načítám data...

Téma Radost z řízení RWD

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
krab 13. prosince 2022, 19:42
LC500 je úžasný auto, jezdil jsem několik dní kabrioletem, ale v reálu bych si koupil určitě kupé, ale to už je o vkusu, protože, kdo miluje jízdu bez střechy, tak si vybere kabriolet a bude nadšenej. Auto sice váží 2 tuny a má skutečně jak říká David krátký opěradla (pro menší postavy OK), ale jinak dokonalý, vyvážený, luxusně zpracovaný, vymyšlený do posledního detailu.
David Střítežský 08. prosince 2022, 12:51
je to úplná blbost ... udělej to! :D
zrovna nedávno jsme ho měli na test (snad vyjde někdy v prosinci?), tak jsem se dostal i za volant a je to přesně jak z nadpisu tohohle vlákna - radost z RWD, spousta radosti, ale zárověň i pohodlí na delší cestu

snad jedinná nevýhoda - stavěli ho asiati, pro asiaty, celkovým vnějším rozměrům navzdory je ten kokpit trochu stísněný, tak si zkus, jestli se do něj pohodlně vlezeš
mě to nevadilo, ale taky jsem průměrnýho asijskýho vzrůstu (zadní sedačky RIP, tam se nevlezu ani já, skoro ani fyzicky, natož pohodlně)

sice to není cabrio, ale kdyby se ti nechtělo čekat dva roky ... :D
https://auto.bazos.cz/inzerat/159994375/lexus-lc-500.php

Tento příspěvek byl 08.12.2022 v 13:00 upravován.
Trinom 02. prosince 2022, 09:05
roscow: Nápad je to parádní, otázkou zůstává, kam se za ty dva roky pohnou ceny LC500. Co tak sleduju trh, tak prakticky neklesají.
roscow 25. listopadu 2022, 15:30
Po delší odmlce zdravím všechny, kdo se pokoušeli mi pomoct vyřešit muj problém s Ofcí.
Problém vyřešil daněk asi před třemi týdny.
Tedy abych byl přesný, byl to Daněk evropský nebo také skvrnitý, dle myslivců trofejí kus. (fakt macek)
Proste běžel lesem a aniž bych měl šanci ho zahlédnout jediným skokem přeskočil příkop u silnice a rovnou před Ofci. No a shodou okolnosti par dni predtim jsem slyšel v rádiu rozhovor s nějakým expertem z besipu nebo odkud, který jasne rekl - hlavně se nevyhýbát, nehody tímto způsobené bývají často mnohem vážnější. Navíc bylo na cestě listí a mokro. Takže jsem šlápl na brzdu a zaprel se o volant. Kapota se mi shrnula do půlky výše předního skla, čímž vytvořila dostatečně velký nárazník, aby mi klucina rohaty neskončil v kabině. Chladič a komplet cely předek se zastavil až o blok motoru. A je vyřízeno - Ofce při záchraně mého života zemřela hrdinskou smrti a odešla do míst, kde pastviny jsou stále zelené.
Při představě, ze bych jel Jaguarem nebo Spiderem…

Tak a teď k věci. Od te doby jezdím Chryslerem (SAAB je manželky) a vlastně mi to přestalo vadit.

No a na základě to ho se mi v hlavě zrodil geniální plán. Nebudu kupovat žádné auto místo Ofce jak jsem měl v plánu. Počkám ještě tak dva, tři roky, pak “trosku” navýšim rozpočet a koupim si další auto u kterého se předpokládá krabi syndrom - Lexus LC500 cabrio. ( samozřejmě 8V)

Jak hodnotíte tento nápad?

Predem všem díky za smysluplné komentáře…:)


Tento příspěvek byl 25.11.2022 v 16:23 upravován.
Oris 12. října 2022, 10:41
Myslím si, že dát si podmínku, nesmí to být BMW, protože s nimi jezdí ko*oti je zbytečné. Koupil jsem si vloni E87 130i a kašlu na předsudky, to autíčko je moc fajn. Ano, je malý. Pokud bys chtěl jedině coupé a nebojíš se vyšších nájezdů, jak je vidět na tvém vozovém parku, pak za cca půlku budgetu můžeš mít velmi pěknou 128 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=328196793&categories=SportsCar&climatisation=MANUAL_OR_AUTOMATIC_CLIMATISATION&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelGroupId=20&maxMileage=150000&minPowerAsArray=120&minPowerAsArray=KW&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&spc=CRUISE_CONTROL&transmissions=MANUAL_GEAR&searchId=edef0336-d964-4ce8-c641-bde0893c972e&ref=srp (pozor USA verze), pro zimní ježdění do práce a do garáže by byla určitě dobře požitelná i normální "kecka" se 4 válcem https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=353020042&climatisation=MANUAL_OR_AUTOMATIC_CLIMATISATION&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&hlt=XENON_HEADLIGHTS&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelGroupId=20&maxMileage=150000&minPowerAsArray=120&minPowerAsArray=KW&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&spc=CRUISE_CONTROL&transmissions=MANUAL_GEAR&searchId=c3264e5c-1407-849e-b4ef-495c1972435a&ref=srp (a je navíc docela blízko)

Tento příspěvek byl 12.10.2022 v 10:41 upravován.
roscow 11. října 2022, 20:22
Díky vám všem za výborné postřehy.
Nedy 11. října 2022, 16:14
roscow: No tak Nissanu Ti tolik líto být nemusí. Přece jen není to "klasika" jako XK. Navíc je to celkem moderní auto, takže provoz v soli by vadit nijak neměl, když to budeš občas umývat.

Nicméně pokud se bojíš "krabí choroby", tak bych se asi vykašlal na kupování něčeho hezkého. Prostě ušetři a kup si "pracanta" jen trochu hezčího. Lexusy Ti tu už nabízely. Já bych ovšem v této kategorii asi spíše šel do Mercedesu a buď V6, nebo V8 (spíš V6, protože náklady). Za mě CLK, nebo možná CLS. Konkrétní model podle množství peněz, co chceš utratit. Popř. jako divokého koně, co SLK a máš i v létě vítr ve vlasech. :-) Navíc, když se podíváš do inzerce, tak ty auta jsou poměrně dost levná (až mě překvapuje jak moc).
David Střítežský 11. října 2022, 13:46
roscow: detaily nevím, to bylo první co jsem našel, jen jako příklad; jinak netto = cena bez DPH, ale jak píše Iskar, bez čtyřlístku, v naftě... je to vlastně jen italská oktávka, měly by se dát pořídit i celkem rozumně?
Iskar 11. října 2022, 12:31
roscow: Zachovaná Giulia v nafte sa dá kúpiť do pol milióna bez väčších problémov, ale benzínová len búraná.

A ešte dávam do pozornosti predvčerajší Kubov článok o spomienkách na staršie autá vyššej strednej triedy (aj s diskusiou), tá Omega naozaj nie je až taký zlý nápad, ako sa môže javiť na prvý pohľad.
Sato 11. října 2022, 12:27
roscow: mam f20 m135i (3.0 turbo), ale nemam to vyslovene ako daily. Ako nahrada otcavky by urcite stacila aj predchadzajuca generacia (e87), kde je predsa len viacej toho "old school feelingu" Len je to mensie auto, o dost. Tam bol este trojliter atmosfera. Osobne mi 2.0 benin v e87 nedava zmysel (ak peniaze nie su probem) to uz radsej 2.0 turbo v novsej jednicke (160kw), tych je sice celkom malo a pomer cena vykon vek je tam imho velmi dobry. Ked to uz ma byt auto s vyssimi narokmi na servis tak nech to aspon trochu ide :)
roscow 11. října 2022, 12:15
David Střítežský:
Diky za výborný komentář.
Nevíš proč je ta Alfa tak levná? Byla “lehce přes střechu”?

Tento příspěvek byl 11.10.2022 v 20:16 upravován.
roscow 11. října 2022, 12:13
Sato:
No ta jednička je vlastně úplne ideální, to musím uznat. Taky je to asi jediné bmw, které bych byl ochotný koupit. Ale zase jen coupe. Jaký mas motor? Stačil by i 2.0 benzin? A co spolehlivost po motorové stránce?
David Střítežský 11. října 2022, 11:29
Když vezmu v potaz ostatní požadavky, tak si strašně komplikuješ život tím vyřazením BMW. I když to naprosto chápu. 90% lidí co nemají BMW, ale mohli by ho mít ho nemají přesně z tohoto důvodu.
V našich končinách ale racionálně lepší volba "rwd pracanta na zimu" asi není, spolehlivost není top, ale díly se válí všude, Banglovská řada E87/E90/E60 jde pořídit již od 50k (20d) až po tvůj vrchní limit (35i/d)
sundáš vrtule, nahradíš bleskem od Opelu a jsi v suchu, je to Insignia, většina laiků to stejně rozlišuje jen podle znáčku :D

alternativa třeba zde? v manuálu to bývají dost sociály, klidně s látkovými sedadly - tím odpadne Vavrisova starost, v Německu jich jde najít o pár víc a právě tyhle typy (sociály-manuály) se nachází na pomyslném dně nabídky, ale šíře výběru tristní, v porovnání s BMW
https://auto.bazos.cz/inzerat/158538484/lexus-is-250-manual-153kw-2006-253xxxkm.php
... třeba mi to jednou nahradí něčí kompakt, až bude na střeše :)

alternativa alternativy - s manuálem, ale v naftě
https://auto.bazos.cz/inzerat/157359893/alfa-romeo-giulia-22d-132kw-super-052017.php

Tento příspěvek byl 11.10.2022 v 11:35 upravován.
Sato 11. října 2022, 10:20
No alebo práve averziu k BMW využit a mať to ako auto ktorého proste nebude ľúto. Napriek cene a "prémiovosti". Ja som tiež nebol nikdy extra fanúšik a teraz mám rohlík od ucha k uchu v jedničke :)
roscow 10. října 2022, 21:09
Nedy:
No vlastně je to moc dobrý nápad - má to celé ale jeden háček. S přivřením očí by se dalo říct, že auto podobného ražení už doma mám ( XK je RWD, 300HP) a právě je mi líto do něj lézt "špinavý" a především tahat ho do soli. Obávám se, že Zetkem nic nevyřeším a v půlce podzimu začnu přemýšlet jak přistavit další garáž místo toho, abych s tím jezdil...

Tento příspěvek byl 10.10.2022 v 21:10 upravován.
Nedy 10. října 2022, 11:25
Tak přispěju se svou troškou do mlýna. Kup si to stejný, co mám jako daily já - Nissan 370Z. S Tvým rozpočtem je to takové na hraně. Začínají na cca 400 tis., takže by ti zbylo na to ho dát do parády. Nebo si můžeš koupit fakt pěkný 350z HR se vším všudy a ještě by ti mělo zbýt na servis. Osobně bych hlasoval spíš pro tu 370 - novější auto, lepší interiér, lépe řešená vzpěra v kufru, poladěné některé bolístky 350. Nissany mají slabší místa, ale je jich naprosto minimálně i ve srovnání s drtivou většinou aut. Základ je, nechovat se k tomu autu jako hovado a pak je úplně bez problémů.

A proč je v mých očích lepší, než Toyobaru, jež nabízí Krab (resp. proč jsem ho chtěl já). No přijde na to, jak to chceš používat. Toyobaru je zábavnější auto na řízení. Kdežto Z má výkon a spolehlivost. A já daily nepoužívám k tomu, abych ob tu chvíli vymetal okresky, nebo jezdil jak zběsilej po okruhu. Já chci příjemné auto na obyčejné ježdění s "přebytkem výkonu". (než začnete ten hejt, tak ve městě je 330 HP prostě přebytek) A ta spolehlivost taky není zanedbatelná vzhledem k problémům Subaru motorů a to auto bude jen stárnout...

Případné dotazy stran denního soužití rád odpovím. :-)
Opelfahrt 09. října 2022, 14:46
Iskar: Jo, ještě stejný motor 2,6 V6 (132 kW myslím) byl v Cadillacu CTS, jsou to kusy tak z roku 2005 až 2007 (Mountfield rozdal kolem 50 ks jako výhry v soutěži a další jsou z dovozu, normálně verze pro trhy EU. A jeden redaktor tady to auto měl.
SORRY, už se tady o tom psalo, nejde mně to smazat.

Tento příspěvek byl 10.10.2022 v 02:10 upravován.
krab 08. října 2022, 10:36
Čau "Roscowe" ... Krabí syndrom je fakt sranda... ale jakoby tady to přesně sedí. Stejně jsme určitě magoři podobnýho ražení, když to celý tady čtu :-D

Já to mám vyřešený tak, že jako "zimák" slouží stará X3jka se kterou se naučila dobře jezdit žena a je to takový auto, na který už jsem si taky zvyknul, i s tou jeho zbytečnou tvrdostí podvozku je to vlastně nenáročnej pracant, v benzinový 2,5 litr verzi velice spolehlivý a příjemný auto. Ale pro sebe bych si to určitě jako daily nekoupil... Ale jinak teda zimáky dám v prosinci vždycky i na Miníka a jezdím miníkem, podvozek ošetřený je a snad nezrezne... ale je pravda, že když jsou venku ty největší sračky a vyjet s ním nemusím, tak nevyjíždím...

Takže Já bych v týhle situaci vážně z toho co popisuješ bral BRZ/GT86. To auto je naprosto fenomenální a mám na něj supr vzpomínky. A vlastně mě štve, že jsem ho tenkrát do tý zimy nezkusil a místo toho na zimní měsíce zagarážoval v práci a nepobavil se s ním i na sněhu. 500 tis bude stačit, ale bude se muset vybírat a přebírat ... hodně z nich mělo v životě nějakou tu nehodu. Moje měla taky měněnej práh a zadní blatník a ačkoli to opravoval podle faktury co jsem k tomu dostal , sehnal autorizák v ČR, tak kvalita opravy toho prahu teda nebyla 100% tak jak bych puntičkářsky chtěl. Ono jde hlavně o to, že opravované karoserie byť třeba i po malý ráně což bylo toto vždycky pak po letech snáz reznou než ty původní. Takže najít nebourané ... pak se asi člověk musí smířit s tím, že jednou (možná) bude u toho BRZ/GT86 muset generálkovat více či méně ten motor. Ale jinak to je auto co pokud koupíš, tak si ho zamiluješ. Mít to znova, což by pro mě znamenalo prodat Cooper S JCW R53 a vzít GT86 znovu, tak s ní tutově už ten krabí syndrom mít nebudu a budu to auto jezdit i v zimě. Ale co je blbý - 400 tis stojí to nejlacinější pořád, to už jsou skoro 10 let starý auta dnes, 500 něco slušnějšího , 600 i víc ty poslední ročníky. Přitom nová tě vyjde na necelých 900 i s příplatky a má být skutečně ve všech ohledech dost vylepšená. Tak bych si asi člověče nakonec koupil novou... jenže oni nejsou k objednání, protože prostě nejsou.. To je taková zvrácenost v tomto světě, i když teda s ohledem na opravdový problémy je to čistě jak se říká "white people problem" :-D
roscow 08. října 2022, 08:08
Díky všem za příspěvky. Jen pro info - všechno píšu z mobilu, kde jsou vidět cca 3 řádky textu. Tak se omlouvám za případné nesrovnalosti.

Vidím, ze jsem vám taky zavařil hlavy. Ale kdyby to bylo jednoduché, nepsal bych si pro radu…

Chci rwd protože o co víc mi začalo být líto Jaguara o to víc mě začalo bavit rwd. Má to proste svoje kouzlo…

V podstatě všechny auta kromě CTS a Omegy jsem tak nějak zvážil a výsledek je ten, ze bych mohl dostat jak tu bylo perfektně řečeno “krabí syndrom” a byl bych zase v pasti… nehledě na to, ze dostupnost náhradních dílu taky muže být nejasná.

Do bwm se mi nechce kvůli typologii lidi, kteří dost často tyto vozy řídí…(nechci se nikoho dotknout - čest výjimkám)

Trosku mě překvapilo, ze nikdo nezmínil Subaru BRZ. To vlastně splňuje přesně to, co hledám. Problém ale zase je krabi syndrom a asi i cena…(stačilo by půl mega?)

Co si myslíte o Hyundai coupe? Myslím, ten novější 3.8 benzin. K tomuhle vozu bych si asi citovou vazbu “ne do soli” nevytvořil…

Co mercedes c-klass. ? Mate nějakou zkušenost? Je k mání s manuálem?



Iskar 07. října 2022, 11:42
Kuba to tu už síce medzi rečou spomenul, ale aj tak si dovolím osobitne poukázať na jedno z mála áut so zadným náhonom, ktoré by mohlo spĺňať podmienky na pracanta - štvordverový sedan Opel Omega B2 (C) z konca výroby okolo roku 2003. OK, uznávam, nie je to ideál, ale je to určite lepší nápad, ako keby sa mal na každodenné jazdenie používať trebárs Nissan 350Z alebo Chrysler Crossfire.

Na českom Bazoši sa nachádzajú dva inzerované kusy z Hradca Králové, ktorý je od Pardubíc vzdialený necelú polhodinu cesty - jeden exemplár sa predáva s motorom 2.6i, druhý má pod kapotou 2.2i (obidve motorizácie patria k tomu lepšiemu, čo sa do Omegy montovalo, majú nepriamy vstrek a slušný, nie však nadbytočne vysoký výkon) a podľa popisu v inzerátoch by ešte ani jeden z nich nemal byť prehrdzavený, no vzhľadom na slabú antikoróznu ochranu by mal byť dôkladný nástrek podvozku a dutín samozrejmosťou. Mne sa viac pozdáva kombinácia šesťvalca, látkových poťahov a priznaného nájazdu, ale v konečnom dôsledku aj tak pri výbere rozhoduje technický stav konkrétneho vozidla.

K ostatným požiadavkám aspoň v skratke - odporúča sa skontrolovať výkon predných svetlometov (Omegy na to dosť trpeli, takže do nich treba dávať žiarovky s vyššou svietivosťou a možno by sa oplatilo zvážiť aj kúpu modelu, ktorý má vo výbave xenóny) a spoľahlivosť síce nie je excelentná, ale dá sa udržať na prijateľnej úrovni, ak sa vyberie dobrý kus v udržiavanom stave (a na rozdiel od mnohých iných zadokoliek by v tomto prípade nebol problém s dostupnosťou lacných náhradných dielov). Všetky ostatné podmienky Omega spĺňa celkom s prehľadom a po jej kúpe ešte zostane dosť peňazí aj na mimoriadnu splátku hypotéky. :)