načítám data...

Téma Něco pro radost a na dlouho

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
stirling 24. června 2019, 17:51
XK8 od 2002 je facelift 4.0 na 4.2 a z 5 rych na 6 , za 500k uz mas xkr
ked uz tak facelift

Ak by to malo byt investicne auto siel by som do :

Honda S 2000
Mazda RX7 wankel
M5 e39 isli cenou hore ,ale stale budu rast
Mustang Bullit predosla verzia ,je to manual vykonu dost a spolahlivost
SL500 - do 500k sa da najst fakt pekne auto, co si pamatam oplati sa kupovat posledna varianta od 1994
Z4 coupe 3.0 si /m3 e46

3000 GT je dost komplikovane a servisne narocne
911 996 je dost narocna na servis do toho by som nesiel
XJS nie je najrychlejsie a pride mi uz dost stare
650 je luxusne vozenie ale investicne auto to moc nebude


Tento příspěvek byl 24.06.2019 v 17:53 upravován.
Skipper 22. června 2019, 19:44
Ahoj, co se týče XK8, tak charakterem celkem odpovída tomu, co hledáš. Moje XKR zítra otestuje Matěj, tak časem můžeš čekat nějaký článek. U verze R je přidaná hodnota adaptivní podvozek a kompresor. Při klidné jízdě o něm nevíš, ale jak na to šlápneš, tak se začne ozývat krásný jekot. Co se týče potenciálních problémů - ta auta hnijí zdola. Takže pokud je zdravá podlaha, tak by auto mělo být ok. Jak už tam něco je, tak nebrat. K motorům - verze 4,0 se dávala do starších aut, 4,2 do novějších. Někdo tvrdí, že je lepší to, jiní tvrdí, že ono. Osobně nevím, mám 4,0 a spokojenost. Další problém jsou rozvody - jsou hnány řetězem, mají ale plastové napínáky, které rády praskají, takže potřeba udělat.Druhovýroba má již kovové. Do roku 2000 potenciální problém s Nikasilem (stejně jako u BMW) a taky s automatem Mercedes NAG1. Měl konstrukční chybu (něco s typem ložiska, moc tomu nerozumím) a jednoho dne se prostě vysype. Na můj dotaz, jestli to jde řešit preventivně, mě bylo odpovězeno, že nejde. Od roku 2000 by už problém být neměl. To je snad vše, ale jsou to poznatky za pár let bádání :) Jinak díly z UK - www.sngbarratt.co.uk, najdeš tam i ceny, tak si na ně udělej názor sám. Mě to přijde ok. Jinak servisně je to auto jako každé jiné, šikovný mechanik si poradí. Každopádně doporučuji si to vyzkoušet a projet se. Buď Tě to nechá chladným, nebo skončíš jako já :D

Tento příspěvek byl 22.06.2019 v 21:03 upravován.
krab 21. června 2019, 14:56
Dánsko: Dík. No ono je to takový - my "velký kluci" se umíme snadno pošťouchnout ke koupi něčeho na co máme pak tak horko těžko, nakonec vtipů na to téma je mraky. :)

Co se týká 996 není problém, když mi napíšeš tady přes soukromou zprávu nějaký podrobnosti, kdyby se to řešilo a můžem si říct víc podrobností o té, kde se skládá motor, nemám vůbec problém se i neveřejně pobavit o tom jaký zkušenosti s tím GO jsem zažil sám, co mě co stálo a kdo to dělal. Protože s 911 996 je nás tu už docela taková slušná partička a myslím, že nejsme úplně typičtí majitelé Porsche 911 , ale takovej ten druh lidí, co si je právě pořídili jako první fakt jakoby drahý auto, předtím jsme mívali levnější ať už Poršáky 924/944 nebo i úplně jiný auta...

PS: Tu 996.2 Targu si nejspíš budu moct půjčit třeba na den kvůli recenzi a na vyzkoušení, tak klidně detaily pak můžu dát vědět. Ta tedy myslím ale motor po GO nemá, je původní, ale nic moc o tom zatím nevím. Jen jsem jí prohlídl a je fakt pěkná, uvnitř i zvenčí.
Dánsko 21. června 2019, 12:55
Krabe, teď mi mluvíš fakt z duše. S E type to mám prakticky obdobně. Do teď vzpomínám, jak jsem vybíral v Gallery Brummen / Aaldering, který bude za ty dva roky (až došetřím na těch 25-30 tisíc euro) nejlepší. Teď se můžeme těm částkám jen smát :-) Na druhou stranu jsem místo něj zainvestoval do životních jistot, což sice tak výnosné nikdy nebude (leda by nájmy rostly rychleji jak ceny Jaga), ale mám alespoň doma tak nějak splněno.

Za poslední týden se ke mně dostala nabídka na extrémně opečovávanou RX8 a BMW 645ci v neskutečném stavu, že bych se pomalu bál, jak se bude mít u mě. Na těch pát tisíc kilometrů ročně mohou někomu dělat radost ještě hodně dlouho a s poměrem cena / výkon se jedná jistě o zajímavý kup, ale prostě by to byla pouze levnější alternativu k tomu mému snu, který je vlastně celkem blízko. Navíc také pozoruji, že 911 996 se již zvedá z cenového dna(minimálně dokud nepřijde nějaká ekonomická recese), takže není na co čekat.

Jsem v kontaktu s jedním ze specializovaných servisů a skládají teď motor do jedné černé v manuálu a dokonce se samosvorem přímo z výroby. Cenovka sice nebude těch 500, ale pořád je to snesitelné. Píši o autě, které jsem ještě neviděl a samozřejmě přivítám i další typy. Každopádně díky Vám všem za pomoc při rozhodování. Zdá se, že je jasno.
krab 21. června 2019, 11:40
Nemáš vůbec zač. Otázka je co je vážně rozumnější. Zda koupit teď auto vašeho srdce a ten rozpočet trošku natáhnout, případně si prostě rozumnou chybějící částku půjčit a nějakou dobu splácet nebo koupit levnější alternativu a šetřit...

Na to neexistuje jasnej recept. Moje zkušenost je taková, že jsem možná měl tu a tam v minulosti víc zariskovat a vysněný auto si koupit a pak třeba 3-4 roky splácet úvěr. Protože, ta auta co jsem tehdy měl v hledáčku a díky ceně nekoupil, jsou dneska už zase tak drahá, že jsem na ně vlastně nikdy nedošetřil. Podobná situace jako s bydlením. Kdybychom před nějakými 6 lety nekoupili vlastní bydlení a nevzali si hypotéku, rozhodně bych na něj nenašetřil. A dneska stojí navíc bydlení víc, takže půjčit si se vyplatilo...

Auto pro radost a bydlení je trochu něco jinýho, ale pokud bych dneska stál před otázkou, že chci Porsche 911 a je to můj sen, šel bych za tím míň konzervativně. Rozumnou částku bych si na něj prostě půjčil.

996 je rozumná volba. Já koupil před 3 lety skoro, měl s tím docela patálie, ale ne kvůli vlastní vině, Auto už teď rok od velký generální opravy rozdává jen radost. Taky si všímám, že pěkný kousky už taky stojí malinko víc než loni, předloni. Nestoupá to hodně, ale poznat to je.

Dneska jsem byl zrovna u našeho specialisty vyměnit olej a popovídal si tam, pokochal se dalšími auty. Bude na prodej 996.2 v šedý metalíze, vzácná verze Targa , má najeto pod 100 tis km a interiér je vážně extra zachovalej, tak pěknej interiér jsem na 996 snad ještě neviděl. ( ještě o kousek míň používanej než ten z mýho) Kolik bude stát nevím, ale tohle je typicky auto, po kterým možná jít radši už teď než šetřit 2 roky a pak zjistit, že srovnatelné stojí o 40% víc než tehdy.... To se totiž může snadno stát. Mě se to tak stalo z mnoha vysněnými auty, který jsem kvůli konzervativnímu přístupu nekoupil. To byla 911 964, BMW M3 E30 a takový... I pěkný V12 E-type se dal koupit před lety za 500.000 kč z Anglie ... a já tehdy koupil Triumpha za 250 , protože 500 mi přišlo moc a musel bych si půjčit... kdybych to udělal, ty peníze by se mi nejspíš vrátily, i když jen teoreticky, protože E-type bych asi těžko kdy pak dokázal prodat.
Al
Dánsko 18. června 2019, 16:00
Díky všem za názory. Snažím se to nějak sám v sobě vytřídit, ale je to teda dřina. Jako BMW nebo MB nepolíbený jsem se o ně nikdy pořádně nezajímal. Částečně také díky těm floutkům v trojkových BMW pochybného stavu, co nám vždycky dělali bordel po vesnici, jako by jim patřila, ale nechci házet všechny do jednoho pytle. Navíc musím uznat, že i můj vkus se mění a taková pětka nebo šestka jsou dle načtených rozumů charakterní auta, jen na mě asi dost mastňácká (píše ten, co uvažuje o 911).

Nad XJS jsem také dlouho uvažoval a stále je na užším seznamu, stejně jako 3000GT a již zmiňovaná RX8, 944 a XK8. Protože to chci ale opravdu na dlouho, neměl bych hledat nějakou alternativu. Na druhou stranu není rozpočet nafukovací a pokud se bavíme o 911 996 za 800, tak k tomu jsem asi ještě opravdu nedospěl, nezbývá než pošetřit a do té doby si udělat radost levnější alternativou.

U amerik je to těžký, protože většinou řvou do světa "já mám svaly, ty máš čáry", což mi je třeba právě sympatické na té RX8, že je taková pohodově nenápadná. Stejně jako má 924, u které mi někteří kolemjdoucí tvrdí, že to přece není Porsche. Ale já ho nekupoval s tím, že každému ujedu, prostě se mi líbí ta jeho životní cesta.
krab 17. června 2019, 23:51
Nepodcenil bych Porsche 944, poslední generaci S2 (třílitr , šestnáctiventil) , případně 968 ( třílitr, už s variocamem)

Ona je sice 924 ze stejného těsta, ale tou evolucí u Porsche jsou ta poslední auta dost jiná. Podstatně rychlejší, podvozkově jistější atd. Otázka je, jestli mít 924 a 944 příp. 968 jako dvojku "do sbírky" anebo toužit mít spíš dvě dost rozdílná auta. Já osobně preferuji několik aut s odlišnějším charakterem.

911 996 je jednoznačně bezva, ale z vlastní zkušenosti vím, že 500.000 je na ní málo. Je potřeba realisticky najít rozpočet o 300.000 vyšší, dejme tomu, že za 500 může být tiptronic, ale nebude v tak dobrým stavu + to auto bude stát peníze na údržbě. Je to skvělý auto, ale není levný. To je realita.

Existuje ale mnoho zajímavých aut nedávný minulosti s charakterem a jsou poměrně raritní. Doporučil bych se podívat po Alpině B3 ( na bázi modelu 328i E36). To je auto, který se do 20.000 euro sežene, ale bude se muset pátrat a hledat. Jejich hodnoty docela svižně stoupají. Dá se sehnat snáz i pětka B10 atd.. Můžou být s automatem, manuálem, záleží na vkusu. Ale je toho málo na výběr. Alpina může být ta cesta, co by se ti líbilo.

Další možnost v tom rozpočtu Maserati Biturbo, případně Quattroporte IV. generace nebo modernější 3200 GT. Ale je to trošku víc servisně složitější, asi se do takovýho nákupu musí dát srdce a vyzkoušet to, musí se takový auto vyloženě chtít. Zrovna tak lze za ty peníze ještě sehnat 8V variantu Lancie Delta Integrale.

Jaguary - tady je možností několik. XK8 X100 i v provedení XKR, o tom tu docela psal Skipper. Zkrátka pohodlná gétéčka, taky to není nic snadnýho úplně udržovat v provozu, ale jde to. XJS posledních ročníků s šestiválcem 3.6 nebo 4.0 - to by se mi třeba líbilo.

S odřenými uši jde ještě v Anglii sehnat pravostrannou verzi Aston Martin DB7 , 3.2 kompresor + automat. Ale to je velkej risk co se týká servisního zázemí doma ( ale po odhalení jak to funguje a kde sehnat díly atd. věřím, že to půjde) . Bude to ale pravostranný auto. Levostranný vyjde na 900 tisíc a víc, specificky pokud má manuální převodovku. Ale je to Aston...

RX8 bych nedoporučil. Je to sice nadčasový auto, ale zbytečně komplikovaný, rezne to a wankelův motor ... ani ty hodnoty těch aut nejsou nic moc a ani bych nečekal, že by mohli růst. Jinak ale krásná nadčasová auta. Taky se mi líbí.

Z Japonska by se dalo najít ještě : Nissan 300 ZX targa anebo Mitsubishi 3000 GT. Taky zajímavý auta.

No a pak je tu ještě Lotus Esprit - ale to by byla v tom rozpočtu taky trochu sebevražda, takže radši ne :)

Co je vážně střízlivá a stylová volba : Mercedes Benz 500 SL ( R129 ) , to je auto který bude za 500.000 kč v perfektním stavu a hodnota klesat rozhodně nebude. Ale je dvoumístný. V tom případě by se dalo doporučit teda Mercedes-Benz W124 300 CE 24V. Ty kupátka jsou v kurzu a jsou zajímavý. Za současný ceny taky dlouho nebudou.

Ameriku předpokládám spíš asi nechceš....
Evlo 17. června 2019, 22:28
911 996 - tak sam si to napsal jako prvni a zjevne to neni nahoda, sam pises, ze je to jednicka a presne to opdovida tvemu pouziti - je to kochackove auto, je spolehlive a proste z toho co pises o zivote, ceste za tchyni, korporatu a detech si nedovedu predstavit vhodnejsi auto - az nekdy podkas 911 co neridi duchodce, tak dej vedet.
Reakce okoli to chapu, ale nema to hadrovou strechu, tak to zas tak nelaka, ale i tak chapu no, to je treba pro me hlavni duvod proc nemam 987 ... realne to asi tak hrozny nebude, jen zijem oba o min. genraci vzadu, kdy to proste tak hrozny bylo.

Tento příspěvek byl 17.06.2019 v 22:29 upravován.
Stanley 17. června 2019, 14:13
Já bych v té kochačce viděl RX-8. Intenzivně jsem o ní uvažoval pro každodenní provoz a nakonec mě odradila jediná věc - spotřeba. Což se ale u nájezdu 3 - 5 tisíc nemusí řešit.
Je nutno počítat s tím že do servisu se něco nasype, nesmí se ojebávat a je třeba znát wankelovy specifika užívání. Na oplátku máš kvalitně postavené auto s perfektním podvozkem a posedem, co uveze i děti, má kufr a hlavně se po něm pokaždé ohlídneš - do 300 tisíc suverénně nejhezčí "sedan" s unikátním projevem :-)
Jo a ignorovat hospodská moudra o tom, že RX-8 max za 100 tisíc. Jiný sporťák ve vůni za sto neseženeš a to samé platí i pro tuto mazdici.
sheogh 17. června 2019, 13:18
Dánsko: XK8 X100, tak az na korozi ok. Je v tom klasicky AJ-V8 Ford/Jaguar, XKR ma navic kompresor a tusim, ze vsechny aktivni podvozek.Klidne bych do neshilyho sel.
Otazka, kolik na to mas, treba by ses vesel i do X150, tzn dalsi generace . To je uplne jiny auto. Na "kochani" je to vhodny :-)

Za me, pokud to ma byt neco z prelomu, zajimavy a "kochaci", asi bych se podival treba po M-B 600SEC...
Dánsko 17. června 2019, 12:47
Goldies: Amerikám jsem nějak nepřišel na chuť, leda tak starým pickupům :-) A co ta XK8? Nemá někdo zkušenost? O 911 996 toho je i tady celkem dost, ale k Jaguáru informace / osobní zkušenosti celkem chybí.
Goldies 17. června 2019, 10:52
Hele v tom případě chceš Mustanga nebo Dodge charger ;-)
Dánsko 17. června 2019, 09:59
Při dnešní cestě do práce svoji 924 mi došlo, že slovo "kochačka" je asi přesná definice, na co auto v 90% případů použiji. Mám sice své oblíbené okresky, ale není na ně již tolik času díky dalším životním jistotám a pozitivům. Alespoň tu tchýni mám 100 km daleko, tak se člověk dobře sveze tímhle směrem :-)
Nimrod 15. června 2019, 18:12
spooon: já z toho cítím, že i přes uvedený výběr by to mělo být další auto na kochačku. proto bych vzal něco pohodlného. třeba e38 s v12 :-)
spooon 14. června 2019, 23:22
RX-7? Jestli jde sehnat do půlmíče, zajímavější než RX-8 a s údržbou to je podobný :-D

Případně S2000, ale problém 2 sedaček.

Evo?

Jinak já osobně bych na tvém místě zainvestoval do hračky na okruh. Auto na kochačku už máš, tak k tomu pořádnou okruhovou střelu...
Junior 14. června 2019, 21:22
a to mínusko dostal za co? :-D dorovnáno.
V mojí hlavě "hračka za půl mega" vyhrává 650i E63. Dá se v manuálu a na aktivním podvozku.
Dánsko 14. června 2019, 15:04
V zásadě řeším podobné radosti jako většina z nás. Po deseti letech práce v korporátu jsem se i přes dvě mláďata a rozumnou hypotéku rozhodl o rozšíření vozového parku. Mazdu 6 2.5 GTA jsme vyměnili za sedmimístného Espace, takže manželka je spokojená a teď přišla řada na mě, abych ke staré tisícovce a Porsche 924 pořídil něco trošku rychlejšího, pohodlnějšího a bezpečnějšího.

Pár podmínek:
- většinu času v tom autě strávím sám, ale zadní sedačky jsou díky rodině asi povinnost
- o nájezd se bude dělit s 924, takže uvažujme do 3-5 tisíc km
- samozřejmě ideálně benzín atmosféru, v naftě stačí to naše MPV
- nová auta se mi moc nelíbí, takže je pro mě cestou nákup 10-20 let starého dobrého auta
- nechci ho na parádu, ale pro svoji radost, takže něco s duší
- nejezdím bokem do zatáček ani nehodlám zkoušet maximálku na dálnici, takže náhon je vedlejší
- auto by mělo zůstat v rodině dlouho, protože to přece bude to, co opravdu chci. Tím pádem by mohlo mít i nějaký rádoby investiční potenciál
- rozpočet do 500

Moji prozatimní kandidáti:
911 996 - jasná jednička již od střední po shlédnutí jednoho z prvních záběrů v Gone in 60sec, ale trošku se bojím jak nákladů, tak té aury kolem a asi i reakcí okolí

Jaguar XK8 - dělal se jen v automatu, ale to bych asi zvládl, jen o tomhle autě vím žalostně málo. Nemá někdo vlastní zkušenost? Jinak se mi moc líbí... teoreticky.

RX-8 - mám pro ní slabost od té doby, co o ní vyšel první článek ve Speedu, ale asi bych sobě i zbytku rodiny těžko obhajoval ty bolístky, které jsou notoricky známé

BRZ - o té tady bylo napsáno již mnoho, ale na mě je to asi již moc mladé auto

mám asi slabost pro ta auta z přelomu tisíciletí. Z3 coupé bych snad i odpustil, že nemá zadní sedačky, ale je jich žalostně málo. Pořizovat k 924 944 je asi nesmysl nebo já vlastně nevím :-) Díky tomu, že samozřejmě nutně nepotřebuji utratit ten rozpočet, nabízí se i varianta Hothatche typu Focus ST nebo Honda type R. Co myslíte?