stejný auto. Coupe je ale něco jinýho. I se mi líbí víc než cabrio. Nemam sice rád takovou tu auru, co se vznáší kolem bmw a jejich řidičů, ale je pravda, že Zetka stály vždycky trochu bokem. Vypadá to, že moje pozornost půjde hlavně tímhle směrem, díky!

Hlavou mi ale vrtá ještě toybaru...

Btw. ten Datsun je fakt krásnej
sheogh 14. března 2019, 13:06
krab: tak to diky za info, ted je to auto jeste lakavejsi :-)