načítám data...

Téma Rodinné auto do 400 tis.

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
kuc_t 25. března 2022, 09:51
Já zcela upřímně a odvážně navrhnu nového Joggera od Dacie.. Měl jsem možnost sním týden jezdit.

Za 400t budete mít funglovku, v plné výbavě a ještě s LPG (což se v téhle době docela hodí)

Jinak jezdím i30 do které jsem přeskočil z Octavie. Musím říct, že za ty peníze mi nic nechybí. Jezdí to za pár litrů, prostoru dostatek.. jen teda nevím jak na tom bude se spolehlivostí po 100 tis. km.

mariov8 25. března 2022, 09:15
Asi by se dal sehnat zánovní Ford Focus 1,5TDCi, Hyundai i30 1,6D, Opel Astra 1,6CDTI, SEAT Leon 1,6TDI, případně Opel Golf 1,6TDI. S ohledem na předpokládaný provoz na dálky a rostoucí ceny paliva bude diesel i s výhledem na blízkou budoucnost stále lepší volbou. Všechno to bude prakticky nové (a i tak to asi vyjde laciněji, než starší auto, které brzo dojezdíte a spravovat ho bude servis), takže je to trochu o osobních preferencích a vám dostupném servisu pro údržbu (reference a vzdálenost). Z benzínových aut by to mohl být třeba Renault Megane 1,3TCe (tento motor se povedl), SEAT Leon 1,5TSI a pod. U takhle nových aut by jim nic zásadního nemělo být, ale do budoucna pro vás určitě jako kritérium musí být dostupný a kvalitní servis. Všechna tyto auta jsou o třídu větší a o generace složitější než Swift, na to průměrný garážista nemusí stačit. Octavia již je dnes finančně mimo pro většinu normálních zaměstnanců, bohužel. Rapid liftback skončil a Scala není plnohodnotná náhrada. Na ježdění po dálnici bych nechtěl diesel pod 80kW a benzín pod 90kW, spotřebu to neovlivní ale pohodlí, komfort a bezpečnost značně. A to píši jako člověk jezdící autem s výkonem 140kW, ale sem-tam si zkusím cokoliv mezi 40 až 400kW.
vojtacz 14. března 2022, 08:55
Benzínový Opel Astra K kombi s litrovým tříválcovým turbem (77kw). Výbava pěkná, v DE se dá sehnat už od 12000 €. Rozhodně bych se vyhnul 1.4 turbo, stejně tak 1.6 naftě.
Opelfahrt 10. března 2022, 23:29
Fiat Tipo 1,4 benzín (70 kW – bez turba). Auto sice není kdovíjak silné, ale má šestku a docela lehké převody, tak se s tím docela jezdit dá. Měl jsem ho na pár dní jako náhradní ze servisu. Mně by to po naložení celou rodinou přišlo jako slabé, ale pokud jste nenároční a spíš uživatelé, bude vám to stačit.

Dávám odkaz na německou inzerci do 16.000 EUR a do 30.000 km. Dají se za to sehnat i nová auta. Blízko českých hranic jsou PSČ s devítkou nebo nulou na začátku.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?categories=EstateCar&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&grossPrice=true&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=8800&makeModelVariant1.modelId=40&maxMileage=30000&maxPowerAsArray=71&maxPowerAsArray=KW&maxPrice=16000&minPowerAsArray=69&minPowerAsArray=KW&ref=srp&refId=d0592560-5ce9-5147-c2aa-ad000a558183&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=ASCENDING
Trinom 08. března 2022, 15:43
VK: Já tam čtu 1x - 2x týdně 300 km. To určitě není 5x 2x30 km ;-)
To bude dálnice skoro na tuty.
VK 15. ledna 2022, 20:20
300 km bylo psáno za týden, tzn. 60 za den, 30 kilometrů jedna cesta do a z práce. Hybrid ideální.
RTjohny 13. ledna 2022, 21:31
Tak prave u pozadavku na jednoduchy a spolehlivy motor jsem si vzpomnel na tento test jezdeneho auta, kde je system Toyoty dobre vysvetlen: https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetiny-toyota-auris-hybrid-lepsi-nez-vsechny-diesely-21003610
(safra, ted to vypada, ze delam pro Toyotu - neni tomu tak, az doted jsem byl verny Mazde a jednu stale mam :-) )

Je ale fakt, ze pokud tech 300km do prace jezdi po dalnici, pak by ten hybrid nedaval moc smysl.
spookyK 13. ledna 2022, 15:55
Moc díky za všechny názory!
Nakonec se situace ještě úplně změnila...od Octavie jsme upustili, protože vzhledem k ceně v poměru výbavy a najetých km, to auto je prostě nesmyslně přepálené...
Byli jsme se podívat i na nový Hyundai i30, kde nám pán doporučil benzin 1.5 CVVT, vzhledem k naším uživatelským požadavkům.
S autem bude manžel 1-2x týdně jezdit 300km do a z práce, jinak to bude auto pouze na nějaké rodinné výlety. Náš starší hatchback si necháme pro mě, na nákupy apod., takže ten diesel vlastně asi nebude ani potřeba, jsme usoudili.
Nicméně je teď problem s výrobou a dodáním...nové auto, byť se základní výbavou, by bylo za 400 tisíc, nicméně dodání nejdříve za půl roku. Předváděcí auta v podstatě neexistují, takže je to vážně peklo.
Chceme prostě opět nějaký motor, který nám vydrží dalších 10 let a nebude třeba do toho auta v podstatě nic vrážet.
V současné době máme Swifta, 1.3, r.v. 2007 a na to, že jsme s ním ujeli přes 200 tisíc, na servis jsme dali v podstatě jen nějakých 30...za celých těch x let.
Takže teď hledáme to samé, v kombi :)
Jenda_K 09. ledna 2022, 21:31
Fiat Tipo by za tyhle peníze mohlo být i nové: https://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/tipo/19126932
je to můj osobní typ i pro mé další auto.
Miha 09. ledna 2022, 11:29
Pokud autům nerozumíte a chcete víceméně jenom sednout a jezdit, tak bych vybíral podle těchto požadavků:
Co nejnovější, Co nejnižší nájezd, Ideálně ještě v záruce, Vybírat značky, o které není veliký zájem a nejsou cenově přepálené.
Protože to všechno budou ojetá auta, tak bych nedal večkeré peníze do nákupu, ale nechal si ideálně cca 50 tisíc na případný servis.

U současných aut už není moc veliký rozdíl, jestli to je benzín nebo nafta. Při ježdění krátkých tras bude díky přímému vstřikování trpět, až na jednu výjimku níže, úplně všechno.

Vykašlal bych se na kolegy v práci nebo sousedy a vyzkoušel i tyhle auta:
Opel Astra: https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/astra/158180136
Fiat Tipo: https://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/tipo/158553406
Pokud bude většina kilometrů naježděna ve městě nebo na krátkých trasách:
Toyota Auris: https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyota/auris/160724871
RTjohny 08. ledna 2022, 14:10
A pak taky, zda treba nevyuzit nektery program proverenych ojezdenych vozu te ktere automobilky. Nedavno jsem resil take otazku rodinneho povozu a rozhodl se pro Toyotu - tam pomuze napriklad vyhledavac (v rychlosti jsem zvolil jen filtr na kombi do 400k): https://proverenevozy.toyota.cz/nabidky/typ/vsechny/karoserie/kombi/cena-do/400000
Nevim, jak jsou na tom dalsi automobilky.
RTjohny 08. ledna 2022, 13:54
Chtelo by to znat i nejake dalsi informace k pozadavkum na auto.
Rocni najezd 20k km jeste nutne neznamena preferenci nafty. Jake je cca rozlozeni tech km? Je to prevazne dalnice nebo denni kratsi vzdalenosti do prace po meste?
Je potreba kombik, protoze se vozi kocarek nebo jine vetsi veci nebo bude lepsi spis kratsi auto, se kterym bude jednodussi parkovani?

Idealni by bylo si tech znacek vyzkouset treba vice. Ono i zpusob ovladani jednotlivych funkci je v dnesni dobe docela dulezita soucast vozidla. A nekomu treba sedne ovladani pres tablet prakticky vseho, jiny treba chce za jizdy radeji nahmatat tlacitko. Ostatne, na toto tema jsem zrovna vcera narazil hned na prvni strance recenze nove Octavie https://www.auto.cz/skoda-octavia-rs-2-0-tsi-dsg-120-let-motorsport-skvela-oktavka-slabsi-er-eso-142282 (samozrejme, starsi Octavie mela to ovladani jine..., neznam poradne, tak nemuzu soudit - odkaz uveden jen pro nazornost)
Pro me osobne by napriklad uz jen toto byla neprekonatelna prekazka.
Sato 07. ledna 2022, 13:35
Ku kvalitatívnemu porovnaniu škoda vs hyunday sa nechcem vyjadrovať.
No čisto matematicky kupovať 6 ročné auto so 150tis km, ktoré stojí 50-60% ceny nového je finančne nič moc matematika, dosť pravdepodobne (a paradoxne) nastane situácia, že ten prvý majitel bude na tom finančne lepšie v prepočne na jeden km ako budete následne vy. Ak vám to nepríde zarážajúce tak smelo do toho.
spookyK 05. ledna 2022, 21:26
Zdravím,
moc prosím o radu.
Už asi 2 měsíce s manželem řešíme koupi nového auta a začínáme být opravdu bezradní.
Ani jeden z nás totiž autům nerozumí a nechceme udělat chybu, tak mě napadlo zkusit napsat sem, kde to vypadá, že jsou lidi, kteří auta milují a rozumí jim.
Náš probém je celkem prostý. Máme k dispozici 300 - 400 tis. a rádi bychom pořídili kvalitní rodinné auto, na které se můžeme následujících alespoň 5 let spolehnout a jezdit s nim všude možně.
Za rok najezdíme cca 20 tis. km, takže přemýšlíme nad naftou.
Manžel ze všech stran slyší, že nejlepší auto je Octavia 2.0 TDI a nějak se na to upnul, takže v podstatě koukáme jen na Octavie. Nicméně já hodila do okruhu ještě VW Golf a Hyundai i30.
Zda to jsou kvalitní auta, nevíme, podléháme spíš teď trochu vlivu okolí, kdy jeden řekne to a druhý tohle. Ráda si nechám poradit.
Je to tak, že v současné chvíli nevíme, zda koupit například Hyundai i30 1.6 CRDi, r.v. 2017, najeto 62tis za cenu 379 tis. nebo se opravdu spoléhat na ověřenou kvalitu a raději koupit Octavii 2.0 TDI, která bude mít najeto třeba 150 tis., bude to r.v. 2016 a koupíme jí trochu levnější. Zda se v současné době, kdy je ten trh s auty tak nastřelený, hnát do koupě v podstatě zajetého auta v ceně nejvyšší, co jsme ochotni dát, nebo počkat, jak se to vyvine a koupit spolehlivé starší auto.
Snad jsem aspoň trochu vysvětlila správně to dilema, které teď řešíme a budu moc vděčná za jakýkoliv názor a radu.
Předem díky!
Předem moc díky!