načítám data...

Téma Náklady na provoz

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Nezn.uživatel 19. dubna 2016, 12:33
Vzhledem k tomu, jakýma autama jezdím, tak ty částky na opravy a servis se pohybují ročně v desítkách tisíc a celkově za všechny tři auta už je to ve stovkách tisíc ročně. Vlastně za těch cca 12 let, co v Amerikách jezdím, už bych si mohl za částky, který jsem do nich nasypal, pořídit dva byty v Praze, ale kašlat na to. Mám ty auta pro radost a ne proto, abych se strachoval nad tím, kolik peněz sežerou. Jasně, že mně ty výdaje občas taky pěkně štvou, ale na druhou stranu, žiju jen jednou a chci z toho života taky něco mít. Výdaje nepočítám a žádný deníčky si nevedu. Když je potřeba něco opravit, tak se to prostě opraví a když nejsou peníze, tak se počká, až jsou a udělá se to pak. Nemá smysl šedivět nad penězma, který zmizely v autech. Jsou daleko horší věci. :-)
Trinom 13. ledna 2016, 22:55
Goldies: A jo, bručení. To jsem psal zvlášť a do součtu nedával.
bobo23 13. ledna 2016, 22:37
Goldies přesně tak. Povinné ručení. Nepočítáme ho hlavně z toho důvodu, že už má přímo v názvu, že bez toho se neobejdeš (neberte to doslova). To samé u PHM, protože pokud chci někam jet, tak prostě palivo mít musím. :-) Já měl především, při založení topicu, na mysli, servisní náklady a to, jakou částku je člověk ochoten ještě oželit, či to auto hodit ze skály. Já sem trošku blázen. V autě už sem "utopil" víc peněz než vůbec stálo, ale stále si nedovedu představit, že bych se ho vzdal.

Tento příspěvek byl 13.01.2016 v 22:39 upravován.
Goldies 13. ledna 2016, 21:57
Trinom: PR - Povinné ručení :-)
Trinom 13. ledna 2016, 21:13
bobo23: Nejsem si úplně jistej, co myslíš tím PR, ale já si do přehledu vedu vše (když na to nezapomenu). Je ale fakt, že zrovna žárovky a další desetikorunový položky hážu za hlavu a neřeším to.
Wanix 29. prosince 2015, 16:12
Já nelituju jediné koruny co skončila v nákladech na vlastnění a provozování vozu, jen mi to připadá zajímavé mít celkový přehled :)
Irwinek 29. prosince 2015, 08:31
Tak jsem to taky myslel, - náklady na opravy a udržení provozuschopnosti. psát si každou žárovku za 3 koruny je sice hezké, ale úplně k ničemu.
Taky jsem se zamyslel nad, tím, za co bych ty peníze utratil, kdybych je nestrkal do auta. A výsledek? částka není natolik vysoká, aby mi zaplatila každý rok luxusní dovolenou ( nehledě na to, že bych se tam musel nějak dostat ), takže by to šlo do bytu, do kultury, do rc, nebo bych si konečně koupil vysněné hodinky, ale upřímně, co z toho ( tedy pomineme-li nadšené kutili domácí ) by mi způsobilo radost dlouhodoběji, než plechový mazlík :-D
bobo23 29. prosince 2015, 00:15
No. Otázkou je zda do nákladů započítat i PR a benzín. Já měl při založení topicu na mysli spíše náklady na údržbu a udržení provozuschopnosti.
Evlo 28. prosince 2015, 23:15
Pokud nekdo pise pod 6 000 mesicne, tak si podle me neco nalhava.
Kdyz vemu ubervyhodny Move Up!, ktery stoji 3 000 mesicne, vc. pojsiteni (1% spoluucast) a gum, zere prd, a ztrata hodnoty je 0, tak proste mesicne i tak naklady budou k 7 000. Najezd beru rocne 10 000.

Ale rozhodne zajimave tema v tom co si kdo jako naklad na auto pripousti a co radeji nechce.

Fernie: Hydro citroeny jsou z me zkusenosti z ojetin nejvyhodnejsi - nemaji tak dojebane podvozky, oprava podovozku je za par kacek a jde to udelat jednoduse sam, narozdil od vymeny coiloveru. Celkove muzu doporucit, i co se TCO tyka. Nicmene driv nebo pozdeji narazis na ten stary znamy Continentalni problem ...

Tento příspěvek byl 28.12.2015 v 23:22 upravován.
Frenki190 28. prosince 2015, 20:25
Kua, nikdy jsem to nechtěl počítat, ale když to tu čtu tak jdu na to (házím to všechno do jedné složky, ale nikdy jsem neměl odvahu to sečíst :))

Mercedes W124 300TDT rv.92 - vozidlo vlastním nyní 4 roky.

PC auta - 66 000 Kč
investice:
- oprava koroze po pořízení (vyvařování, lakování), lakování spodních plastů, oprava prasklého nárazníku - 12 000 Kč
- servis ihned po koupi - olej, čep, přední desky, sbíhavost, kapaliny, brzdy - 4 950 Kč
- výměna kotoučů, přetesnění difu + termostatu, čištění pal. systému, oprava spodních plastů, oprava niva, - 9 840 Kč
- rameno, excentry, geometrie - 5 290 Kč
- přetěsnění a nový olej v automatu, olej do niva - 6 055 Kč
- PZ ložisko, olej, lanko a táhlu ručky, zadní pakny, čep - 9 452 Kč
- nové pružiny, pření tlumiče, nivo koule - 12 000 Kč
- LZ ložisko, vzpěra stab., čep těhlice, náboj kola, brzd štít - 12 876 Kč
- nová autobaterie Banner - 3 000 Kč
- olej + filtr - 2 292 Kč
- letní gumy - 5 000 Kč
- Zimní gumy - 5 000 Kč

Celkem za 4 roky v investicích 87 775 :D ty vole, to máme 22 000 Kč ročně při nájezdu 10 tis km/rok.
Nepočítám tam pojištění, to je dalších cca 5 000/rok.
Já to auto fakt musím mít rád.

Irwinek 28. prosince 2015, 14:01
Mno, na Peugeot 505 GTi 2,2 Berlina r.v.86 , pokud nepočítám běžnou spotřebu ( destičky, oleje a spol, které jsou prostě u každého auta ), tak jsem měl oprav za 8 let a cca 120 000 km minimum - elmag spojka sahary - 1500 kč, zadní brzdiče - 700 kč ( v peugeotu chtěli 7000 za jeden nový, ale garážista sehnal opravné sady po 200 kč a za práci si vzal 500 a vydrželo to skoro 80 000 km, než jsem ho prodal ), chladič - 1000 kč , zadní světlo 3000 - ale to platil řidič, co mi ho rozbil a pak obě přední světla po 2500. Auto stálo 44 000.
Na Volvu toho bylo trošku víc : přední světla, kapota, chladič klimy - 15000 - pojišťovna po pádu sněhu ze střechy domu, přední sklo - pojišťovna - kamínek od auta - 8000, vyvaření držáku tlumiče + podběhu - 13000 ( tedy i s STK - hledat co bylo za co nebudu ), no zjednodušeně za 9 let cca 100 litrů, auto stálo 45 :-D ( těch 100 je tedy i s drobnostmi, ale bez benzínu, DZ )
Hodně mi naskočila práce, protože o drobka se mi, až na vyjímku s elmag. spojkou, staral takovej malej garážista, ale mazlík vymetal ze začátku značkáče, a až poslední asi 4 roky jezdím do poloznačkového servisu, kam jsem prostě odešel ze značkového s osamostatňujícím se technikem :-D
Podle mne nemá cenu počítat i ty drobnosti, protože když auto chci, musím s něčím počítat, ale budu znechucen částkou, která cenu auta převáží velice rychle. A počítat do toho i povinné, to už mi přijde úplně zcestné. Mohl bych taky zjistit, že se mi vyplatí si od čd pronajmou vagon :-D
koupit si dálniční známku přeci nemusím, ale ježdění je pohodlnější, když nemusím přesně přemýšlet nad trasou a prostě jedu. Bez dálnic to naopak bývá většinou kratší, byť za časovou prodlevu ( ale zase se bavím :-D, což je deviza - takže ani její cenu bych nezapočítával.
Náplně budu měnit u jakéhokoli auta, třebas u nového méně často, zase dražší, takže to asi taky ne.
custom1 28. prosince 2015, 13:05
Moje "plečka" ('99 Chevrolet Malibu):
Náhradní díly, servis a údržba (olej měním dle manuálu, tj. co 3 tis. mil): http://cs.chevroletclub.net/vozidlo/chevrolet-malibu-v-classic-694/servisni-knizka
Palivo: http://cs.chevroletclub.net/vozidlo/chevrolet-malibu-v-classic-694/spotreba-paliva
Povinné ručení a dálniční známky do toho nepočítám.
Wanix 26. prosince 2015, 12:15
Zajímavé téma! Velmi důležitou poznámku tady má JLK - jakmile si píšete i ty mini opravičky a investice, vylezou vám z toho pak velmi škaredé čísla, která možná ani nechcete vidět :D
Já si píšu právěže i ty drobné a za 5 let vlastnění 323F GT jest: pořizovací cena 15 tisíc, investice 63 tisíc (nutno ale podotknout že je v tom započítáno i povinné ručení). Benzín nepočítám, ten je dalších cca 126 tisíc a mám i všechny účtenky za něj :D
František Čáslavský 06. prosince 2015, 11:48
endless: kiloKoruny české, tedy tisíce korun :)
endless 06. prosince 2015, 05:47
Trinom: Ahoj, prosím tě, co znamená to "k" v kKč? :)
Trinom 05. prosince 2015, 22:24
Kulatýho škopka jsem koupil před cca 7 lety a náklady na opravy si píšu do dokumentu, takže mám rámcovou představu, co mě tahle sranda stála. Takže začněme.
Pořízení 30 kKč
Náklady v prvním roce (2010) na přihlášení a prvotní servis (a že ho bylo!) ... 23 kKč
2011 ... 11,5 kKč
2012 (vařilo se, měnilo se okno, tlumiče,...) ... 22 kKč
2013 ... 0 Kč (auto nějakou dobu stálo)
2014 ... 5 kKč
2015 ... necelé 2 kKč

Suma sumárum 93,5 kKč a to mě brzo čeká repas automatu, výměna výfuku a pokračování boje s kovomorkou hnědou.

Pak by se dalo připočítat povinné bručení cca 7 kKč/rok (protože mám připojištěný to kurevsky drahý vyhřívaný čelní okno; před výměnout o bylo asi 5 k) a benál (jezdí to zhruba za 10/100 a ročně najezdím kolem 10 kkm), ale na to se můžu vyprdnout, protože z toho už pak lezou hodně škaredý čísla :-D





Tento příspěvek byl 05.12.2015 v 22:26 upravován.
Dad 04. prosince 2015, 02:26
Ja kdyz to spocitam jen pro soucasna auta, vychazim z toho jako idiot:
1) volvo 960, 91, koupeno pred osmi lety za cca 60k, ujelo asi 100k km se spotrebou okolo 15l lpg
- hned po koupi se potkal motor, nikdo nevedel, ze prvni rocniky mely predepsanou vymenu remene po 35k km. S dalsima drobnostma neco pres 20
- nacez vyhorela elektroinstalace, bo nekdo chytrej nahradil pojistky dratama. Dalsich 20
- pak uz auto jezdilo krasne a spolehlive, tak po roce dostalo za 35 plyn. Ten funguje spolehlive dodnes a cini tankovani prijemnejsim
- po dalsim case jsem usoudil, ze si auto zaslouzi vyresit obcasny problemy s automatem. Za neco pres dvacet jsem ziskal repasi hydromenice, ujisteni ze fyzicky je prevodovka uplne v poradku a priblizne tytez problemy co predtim
- pak dostalo auto jeste sadu zadnich tlumicu co drzej vysku bez ohledu na zatizeni (asi 15), predni tlumice za normalni cenu, vejfuk, po case predni sklo bez skrabancu a dalsi spotrebni veci, do brzd, gumy a tak, nikdo uz nevi za kolik
- no a pak jednou, pres dodrzovani predepsanejch intervalu, prdnul rozvodak znovu, tak dostal motor prsa z novejsich modelu s doresenym remenem (neco pres dvacet)
Kupni cenu jsem tak na opravach prekonal nejmin dvakrat. Ale zas se muzu spolehnout ze mne zejtra odveze do prace.

2) mx5, 90: koupena za 65, za ctyri roky ujela asi 70k km se spotrebou 9-10l. Ta mela prasklej pistni krouzek a slabsi spojku, vyreseno asi za 20. Pak dostala jeste slusny tlumice (14) a jinak jen jezdi a obcas dostane dalsi gumy a brzdy.

3) range rover, 87, koupen pred trema lety za 130k, ujel necelejch 50k (ale kde vsude!) pri spotrebe prumerne 15. Tady snad ani nema cenu psat co vsechno na nem bylo opravovano. Za doposud do nej vlozene prostredky by ale asi bylo mozno poridit levny byt v Praze.

Nabizi se otazka jestli to vsechno stoji za ty penize, odpoved je jasne ANO!
spooon 03. prosince 2015, 21:23
Mondeo MkI 1.8i: nákup 22000,-, servis cca 35000kč(spojka, rozvody, 4x olej, komplet brzdy, přední ramena, chladič, PU pěna na tunig prahů :-D + nějaký kit a barva ve spreji, komplet výfuk) no a nakonec sem ho ještě rozprodal do sběrných surovin, takže to máme tak 4000,- nazpět :-) ujel sem s ním za 5 let asi 70kkm, tak to není tak špatný
Focus MkI 1.8i : koupeno od kamaráda před dvěma lety za 17000kč, prvotní servis (komplet brzdy, komplet poloosy a tyčky stabilizátoru) za 7000kč no a zatím najeto 22000km. Plus sem ještě prodal sadu zimních kol, který mi k tomu dal, protože mě zbyli zimáky z Mondea, takže si můžu 1500,- odpočítat :-D
A nakonec MX5, koupeno za 100, servis (Brzdový obložení předek, přední tyčky stabilizátoru, frame rails a GO motoru po zadření) 40000kč, a je na cestě rám za 10000kč
martin_100 02. prosince 2015, 22:00
Škopek 2,0 dohc rok 1990 nákup 6000,- +200,- evidenčka + 800,- přepis
Za necelý tři roky:
- 1000,- koupě motoru a hromady dílů z jinýho auta
- 1000,- výměna motoru
- 1999,- sada 5 alu s letníma pryžema
- 1000,- sada alu
- 1700,- 2ks nových zimích pryží (2 zánovní sem dostal zdarma od kamaráda)
- 140,- silentbloky stabilizátoru
- 350,- axiální táhlo řízení
- 500,- olej + filtr
- 650,- zadní díl výfuku
- 80,- silentblok výfuku
celkem - 8419,- oproti 7 litrům utracených pořízením.... benzín a volej na dolití nepočítam páč to nevim a hlavně se bavíme o opravách a údržbě
Michal88 18. března 2015, 22:47
Fernie: Což, ono to na druhou stranu zas až tak překvapivý není... Resp. asi záleží, od jakého je to výrobce. Kentoya je vyráběná v Číně a prodávaná jako český skůtr (plus se dají ty samé stejné skůtry koupit i pod čínskými značkami). A to jsem kupoval od prvního majitele, co pro to neměl využití, skůtr vypadal jak nový... A docela teď i věřím těm 4tisícům najetých kilometrů (kromě servisky jsem k tomu dostal i všechny faktury ze servisu, jinak jsem servisce nepřikládal žádnou váhu), když to věčně stálo kvůli servisu. :D Víc to ale neřeším, stejně mi teď jen leží, neboť jsem ho měl především jako levnou částečnou náhradu za auto, když jsem XMko vyvařoval. Teď ho používám sporadicky, spíš vůbec... Asi ho dám trochu dohromady a půjde... Ne kvůli nákladům, ale kvůli nevyužití, v létě ho užívala dnes už expřítelkyně, jinak by už byl dávno pryč...

Jinak, na náklady u XMka si rozhodně nestěžuji, kdybych nechtěl, nedělám to. :) Hlavně mě to baví a neberu to jako ztracené prachy, ale především jako investici do zábavy. :P A když bych to vzal do důsledku, pochybuji, že bych s jiným autem jezdil za méně z pohledu kč/km. To bych musel mít auto jako otroka, co do něj nevložím pomalu korunu a udělám z něj tím pádem vrak. Jenže to by mi srdce krvácelo. :) Je jasný, že ze začátku u všeho budou větší náklady, s XMkem, než jsem ho dal jakž takž dohromady (a dával jsem ho za pochodu asi dva roky), jsem taky jezdil asi za 17 kč/km, ale to je, než se vychytají ty největší mouchy a pak se to už jen snižuje... ;)

Jinak bych ještě dodal, do aplikace si píšu i takové kravinky jako mytí atd. ;)

Tento příspěvek byl 18.03.2015 v 22:53 upravován.