načítám data...

Téma Nové auto do cca půl milionu

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
BobAsh 07. prosince 2015, 00:38
JLK: Dva roky starý Focus za 300k, když nový Focus stojí 350k a může mít záruku a předplacený servis na pět let nemusí být vůbec dobrý deal.

U levných aut je propad hodnoty v prvních letech po koupi překvapivě malý a nijak zásadně se neliší od pětiletých nebo dokonce desetiletých. Nedávno jsem to počítal zrovna pro Focuse a na typickém vzorku benzínového Focusu mi to vycházelo na téměř konstantní ztrátu hodnotu kolem 100 tisíc za pět let - v prvních pěti letech je to možná 120 a mezi 10-12 rokem to možná bude lehce pod sto, ale to pořád nevyrovná to, že nové auto je nové, člověk přesně ví, co se s ním děje a hlavně je prvních 5 let bez starostí díky záruce/předplacenému servisu.

Kromě toho předpokládám, že když rodiče dali rozpočet 500k na nové auto, tak jsou ochotni dát 500k za nové auto, ne 350k za nové auto a 150k na to, že se ta ojetina bude rozbíjet. Tento úhel pohledu obvykle rodiče příliš nesdílí, zvlášť v případě, že je cílem pořídit si silnější a zábavnější auto (ve kterém se podle jejich názoru dá snáze zabít).

Junior: Cooper S fakt ne. Ne na 8 let. Motor 1.6 Prince je rizikový víceméně kdekoliv, ať už v Mini, v BMW nebo v něčem od PSA.

Fiesta ST by mohla mít šanci zůstat relativně spolehlivá, je prý fantasticky zábavná a cenově se vejde.

Už zmiňovaná Mazda3 bude rozumnější, i když pomalejší.

Suzuki Swift Sport bude super zábavné, byť ne moc rychlé, a zbude ještě spousta peněz.

Mégane GT220 by se mohl také s trochou smlouvání vejít, a bude jak použitelný do budoucna, tak zábavný.
Junior 06. prosince 2015, 13:56
Díky za názory :)
Od auta očekávám především sportovnější svezení :)

Mimochodem, co říkáte na ojetý Mini Cooper S? Dá se pořídit za relativně málo peněz, po morální/vzhledové stránce prakticky nestárne. Myslíte, že je reálné ho udržet v provozu s rozumnými náklady na servis?
JLK 06. prosince 2015, 12:02
BobAsh: Neberte to mondeo doslova, myslenka je podivat se po par let starem aute, ktere prodelalo prvotni masivni ztratu hodnoty a mit diky tomu nejake prachy v zaloze, coz si myslim v 19 letech bez staleho prijmu docela hodi, jestli nechce nechat vsechny naklady scela na rodicich. Treba do 300k 2 roky stary focus - az to bude prodavat, mnohem vice bude zalezet na stavu nezli jestli to je 8 ci 10 let stare auto.
Evlo 05. prosince 2015, 16:00
Ja bych tu zaruku mimo vozidel znacky Skoda nejak zvlast pozitivne nebral.
BobAsh 04. prosince 2015, 20:03
Za mě Mazda3. Skvěle to jezdí, dokáže s tím být zábava, ale zároveň to není tak rychlé, aby to člověka lákalo dělat blbosti. Navíc je to pětidveřové, rozumně velké auto, které si nejspíš dokáže poradit s čímkoliv, co bys mohl v průběhu následujících osmi let potřebovat.

Swift Sport je skvělá volba, ale je maličký a mnohem hůř bude zvládat různé nečekané požadavky od nutnosti jezdit na dovolenou ve čtyřech lidech přes přepravu sudů piva až po situaci, kdy se náhle rozhodneš pořídit si v brzkém věku rodinu.

Jediný problém s Mazdou3 může být v tom, že za půl milionu nedostaneš silný motor a budeš se muset spokojit s G120 (a slevu neusmlouváš) v ne úplně nejvyšší výbavě.

Do pětiletého Mondea bych s výhledem na to, že to auto budu muset mít dlouho, vážně nešel. Pětileté Mondeo za 8 let bude třináctileté Mondeo, které bude mít hodnotu měsíčního platu. Takže i celkovými náklady (pořízení + provoz - zůstatková hodnota) vyjde mnohem dráž než Mazda, která prvních 5 let bude v záruce a i potom má šanci jezdit ještě relativně bez problémů a mít jako osmileté auto alespoň nějakou hodnotu.
M P 04. prosince 2015, 12:38
Když vidím výčet těch hatchů, tak bych řekl, že mondeo se do té společnosti nehodí. Pak je tam zas octávka nebo leon. Tak to aby si čert vybral. Já bych šel do Mazdy 3. Nebo do staré MX5. Nebo koupil nějakou totální píčovinu. 500 Abarth... nebo něco uplně jinýho.

A pak si člověk stěžuje, že lidi dávaj nejasně definované otázky:)
JLK 04. prosince 2015, 11:50
Ja bych to resil jinak. Za 250k bych koupil neco lehce ojeteho a zbytek si nechal na udrzbu a pripadne opravy.
Za 250k muzes mit napr. petilete Mondeo, benzinove verze nejspis ani nebudou mit moc najeto. Za 8 let z toho bude 13 let stare auto, takze neco jako jsou dnes starsi mk3 - tj. porad jeste celkem slusne auto. Zbylych 250 tisic ti potom zajisti servisovani auta na x let. Budu-li pesimista a pocitam udrzbu auta na treba 50k rocne, tak je to 5 let, takze behem studia si tim nemusis delat starosti.
Nerikam, ze je to nejlepsi varianta, ale jako jednu z moznosti bych to asi zvazil.
Vavris Vavrisovic 03. prosince 2015, 14:44
Ještě by ses mohl rozpovídat, co od auta vlastně očekáváš :) Swift Sport a Fiesta vs Civic nebo i30, to je doclea rozptyl. Malé motorové tryskomyši vs. usedlé a komfortní hartchbacky. Swišť pro tebe jakožto pro začínajícího řidiče bude nejprospěšnější, co se dobrých návyků týče.

Pokud by nebyla překážkou nepraktická karoserie, tak nějaká dvouletá MX-5 by byla přímo výborná :)

Ale jak píšu, záleží, po čem vlastně toužíš.
Evlo 02. prosince 2015, 22:47
z toho co pises bych vzal swift sport
Nedy 02. prosince 2015, 21:35
Je to čistě můj názor, takže si to přeber jak chceš. Moje první auto mělo 180k. Měl jsem mezi tím mnoho jiných, ale silnější jsem si koupil až teprv teď po nějakých deseti letech. Nicméně zároveň to bylo jedno z nejnudnější aut, co jsem kdy měl. Úplně bych se vykašlal na výkon. Nehledě na to, že je to většinou jen značně teoretická veličina. Hlavní je, jak se v autě cítíš, jak Tě s ním bude bavit jezdit a výkon na to, dle mého názoru, má jen velmi malý vliv.

Za ty peníze jako auto na dlouhou dobu, co Tě bude bavit a bude zároveň i trochu praktické, bych bral Mazdu 3. Konkrétně Hatchback 2,0 Skyactiv G165. Je automaticky ve výbavě Revolution. Věřím, že i s prodlouženou zárukou a možná i příplatkovou barvou se dostaneš k potřebné hranici.
Junior 02. prosince 2015, 20:47
Zdravím :)
hned na úvod poprosím o zdrženlivost v komentářích na téma rozmazlený spratek. Ač se to tak může zdát, není to semnou až tak hrozný :)

Je mi cca 19 let a v současné době pilotuji Felicii 1.3mpi přestavěnou na LPG. Na základě několika událností mi byl přidělen rozpočet +-, spíše něco málo mínus, 500 000, na nákup nového automobilu. Řízení mě baví, neberu ho jako povinnost a rád se svezu rychleji (co Felda dá :D), proto se prvoplánově nabízí jetá Impreza/Evo ročník cca 2008 nebo nějaké 330-335i coupe. Tato možnost padá s přihlédnutím k tomu, že pořízený vůz budu využívat jako daily car až do doby, než si z vlastního rozpočtu budu moci pořídit nové (což bude předpokládám až několik let po vysoké škole-cca 8 let) a nejsem morálně schopen rodiče po celou dobu nutit financovat servis ojetého sportovního auta, v případě Imprezy "podpořeného" 98 benzínem.

Proto se přesouváme do kategorie nový, lépe motorizovaných, hatchbacků. Na vrcholné verze nedosáhne rozpočet, takže: Hyundai i30 Turbo, Polo GTI, Swift Sport, možná Fiesta ST?*Civic s benzínovou 1.8?Podle čeho se při nákupu orientovat a jaký výkon považujete vy, jako zkušenější, za dostatečný? Například nová Fabia mi přijde vzhledově velmi sympatická, nejsem si ale jistý, zda 81Kw není relativně málo? (Bez komentáře o mladém nezkušeném, co akorát honí koně na vesnickou diskotéku, prosím).

Předváděcí vozy? Ano/ne? Byl jsem svědkem poměrně nehezkého zacházení s předváděčkami ze strany prodejců. Zároveň by však volba na předváděcí vůz zařadila do výběru i Octavii 1.8TSI, případně některé motorizace Seatu Leon.

Děkuji za jakýkoliv názor na výše uvedené vozy, případně navržení jiného v dané specifikaci.


Tento příspěvek byl 02.12.2015 v 21:29 upravován.