načítám data...

Téma P106 problem s motorem

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Beny 21. března 2018, 14:15
Goldies: Může, jak je řešeno řízení volnoběhu? Krokovej motůrek na klapce, nebo bypass ventil?
Goldies 21. března 2018, 13:53
Takže částečně vyřešeno. Nejprve jsem při důsledné kontrole objevil prasklý kabel ke svíčce na 3. válci. Koupil jsem nové kabely a dost to pomohlo. Nicméně, jeden problém stále přetrvává. Dost vysoký volnoběh a dle vůně dost bohatá směs. Otázka zní, může na to mít vliv čidlo polohy škrtící klapky? Prý dost častá závada :-)
PepaSFI 15. března 2018, 16:48
u takhle starýho auta to může být cokoliv. Začal bych prohlídkou chátrání, tedy kabely, konektory, hadice. Kolikrát stačí zahýbat konektorama a všecko je jinak. Taky falešný vzduch, nějaká vypadlá hadička, volné těsnění. Vím i o případu kdy dělal bordel výfuk, těsnění mezi svodama a katem. Bralo to tam vzduch a lambda kvůli tomu rozhazovala směs. Ale to by asi němělo vliv na starty. Jen tak pro lepší pocit bych zkusil reset řídící jednotky. U těchhle jednoduchých aut bez OBD obvykle stačí odpojit baterii na čtvrt hodiny, případně něco zapnout aby se to vybilo a ono to vynuluje adaptace. Mě to u fiatího jednobodu pomáhalo po výměně svíček a filtru, obvykle pak kolísal volnoběh.
johan 15. března 2018, 09:48
ja by som to tipoval skor na vahu vzduchu, pripadne netesnost za vahou a prisava falosny vzduch.
Goldies 14. března 2018, 10:10
Tak dle info by to mel byt pontenciometr škrtící klapky :-) takze pokusem udelame palivovy filtr a pak ten potenciometr a pak pujdu podle benyho :-)
Beny 14. března 2018, 09:55
Tohle se bude doma dělat blbě, to by bylo jen nahodilý měnění dílů. Vzal bych to někam, kde budou schopný změřit tlak paliva a disponujou osciloskopem. Je to pořád zážehovej motor, když bude mít správnou dávku paliva, správnej předstih a kompresi tak pojede. Takže začal bych tlakem paliva a pokud je k dispozici emisní analyzátor tak si klidně můžeš zkusit cvičně emise. Pokud je tlak paliva v pořádku ale je to bohatý, jdeš po "váze" vzduchu, bude dobrý změřit si odporový dráhy snímače polohy škrtící klapky. Do složení směsi v open loopu kecá i "lambda, ale ta by něměla dělat takovej bordel. Zapalování - osciloskopem na VN kabelech si zkontroluješ výpadky, pokud jsou prověřit snímače otáček - klika, vačka, nevím kde je u tohohle konkrétního motoru, nebo jestli má oba. Můžou dělat bordel i cívky, zvlášť při zahřátým motoru. Taková poznámka pod čarou, pokud má motor snímač otáček na klice i na vačce, lze elegantně zkontrolovat časování rozvodů. :-)
GanGreen 14. března 2018, 09:21
z vlastní zkušenosti bych tipnul zacpanej palivovej filtr, hodně podobně se projevovala Corsa když jsem ji koupil (jen start netrval minutu) a filtr to vyřešil...
Goldies 14. března 2018, 08:32
Panove dotaz, na docasnem daily povozu P106 1,1 z roku snad 1995 ta silnejsi 44kW se od zacatku projevuje jeden problem. Auto moc nedrzi volnobeh, na plyn moc nereaguje a obcas pri brzdeni i chcipne. Nastartovani trva nekdy i minutu (coz je fakt zradlo rano v kolone u M-palace). Jako jeden z podezrelich je dle meho elektricky rozdelovac (jeden nahradni se valel v kufru ale jeho vymena zmenu neprinesla). Pak me jeste napada filtr palivovy. Jeste pro zajimavost celkem piska altik (mozna spis klinak) - muze to mit vliv? Svicky jsou celkem zanovni. Mohou to byt rozvody? Jeste takova zajimavost, kdyz jedu s nohou konstantne na plynu, tak si obcas pockoci jako kdyby se mu nedostavalo palivo.