načítám data...

Téma Ochrana podvozku starého auta

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
martin_100 28. listopadu 2021, 02:08
Do dutin starých aut (to znamená že už v nich asi trocha koroze bude) stříkam svojí šmakuládu. Mícham si vazelínu LV3, převodovej olej a červenej petrolej. Tim stříkam dutiny. Krásně to vzlíná do různých spár. U jednoho auta mi ta mastnota v létě prolezla i prasklinou v kitu na povrch. Co je mastný to rezne pomalu. Na vnitřky lemů, spodní "švy" prahů a kapsy za kolama mažu vazelínu A00.
Tomas112 16. listopadu 2021, 09:02
Super rady! Já právě nedávno řešil, jak o podvozek správně pečovat, protože mám konečně své první pořádné auto a četl jsem, že pomáhá ten impregnační nástřik: https://www.united-6.cz/jak-osetrovat-lak-automobilu-proti-soli-v-zime/ ale nakonec jsem se rozhodl přeci jen nechat to profesionálům u United-6 kteří vědí co a jak.
multiair 10. listopadu 2021, 20:22
jj je to suříková barva. Dělají to v Řecku. Asi na ně EU regulace neplatí.
Trinom 09. listopadu 2021, 10:27
multiair: Vidím Marine Minio, to je suříkovka, ne?
multiair 28. října 2021, 12:19
Kdyby někdo chtěl zkoušet různé přípravky na podvozek, tak prodám přebytek na hraní.
https://auto.bazos.cz/inzerat/143530530/prodam-dinitrol-na-osetreni-podvozku.php
Chosé 18. března 2019, 14:00
Rez lemů a prahů u Civica ochráníš leda tak, že budeš pravidelně čistit dané místa od nánosu bahna, špíny, případně soli a podobného svinstva. Nic jiného na to nefunguje, spojení nárazníku s blatníkem je tam velmi nešťastně řešeno.
rainero 15. března 2019, 22:21
Nie som odborník ale s lemami sa toho veľa vymyslieť nedá . Jedine odstrániť podblatník, ak tam nejaký je: plast alebo koberec( ten je možné natrieť gumoasfaltom, aby nenasiakal), a tiež nastriekať prípravkom na podvozok. Prah, nosník a časť lemu spojenú s prahom dobre vystriekať voskom - u niektorých áut sú tam diery zaslepené plastovými/gumovými záslepkami.
Wyst 14. března 2019, 21:50
Chlapi, díky za rady! Jedno je jisté... tohle bude docela pain doma v garáži bez zvedáku :) Naštěstí jak říkám koupil jsem velice zachovalý kousek takže vybrousím jen pár maličko porezlých míst. Očistím a hodím na to vosk který před a po zimě zkontrolovat. A spíše věnovat pozornost dutinám...

Ještě mě tak napadá. Je nějaký způsob jak ochránit lemy? Vím že lemy a prahy jsou u Civiců docela problém. Před rokem to bylo všechno vařené, slečna říkala že to její přítel udělal pořádně... ale člověk nikdy neví a byl bych nerad aby to začalo zase chytat :/

Honza123 14. března 2019, 08:34
Pouzivam uz dlouhou dobu Resistin ML - je to polopruhledny vosk, nikdy uplne neztvrdne (po zaschnuti prestane lepit, ale porad je trochu tvarny, takze jde pouzivat i na matky, zavity, atd. - i po letech jde vse bez problemu povolit). Na cele auto (vcetne dutin) je potreba cca 10 plechovek (kazda ma necely kg). Pred strikanim je dobre sundat vsechno oplastovani, tepelne stity okolo vyfuku, atd, osetrit rez (pokud uz je auto rzi napadene, idealni je samozrejme strikat auto, na kterem jeste zadna rez neni).

Peclivost samozrejme zalezi na tom, jestli ma auto nejaky dalsi potencial, nebo jde jen o to, prodlouzit mu zivot o nekolik dalsich zim - ML zastavi/oddali reznuti i kdyz se nastrika primo na rez. U aut, ktere si nechavam dlouhodobe pouzivam ML jen jako posledni vrstvu - konzervaci (rozebiratelne dily nechavam opiskovat, pozinkovat + nekolik vrstev barvy, orezla mista na kastli vybrousit, zaklad + barva).

Nastrik je dobre kontrolovat (idealne po kazde zime). Na hodne exponovanych mistech ho oseka sterk letajici od kol.

Gumoasfalt rozhodne nedoporucuji. Na prvni pohled sice vypada hezky, ale po oskrabani se clovek nestaci divit, kolik rzi je pod nim. Navic neni dobre ho strikat na matky, zavity, prachovky cepu, atd.
Woyta 14. března 2019, 00:05
Jo chce to mix parafinu a oleje. Parafin nestejka z mist, kam se nastrika a olej ma vlastnost, ze vzlina.
Takze chrani i mista kam se nedostane.
rainero 13. března 2019, 23:34
Ja mám dobrú skúsenosť s Dinitrolom niekto chváli Brunox, počul som aj Body ale čo som to mal v rukách tak to bolo ako voda...
Každopádne ako bolo spomenuté tak základ sú dutiny. Hovorí sa čo je mastné nehrdzavie. Počul so rôzne kokteily trafooleja, motorového oleja a Rezistinu. Všeobecne to pálka nie je (liter vosku do 10€ - kartuša stačí na dve autá, pištol na dutiny 12€, predpokladá to ale kompresor, nájazdy a aspoň 20st. aby to vzlínalo).
Potom nejaký odhrdzovač čo blokne hrdzu (3€/l klasický bezoplachový alebo niečo špeci na báze kyseliny mravčej - 20€/400ml) a nakoniec niečo čo to všetko prekryje na báze asfaltu, vosku alebo živice resp. podľa toho či to chceš prelakovať alebo nie. Na matice by som to nestriekal. Fordy a japonci naučia :)
GanGreen 13. března 2019, 18:28
Nimrod: cena je relativní, pro někoho je 500,- moc a pro někoho 5000,- málo :D spíš jde o to že jsem viděl podvozky komplet zalitý na černo snad kromě výfuku a přišlo mi to jako dost na prasáka... Tak jen jestli je to běžná praxe, nebo spíš práce nejakejch negramotů ;)

Přemýšlím že bych se do toho v létě pustil, ale nápravy sem teď komplet vyměnil (nechal vyměnit :D) a že bych to zas sundával asi nehrozí :)

Tento příspěvek byl 13.03.2019 v 18:31 upravován.
Nimrod 13. března 2019, 18:17
GanGreen: to je o tom, jestli to chceš dělat pořádně, nebo aby se neřeklo. známej, který tohle mimo jiné dělá, mi řekl, že pokud se nesundaj nápravy a pořádně se neočistí celý podvozek před nástřikem, tak je to v podstatě ztráta času a peněz. ale pak je to hnusná špinavá práce na několik dní a není to rozhodně levné
GanGreen 12. března 2019, 15:52
Panove, když už je tady o tom řeč, jak se to dělá se všema hejbadlama na podvozku (myslim čepy, uložení atd) balíte to než jdete stříkat nebo to berete všechno tou sráděrou z jedný vody na čisto? Předpokládám že to asi nikdo komplet neodstrouje aby to mohl napajcovat...
bkralik 12. března 2019, 15:20
Chosé: Jenže tohle původně nebylo rezaté... Z toho jak to vypadá je jasně vidět, že to teprve pod tím gumoasfeltem začlo reznout :-)
Chosé 12. března 2019, 12:12
bkralik: Tak přestříkání rzi je největší prasečina na světě, to se pak nedivím.

Na ochranu dutin jsou takové speciální vosky ve spreji. Nejlepší máš, když najdeš nějakého zrezlého Civica a půjdeš po místech, kde to nejvíce rezne. :) Ty následně vystříkáš voskem.
Wyst 12. března 2019, 11:07
Super! Díky za rady.
Kouknu tedy na ten POR15 a prozkoumám další antikorozní nátěry.
Co se týče těch dutin... máte nějaký typ na určitý přípravek který funguje správě? Nikdy jsem to na autě neprováděl, no a taky to tak dopadlo. A jelikož jsem našel fakt hezký zachovalý Civic, byl bych rád aby takto hezký a zachovalý taky zůstal a nezrezl mi pod rukama. Budu věnovat tedy spíše pozornost ošetřením dutin, prahů a lemů...
bkralik 12. března 2019, 09:11
Gumoasfalt jen proboha ne! Jakákoliv ochrana musí primárně působit nějakým způsobem proti samotné tvorbě rzi - tzn suříková barva, barva s odrezovačem, galvanická ochrana. Gumoasfalt jen povrch zakryje, a to je všechno - pod ním se může dít cokoliv!
Mám youngtimera z roku 82 a nějaký expert celý spodek nastříkal právě nějakou takovým gumoasfaltem. Jediný výsledek je ten, že když to zvednu a vezmu do ruky špachtli, tak na polovině spodku karoserie při rejpnutí pod tím gumopovrchem najdu korozi! A je vidět, že to je nová koroze, ne že to někdo nastříkal už zrezlé...

Co je (alespoň podle mě) dost kritické, je ochrana dutin. Jestli to auto totiž někde začne reznout, tak spíš ve svárech, dutinách a obecně dalších místech, kde se drží voda. Takže primárně (rozhodně před nástřikem podvozku) doporučuju jednou ročně (nejlépe v létě za vedra) pořádně vystříkat dutiny, s důrazem na pečlivost (odloupat záslepky, najít si přístupové otvory, atd...)
Woyta 12. března 2019, 03:21
Produkty POR15 jsou moje volba. Velmi odolna barva.
Jinak se doporucuje barva na mosty, ci barva na letadla. Jinak na surik je na netu recept.
Wyst 10. března 2019, 15:35
Díky za odezvu,
jak říkám... Honda byla naštěstí krásně udržovaná a nejedná se o žádný prorezlý vrak za pár tisíc. Motor oleje téměř nežere a prahy spolu s lemy byly před rokem vyvařený a celé auto šlo na celolak. Já jen doufám že ty lemy nevylezou znovu, jak se občas stává když se to nevyvaří pořádně.

Proto jsem taky přemýšlel nad ochranou celého podvozku. Rez je jedna z věci které se fakt bojím, jelikož na to umřelo mé předchozí autko a tak jsem se rozhodl prozkoumat co je nejlepší řešení jak celkové korozi auta předejít.

Mechanické části v motoru, podvozku atd. jsem schopný si sám opravit takže to mi takové vrásky nedělá, ale co se týče řezání do těla auta a vaření to jde tak trochu mimo mě a netroufl bych si na to.

Proto jsem rad za jakoukoliv radu kterou mi tady někdo z vás zanechá. Je mi jasné že nechat to někde stříknout gumoasfaltem bude rozhodně lepší řešení než to nechat bez ochrany. Takže nejspíše půjdu touto cestou.

Na internetu hodně lidi diskutují o tom že je lepší volba tzv. "fluid film" kapalina na bázi oleje která by měla zamezit zachytávání soli atd. při zimě. Takže lidi doporučují před každou zimou nastříkat podvozek touhle olejovou vrstvou a mělo by to být v pořádku.