načítám data...

Téma Pontiac Firebird IV

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Nezn.uživatel 28. června 2016, 06:50
Bal:
Jasne, dej vedet. A pak te treba uvitame i na nejakem srazu Amerik. :-) Tyhle auta jsou hodne atypicky a nikdo je tu poradne ani nezna, takze i ta cena v bazaru nejspis pujde jeste srazit dolu.
Bal 28. června 2016, 00:08
Rozhodně moc děkuju za reakci. Něco takového jsem přesně potřeboval, informace v podstatě z první ruky, protože většina lidí co znám osobně je mi maximálně schopna říct, že to je totální zbytečnost a že za ty prachy mám skvělou octavii TDI, což je samozřejmě jedinný a nejlepší auto, které v životě šoférovali. Potěšila mě i ta informace o českých papírech, protože byrokracie taky není něco v čem bych se zrovna orientoval. Osobně si myslím, že by mi ta V6 určitě stačila i přesto všechno, já jsem vážně zvyklý spíš na pomalejší auta, a takové pohodovější jízdy. Jinak jsi snad v základu rozepsal všechno co bych pro začátek potřeboval vědět, jsem už docela dost nalomenej k tomu do toho jít :D Ještě počkám do další výplaty, a pokud to tam stále bude, jel bych to omrknout. Určitě bych dal vědět pokud se bude situace nějak vyvíjet.
Nezn.uživatel 24. června 2016, 08:57
Bal:
Ahoj, sám jsem před lety vlastnil Firebirda 4. generace, i když teda Trans Am s motorem 5,7L V8 a už verzi po faceliftu, viz. foto dole. To auto bylo super. Měl jsem ho asi čtyři roky a naprosto bez problému. Za tu dobu jsem jednou měnil lambda sondy, jinak nic. Camaro je jeho jednovaječné dvojče na podlahové plošině f-body, takže kupuješ naprosto identickou techniku, jen s jiným designem. Camaro po faceliftu má sestra mojí přítelkyně, viz. fotka dole. Má tam taky V6, ale silnější 3,8L 200HP. Jí to stačí, já bych se s V6 nespokojil. Tohle, co máš v odkaze, je model ještě před faceliftem, ale je v kůži a má targu, což je fakt bomba věc. To si zamiluješ okamžitě. Firebirdy jsou vzácnější, byly i o něco dražší, než Camara a v Čechách jich moc není, navíc už začínají růst na ceně. Trans Am po faceliftu už pod 400 tisíc v Německu neseženeš. Pořád se za nimi lidi otáčí. Ta auta mají svoje kouzlo. Ceny dílů jsou za pár korun a díky tomu, že to jsou legendární americké sporťáky, tak jejich dostupnost je naprosto bez problému i tady v Čechách. Je to ale typická amerika 90. let, což znamená velké zvenku, malé uvnitř. Má to čtyři sedačky, ale vzadu to na výlet do Chorvatska ve čtyřech není a kufr také není kdoví co. Část zabírá nádrž, která je hodně vysunutá nahoru. Ale dají se tam do úchytů složit ty střešní díly, takže si je vezeš s sebou. Největším kamenem úrazu u tohohle konkrétního typu, který tu máš, je motor. Spolehlivý je, v tom není problém, ale je prostě slabý, proto byl v roce 95 nahrazený silnějším 3,8L V6, který tam pak zůstal jako základ až do konce výroby 4. generace. Pokud nejsi závodník, tak ti těch 160 koní asi bude stačit. Papírově to sice nezní špatně, ale to auto je opravdu velké a těžké. Na délku má 4,9m a na šířku 1,9m, takže na našich okreskách je to fakt koráb. Ale je to neuvěřitejně cool, když sedíš uvnitř. :-) Tohle má automat, tak to chce zkouknout, jestli řadí, jak má, jinak bych se toho nebál. Ale automat ten výkon samozřejmě ještě trochu zabije. Navíc je to jen čtyřkvalt. Nejspíš budeš měnit jen provozní náplně a spotřební věci. Jinak auto má tuhou zadní nápravu, takže na rozbité cesty to moc není, pokud chceš jet svižněji, zadek pak odskakuje, ale V6 má měkčí nastavení podvozku, než V8. Spotřeba by u tohohle motoru měla být v pohodě kolem 10L, při kochačkách mimo město i míň. Já jsem i s tím 5,7L V8 dokázal jezdit mimo město pod 9L, když jsem jel vyloženě výletně na tempomat a se sundanou střechou. Ale je fakt, že při normální jízdě V6 o moc míň nežere. Auto v inzerátu je navíc evidentně evropská verze, takže tam ani s přihlašováním a US osvětlením nebude absolutně žádný problém, všechno je, jak má být podle našich předpisů.
Pokud chceš netradiční auto s cool faktorem na kochání se krajinou se sundanou střechou, tak vřele doporučuji, ale pokud máš sportovnější ambice, tak jdi do silnější motorizace.

Tento příspěvek byl 24.06.2016 v 09:18 upravován.
Bal 23. června 2016, 20:17
Zdravím, už delší dobu uvažuju o koupi nějakého coupé, které by bylo stylové, vhodné na výlety po republice, s provozními náklady které by mě nezruinovaly. Nejde mi ani tak o výkon a rychlý průjezd zatáček, jako spíš o pohodlí a relativní spolehlivost, aby se mi nestalo, že mě auto nechá někde stát. Vím že tohle nejsou zrovna vlastnosti, které by odpovídaly požadavkům na coupé, když jsou to především většinou sportovně laděné auta, ale vzhledem k tomu, že mi příjde docela "zbytečné" jezdit všude ve spíše prakticky zaměřeném autě typu hatchback/combi, když stejně většinu času jezdím jen sám nebo s přítelkyní, přál bych si zkusit i něco trochu jiného, za celý život jsem se vždycky měl možnost svézt jen v nepříliš zajímavých autech od Formana, přes Fabie apod. Proto bych se chtěl zkusit vydat zase trochu jinou cestou. Vždycky se mi líbily sportovní auta, i přestože jsem nikdy neměl ambice jezdit nějak rychle. Už se asi rozepisuju příliš, zkrátka jsem došel k tomu, že bych rád vlastnil auto jako je Pontiac firebird IV generace...a chci se zeptat jestli je to vhodná volba pro někoho, kdo celé 4 roky své dosavadní řidičcské kariéry jezdí superspolehlivou mazdou 323 ´98, u které se nepokazilo vůbec nic, a jedinná údržba spočívá ve výměně oleje...Musím dodat že absolutně nejsem technický typ, jsem rád, když doliju vodu do ostřikovačů, a přehodím kola, proto u mě nepřichází v úvahu, nějaké "opravím si sám na koleně"....Mazda by samozřejmě jako daily car zůstala, pontiac by byl spíš ve víkendovém používaní.... najelo by se sním cca 100km za týden...V naší rodině ani v nejbližším okolí nikdo není příliš nadšený petrolhead, a já se o auta zajímám, ale mám právě velké mezery v technice, a jsem schopen koupit zajíce v pytli. Zkrátka se chci zeptat, jestli je takové auto vhodnou volnou pro někoho jako jsem já, a aby mi behem dvou měsícu nedošly finance (podprumerny plat) na auto mám rozpočet tak max. do 80K .... samozřejmě budu rád pokud má někdo zkušenosti a poradí na co si při případné koupi dát pozor atd... případě muzete poradit i lepší alterntivy (mě napadlo třeba ještě camaro) ... pokud jste se dostali až sem, díky za pozornost, budu rad za každou reakci.
http://www.sauto.cz/osobni/detail/pontiac/firebird/16851741?goFrom=list konkrétní kus co se mi líbí