načítám data...

Téma Renegade nebo Countryman

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Vojta 01. prosince 2020, 12:50
Renegade je docela fajn auto, jezdí se s ním pěkně. Vyvaroval bych se ale těm posledním 1.4 Turbo, protože to jsou staré motory FIRE s novou emisní normou a jsou takové dost... přidušené. Lépe vzít asi radši buďto jeden z těch prvních ročníků a nebo pak ty nové 1.3 Firefly. Dál stojí i za zvážení méně praktická varianta Renegadu a to je 500X - ženským se to víc líbí. Obě ty auta jsou jinak technicky shodné a jezdí stejně. Jen pozor - nekupovat na 17" kolech a už vůbec ne na runflatech - nedá se to řídit a poskakuje to po cestě sem a tam. Hezky 16" kola, nějaké příjemné pneumatiky a rozhodně nefoukat na předepsaných 2.8Bar, ale tak 2.2 se mi osvědčilo zatím, jako funkčních (je to dost lehké auto). Máme zatím půl roku novou 500X s tou 1.3 a zatím asi spokojenost, ale po sotva 3000km je brzo na nějaké větší hodnocení.
vojtacz 01. prosince 2020, 09:51
Pokud se líbí Renegade, tak bych vzal Renegade. Mě osobně přijde jako takovej roztomilej městskej babyjeep a taky se mi docela líbí. Servisně to asi nebude žádná drahota. Countrymana měla kamarádka ve verzi JCW (což se asi se základem nedá moc srovnávat) a co tak vím, bylo s tím víc starostí než radostí.
krab 01. prosince 2020, 09:27
Asi jak píše Kuba, jen mi osobně přijde Renegade taková legrační karikatura na Jeepa. Ale jestli se to ségře líbí, proč ne.

X3 je jasný, jen mě to napadlo (ne, že bych tady chtěl dělat nějakou inzerci) ale tak trochu podle stylu vlastního uvažování mám tendence spíš risknout koupi starších, ale dříve dražších aut s většim motorem než nové/zánovní supermini nebo mini SUV nebo jak se tahle nová kategorie vlastně vůbec jmenuje. Teď do ní spadá hromada aut... Každopádně 8 letá X3 na benzin, šestiválec a 8st automat bude mít logicky vyšší servisní a provozní náklady než tyhle nová autíčka. To dá rozum. Může to bejt super a překvapí anebo taky přijde jednou dražší oprava z který by se opupínkovala..

S těma xenonama, zajímavej názor, vlastně se s tím dá souhlasit, jen mi přišlo trochu bizarní, že auto, který typicky díky příplatkovejm světlům svítí skvěle , svítí s těmi základními tak nějak jen přiměřeně.



Jakub Pospíšil 01. prosince 2020, 08:18
Peč na Pumu, peč na X3. Pokud si ségra vybrala tyhle dvě auta, vybírejme z nich. Sympatie majitelky jsou přeci nejdůležitější :)
A teď k věci. Jel jsem v obojím, Renegade jsem si teda zkusil jen v dieselu, ale ten motor znám zase z Compassu. Osobně bych si asi vybral právě Jeep, zvláště pokud bude parkovat na Praze 2 (bydlel jsem tu 8 let). Jednak je celkově použitelnější, větší, jednak je z něj mnohem lepší rozhled, což věřím, že řidička ocení a jednak budou násobně levnější opravy pražských ťukancům kterým se skoro nejde vyhnout. Cooper S je navíc docela nízký, takže mu ne všude jde strčit čumák nad obrubník - opět na Praze 2 důležitá věc.
U mini navíc pozor, nepříjemný detail, ale v Praze zásadní - pokud nemá šíbr, není z něj vidět kvůli hodně kolmému přednímu sklu na semafory nad silnicí.
Interiér mají obě auta dost plastový, tam si není moc co vyčítat, ačkoli mini má víc cingrlátek, jsou stejně většinou z plastového chromu.
Jízdní projev FCA 1,4i je dost sterilní, plochý a ničím nepřekvapivý, ale taky dost málo žere. Cooper S jsou samozřejmě emoce, ale emoce vyjdou na nějakých devět na sto, což není málo.
Pokud tam tedy není vyloženě láska na první pohled k mini, případně nějaké ambice na pravidelné trestání okresek, je Renegade rozumnější volba, která myslím odvede lepší službu.

Tento příspěvek byl 01.12.2020 v 08:23 upravován.
yorkin 01. prosince 2020, 06:49
krab: Díky, ta X3 by byla logická volba, kdybych vybíral takové auto třeba pro přítelkyni, ale pro sestru je to velikostně a nákladově příliš. Ta Puma si mi sice nelíbí, ale to asi není relevantní, takže předám ke zvážení. Nakonec asi stejně rozhodnou čistě osobní sympatie :-).
Jinak teda já na stará kolena došel k závěru, že absence xenonů je vlastně výhoda (ona teda Toyota před FL do LC200 xenony ani nedávala :-D). Prasklou žárovku koupím na každém rohu a vyměním raz dva. Navíc se méně ničí plastové kryty světel a když náhodou světlo rozbiju, nové je v kelly za 4,5 s DPH. Díky velké ploše světlometu mám světla habaděj. Oproti tomu, když vidím osleplé 10 let staré xenony, které svítí stěží jako ruční baterka (a nový stojí třeba 35), je to spíš ke zlosti.
krab 01. prosince 2020, 00:26
yorkin: To je jako u nás, ženě by se taky nejvíc líbilo nový Jimny ... vlastně i mě. Ale rodinná kára to holt není. Na co dívala byl ten aktuální model Suzuki Vitara s 1.4 Boosterjet. Za 450 tisíc jsou zánovní se zárukou. To mi přijde hezčí než ten Renegade. Ale to je věc vkusu.

Countryman má kamarád na tříletém operáku, ale diesel. V zásadě spokojenost, ale dost jiných majitelů tvrdí docela opak a už brzo se objevují problémy v kvalitě těch miníků. A jsou drahý. Tak já nevím no ... možná bych se tím směrem nehrnul.

Můj favorit to asi není, ale až extrémně chválená je poslední dobou od novinářů ta Puma. Ale nikdy jsem v tom nejel, moc sympatický mi to zrovna není. Skladovky mrknutím oka do sauto najdeš okolo 450 tisíc za 1.0 92kW motor.

Nebo si může koupit černou X3 28i , vyrobenou podzim 2011, motor 3.0 N52 190kW , čalounění béžová látka, najeto 43800km (překvapivě tak málo a stočený to pevně doufám nebylo, min. záznamy z STK nějak logicky sedí) koupená ČR. Ale podrobnosti bych musel vytáhnout od známého, je to auto áček, dali mi ho na test do garáže a tenhle týden ho budu akorát vracet. Myslím, že lak je kompletně původní neopravovaný, asi 3 drobnější odřeniny to má, kola mírně oparkovaná, zaslouží si nové pneu, jsou na tom původní (DOT 2011) zimní Dunlopy s RFT technologií. V control checku svítí chyba osvětlení zpátečky, to se jen vymění žárovka. Jinak jsem v autě nenašel oříšek na bezpečnostní matku kol, což se bude muset vyřešit. Najel jsem s tím cca 500 km a auto je bez chyb. Měla by trošku větší auto sice, ale aspoň s pořádným motorem. Možná by to fungovat mohlo. Ale musí počítat s tím, že bude jezdit za 11 litrů. To je zhruba průměr na jaký jsem se (normální jízdou) dostal. Cena je 459, ale nevím co by nabídli... možná nějaká sleva by tam byla.

Já bych si to auto asi nakonec býval i vzal, ale ta béžová látka + absence xenonů ve výbavě je dost blbá. Ale jestli by jí nevadila světlá látka a nebude jezdit často dálky v noci, tak by to asi mohlo fungovat. Na druhou stranu už to není dávno v záruce a když se na tom náhodou něco posere, bude to stát relativně dost peněz. Což je otázka, aby to pro ní nebylo zbytečně drahý na tom provozu. Zase by měla ale pod kapotou místo těch mixérů co tam dávají dneska do těch menších SUV pořádnej motor. V týhle motorizaci to jezdí hezky. Velikostně to ještě není takovej cvalík (4.6 metrů do délky to má).
yorkin 30. listopadu 2020, 21:41
Mám takový, ne příliš autíčkářský, dotaz. Pomáhám vybírat auto sestře, původně chtěla Jimnyho, ale za 750k je to poněkud přehnaná cena, dívá se na cenové pásmo kolem 400k. Chce něco jako SUV, ale zároveň to bude muset být celkem malé, je to její více méně první auto a bydlí na Praze 2. Bude jezdit sama, max ve dvou, občas nějaká cesta po městě, občas mimo město (i do Brna po D1), hádám tak do 15kKm ročně. Podařilo se (snad) zúžit výběr na Jeep Renegade (asi 1.4 turbo benzín) nebo Mini Countryman (nejlíp Cooper, tj. 1.6 turbo benzín). Na co si u těchhle aut dávat pozor? Jak jsou na tom se spolehlivostí? Nějaké doporučení?