kvalita komentáře: 1 krab 08. října 2019, 12:00
Ještě jsem měl na jazyku napsat : Volvo V50 (2004-2012) : postaveno na základě dvojkového Focusu, s benefitem několika vychytávek od Volva a s diametrálně lepšími sedadly než u Focusu.
No ale byl tu požadavek do 130, nizký náklady, nic jakoby "fancy" , zkrátka hodnota za peníze. Toho Saaba 9-3 naprosto chápu, navíc se s ním i zařadíš do komunity saabistů, je to super. To je těžko říct, jestli tazatel vůbec o nějakou takovou věc stojí anebo radši chce něco mainstreamovýho, praktickýho...
Prostě si myslím, že pěkných Focusů II. do 130 ti bude dostatek na výběr, Oktávka II. je až moc rozšířená česká klasika a mezi špatnými kusy se bude dlouho vybírat ten správný. Navíc nemá nic moc benzínový motory. A Focus navíc vynikající podvozek.
Ale jako optimum bych doporučil vlastně to Volvo V50 2.4i . Já to auto měl, asi rok a půl. Jen to byl sedan, čili S40 2.4i. z roku 2006. Antikorozní ochrana byla parádní, sedačky skvělý, zpracování kabiny možná na Volvo až moc obyč, ale v zásadě velmi dobrý. Interiér navíc neskřípal, nevyrzal. Pětiválec byl naprosto spolehlivý, řešil jsem jen jednu závadu se kterou jsem auto už tenkrát koupil ( nefunkční motorek ofuku čelního skla) a naštěstí mi to nějak rozchodil týpek z volvo servisu přes počítač. Netuším jak, ale nemusela se naštěstí rozebírat přístrojovka, což by jinak byl dost oser. Ale to byla asi dost specifická věc, to jsou blbosti co se můžou stát na čemkoli starším ve výsledku...
A pětiválec 2.4i bez turba je dobrej motor. Jednou za 10 let rozvody, jinak tam není moc co na tom dělat. Občas někomu odejde nějaký čidlo nebo cívka, prostě klasika, nic neobvyklýho nebo drahýho. Výkon to má 103kw nebo 125kw podle verze naladění, hezky brumlá, má docela sílu ve středních otáčkách, není to divoch, ale ani lenoch a žere kolem 9 litrů.