načítám data...

Téma Ptejte se Vojtů - pokec

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
beastar 27. dubna 2018, 15:43
Arden: Ford Mondeo Mk3 2.0i, Superb1 2.8 do Lpg, e39 s r6 vše bude lepší jak současná Laguna. Já bych šel po zkušenostech do Jaguaru S-Type po modernizaci. Buď vzhledem k rozpočtu starší v8, nebo v6 s doloženým servisem při nejhorším diesel ideálně od majitele a dovoz zvenčí. Ne utahaný kusy z cz trhu. Spolehlivost je vyšší jak u Laguny, originální, velké, bezpečné, vybavené a pohodlné auto.
rock 27. dubna 2018, 13:15
Arden:
Ať si sežene třetí generaci téhož. Když přežil dvojku, tak třetí, která je údajně výrazně spolehlivější (i podle ADACu se z posledního místa Laguny II přesunula někam do neškodného průměru), by ho neměla nějak negativně překvapit.
JLK 26. dubna 2018, 20:45
Arden: A neni lepsi rovnou nove? Provozovat dalsich 10 let auto co ma dnes 10-15 let bych nechtel :/
Arden 26. dubna 2018, 16:40
Ahoj, měl bych dotaz na místní znalce automobilů. Kamarád shání rodinný povoz, jsou tříčlenná rodina a doteď jezdil druhou generací Renaultu Laguna 2.2 dci liftback (do toho se navezl sám, já mu to rozmlouval =D). Požadavky jsou takové, že cena by se měla pohybovat maximálně okolo 150 000, s tím že lepší by bylo kolem 100, aby byla zásoba na případné opravy nebo montáž lpg. Jelikož si zvykl na 110 kw pod pravou nohou, tak by chtěl něco s aspoň 90+kw. Rozměry podobné Laguně, samozřejmostí musí být automatická klimatizace. Dále by auto mělo vydržet fungovat bez větších servisů příštích 5-10 let a pokud možno bez koroze, takže co nejnovější auto (bude to jediné auto v rodině). Roční nájezd bude do 10 000 km, ale dálniční provoz by neměl být za trest. Mě napadli jako možní nástupci:
Toyota Camry 2.4i (2002-2006)
Toyota Prius 2. generace
Co říkáte na tyto auta a jaké máte další návrhy? :-)
Díky za pomoc,
Vojtěch JINDRA

Tento příspěvek byl 26.04.2018 v 19:03 upravován.
Snowman000 20. května 2016, 22:17
Tak mam jeden dotaz a zaroven vnutornu dilemu...
Predat E46 325i a kupit MX-5 NB s 1.8? Bude z toho 2. auto v domacnosti ale bude musiet fungovat daily po BA a okoli, a zaroven ponuknut cim viac fun, ale aj nejaku tu rychlost a potencial mi vydrzat nejaky cas, iked nepatrim zrovna medzi automobiloveho "děvkaře" .
PS: V MX-5 som nikdy nejazdil, ale zmestim sa ;)
Vavris Vavrisovic 17. února 2016, 08:47
Souhlas s kubou. Vanosové R6 už mají od 1.500 ot. v zásobě takové množství krouťáku, že si o něm mohou čtyřválce nechat zdát. živě si pamatuju, jak jsem v 328i vůbec nemusel překonávat nějakých 2.500 - 3.000 ot., abych předjížděl.

Takže legenda o rychlejší Octavii 2.0 by mohla být pravdivá leda v případě bezvanos BMW (max.320i vanos 150hp) válejícího se nad volnoběhem a Octavii připravené v silném středním pásmu :-)
Kuba330i 16. února 2016, 19:52
Matěj: Tak to známe všichni, já jsem se v prdeli viděl, když jsem seděl za volantem bývaleho MG ZS 180, hodil jsem blinkr, že do kopce předjedu naftového pathfindera, ani mě nenapadlo že přidá a měl bych to točit, on tomu nasypal, a prostě jsem ho nepředjel, až pak v zatáčkách :)
M P 16. února 2016, 19:44
Kuba330i: Já jsem se takhle kdysi nechal vytrestat od jedné splašené stříbrné octávky v kombíku. Je fakt, že mi docela dlouho trvalo zjistit, že závodíme, ale pak to byla stejně hrozná ostuda, do chvíle, než ta věc začala v hrozné rychlosti brzdit do zatáčky a vypadalo to, že se schyluje k hroznému neštěstí:D

Já mám rád krouťák od nízkých otáček, a vůbec se za to nestydím. Na běžné ježdění je to tak nějak příjemnější, navíc to není nic, co by si vyloženě protiřečilo s gradací výkonu směrem k červenému poli:)
Kuba330i 16. února 2016, 19:17

Matěj: Tak mě to asi nepřijde, protože když už se objeví soupeř, nebo v případě octavie 2.0 "soupeř" :D Tak samozřejmě podřadím, a jedu v otáčkách kde to má smysl, ne 2500 jak děda s platem vajec :) Ano, dalo by se souhlasit že odspodu to žádnej trhač není :) výkonově je to celkově na dnešní dobu bída, ale já mám ten motor prostě hrozně rád, v poměru cena/spotřeba/zábava mi to přijde velmi dobrá volba :)

Tento příspěvek byl 16.02.2016 v 19:19 upravován.
M P 16. února 2016, 18:45
Kuba330i: No, jenže wasco píše, cituji "Rozuměj pod 4000 otáček vám i naprosto neadekvátně slabí soupeři ujíždí."
Možná u té 330i to až tak platit nebude, ale normální člověk by i tak od toho motoru už jen kvůli objemu čekal víc. Nu což, k nápravě dochází v horní třetině otáčkoměru:)
Kuba330i 16. února 2016, 12:10
Tak třílitr mám v předfaceliftu, a neúměrně oleje to žere idiotům kteří to honili za studena, protože jsou tenké stěny mezi válci a udělá se ovalita, jinak je spotřeba jak benzínu tak oleje níž než u bývalého MG ZS 180 :) A pokud je vanos ok nesouhlasím s tím, že i přes tu tunu a půl co to váží by mi ujela dvoulitrová octávka :)wacso:
wacso 15. února 2016, 17:58
Tam se spousta nováčků mýlí. A není se čemu vidět, BMW se snaží názvoslovím částečně navazovat na předválečné modely 323 a 328, zároveň chce vzdáleně odkazovat na objem nebo aspoň výkonovou úroveň modelu. Také umně zastírá váhovou nevýhodu vůči předohnané konkurenci (tzn. 320i jede podobně jako FWD dvoulitry od ostatních výrobců, jenže 320i k tomu potřebuje 2,2 litrový šestiválec. Přesto se jmenuje 3-2,0-i) k tomu se všechno posouvá s půlgenerační změnou v roce 2002/3 (Facelift).

316 a 318 jsou čtyřválce. 320 facelift není dvoulitr a není čtyřválec. E46:

316 je čtyřválec, v závislosti na roku výroby buď osmnáctka nebo devatenáctka.
318 je dvoulitr čtyřválec
320 je v závislosti na roku výroby 2 litr šestiválec nebo 2,2 litr šestiválec
323 je 2,5 litr šestiválec točící do 6000, 170 koní. Předfacelift only, zpřevodovaný více do rychla než nástupce 325.
325 je pozdější 2,5 litr šestiválec s větším výkonem 192 koní, ale v praxi naprosto srovnatelná, možná odspodu dokonce línější než 323 (ve snaze vyrovnat slabé spodní pásmo otáček má 325 krátký koncový převod na diferenciálu), vynahrazuje ale nahoře, mezi 4500 a 6500. Facelift only
328 je 2,8 litr šestiválec. Spolu s 323 spolehlivá volba, bohužel se po faceliftu nedělal. Výkon jako 325, ale víc krouťáku.
330 je 3litr šestiválec. Facelift only. Tvrdí se, že žere neúměrně víc oleje než ostatní šestiválce. Taky není tak točivý jako zbytek produkce. Spojuje se s těžšími nápravami a výrazněji zpřevodovaným diferenciálem (do rychla).
M3 3,2 litr šestiválec coupé, sedan a cabrio, šestistupňová převodovka nebo primitivní sekvenční převodovka SMG, škrtící klapka plynu na každém sání ke každému válci, chlazení pístů ostřikem olejovou tryskou... nejlepší atmosférický šestiválec svojí doby, překonává Porsche v litrovém výkonu, vnitřním tření.

Před rokem a půl jsem sháněl auto které by byla aspoň trochu zábava řídit a vyšly mi dvě možnosti. 318i E46 nebo o dva roky mladší Subaru Impreza 2.0i GT. Impreza byla lehká a slabá, 318i byla těžká ale výkonnější. Nakonec jsem pod nátlakem petrolheadů ustoupil a šel do 325. Po roce a půl za sebe můžu říct, nemá smysl jít do čtyřválce. Už z pohledu hodnoty při dalším prodeji. Člověk nikdy neví, co se v životě stane, a mít možnost se svižně zbavit auta je určitá forma jistoty. Navíc je to vážně těžké auto a i ten šestiválec si v něm to svoje musí odpracovat. Nehledě na to, že BMW atmosférické motory do těch tří litrů jsou v nízkých otáčkách navzdory všem Vanosům prostě klasické čtyřventily - tzn. ve sklepě je mrtvo. Rozuměj pod 4000 otáček vám i naprosto neadekvátně slabí soupeři ujíždí. Například Octavia 2.0 85kW, což je v případě sportovně střiženého šestiválcového kupé německé provenience dost ostuda. Prostě se musí řadit a točit.
Vavris Vavrisovic 12. února 2016, 18:09
pofaceliftová 318i (= 2,0 čtyřválec) se 105 kw jede překvapivě příjemně. Rozhodně líp, než by člověk dle poměru hmotnost výkon čekal... Ale řadová šestka je samozřejmě lepší volbou. Nicméně, na solidní E46 ve věku Pumy by těch 80 při troše štěstí mohlo stačit.
Karda 12. února 2016, 09:22
Je pravda, že sem vždycky chtěl něco, co hradbe zadníma a E46 se mi líbí. Otázka zní: Stačí 1.8 benzín nebo se spíš vyplatí dvoulitr? Sice se cenou dostávám už hodně jinam, ale časem by se došetřit dalo.
Vavris Vavrisovic 11. února 2016, 15:30
Se akorát obávám, že Fiat Coupe ani Focusy nebudou na dálnici o nic akusticky přívětivější, než ta Puma. Dokonce bych řekl, že Fiat Coupe na tom kvůli větším kolům bude ještě hůř - převodovku má možná ještě kratší, než Puma.

Méně zábavným, ale komfortním řešením, by mohl být Cougar a rozhodně lepíš na dálnici budou i E36 / E46, které za ty prachy v nějakých rozumných motorizacích už taky půjdou sehnat
Karda 11. února 2016, 14:08
Díky za rady. Fiat Coupe mě vůbec nenapadnul a to se prodává za zajímavé sumy. Japonci mi nějak unikly, ale asi to bylo tím, že sjem koukal minimálně po dvoulitrech a větších. Pohodlím myslím hlavně hluk, Pumí podvozek mi až tak nevadí, ale holt na můj vkus dělá docela kravál a já z ní blbě vidím (vysoká postava, nízká hrana předního okna).
spooon 11. února 2016, 11:32
přiložím trošku pod kotel :-D brácha má Primeru P11 s 2.0 (legendární SR20DE), a za tři roky vlastnictví do toho pár desítek tisíc narval(asi třikrát horní ramena kdy odešli vždy siláče - teď už to vyměnil za PU, čepy řízení, teď tam má 3. altík, spojka, zapalovací kabely, zadní náprava komplet KO, siláče motoru a převodovky KO, a ještě pár dalších věcí), nájezd celkem asi 70000km. A dokonce dokázal i ten motor zadřít, byť to nebylo konstrukcí motoru, ale že mu vypadlo gufero a vychcal olej a zrovna na okruhu (autíčkářův track day v Hradci, shodou okolností :-D )

Z toho u mýho Focuse za dva roky vlastnictví a 35000km výměna poloos a toť vše.

Obě auta stáli kolem 20 000 kč. Vím, že to může být hodně kus od kusu, ale tohle je moje osobní zkušenost se spolehlivostí. Tak pak se nedivte, že doporučuju Focuse :-D Ale musím uznat, že Primera je určitě taky super autíčko na poježdění(zvláště když je teď přední náprava uložená v PURu), ale zábavnější mě vychází i přes dědkovsky vysoký posaz Focus.

Tento příspěvek byl 11.02.2016 v 11:33 upravován.
begbie 11. února 2016, 08:08
Ja spis reagoval na Nedyho dotaz. Jo beru, za ty peníze je těžký koupit neco výrazně lepšího. Ale ja bych treba radši šel do ty Primery, i kdyz jich na trhu bude výrazně min.
BobAsh 11. února 2016, 01:03
begbie: Cílem je nahradit Pumu, která je zajímavá tím, že je zábavná. Kdyby tazateli bylo jedno, jak to zatáčí, tak by neměl Pumu. Takže radit mu něco, co je nuda, ale dojede do cíle, je poněkud mimo.
Nedy 10. února 2016, 22:05
begbie: V tom to právě je. 3 je o dost dražší. P11 je starší (a hlavně větší). Prolínají se jen dva roky. Srovnatelně starý Civic je dražší a jako kombík se dělala jen výběhová verze. Navíc Focus zvládá nejen tu část dopravní, ale zvládá u toho být zábavný. Proto je prostě tak dobrý...