reklama
načítám data...

Téma Rázový utahovák

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Evlo 09. srpna 2017, 17:22
PepaSFI: Samozrejme je to bullshit s tim nastavenim, takovy razovy povolovak jsem nevidel, existuji omezovace momentu, ale to jsem tam taky nevidel.
PepaSFI 08. srpna 2017, 18:50
Evlo: prdlajs mají nastavený. Klepáním můžeš utahovat prakticky donekonečna i majýma úderama. Jen to pak už jde pomalu ale když budeš dost trpělivý, teda dost velký blbec a necháš to rachtat dlouho, dostaneš se do neskutečných hodnot. Kdysi mi jeden bývalý gumař řekl že důsledně používali momenťák od té doby co dostali k zaplacení prasklý disk a to že ještě měli štěstí že se to nerozvalilo za jízdy protože to je na kriminál. Jenže většina gumařů jsou velcí machři na to aby vzali do ruky klíč. Dokonce i ten se kterým jsem jinak velice spokojený prostě tvrdí že to musí být utažený pořádně a o momentu se nehodlá bavit. Sezonní výměny si dělám sám takže to nehrozí ale když jsem tam byl naposled s defektem, radši jsem si to doma povolil a utáh na moment. A samozřejmě jsem to málem nepovolil dvouručním křížákem. Příště mu tu pistol asi hodím sousedovi do brambor. Pak je tady jeden gumař co se u defektu ani neobtěžuje sundat to z ráfku. Prostě tam vrazí knot. Na to nemusím do servisu, to si udělám sám.


Ještě takový čerstvý případ, soused má zbořenou půlku auta. Z protijedoucího náklaďáku ufujazdily dvě kola, asi dvojmontáž a jedno ho trefilo. Naštěstí se jim nic nestalo ale auto prý vypadá na totálku.
Evlo 08. srpna 2017, 16:11
Vojta Nekvapil: Jo to mel otec na skodovce taky, tak jsem je tam jel je poucit a tvrdili, ze to maj nastaveny na 100Nm. Tohle nepochopim - tohle neni vec co bych si kua vymyslel, tak snad normalni je ucinit opatreni aby zamesnanci neojebavali a omluvit se. No normalni v civilizovanych zemych.

Tento příspěvek byl 08.08.2017 v 16:13 upravován.
luv 07. srpna 2017, 14:51
Tech 300Nm uz spis povolis tim ze to utahnes o trochu vic (a nebo s tim chvilku jezdis) a sroub urves ne? :)
Vojta Nekvapil 07. srpna 2017, 10:12
No nam se jednou na Felde vratili z pneuservisu srouby kol dotazene na 300nm. To byla sranda povolit.
spooon 06. srpna 2017, 22:24
u mě v pneuservisu teda kola zašroubovali utahováken na jemno a pak dotáhli momenťákem.
Goldies 06. srpna 2017, 11:12
PepaSFI: prave to je jeden z duvodu proc chci i momentak! Vsude mi tvrdi ze sou momenty na nic :-(
PepaSFI 06. srpna 2017, 10:36
Vojta Nekvapil: na zarezlé věci to klepání obvykle funguje dobře, rez se tím naruší, rozdrolí a jde to líp než plynulým tahem. například se doporučuje u choulostivých věcí jako odvzdušňováky brzd nepovolovat silou. Nasadit klíč, přiměřeně táhnout a druhým klíčem nebo malým kladívkem nebo prostě něčím poklepávat.


Někdy ale nepomůže nic, jak už jsem napsal, ten můj utahovák na 12V do autozásuvky, který se chová vyloženě astmaticky, při rozebírání anténního stožáru lámal šrouby M12 jak mrkve.


A když nejdou povolit kola, typicky to je utažením. Gumárníci jsou až na velmi řídké výjimky fanatičtí uctívači utahováku. Asi to hudrovadlo mají jako buddhisti modlitební mlýnek, čím víc to rachtá tím blíž k nirváně. Předepsaný moment je něco jako kacířství, zavržené apokryfy nebo satanská bible.
Vojta Nekvapil 04. srpna 2017, 17:42
Rover 620sdi zarezlej sroub remenice. Neslo nam to povolit ani po nahrati plamenem a s metrovou tyci. Moje silnejsi 400nm Ryobi potrebovala plne nabitou baterku a busilo se do toho asi 30s, mozna dele. Pak rez povolila a sroub vyjel krasne ven. Nebo ke me prijel kamos s Citroenem. Chtel po zime vymenit kola. Vysledek byl, ze se mu na celem aute podarilo povolit jen 2 srouby a ohnout klic. Kdyz jsem mu rekl, ze mam elektrickou bouchacku na baterky, tak se smal. Pak jen blbe cumel, kdyz bouchacka dala 3 rany a matice se okamzite vysroubovala.
Obcas to chce nechat ji mlatit o neco dele ale zatim jsme nenarazili na sroub ci matici kterou by nezdolala. Doma mam jeste pneumatickou, ta by meli byt trosku silnejsi ale muj kompresor ji dava malo vzduchu, takze je slaba. A kompresor (1pist 50l) bezi pomalu porad. Staci jen 3 srouby kol aby se spustil. Proto je pro me Ryobi na baterky luxus.
Evlo 04. srpna 2017, 17:24
Vojta Nekvapil: A jak dlouho tak musis bouchat? Ja zkousel nejakej do zasufky a proste to spoustu tech spravne zarezlych JDM sroubu nedela, spoustu co neda trubka to samo dalo. Ale nemam dost zkusenosti s tim jak to pouzivat asi.

(link na ten muj hever nemuzu najit, ale mezi 4-5 000 a za stejnou cenu je na amazonu, akorat pod usa znackou) - nekupoval jsem ho kvuli tomu, ze je nizkej a rychlej, ale primarne kvuli zdvyhu pres 70cm max.

Tento příspěvek byl 04.08.2017 v 17:26 upravován.
PepaSFI 04. srpna 2017, 09:09
kdybych já takový nízkozvedák potřeboval, asi bych si to vyrobil po vzoru těch závodních a vypadalo by to nějak takhle https://rorty.net/quick-lift-jack případně ještě jednodušší variantu http://www.angleconsulting.com/img/products/Quick%20Lift%20Jack.png Někde na to dokonce mám výkresy v prasarém kutilském časopisu Udělej si sám.
Vojta Nekvapil 04. srpna 2017, 02:48
Beznej hever bejva 135mm. Rozdil je to teda docela velkej. Jinak pro S13 jsem mel male rampicky pod predni kola ktere se vesli presne pod predni naraznik. Auto zvedli asi o 5cm. Najel jsem na rampicky a mohl jsem zvedat. S timhle heverem uz asi rampicky potrebovat nebudu az se S13 vrati domu.
Goldies 03. srpna 2017, 21:08
diky vsem :-) na Ryobi sem se pochopitelne vzhledme k cene dival :-D jako na normalni praci mam Festool a s tím sem maximalně spokojenej, ale na tohle by asi Ryobi stacilo. Takže se koupi utahovak + momentak a bude pokoj :-)

Jinak ten zvedak je dobrej napad! Jen si musim zmerit ty milimetry, podle me to bude moc tech 89mm :-(
Vojta Nekvapil 03. srpna 2017, 20:58
JJ Utahovak je vyborna vec. Co se tyce Ryobi, tak jejich system One+ se mi moc libi. Mam 3 baterky (origo 1500mh + 2x 4000mah cina) a postupne rozsiruju naradi, ktere je umi pouzit. S moji silnou Ryobi jsem spokojen. Po chvili bouchani povolim naprosto vse i to co neslo s metrovou nasadou ci se podarilo ohnout klic. Kola dotahuju na dotek a pak momentakem. I kdyz na 2 stupen by to asi slo, tak jistota dotazeni vsech sroubu stejne je lepsi.

Vavris: Mam z aukra za 1000kc na 2,5 tony. 89-359mm https://aukro.cz/pojizdny-hydraulicky-zvedak-2-5t-nizkoprofilovy-5142656813 Nizsi jsou uz moooc drahe.
Tomáš Trýska 02. srpna 2017, 21:59
Goldies: Na tyhle srandy jsem si od Ryobi koupil sadu Utahovák, velká baterka a nabíječka. Líbí se mi, že to mají modulárně, takže stačí koupit jednu nabíječku, jednu velkou baterku, a pak vercajk a tu a tam nějakou menší baterku nebo třeba čínu.
Když to tak vezmu, tak s Woytou jsme byli první, kdo tahal rázovej utahovák na plechcup. Ten, co mám, tak je starší model, který nemá regulaci síly, ale zase má regulaci otáček, takže když dotahuju, tak to tlačítko zmáčknu jen slabě a ono to jen točí a v momentě, kdy to poprvé bouchne, tak ho vypínám. Zbytek dotahuju momenťákem na cca 120 Nm.
Ten novější model, co má Woyta a někteří další, tak už má tři stupně síly, kdy nejslabší to dotáhne asi na 60 - 80 Nm, což je ideální výchozí bod na utahování momenťákem.
Co se týče šroubování přes závit, tak jsem s tím nikdy neměl problém, protože si většinou šrouby nebo matice zašroubuju do závitu ručně a až pak pokračuju bouchačkou.
Možná vás to překvapí, ale od doby, co ten krám mám, tak jsem serval mnohem míň šroubů, než když jsem to povoloval ručně a to bez ohledu na velikost. S redukcí na 1/4" golu to používám i na menší šroubky třeba na motorce a zatím jsem tak nic nezkurvil.

PS: Utahovák zde - http://ryobi.eu/naradi/utahovaky/r18iw3-0-trirychlostni-aku-razovy-utahovak-one - ale najdi si na heuréce nejlevnějšího dodavatele. Ten, co mám já, se už neprodává.
Evlo 01. srpna 2017, 13:15
Mozna existuje povolovak, kde to jde nastavit, v pneuservisu to tady tvrdil borec, ze maj na utahovani moment a na povolovani ne, kazdopadne jde koupit takova kosticka co se na to nasadi.


Tomáš Vavrečka: Presne takovej mam s 80cm zdvyhem zaroven jen za 4000.

Tento příspěvek byl 01.08.2017 v 13:17 upravován.
PepaSFI 30. července 2017, 20:00
Tomáš Vavrečka: záleží jak moc plazící ale zkus hledat "zvedák nízkoprofilový". Často u různých vytuněnců bývá kromě problému výšky ještě problém "kam ho opřít" protože původní opěrný místa jsou schovaný pod papundeklovýma vystřihovánkama. Já mám problém přesně opačný, originál hever mi to s tím zvýšeným podvozkem 4x4 nezvedne, kolo je furt na zemi. Takže vozím v kufru dřevěný hranolek na podložení. Ale to se prý stává i v lepších rodinách, teda značkách.
Tomáš Vavrečka 30. července 2017, 18:51
To je hezké téma... Akorát mě neštve šroubování, ale zvedání. Nějaký tip na dobrý hever, který se vleze i pod plazící se auto? :)
PepaSFI 30. července 2017, 18:45
Goldies: ono to není ani na to zašroubování. když se ti blbě chytne závit tak to nepoznáš a zničíš ho. Jedině na to odšroubování, to je snad bez rizika. Jen pokud máš šrouby s lesklýma hlavama který jsou vidět tak časem nic moc, ta povrchovka tím klepáním trpí.
Já už to skoro nepoužívám, stačí křížák a momenťák. Křížákem povolím, zvednu a zas křížákem odšroubuju roztočením. Je to hned. Při montáži první šroub ručně prstama, nebo u litých kde jsou utopený "šroubovákem", trubkovým klíčem se šroubovákovou rukojetí. Další šrouby zas křížákem, nasadím, roztočím, zašroubováno na jedno brnknutí prstem. Spustit z heveru, momenťák, cvak a hotovo. Stačí nějaký z obchoďáku za pár korun, aby měl rozsah tak do 200 Nm, většina aut se utahuje tak 100-150 Nm.
Goldies 30. července 2017, 14:52
bkralik: ha! Tohle me nenapadlo, tahle varianta :-) takze diky! Beru jakejkoliv razovej a k tomu rozumnej momentak!