načítám data...

Téma Nissan Veteranno alis Drobek

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Shackall 16. září 2015, 11:01
Pepa FSI: Mav a Teranno je v téhle generaci totéž a liší se to mezi sebou jen kosmeticky (jiný volant, trochu jiná maska po faceliftu, jiné čalounění). Motor, plechařina, podvozek jsou zcela stejné a zaměnitelné. V obou případech je přední odpružení řešeno podélnými torzkami, vedoucími okolo převodovky (můj mechanik na ně nadával jak špaček). Zvednout jde to auto prý strašně snadno - stačí vepředu pootočit torzky a vzadu narvat do pružin brka z Favorita. Ty bych sice doma našel, ale to auto je medle vysoké tak akorát a už teď chce na silnici trochu praxe - když jsem to vezl z bazaru, tvořilo se za mnou místy vděčné publikum jak za multikárou, jak jsem se bál do zatáček :-D. K jízdě v terénu bych podotknul, že disciplína "zapadnout a nemoct ven" je celkem v pohodě. Co ovšem vyžaduje mimořádně chlupatý jazyk, je jízda po vrstevnici, kdy je z jedné strany skála, z druhé sráz, pod srázem ideálně třeba rybník. Jedno takové místečko občas projíždím a když je tam bahno a musím citlivěji pracovat s volantem, je to docela adrenalin.
PepaSFI 15. září 2015, 18:51
podle dalších fotek by to měl být Ford Maverick, má to trošku podobný tvar jako Terrano ale Mav je už v sérii hodně vysoký. Tu fotku jsem vybral náhodně, byly tam mnohem horší drsňárny kde se dalo zapadnout až po okna. Ale taky sekce pro sériovky který zvládalo třeba Subaru Outback. Když to člověk sleduje, musí žasnout. V tom by si měli všichni najít ponaučení jak jezdit. Na silnici jsou všichni nervní, uspěchaní, rozčilujou se kvůli každý blbosti. A tihle blázni? On ví že to nemůže projet, v tom by uvázl i hroch. Ale on do toho s naprostým klidem vjede. Pak navijákem vyvrátí pařez, utrhne osmitunovou kurtu, nakonec ho musejí uvázat za Tatru, naviják se sotva hejbá a řidič se tváří jak kdyby seděl u kafe.
Shackall 15. září 2015, 16:39
BAP: Díky. Úpravy teď chvilku nebudou, neb jsem se - krom jiné práce - vrhl na svoje další přibližovadlo a vzhledem k polním podmínkám (dělám ho ve stejné outdoor "dílně" jako Nissana) musím bičovat.
Martin_100: Víš jak... Samozřejmě liščí ocas nebo maskot tam být nemusí, ale spousta těch úprav (jakkoliv jsou na první pohled tuzingové) má smysl. Třeba ty potahy - často do toho nelezu právě ve smokingu a potřebuju mezi sebou a sedačkou nějaký futrál. Tygříka jsem kupoval roku 1998 do Škodovky, zadek zmizel někam při stěhování (škoda), a on se furt odmítá rozpadnout. Jednou za kvartál ho hodím do pračky a je klid. Nějaké decentnější potahy sice jako plánuju, ale co se týká investic, radši to vrazím třeba do podvozku. Nebo ty držátka na všechno možný - občas s tím třeba stěhuju a k duhu tak přijde vázání, něco k pití, možnost si odložit telefon, a já nerad honím věci po autě. Nota bene v terénu se neukotvené věci bleskurychle sesypají na hromadu.
Pepa FSI: To bych se rád podíval, ale též mi to koliduje. Jinak na tu fotku fascinovaně zírám. Vypadá to sice jako dvojka Teranno fturbodýzlu, ale Teranna nemají vepředu pružiny, ale torzky (což je na té mé fotce z opravy trochu vidět). To vypadá na hodně hustej tuning...
PepaSFI 13. září 2015, 18:16
když už jsme u těch blátotlaček, příští týden se v Pístově u Jihlavy koná offroad akce Pístovské mokřady http://pistovskemokrady.cz/ offroadový závod se spoustou atrakcí a celý to dovádění má kromě toho řádění s autama ještě za cíl ochranu přírody. To jsou paradoxy co? Ale je to tak, účelem je pořádně to bahno rozrajtovat aby se tam dařilo všelikým různým breberkám a brábrdelníkům. Bohužel letos tam nebudu, koliduje mi to s rodinnou záležitostí. Ale rozhodně doporučuju, je to úžasná podívaná na tu špinavější část automobilních šílenců.
martin_100 13. září 2015, 14:57
Koukam že většina offrouďáků (nikoli "offroutů") je cáklá na stejno. Mam kamaráda s galoprem a když sem koukal na fotky tvýho (bordelu) interieru měl sem chvíli pocit že sou to fotky onoho galopera :-) Akurát že ty to všechno máš tak nějak uklizený.
Adam Forman 09. září 2015, 17:53
Konečně se do toho někdo obul! Autíčkář nejsou jen Miaty, perfektně trefené apexy a luxus za babku. Pořádný pracovní stroj rozhodně potěší. Už se těším na další úpravy. Terénní mazel lehce ve stylu rat-rod se totiž jen tak nevidí :-)
Shackall 09. září 2015, 16:01
PepaSFI: Že jsem ho zapoměl zmínit ještě nemusí nutně znamenat, že tam chybí ;-)
PepaSFI 09. září 2015, 15:36
eště tam chybí pytlík na blití jak ve Fabii :-)
Shackall 09. září 2015, 13:33
Jakkoliv vím že tady, ve světě hot hachů, sleeperů či luxusních sedanů a limuzín budu působit coby nezvaná návštěva v holinkách, jež vlezla do středostavovského klubu, nedá mi to, abych tu nepresentoval také svoji obludu  A začnu trochu netradičně:

Už jste někdy přemýšleli, co si má koupit chudý petrolhead, když je opravdu chudý a musí dělat věci, které naposledy četl v rámci povinné školní četby v Malém Bobšovi? Tedy například vozit si domů dříví na topení či se brodit sněhem do koloniálu pro kafe? Buick Park Avenue, který jsem do té doby vlastnil, se ukázal k tomuto a dalším účelům poněkud nevhodný. Naopak Škoda Forman je v terénu překvapivě obratná, umí i zajímavé kousky jako couvání ze svahu se zapřaženým vozíkem, zařazenou jedničkou a protočenými koly. Kdybych ji byl býval neoddělal, asi bych si ji nechal.

Atak, když jsem jednoho dne shledal funkce Formana neslučitelné se životem (jeho i mým) sebral jsem posledních pár drobných a zakoupil sobě Nissan Teranno II. První půlrok soužití byl poněkud problematický, z vozu padaly díly a různě blbnul, ale nakonec se mi ho za vydatné pomoci spřáteleného garážníka, kupy dílů, svářečky, 2 m2 plechu apod. podařilo uvést do jakž takž provozuschopného stavu, ve kterém jej udržuji dodnes.

A musím říci, že ač důkladně seznámen s full size sedany apod., začal jsem od té doby co mám Nissana vnímat pohodlí v autě zcela jinak. Nemluvím jenom o vynikajících sedačkách (ty jsou imho lepší než v Park Avenue, o Superbu II. ani nemluvě). Mluvím o využitelnosti.

Kamarád, kamarádka, dvě kamarádky s bagáží, kamarádka s Novofundlanďákem, obkladačky na koupelnu, komposter, vybavení dílny… Naložím, zavřu dveře a jedu. Musím přiznat, že jsem zapomněl, že se tady dá do auta náklad skládat. V kombinaci s vozíkem se pak ocitáme úplně jinde. Námitku, že s vozíkem toho hodně uveze i Miata rovnou odvracím – tam, kde Miata s vlekem končí, Nissan s vlekem začíná (nemluvě o tom, že Miata s vlekem vypadá ehm, divně.) Nissan pak končí hluboko ve světě nákladních aut – chlapík z vedlejší vesnice s něčím podobným tahá na podvalníku minibagr.

Samozřejmě netvrdím, že je to nejlepší auto na světě a třeba Toyota LC nebo Lamborghini LM 002 umí určitě mnohem víc. Nicméně co chci to dokáže a už jsme si na sebe tak nějak zvykli.
Shackall 09. září 2015, 13:24
A teď nějaký ten popis:
Motor:
2,4 Benzín s nabastelným LPG od Antka f stodole kus od Krakova. Najeto k srpnu 2015 318 tisíc. Zcela bez úprav, jen nové svíčky, kabely, víčko rozdělovače, palec a termostat. Vyměněn výfuck od katalyzátoru dozadu. V 305 tisících nová spojka.

Plány: Přísně tajné, ať to auto nevylekám.

Podvozek a karosérie:
Nejvyšší stupeň výbavy. Tj. střešák, hagusy, plasty apod. Látáno, vařeno, nyní v + - použitelném stavu. Plechu padlo hodně, k*rev a p*delí bylo během opravy nepočítaně.
Nové kotouče, destičky, zadní pakny a tyč řízení. Nově natažené brzdové trubky v zadní části vozu. Pneu BF Goodritch s terenním vzorkem.

Plány: Nové tlumiče a něco tajného. V delším horizontu pevnostní nárazník a šnorchl.
Shackall 09. září 2015, 13:19
Interiér:
Tady jsem se trochu odvázal, říkaje si, že když už jsem auto zachránil před pecí, tak proč si nezablbnout. V sérii f plný palbě, což je spíš za trest, neb to furt opravuju jak b*b, aby to alespoň trochu fungovalo a já se nebavil s PaCh přes nestahující se okénko.

Přední část:
Gumové koberečky, „tygří“ potahy sedadel, střední loketní opěrka s konzolou s CB, polička na palubní desce s popelníkem ze Škody Popular, epoxidová hlavice řadící páky s orchideí ze Škody 100, držáky na nápoje, držák na cigarety, speciálně udělaná krabička na bonbony, šuplík po sedačkou spolujezdce, podsvětlený náklonoměr, držák na telefon s HF, upínací blok na papíry, účty atd. teploměr, kastlík na tužky původem ze Škody Forman, hasicí přístroj.

Plány: Držák na 2 l petku v předních dveřích, nové kapsy dveří.

Střední část: Gumové koberečky, deka na sedačkách, odpadkový koš, popelník z Citroena (popelnice), držák na kelímky, pořadač na věci, odpadkový koš, umístěný kávovar.

Plány: Nějaká konzola na koš a kávovar, zásuvka na 220 V.
Shackall 09. září 2015, 13:13
Zadní část:
Lino na podlaze, nádrž na LPG., police na nářadí, povinnou výbavu a chladící box, psí přepážka, jedno okno zaslepené dřevem + skoby. De facto pojízdna dílna s úložným prostorem. Rovněž upraveno na přepravu velkého psa (deka, uchycení povinné výbavy).

Plány: Nějaká tyč na stropě, ventilátor pro psa.
Shackall 09. září 2015, 13:11
Audio a IT.
Rádio Sony s MC přehrávačem, CD měnič pod zadní sedačkou, FM transmiter, držák na Android IOS s MP3 přehrávačem a kapacitou 30 GB (možno zapojit přes rádio, takto chybí už jen gramo a flašinet). V předu no name středobasy, originál výšky byly nahrazeny SINUSTEC. V zadu reproduktory Sony původem z malé věže i s ozvučnicí. Prehistorický aktivní subwoofer.

Plány: Aspoň, že tady je hotovo.
Shackall 09. září 2015, 13:07
Elektro:
Přídavné dálkovky se zajímavou kontrolkou na palubce, kompresorové fanfáry, led srdíčko původem z náklaďáku, dvě přídavné zásuvky 12 V, parkovací radar, „najtrajdr“ zapojený na brzdovky, přídavný ventilátor.

Plány:
Velké 

Přeprava a vyprošťování
Lano do dvou tun vepředu, standardní lano v zadu, 10 m tažné kurty, tažné zařízení do 2,8 tuny, hagusy, vázání.

Plány: Pochozí zahrádka, dokončit přívěsný vozík KPN 250.