Jakkoliv vím že tady, ve světě hot hachů, sleeperů či luxusních sedanů a limuzín budu působit coby nezvaná návštěva v holinkách, jež vlezla do středostavovského klubu, nedá mi to, abych tu nepresentoval také svoji obludu A začnu trochu netradičně:
Už jste někdy přemýšleli, co si má koupit chudý petrolhead, když je opravdu chudý a musí dělat věci, které naposledy četl v rámci povinné školní četby v Malém Bobšovi? Tedy například vozit si domů dříví na topení či se brodit sněhem do koloniálu pro kafe? Buick Park Avenue, který jsem do té doby vlastnil, se ukázal k tomuto a dalším účelům poněkud nevhodný. Naopak Škoda Forman je v terénu překvapivě obratná, umí i zajímavé kousky jako couvání ze svahu se zapřaženým vozíkem, zařazenou jedničkou a protočenými koly. Kdybych ji byl býval neoddělal, asi bych si ji nechal.
Atak, když jsem jednoho dne shledal funkce Formana neslučitelné se životem (jeho i mým) sebral jsem posledních pár drobných a zakoupil sobě Nissan Teranno II. První půlrok soužití byl poněkud problematický, z vozu padaly díly a různě blbnul, ale nakonec se mi ho za vydatné pomoci spřáteleného garážníka, kupy dílů, svářečky, 2 m2 plechu apod. podařilo uvést do jakž takž provozuschopného stavu, ve kterém jej udržuji dodnes.
A musím říci, že ač důkladně seznámen s full size sedany apod., začal jsem od té doby co mám Nissana vnímat pohodlí v autě zcela jinak. Nemluvím jenom o vynikajících sedačkách (ty jsou imho lepší než v Park Avenue, o Superbu II. ani nemluvě). Mluvím o využitelnosti.
Kamarád, kamarádka, dvě kamarádky s bagáží, kamarádka s Novofundlanďákem, obkladačky na koupelnu, komposter, vybavení dílny… Naložím, zavřu dveře a jedu. Musím přiznat, že jsem zapomněl, že se tady dá do auta náklad skládat. V kombinaci s vozíkem se pak ocitáme úplně jinde. Námitku, že s vozíkem toho hodně uveze i Miata rovnou odvracím – tam, kde Miata s vlekem končí, Nissan s vlekem začíná (nemluvě o tom, že Miata s vlekem vypadá ehm, divně.) Nissan pak končí hluboko ve světě nákladních aut – chlapík z vedlejší vesnice s něčím podobným tahá na podvalníku minibagr.
Samozřejmě netvrdím, že je to nejlepší auto na světě a třeba Toyota LC nebo Lamborghini LM 002 umí určitě mnohem víc. Nicméně co chci to dokáže a už jsme si na sebe tak nějak zvykli.