načítám data...

Téma Prosba o radu

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
custom1 09. června 2020, 14:58
Radim Nemec: Auta z třicátých, čtyřicátých let (a starší) jsou pro mě už moc stará, mám raději spíš od šedesátých let výš.
"Bude to zajímavé auto? Ano, ale až jich bude vážně málo. Hodně málo. A se značným odstupem." - souhlas. Ale ta šance tam je.
Podle mě přežije víc 525, 530 atd., protože nabízejí silnější motory, lepší výbavu a je o ně celkově větší zájem. Čas pak vyselektuje těch několik 518 a 520 a ty pak půjdou do ceny. Samozřejmě se nebavíme o horizontu pěti, deseti let, ale víc. A taky půjde o velmi úzký okruh zájemců (a nevím, jestli u nás, spíš v Reichu), protože ne každý touží po socce, byť v původním stavu. Na druhou stranu může být zájem o původní stav i za cenu, že to bude "holobyt".
Junior 09. června 2020, 14:00
Když ono takový to "za 30 výhodně střelit" většinou stejně nevyjde dobře.
Ustájit to v podmínkách, ve kterých se to těch "za 30" dožije v důstojným stavu, taky nestojí pět korun.
Radim Nemec 09. června 2020, 12:06
custom1: Covece ja nevim v jake komunite veteranu zijes, ale v rodine mam veteranistu, ktery se na cokoliv pred rokem 1940 diva trochu pres prsty. A to bych rekl, ze v tom jejich klubu bude jeste umirnenejsi. Jsou tam i lidi, co si neoprou kolo o cokoliv novejsiho nez 1930. Pricemz to kolo je tak asi z roku 1920. tedy - bude to zajimave auto? Ano, ale az jich bude vazne malo. Hodne malo. A se znacnym odstupem. /NOFLAME
Veteranska komunita podle me musi byt z definice pokrivena, protoze je to zase jenom otazka nabidky a poptavky. Na vesnici jsme meli spoustu lidi, co v 80. letech sesrotovali motorky po rodicich z tech 30. let, protoze to byly krapy, ktere se nedaly pouzivat (rozhodne ne normalne). Kdyby si je nechali vsichni, tak to neni vzacne a neplatis 30k EUR za holy ram nejakeho BSA. To same se staryma autama. Kdyz mas stesti, tak to nekdo ve stodole zahazel slamou, ale znam i pripady, kdy to proste sezral cervotoc a jak zacalo stropem zatekat, tak to proste shnilo na ohrabky. Jo, vetsinou maji takovou cover-historku, ze jako zachranuji historii, nebo ze "je to jeste poradne udelane" (jasne, tesneni klikovky na mosaznych konusech s plstovym krouzkem nebo bronzem letovane ramy...). Jsou to magori (v dobrem) a proste plati za to, ze je neceho omezene mnozstvi a vic toho uz nebude.
No a k samotnemu puvodnimu dotazu pisatele Takenek - chces to Porsche vic nez to, co ted mas? Nebo ti to vyhovuje? Pokud vyhovuje, nechej si to a uzivej. Hlavni je, aby clovek byl spokojeny s tim, co ma. No a jako bonus toho bawora muzes za nejakych 20-40 let vazne vyhodne strelit, pokud ho do te doby udrzis v kondici. Nemyslim si ale, ze ma smysl nechavat si auto jenom ze by to _nekdy_ mohla _mozna_ byt dobra investice. Jeste to muzes uhrat na vlnu lidi, kteri si takove auto koupi protoze "to mel deda/otec...", ale ten dalsi level s hardcore veteranisty je opravdu beh na dlouhou trat. Predpokladam, ze na ty jsi sam vlastne ani nemyslel, nebo?
custom1 09. června 2020, 07:43
Nedy: Já se na to divám z pohledu příznivce veteránů, ne člověka z komunity BMW. Ale máš pravdu, řešit původnost u nás, je úsměvné. Tady to nikdo neocení, zdejší trh i veteránská komunita jsou dost pokřivené...
Junior 05. června 2020, 23:11
Sorry. Pokud se chceme bavit o potenciálu, chce si to uvědomit, kdo je schopen zaplatit "potenciální" cenu.
Padesátník, s děckama na vysoký, co si plní nějakej sen. Prachy jsou. Protože kdyby prachy nebyly, neřeší veterána. Služební Superb v garáži a hledá se mazlík. Koupí si takovej člověk na mazlení holotu se slabým motorem a automatem? Navíc v relativně "nezajímavé" karoserii? To si radši nekoupí nic a dva měsíce přišetří na něco zajímavýho.
A jinej kupec? Ani morgoš to nebude chtít, protože E60 ho na provoz vyjde levnějc a navíc je novější. Takže větší kredit.
Jestli tě to baví, tak si to udrž. To rozhodně :) Ale mluvit o potenciálu...

Nedy 05. června 2020, 15:05
custom1: No jako někdo, kdo vlastnil pár let E34 525 můžu říct, že nefunguje. Moje bylo po technické stránce ve 100% kondici. A prostě to auto z dnešního pohledu za moc nestojí. Navíc 2,0 a ještě automat fakt ne. Na tom autě je zajímavý jen to, jak vypadá, a když tam není úplně OEM výfuk (nemyslím nic uřvanýho), tak docela hezky zní ten šestiválec. Tím výčet pozitv toho auta končí... A rozplývat se tady nad původností nějaké "olítené obouchané hajtry" ještě navíc v nejbídnější kombinaci mi přijde poněkud úsměvné...
custom1 05. června 2020, 08:30
Nedy: Jako "donor caru" je toho škoda, může to ještě dlouho spolehlivě fungovat.
Irwinek 01. června 2020, 08:11
Csaba: souhlas, prostě jezdit a nad ničím nepřemýšlet, za ty prachy dokonalý stroj :-D
Csaba 31. května 2020, 17:38
Nedy:
Ano, já vím že je to dvoulitr, už logiky věci vím co za motor je v autě které sem dávám.
Ano, já vím že to má automat, oči mi - navzdory věku - stále slouží dobře.
Ano, já vím že E34 mohla být výbavou "narvaná až po strop".
A výbava která mě osobně u auta tohoto stáří a ceny úplně stačí je právě ten automat + klima kterou to má.
Nemyslím že by kupec právě tohoto modelu by měl chuť, potřebu nebo ambice "pojíždět" jakoukoli fábii, můžu se samozřejmě mýlit ale tipl bych si že žádný pitomec, pubertální kšiltovkáč, juniortuner nebo jiný hlupák si nechce koupit zrovna toto konkrétní auto.
Ano, vím že to je auto tu a tam ťuklé, sám o tom píšu.
Za +/- 35 tisíc opravdu nečekám že bude k sehnání E34 která by měla V8, stovky koní, plnou výbavu a 100% technický stav.
Jako dárce jistě dobrý kup, ale klidně bych to provozoval tak jak to je a vím že bych si ani trochu (a na nic) nestěžoval.
:-)


Tento příspěvek byl 31.05.2020 v 17:48 upravován.
Nedy 31. května 2020, 13:00
Csaba: Za dobrou cenu je proto, že je to 2,0, navíc s automatem a já tam teda výbavu fakt nevidím (zrovna E34 měly opravdu hodně možnosti příplatků, dokonce i xenony). Viz diskuze tady níže. Motor bude nejspíš M50B20 bez Vanos. I 525 s manuálem nebyla nějak závratně rychlá (pár let jsem ji vlastnil) a tohle bude mít problém pojet snad i Fabii. Interiér pěkný je, ale to je snad tak jediné, co na tom autě bude mít cenu. Karoserie vypadá, že má "patinu" tzn. možná není prorezlá, ale zespod chycená bude. Navíc auto je i lehce pobouchaný a odřený. Za mě jako dárce dílů pro zajímavější model super.
custom1 29. května 2020, 20:06
Csaba: Ta je pěkná a skoro zadarmo. Má hezkou patinu. Hlavně nerenovovat! :)
Csaba 29. května 2020, 17:12
custom1: Já, kdybych měl kam to dát, bych třeba rád "zachránil" například tuhle
E34 520i:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-5/18742707?goFrom=list
Je tu a tam trochu ťuklá ale má krásný vnitřek, nějakou tu výbavu a je za přijatelnou cenu. Je to (dle mého názoru) moc pěkný vůz obecně, k tomu s klasickými atributy výrobce - řadová šestka, zadokolka, vypadá pořád elegantně, vkusně a pěkně, vlastně tam nevidím žádná negativa, protože logicky neznám její aktuální technický stav.
Takenekův kus je patrně ještě mnohem zachovalejší a vybavenější, tudíž rozhodně má smysl udržovat ho v dobrém stavu už z principu.
custom1 29. května 2020, 08:27
krab: "Prostě 520i se "socka" výbavou a automatem nebude nikdy asi nic extra zajímavýho, co hůř, třeba taková základní 518i co se v jeden čas dělala a to stejné i diesely." - zatím ne, ale přijde doba, kdy i o výjimečně zachovalé "holobyty" bude zájem.
Škoda, že se "socky" nedělaly s celočernými nárazníky, to by bylo teprve peklo! :)))
custom1 29. května 2020, 08:21
Takenek: Já bych neměnil...
krab 19. května 2020, 21:26
Csaba - to já souhlasím. Nakonec třeba příkladem může být ten poslední objev do rodinné garáže, bílá kufrová Sierra. Z investičního hlediska to není nic moc, protože je to na tehdejší dobu nezajímavá nebo řekněme tuctová varianta, ale z hlediska dnešního a nadšeneckýho je to prostě skvělý auto, který se v tom stavu v jakým je musí už dál udržovat pro další generace.

Já to napsal spíš v tom smyslu, že je potřeba se podívat na tu věci i racionálně a když bys stál před situací, kdy je nutno renovovat zrezlou karoserii na E34 , tak je prostě blbý dát hromadu peněz do nezajímavýho modelu a daleko snáz se to dá "ospravedlnit" u toho zajímavějšího.

Proto jsem to jako takhle napsal. Současně mě právě přijde trošku blbý, že někteří to nevnímají a pak chtějí za třebas obyčejnou 316i E30 tolik peněz, že to nedává smysl. Vnímají to, že celá modelová řada má vysokou hodnotu. Přitom mezi nimi jsou velký rozdíly. Ve výsledku pak i v tom celkovým zážitku ze svezení. A u těch pětek je to vlastně podobný.

Tento příspěvek byl 19.05.2020 v 21:28 upravován.
Csaba 19. května 2020, 18:01
Takenek:
Určitě už je to klasické BMW a určitě má potenciál.
Z mého pohledu si zaslouží "pro ty co přijdou po nás" zachovat každé zachovalé, nezrezlé a funkční auto z tohoto období, a když je to zadokolka od BMW tak tím spíš.
Kolega Krab to pojal - řekl bych - "tak trochu z investičního hlediska", já to myslím obecně, čili, i kdybys měl tu "hroznou" 518i nebo jinou slabou a nezajímavou motorizaci je smysluplné snažit se udržet ji v udávaném hezkém zachovalém stavu. Jsou lidi - a není jich málo - kteří nadevše oceňují původní, originální vzhled a výborný technický stav a na tom co je pod kapotou a jak to teď, po 30 letech provozu jede, jim už moc nesejde - patřím k nim, abych byl upřímný. Jestli to auto máš x let, prožil jsi s ním mnoho hezkých chvil, výletů a pod. na které rád vzpomínáš a má pro Tebe i citovou hodnotu tak ho asi nevyměníš za nic, pokud tomu tak není (a na tom není nic špatného) a rád bys vyzkoušel i něco jiného tak přeji úspěšný (případný) prodej opravdovému fandovi - otevřou se Ti "nové dimenze", zažiješ zase něco jiného atd. ...
No a když už jsi věnoval čas napsání toho dotazu, "promarni" ještě i pár dalších minut, napiš víc o tom autě a přidej i pár fotek, budeme rádi :-)
krab 19. května 2020, 15:30
Takenek: E34 , můj názor je, že stojí za záchranu, rozhodně stojí za to, aby se nedohuntovala, ale naopak dělala radost někomu, kdo to ocení. V podstatě každá, kde je výchozí stav dobrý. To znanemá, že se to nemusí prostě karosářsky celé opravovat, vyvařovat atd...

Hodnotu každýho staršího BMW a tak nějak posouzení jestli je to opravdu zajímavý auto i do budoucích let tvoří: 1. motorizace 2. výbava 3. originalita stavu

Prostě 520i se "socka" výbavou a automatem nebude nikdy asi nic extra zajímavýho, co hůř, třeba taková základní 518i co se v jeden čas dělala a to stejné i diesely.

Záleží co máš: atraktivní E34 je třeba v mých očích od 525i s manuálem a v nějaké vkusné kombinaci a zachovalým interiéru podle původní specifikace, ne nabastleným z něčeho jinýho. Zrovna tak starší 530i / 535i a typicky zajímavé jsou i osmiválcové pozdější 530i a takový ten top pod M5 byla 540i , osmiválcová. Manuální převodovka je dalším plusovým faktorem pro cenu a atraktivitu.

Tak záleží co máš a jestli tu svou pětku E34 máš rád, tak jak říká reklama "není co řešit" a nech si jí.
Takenek 19. května 2020, 14:45
Ahoj,
rád bych se zde zeptal na pohled na věc. Mám BMW E34, rok 91. V docela hezkém, zachovalém stavu, kousek který stojí za záchranu. Mechanicky super, bez rzi, vzhledově taky ok, super výbava.
Lidé mi za něj nabízejí na výměnu věci od Porsche Cayenne až po Miatu. Chci se zeptat, má tady ve vašich očích toto skoro již klasické bmw nějaký potenciál, nebo je výměna za kabriolet či luxusní povoz který je prakticky neprovozovatelný z hlediska servisních nákladů totální hloupost? Nebo není...?
Děkuji!
PepaSFI 10. října 2018, 14:35
a co to zašít do kůžiska?
douda 09. října 2018, 13:40
GanGreen:
Tahle koule je původem z Pumy (dávala se ve výrobě), nebo vypadá úplně stejně.
V zimě studí, v létě pálí, ale stejně se jí málokdo vzdá :-)