načítám data...

Téma rusEFI

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
bkralik 26. listopadu 2019, 21:30
sheogh: Kolik tam je "hlavních" škrtících klapek nevím, ale téměř každý kompresor má obtokový ventil. Třeba u Miniho (R53) je řízený podtlakem, ale Mergly by ho měly mít elektricky ovládaný (snad všechny). Je to taková malá klapečka namontovaná hned na kompresoru :-)
sheogh 26. listopadu 2019, 19:46
bkralik: jj, nejaky PWM tam jsou :-) Predpokladam, ze se pouziva budto krokovej motorek jako v klapkach, nebo neco jako "voicecoil", ale to by asi moc nedrzelo polohu, nevim.
A zrovna u toho CLK je wasted spark z vyroby - ma jen 2 civky:


Me prijde, ze tam jsou 2 klapky, mrkni na obrazek (lepsi jsem bohuzel nenasel) ... popravde jsem to jeste moc nezkoumal, musim sehnat servisni manual...





Tento příspěvek byl 26.11.2019 v 19:47 upravován.
bkralik 26. listopadu 2019, 17:43
Beny: No, efektivně to nevadí ničemu, jediná věc je ta, že ti to "zvyšuje" využití cívky na dvojnásobek. Mně to jen nějak není sympatické, (to je asi ovlivněné trvanlivostí cívek na RX-8), nic víc za tím nehledej :-)
Plus teda samozřejmě pak nemůžeš jet "plně sekvenční" vstřikování, ale to je asi taky skoro jedno, myslím že to maximálně maličko zhorší spotřebu...
sheogh: Myslim si že u kompresoru efektivně nic víc než u atmo nepotřebuješ. Pokud si s tím budeš chtít vyhrát, tak můžeš přidat měření teploty/tlaku vzuduchu před intercoolerem a před kompresorem, ale myslim si že to není nutná podmínka...
Jediné, co vlastně má kompresor v CLK jinak, je elektricky ovládanej obtokovej ventil. Ale to by měla být jenom PWMka (kdybys chtěl, popis ovládání někde v PC mám) a jeden PWMkovej výstup se tam snad najde :-D
Beny 26. listopadu 2019, 13:16
bkralik: Co je na wasted spark špatně? Z pohodlnosti ho chci použít a nenapadá mě proč ne... (Miatí VVT - motor s nepříliš závodní charakteristikou a poměrně nízkým KP)
sheogh 26. listopadu 2019, 10:25
bkralik: Jo no, tak nejak je to v planu. To CLK taky nebude fungovat "out-of-the-box", jasne pisou, ze to je primarne delany pro atmo 4 valce, tak uvidim, co bude poteba upravit pro kompresor....

Jinak kdyz se tam podivas, tak nejeden clen toho fora to rozchodil na V6, vidim tam Camry, dokonce i s VVT... No cesta k uspechu bude dlouha :-)
bkralik 22. listopadu 2019, 15:12
sheogh: Prometheus bych klidně bral, mrzuté je jenom to, že jedinej motor "na hraní" tu mám teďka šestiválec (z plechcupové 166) a ten prometheus je čtyřválcovej (když člověk nebere wasted spark jako řešení)....
Ale kdybys dělal desky a byla by jedna za $20, tak bych ji určitě pro strýčka příhodu naskladnil...
sheogh 21. listopadu 2019, 14:32
bkralik: Ja prave s STM32 parkrat neco delal. Chtel bych to zkusit pouzit do CLK, ale tam bude potreba par zmen a uprav (neni to atmo), proto se poptavam po nekom, kdo se v tom nejak vic hrabal...

A kdyby se nekdo nasel, kdo by mel taky zajem si s tim pohrat, tak bych objednal budto ten Frankenso, nebo Prometheus board z chiny - udelaji nejmin 5ks, ja bych si nechal 2, kdyz jeden zdrbu... Maji tam Gerber fajly, takze by to nemel byt problem... Cena za tech 5 desek (prometheus) kolem 70$, coz je fklidu... Z CLK by se tak stalo piskoviste :-D



Tento příspěvek byl 21.11.2019 v 14:33 upravován.
bkralik 19. listopadu 2019, 14:52
Ahoj, mám doma ten Frenkenso board (určený do Miaty), ale nestihnul jsem to ještě rozjet (a to už je docela dost let). Každopádně ten projekt je mi hodně sympatický, zaprvé protože autor je hodně aktivní, zadruhé protože vybraná architektura (STM32) je pokročilá a ne z minulého století (jako u Speeduina), zatřetí protože to funguje s TunerStudiem.
Jen netuším v jakém to mají aktuálně stavu vzhledem k znalostem uživatele co se týká programování a elektroniky. Já tu mám desku "urob si sám", kde to chtělo napočítat odpory k čidlům a další věci. Ale jak jsem říkal, je to už dost let, třeba to postoupilo...
sheogh 18. listopadu 2019, 14:10
Caute, nezkousel nekdo? https://rusefi.com