načítám data...

Téma Plechcup 2020 - diskuze k pravidlům

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Romus včera v 22:28
Já se dívám na plechcup tak, že koupím ve středu nějaký auto do 13k v okolí, investuju 2k do polepu odjezdím s ním 1-3 závody a po sezoně ho snad prodám :-D a koupím max. nějaký gumy když je zničím, nebo destičky... Takže bych prosil podkaterogorii Stock pro lidi co to nechtějí více řešit a přijedou po vlastní ose s platnou STK :-D a klidně vyhlašujte jen 1. místo. Prostě jen aby byla šance něco vyhrát. Ale lidi co baví se v tom hrabat, prodávat díly, řešit převoz aut zbytečně neomezujte
Vojta Nekvapil 11. ledna 2020, 14:52
Vojta Nekvapil 14. prosince 2019, 01:53
Tak pro me s rozumem to jsou gumy jako NS2R. Ty mi vydrzeli 3 roky 15x trackday (3x sosnova) a 20 000km. Gumy co maji zivotnost jednu Sosnovou vyjdou neskutecne draho.

V Myte mam vzdy nejvice opotrebovanou levou predni gumu. A to i kdyz mam odklon 1,5 stupne.

Zavodni gumy mame zakazane. (jinak bych tam ty slicky mel) Mame jen gumy se silnicni homologaci.
Jakub Pospíšil 13. prosince 2019, 19:30
Tak prostě s rozumem. Účelem je, aby nám tam nejezdily auta na závodních gumách, jejichž cena je mhohdy vyšší, než to, co vezou.
Beny 13. prosince 2019, 18:35
Jakub Pospíšil: Takže když někdo bude mít nepoužitelný gumy, musí je vyměnit taky za nepoužitelný? :-D Sorry, rejpat nechci, ale nedává to smysl.
Jakub Pospíšil 12. prosince 2019, 22:43
Tam pak dává smysl ta údržba. Nahradíš nepoužitelné gumy srovnatelnou alternativou.
Vojta Nekvapil 12. prosince 2019, 21:17
Dotaz na ty co chteji aby byly gumy soucasti rozpoctu.

Vychazim z realne situace.
Koupim auto za 15k vcetne gum. Dojedu na Sosnovou. Vecer jsou dve gumy na draty a zbyle dve k tomu maji blizko.

Jaky by by podle vas mel byt rozpocet na nove gumy? 0kc jelikoz auto se kupovalo za limitni castku? Nebo mam koupit jine auto?

Nebo dame nejaky rozpocet na gumy?
Vojta Nekvapil 09. prosince 2019, 12:54
To akorát povede k čarování s pneumatikami. Zůstal bych u požadavků na homologaci. Ti co si stěžují na cenu semi slicku, mají málou představivost a nenapadá je kde jde koupit levně nové lepivé gumy. Možná i levněji než obyčejné gumy na auto. Ale tenhle nápad si nechám pro sebe. Ať máme případně alespoň jeden závod výhodu. V kombinaci s jinou myšlenkou to vypadá na kompletní řešení jak být rychlý a zalevno. :D

Tento příspěvek byl 09.12.2019 v 13:33 upravován.
Tomáš Trýska 09. prosince 2019, 12:02
Radek Chlud: Pokud ten limit zvednete, tak by to asi až tak vadit nemuselo :)
Radek Chlud 09. prosince 2019, 11:01
Tomáš Trýska: Já taky, ale myslím, že na normální ježdění je Ferodo nebo nějaky HP+ trochu overkill. Resp. spíš to pak moc dlouho nedá OEM kotouč. Neni moc lidi, které baví poslouchat při poskakování po městě pískání a řešit zaprášené disky každý týden. Ale to je jedno, když se to vleze do limitu tak ať si každý dělá co chce.

A stejne tak gumy, pokud nekdo koupí semislick, už bych to bral jako performance díl, ktery se započítává do limitu.
Tomáš Trýska 09. prosince 2019, 10:02
Radek Chlud: Odpovím ti jen na body 2 a 3.
2 - co jsem tak sledoval, tak většina jezdců zajíždí časy poměrně konzistentně s rozdílem v rámci pouhých desetin sekundy. Takže pokud jezdec něco vyloženě nepodělá (nepřetočí se, nevyjede z tratě, atp.), tak bude součet víceméně jen trojnásobkem jeho průměrného času. Každopádně to můžeme vyzkoušet, ale moc bych si od toho nesliboval.
3 - omezit TW je dvojsečná zbraň, vzhledem k tomu, že TW jednoho výrobce neodpovídá druhému. Opravdu nechápu, proč nezůstat u stávajícího pojetí, že road legal auto bude mít road legal gumy. Prakticky všechny semislicky mají éčko, takže to jsou jen lepší letní gumy.

Jinak ještě k těm deskám, možná ti to přijde zbytečný, ale já si na svoje normální auta dávám to nejlepší, co jde sehnat. Osobně preferuju jistotu před výdrží.
Radek Chlud 09. prosince 2019, 09:14
Ahoj, po peprné diskuzi v článku se taky přesouvám sem.

Můj návrh zněl takto:

1.: Nechat vše pri starém.


2 .: Za stejných podmínek rozdělit kategorie na auta s STK a bez STK.

3.: Rozdělit pole na auta s STK a bez STK s tím, ze bychom u aut bez stk zvedli limit a 'povolili' úpravy o kterých se teď dohadujeme, aby se nebylo o čem dohadovat.
A možná u aut v kategorii s STK omezit úpravy jen na opravdu běžnou údržbu (treba plácnu: tak aby auto bylo schopné v den zavodu udelat STK a nic víc) , aby se budget udržel co nejnižší a zavedlo by se treba i pravidlo pro gumy. A tak by mohla byt spokojená i skupina lidi ktera chce low budget závodění s tim, že pravidla budou 'stejná pro všechny' a nebude se o čem dohadovat.

Ad.3. Jak tady někdo psal - Za performance díl bych považoval vše, co nebylo OEM na autě a nebo při koupi. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale jestli budu mít desky Starline nebo Ferodo DS3000, tak je to znatelný rozdíl a v této kategorii se nemůže považovat za běžnou údržbu. OEM desky jsem na Mazdě v Bělé usmažil za kolo a půl => že budu muset jet tak, ať ty desky neusmažím.

Otázka č. 1) Jak nastavit limity? 20k kč a 20k kč? Nebo jak psal Trinom 25k série a 15k upravené?
Otázka č.2 ) Co zkusit měřit součet ze třech kol spíš než hot lap? Alespoň bychom ozkoušeli i jiné věci než schopnost zajet rychlé kolo - konzistence atd. Možná blbost, možná ne, možná se tím posunem zase někam dál.
Otázka č.3) Důvod, proč chci omezit TW je prostý. Všichni víme, že je to na těchto keplech nejdůležitější faktor. Chci se tím vymezit vymlouvání se u výsledků na gumy. Když budou mít všichni stejné = vše krom slick/semislick, tak nebude na co nadávat. Jestli si někdo sežene nějaké UHP puky za pár korun nebo nové Matadory, to už je na něm.
Ad. Slick vs Semislick - upřímně nevím, proč není povolen tedy i slick, když stojí míň a na těch třech kolech bude rozdíl skoro minimální. To je taky věc k diskuzi v rámci non-STK


Vojta Nekvapil 09. prosince 2019, 05:10
No s tím co napíšu asi taky pár lidí naštvu.
Auto o kterém budu psát používam každý den. Je složené ze dvou polovraků, X krát bourané (minimálně jednou celkem těžce), furt se na něm něco sere a za opravy jsem utratil tolik až to hezké není. Ale to si člověk říká, že to přece nevyhodí kvůli chladiči. Že to nevyhodí kvůli čerpadlu. Že to nevyhodí kvůli spojce (měl jsem to udělat). Ale teď to je celkem spolehlivé auto v příšerné kastli. (neměl by někdo pěknou kastli? Klidně holou.)

S Compactem jsem experimentoval. Proti autům s dvoulitrem neměl šanci a ze začátku byl o dost pomalejší než Proton. Tak jsem si hrál a zkoušel co má jaký vliv. Compact se kupoval na podvozku Eibach -80mm. Pouzitelnost mimo hladkej asfalt si asi dovedete predstavit. Takže auto muselo nahoru. Mohl jsem nahodit něco z nějakého vraku ale raději jsem zvolil variantu nových tlumičů a pružin. Což vychází asi na 5k. Když jsem hledal pružiny, tak to na mě vyplivlo cinskej Jom (maxpeeding) ve vyprodeji za 3,5k. Takže jsem měnil "sportovní" podvozek za jiný "sportovní" a přitom to bylo levnější jak komponenty standartni specifikace. No výrazně vetší vliv na čas u Compactu mělo zvětšení odklonů předních kol pomocí 4ks M12 podložek ze železářství. Asi 2s co si pamatuju. Gumové silentbloky jsem ze začátku měnil zase za gumové. Behem dvou let byly zase v ... takže jsem začal dávat PUR. Pocitově pomohli jen ty u předních ramen a to ještě jen pocitem z řízení. No stručně. Ve finále byl pořad pomalej, pořád bez reálné hodnoty. Stejně rychlej jako celkem pěkné 316i Coupe co s námi kdysi jelo ale jen o 0,6s rychlejší než Proton (a to ještě za dobrého dne) ale o 3s pomalejší než konkurence. Ale byla sranda s ním kroužit celý den na okruhu a nahánět Miaty.
Tak se pak pro boj s dvoulitry (Golf IV, ZX, 306,Micra,...), pořídil dvoulitr (Fto).

Schrnu to takhle:
-Objem ničím nenahradíš.
-Největší vliv mají gumy.
-Pak nastavení geometrie. Když už nemůžu pořádně zrychlovat, tak nesmím rychlost ztrácet zpomalováním. U spousty aut jde minimálne vpředu snadnou úpravou zvetšit odklony. (Podložky, zvětšení děr pro šrouby)
-Odlehčení je dvousečná zbraň. Auto lépe zrychluje ale bez vyvážení je nestabilní. Nemluvě o vlivu na funkci podvozku a brzd. (Proto auto neočesáváme a Compact jezdil vzdy s plnou nádrží)
-Levné řešení tvrdých silentbloků se jmenuje lepidlo na autoskla. Stačí vyplnit dutiny seriových silentbloků.
-Tvrdý čínský podvozek má své nedostatky. Auto může uskočit, či mít jiné nezdravé tendence. (Například kmitající zadni vnitřní kolo v zatáččce) Nepovažuju ho za velkou výhodu.
-Koule z ocele. (Pamatujete v Sosně tu Kiu s 1,5l motorem co nám všem dala aspoň 2s?)
Junior 08. prosince 2019, 21:15
uuu, mínuska jedou. asi se půjdu zabít z toho.
...
měl jsem to už napsaný a pak to radši smazal. nebudu si zvedat tlak. GL

Spooker 08. prosince 2019, 19:51
Tomáš Trýska: Počítal bych to do rozpočtu ve chvíli, kdy to jsou nesériový/sportovní komponenty. OEM údržbový díly bych samozřejmě nepočítal. Však si měj velký brzdy a polyuretany, když to vměstnáš do limitu. Když jsme u těch, kdo ty auta používají na běžný ježdění (jako já) - no přece si nebudu rozprodávat pod zadkem auto, kterým jezdím denně, kvůli třem dnům v roce. Pro takový by tady byla ta druhá kategorie staveb - vše dovoleno, jenom se vlez s bilancí do limitu.
Kdyby teda ty kategorie náhodou vznikly.

Tento příspěvek byl 08.12.2019 v 19:55 upravován.
Vojta Nekvapil 08. prosince 2019, 19:49
Kdyz tu resime pouziti auta i pro jine ucely. Tak Compact za dobu co jsem ho pouzival na plechcup ujel 30 000km. Radeji nechtejte vedet co vsechno behem te doby u stareho baworaku odeslo :D Ted po letech je to snad spolehlive auto. Jen na me tuhle vypadlo bocni okno dveri. :D
Kolik najeli ostatni? Previa vim, ze asi 3000km, nez je opustil diferencial.
Tomáš Trýska 08. prosince 2019, 18:57
Spooker: Brzdy a gumy bych tam fakt nedával, viz veškerá debata kolem. Pokud vychází NS2R nejlevnějc, nevidím důvod, proč za ně být bit. Ostatně proč taky. Totéž si myslím o brzdách v sériovém rozměru, OEM gumových siláčích a spol. Proboha proč to počítat? Zase na tom bude bit jen člověk, co to auto používá i na běžné ježdění.
Pokud chcete stanovit ostrou hranici, tak bych za úpravu považoval až větší brzdy, než s čím to auto vyjelo z fabriky (za předpokladu, že to dotyčný s těmi většími už nekoupil), polyuratonové siláče, jakýkoliv ne-OEM podvozek a pak samozřejmě všechny úpravy na zvýšení výkonu. S čím si nejsem jistý, tak jsou ukazatele a přídavné chladiče. De facto je to váha na víc, která na ty tři měřená kola vůbec nijak nepomůže, ale dokáže upozornit na blížící se průser.

PS: odprodej věcí nesouvisejících se závodem by hodnotu snižovat měl, viz například audio aparatura, blast pipe, atd.

Tento příspěvek byl 08.12.2019 v 18:59 upravován.
jagy 08. prosince 2019, 18:07
Junior: O cem to proboha mluvis? :D Jake ojebavani pravidel nebo pouziti semislicku? Od kdy je cinska guma s 240 TW (nejtvrdsi smes) semislick? Trilitr? Posledni auto byl dvoulitr v nouzaku... nechapu jaky nadprumerny pristup k penezum? To auto bylo levnejsi nez zbytek startovniho pole. Co je na zbytku E91 poloprofesionalniho fakt neutusim - auto jsme delali asi 4 vecery po praci pred PlechCupem, venku a po tme. Tohle muze delat uplne kazdy, ale musi chtit. Platak ani ridicak nemame, ale staci se zeptat okoli a nekdo se najde... kdo chce, hleda moznosti. Kdo nechce, breci na foru.

Tyhle hejty nechapu a nikdo si na PlechCupu triko nehoni a uz vubec ne o ty "ceny". Je to prdel a i s tim se obe auta udelaly. A ti, co prisli pochvalit nebo auta vyfotit bylo opravdu hodne a tvrdim si rict, ze stezi jine auto vyjadruje (ne)smysl PlechCupu vic. PlechCup je soutez s nejakymi pravidly a ne povinnost jezdit v necem pomalem nebo se prizpusobovat pomalejsim.
Tomáš Trýska 08. prosince 2019, 18:05
Junior: Jo, Krtkův dort je veselá kreace. Kdo si pamatuje dřívější ročníky, vzpomene si i na jiné pokusy, které ale nebyly tak úspěšné. Ostatně tímhle způsobem funguje 24h Lemons, což byl předobraz Plechcupu. Takže pokud se někomu tyhle splácaniny nelíbí, ať si výfuk políbí :-D
Spooker 08. prosince 2019, 18:05
Osobně bych byl za rozdělení na dvě katergorie, kde jedna by byla striktně street-legal auta se souhrnnou hodnotou vně limitu (ať už se ponechá na 15k nebo zvedne), a to včetně veškerých vylepšení, který se maskují za údržbu, ale reálně auto zrychlují. (brzdy, gumy, tlumiče, siláče)...prostě mrdečky za pár. Původní plechcup. Vozidla který někdo sdědil po dědovi a náhodou to byla dvoulitrová Primera, nebo něco jiný použitelný. A pozor, odprodej částí auta by nesnižoval hodnotu.

A druhá katerogie, all-out stavby s povoleným rozprodejem půlky auta, ghetto swapama a turbokitama, slickama a vším, co lze vymyslet. Do stanovenýho limitu se musí vejít vaše svědomí...
Pravidlo odkupu je absurdní ve chvíli, kdy redakce napíše že "ano, my tohle právo máme, ale to neznamená, že to uděláme". Co by s tím krámem taky dělali.