Franzi osobně studuji průmyslový design, tj. umění ve strojírenství, dá se to tak říci asi... automobilový je ještě o level výše. Mám kolegy i z produktového designu a ten je docela k smíchu, co se týče náročnosti. Pak máš samozřejmě různé designy nábytku, interiéru apod. ale tak daleko bych nezabíhal.
Velký problém designu a celkově umění je ten, že je to těžce subjektivní obor. Tím se nechci nějak vymlouvat, ale zde opravdu platí 100 lidí - 100 chutí. To, zda je něco dobré jde změřit ergonomicky a funkčně. Z těchto hledisek jde pohlížet na drtivou většinu věcí. Pokud to vyhoví, tak se posuzuje samotný vzhled. U jeho R200 je problém už i se samotnou funkcí respektive dělením jednotlivých ploch karoserie. Samotný vzhled pak jen podtrhuje nepodařené dílo.
Již mám za sebou 4 roky studia a prozatímní titul Bc., něco jsem za tu dobu už nakreslil, navrhl a prototypově i vyrobil. Můžeme se pobavit defakto za rok a nějaký ten měsíc, protože jako diplomovou práci mám design osobního automobilu na reálném základu. ;)
S částkou za přihlášku se klidně ohánět budu, to mi promiň. Existuje spoustu jiných soutěží, kde máš přihlášení zdarma, bohužel ovšem nemají takovou světovou váhu. Já si jich na druhou stranu více cením a vážím, např. Mladý obal. Kamarád z bývalé třídy Red Dot vyhrál, ale přihlášku mu zaplatila firma, se kterou spolupracoval na své bakalářské práci -
http://matuschlpek.com/?portfolio=athlon-optics-binoculars.
Osobně si nemyslím, že jsem polobůh. Spíš naopak. Co jsem poznal lidi z designérské praxe, kteří se tím vyloženě živí, tak jsem sakra malý člověk. Nehledě na to, že s projekty, kterými nás zasypou ve škole nikdy nevzejde nic kvalitního a dobrého. Proto jsem rád, že jsem našel pro spolupráci na diplomce firmu, která řeší automotive design.