JLK: Dva roky starý Focus za 300k, když nový Focus stojí 350k a může mít záruku a předplacený servis na pět let nemusí být vůbec dobrý deal.
U levných aut je propad hodnoty v prvních letech po koupi překvapivě malý a nijak zásadně se neliší od pětiletých nebo dokonce desetiletých. Nedávno jsem to počítal zrovna pro Focuse a na typickém vzorku benzínového Focusu mi to vycházelo na téměř konstantní ztrátu hodnotu kolem 100 tisíc za pět let - v prvních pěti letech je to možná 120 a mezi 10-12 rokem to možná bude lehce pod sto, ale to pořád nevyrovná to, že nové auto je nové, člověk přesně ví, co se s ním děje a hlavně je prvních 5 let bez starostí díky záruce/předplacenému servisu.
Kromě toho předpokládám, že když rodiče dali rozpočet 500k na nové auto, tak jsou ochotni dát 500k za nové auto, ne 350k za nové auto a 150k na to, že se ta ojetina bude rozbíjet. Tento úhel pohledu obvykle rodiče příliš nesdílí, zvlášť v případě, že je cílem pořídit si silnější a zábavnější auto (ve kterém se podle jejich názoru dá snáze zabít).
Junior: Cooper S fakt ne. Ne na 8 let. Motor 1.6 Prince je rizikový víceméně kdekoliv, ať už v Mini, v BMW nebo v něčem od PSA.
Fiesta ST by mohla mít šanci zůstat relativně spolehlivá, je prý fantasticky zábavná a cenově se vejde.
Už zmiňovaná Mazda3 bude rozumnější, i když pomalejší.
Suzuki Swift Sport bude super zábavné, byť ne moc rychlé, a zbude ještě spousta peněz.
Mégane GT220 by se mohl také s trochou smlouvání vejít, a bude jak použitelný do budoucna, tak zábavný.