načítám data...

Téma Spolehlivý automat za 100K?

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Tomáš Trýska 04. února 2021, 19:10
Holofaust: Obecně jsou CVT rády, že uvezou auto. Tahat za nimi vlek není moc rozumný nápad. Leda by to bylo hydraulické CVT, jako u traktorů, ale to v autech určitě hned tak nebude.
Holofaust 21. ledna 2021, 17:31
HandyMan: S tím getragem jste měl zřejmě štěstí, píše se o tom i na wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_PowerShift_transmission
Samozřejmě motory 1.6 a 2.0 TDCI a jejich převzetí od PSA znám včetně problematiky tvaru vany a malé olejové náplně 1.6 (včetně slavných sítek).
Prius je dobrý point, ale neví někdo jak jsou na tom priusy (a obecně CVT převodovky) s taháním přívěsů?
HandyMan 21. ledna 2021, 17:15
HandyMan: Pardon, r.v. byl 2009, v roce 2012 jsem ho kupoval
HandyMan 21. ledna 2021, 17:13
Holofaust: Měl jsem Ford C-Max 2.0TDCi MkII (r.v. 2012 Euro 5) s 6st. dvojspojkou Getrag. Getragy jsou poměrně spolehlivé a jsou na ně ND, žádné jak píšeš "velké problémy" takle kombinace nemá. Problémy byly s 1,6TDCi kvůli malé olejové náplni motoru (3,5l) Turba to odsírala. Dvolitr má ale velkou náplň 5,5l. Motory jsou ze společného vývoje s PSA, tuším typ DW10. Pokud nebyl předchozí majitel "spořílek" a měnil v automatu náplň a filtr, dožije se tahle kombinace klidně 350 - 400 tis. km. Já ho prodával při 247 tis. km a jezdil i řadil bezvadně.
Tomáš Trýska 05. ledna 2021, 10:29
Obávám se, že v případě moderních Fordů mají hydroměničový automat jen dospělá auta z E a F series. Možná ještě něco jako Mustang, ale Mondea a ostatní evropské modely ne-e. A pokud je Mondeo příliš velké, tak to bude asi smolík.
Jinak za sebe bych doporučil se podívat směrem k zemi vycházejícího slunce, jmenovitě na Toyotu.
stirling 31. prosince 2020, 11:57
skus prius s CVT alebo ta v C4 picasso je spolahliva
Holofaust 30. prosince 2020, 17:52
Ahoj,
Mondeo je u mě bohužel mimo hru, komunisti nepočítali s kapitalistickými rozměry aut, nevlezl bych se do vjezdu ani do garáže :-(
U fordů jsem trochu googlil a přišel na to že focus nafta 2.0 je powershift 6q dvojspojka - velké problémy, konstrukční vady, nebrat. U benzínů 4q automaty (1.6 a 2.0) jsou durashifty což by měl být pouze jednospojkový robot. Tím pádem toto asi úplně padá :-(
Takže bych asi obrátil pozornost směr Francie :-D Nemá někdo nějaký tip?
Nebo vám připadá, že hledám ve špatných vodách? Zkuste něco doporučit, nebráním se ničemu :-)

Tento příspěvek byl 30.12.2020 v 17:53 upravován.
Dooby 30. prosince 2020, 11:30
Holofaust: Zkus se podívat na Mondeo, HDM automat se dával určitě do 2.2 TDCi (možná někdy i 2.0 TDCi) a je to celkem spolehlivý 6-st. Aisin. Bohužel málokdo mění olej oproti doporučení výrobce ("doživotní náplň"), u Volva má ten samý automat myslím po 8Otkm interval. Já provozuju S-Max a i přes první výměnu ve 200tkm (kupoval jsem) nyní ve 270 tkm po 2 výměnách automat celkem v pohodě. Motory TDCi problémy nemívají i při vyšším nájezdu.
Holofaust 28. prosince 2020, 12:56
Díky za reakce.
už kvůli vleku bych preferoval HDM před DCT... Croma mě napadla, tu mám v hledáčku. Celkově mám cca představu o spolehlivosti aut jako takových, ale kde mi chybí info jsou ty převodovky. Např. u fordu zrovna mám nějaký signály, že aut převodovky nebrat, ale nejsem si jistej, kterejch generací a motorizací se to týká...
Tak mě napadlo oslovit autíčkářský mastermind, že se třeba něco dozvím :-)
P.S.: Teoreticky bych to toho mohl pustit až 150k, ale to i se servisem, radši mít nějakou rezervu, že...
HandyMan 27. prosince 2020, 20:53
Ahoj,
výhradně s automaty jezdím asi 15 let. Dva Fordy, Suzuki, Citroen, Audina s DSG, teď mám Mégane GT kde je dvojspojka Getrag. Kdybych měl jenom 100k, (což se mi naštěstí nestalo), kupoval bych jen takové auto, kde ti k němu dají faktury od pravidelných výměn oleje a filtrů v převodovce maximálně v intervalu po 60tis. km. Pak máš záruku, že to bude fungovat. Automat vydrží klidně 300-400 tis., když se o něj staráš. A taky ani ne 100 tis. km, když se (v souladu s doporučením výrobce) nestaráš a jezdíš jako hovádko boží. Přeji šťastnou ruku, budeš muset hledat a důkladně prověřovat servis.
Nedy 27. prosince 2020, 14:31
No možnosti tu jsou. Od Fordu jsou tu tyto:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/focus/18508228?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/focus/18894741?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/focus/18694085?goFrom=list
Auto jako takový celkem spolehlivý je i s tím motorem, ale co se převodovky týče, to netuším.

Od Fiatu jde sehnat jen trochu větší Croma. Opět celkem spolehlivé auto (i s tím 2,4 nebo 1,9 JTD), ale taky netuším co ta převodovka...

https://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/croma/18983840?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/croma/18676461?goFrom=list

Ale oboje jsou to celkem starý dieselový auta, který mají už něco za sebou, tzn. spolehlivost nového to mít nebude...
Holofaust 26. prosince 2020, 21:45
Zdravím
mám roupy. Přijde mi, že v dnešním provozu mě už nějak nebaví řadit. Existuje vůbec nějaká možnost pořídit cca za 100k auto cca C segmentu s automatem, kterej se bude chovat obstojně a nebude před rozsypáním? Co půjde rozumně uservisovat? Moje záda už nejsou úplně ok, tak by to asi nemělo být nic tvrdýho, ale rád chčiju proti větru a tak se mi líbí auta od f- ford, fiat a fšechny francouzský :-)
Soukromě najedu za rok klasicky 10-15k, hlavně okresky, cca 20km jedna trasa. Jo a občas tahám 750kg vlek...