načítám data...

Téma Rodinné auto do 130k max

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Noldo 08. října 2019, 16:02
V50 nie je moc veľké auto. Pri vidine dvoch detí by som radšej odporúčil Focus combi, ten je priestrannejší a má aj väčší kufor. Navyše po fl je fešák. Trochu menej fešné, ale o to praktickejšie auto je C-max. Ten podľa mňa zosobňuje idéal malého rodinného auta.

Motor je na výber 1.6i 74 kw, ktorý mám aj ja v Cmaxe. Moja ešte Euro 3 má prekvapivo silný spodok a hravo zrýchli už z 1800 ot. Do prudkého kopca chýba točivý moment a chce to aspoň 3000 ot. Na dialnici potom točí skoro 4000 ot. a jazda je hlučná a nepríjemná. Predbiehanie si treba premyslieť, pri správnom podraďení tam tých 100 koní je. Existuje ešte 85 kw verzia, ktorá má zložitejšie a drahšie rozvody a viac výkonu vo vyšších otáčkach.
V C-maxe(aj V50) sa dá ešte nájsť 1,8 92kw. Tento motor nie je forďácky ale prišiel z mazdy. Je to najmenší z trojičiek 1.8,2.0,2.3. Má trochu iné prevody (3500ot. pri 130 km/h myslím) a trochu viac sily a príjemnejší zvuk. Ten by som odporúčal.
Ďalší v poradí, ktorý sa dá vidieť aj vo focuse je 2.0 107kw taktiež od mazdy. Sprevodovanie je rovnaké ako u 1.8. Dá sa z ním bezpečnejšie predbiehať.

Do výberu by som pridal aj autá, ktoré sú menej šoférske, no poslúžia a to:
Pežot 308, Renault megane, či najmä Scenic. Ak by si chcel ušetriť a našiel peknú Astru combi generácie H, tak tiež neurobíš chybu.
Pri týchto benzínových motorizáciach je často zvýšená spotreba oleja, bez ohľadu na to, o ktorú značku sa jedná. Zvyčajne za to môže olej 5W30 a potreba otáčok týchto motorizácií.
tomyks 08. října 2019, 14:56
Zalezi cim pan jezdil doposud. Pokud ridil Punto a byl zvykly ze v nem odveze cokoliv, bude z Focusu nadseny.
vojtacz 08. října 2019, 13:17
V50 je dobrej nápad (a po FL je pořád moc hezký), ale když se vrátíme k původnímu dotazu, tak z něj prostě čtu primárně to "něco spolehlivého s levným a dostupným servisem". Saaba bych nedoporučoval pokud není vyloženě fanda a neví co přesně chce. Navíc benzínových 9-3 je jako šafránu, s 9-5 je to o něco lepší.

Takže za sebe bych asi (a to bez jakýkoliv osobní zkušenosti) doporučoval buď FoFo II nebo C-Max. A vlastně asi radši ten C-Max, pokud bude většina provozu ve městě - sedí se výš, není to nějak extra dlouhý opraví to nejspíš kdekoliv. Výběr ojetin bude taky zajímavější. Ale je pravda že proč jezdit Focusem, když si můžeš vozit zadek ve Volvu? :)

Druhá věc je, jestli tyhle kombíky nebudou vlastně malý. Dvě dětský sedačky, dva dospělý a počítám že jeden kočárek je docela dost na nějaký pohodlný delší cestování. Třeba moje 9-3 má 400l kufr a v podstatě ji překoná každej současnej hatchback. V50 na tom není o moc líp.
krab 08. října 2019, 12:00
Ještě jsem měl na jazyku napsat : Volvo V50 (2004-2012) : postaveno na základě dvojkového Focusu, s benefitem několika vychytávek od Volva a s diametrálně lepšími sedadly než u Focusu.

No ale byl tu požadavek do 130, nizký náklady, nic jakoby "fancy" , zkrátka hodnota za peníze. Toho Saaba 9-3 naprosto chápu, navíc se s ním i zařadíš do komunity saabistů, je to super. To je těžko říct, jestli tazatel vůbec o nějakou takovou věc stojí anebo radši chce něco mainstreamovýho, praktickýho...

Prostě si myslím, že pěkných Focusů II. do 130 ti bude dostatek na výběr, Oktávka II. je až moc rozšířená česká klasika a mezi špatnými kusy se bude dlouho vybírat ten správný. Navíc nemá nic moc benzínový motory. A Focus navíc vynikající podvozek.

Ale jako optimum bych doporučil vlastně to Volvo V50 2.4i . Já to auto měl, asi rok a půl. Jen to byl sedan, čili S40 2.4i. z roku 2006. Antikorozní ochrana byla parádní, sedačky skvělý, zpracování kabiny možná na Volvo až moc obyč, ale v zásadě velmi dobrý. Interiér navíc neskřípal, nevyrzal. Pětiválec byl naprosto spolehlivý, řešil jsem jen jednu závadu se kterou jsem auto už tenkrát koupil ( nefunkční motorek ofuku čelního skla) a naštěstí mi to nějak rozchodil týpek z volvo servisu přes počítač. Netuším jak, ale nemusela se naštěstí rozebírat přístrojovka, což by jinak byl dost oser. Ale to byla asi dost specifická věc, to jsou blbosti co se můžou stát na čemkoli starším ve výsledku...

A pětiválec 2.4i bez turba je dobrej motor. Jednou za 10 let rozvody, jinak tam není moc co na tom dělat. Občas někomu odejde nějaký čidlo nebo cívka, prostě klasika, nic neobvyklýho nebo drahýho. Výkon to má 103kw nebo 125kw podle verze naladění, hezky brumlá, má docela sílu ve středních otáčkách, není to divoch, ale ani lenoch a žere kolem 9 litrů.
vojtacz 08. října 2019, 10:28
Podobnej problém jsem řešil v únoru a Focus II co doporučuje krab jsem měl aky hledáčku, jevil se mi vlastně jako ideální auto pro tříčlennou rodinu. Nakonec jsem koupil Saaba 9-3, ale to je trochu jiná písnička. Pokud netrváš na kombíku, tak C-Max není úplně malý a je dost variabilní.

Leona rozhodně ne - pro dva je to OK, pro 3 na hraně a 4 včetně kočárku do něj neposkládáš. Fakt je to malý. takže jedině nějaká Altea, případně Altea XL (a ta je popravdě docela ošklivá).
Napadá mě ještě Opel Zafira, která je poměrně velká a opravitelnost asi nebude nejhorší. 1.8 prý obecně žerou olej, ale mám stejný motor v Saabu a v pohodě. Ale bude to samozřejmě asi kus od kusu
spooon 08. října 2019, 10:24
nevím tedy, jaký mý tazatel požadavek na výkon, ale ta Kia opravdu nejede. Osobně bych se taky přikláněl k Fíkusu, jen bych sáhnul po větší motorizaci. Žrát to bude +- stejně, ale o kousek líp to pojede. A klasika, bacha na korozi!
Bagett'o'mobile 07. října 2019, 14:52
Co takhle 2014 Ceedník (dle Orangutana Kia cé apostrof d) 1.4? Za ty peníze s nájezdem do 90 000km. Popřípadě nošovického souseda - 2015, 1.6.
krab 07. října 2019, 14:08
Tohle bych viděl poměrně jasně na Ford Focus Kombi 1.6 16V 74kw, roky 2009-2011 (poslední z modelu Focus II.)

Když si vyberete co nejsolidněji zachovalý kus, vyplatí se chvíli pečlivě vybírat, tak věřím, že budete spokojeni.
Dimi 07. října 2019, 13:03
Zdravím, potřeboval bych poradit s výběrem ojetiny.
V budoucnu bude druhé dítě, takže určitě něco většího.
Ročně pojezdíme tak 10-15 tisíc maximálně a to hlavně po městě, sem tam nějaký výlet. Takže idealně asi benzín. Potřebujeme něco spolehlivého s levným a dostupným servisem. Značka pro mě víceméně nehraje roli.
Od známých mi zatím byl doporučený Seat Leon, Roomster a klasika Octavia II.
Budu rád za tipy.

Tento příspěvek byl 07.10.2019 v 13:05 upravován.