načítám data...

Téma Náklady na provoz vašich aut

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Irwinek dnes v 17:22
Ja Ti mam pocit, ze zastrelit by zaslouzil i ten ocar, co mu ty papiry jeste nechal. To o tech nehodach mi zjistili kluci z pojistovny - dedek mel asi na pravem oku pocinajici zakal, protoze predtim nemel snad 20 let ani skrabanec, a ted tolik a stejnym zpusobem :-(
co nadelas, jen ted shanim zas nejakou " popelnici " na litani po okoli, na delsi cesty si bere moje
Jo, policajty uz ke vsemu, musel jsem si zaplatit celni sklo, kdyz ridic nakladaku paknpojistovne taky vsechno poprel, i kdyz mi predtim dal i opsat op a rp.
Knightrider dnes v 16:47
Irwinek: Tak to zamrzí. Podobnýho troglodita za volantem jedině zastřelit.

My měli před pár lety incident s Mustangem. Dement s karavanem se opřel o naše auto, stojící v koloně, protože musel být všude první i s tím připojeným karavanem. Výsledkem byl sice lehkej ťukanec, ale i tak vyšla oprava na 35 tisíc. Dement chtěl z místa ujet, že to řešit nebude a že to nic není. Takže musela přijet Policie a sepsat to. Naštěstí. Ukázalo se totiž pak, že imbecil dělá mrtvýho brouka a s pojišťovnou nekomunikuje a zásilky si nepřebírá. Asi si myslel, že mu to takhle projde. Pojišťovna nám řekla rovnou, že bez protokolu od PČR by to bylo slovo proti slovu a nezmohli bysme nic. Odložili by to a zaplať si sám. Takže od tý doby jsem poučenej a v případě, že budu muset zase řešit nějakou škodu na autě, tak jedině přes PČR, bez ohledu na výši škody.
Irwinek dnes v 10:30
Tady je taky jeden ucet :
Opel Corsa B - kupni cena 2 roky stojiciho auta - 2000,-
- nova baterie - 1000,-
- oprava vadne objimky ( duvod odstaveni auta ) - 50,-
- nove sterace, zarovky, lekarnicka - 2000,-
- prvotni servis ( naplne, rozhybani brzdicu, vymena zadnich paken, kontrola stavu) - 7000,-
- vymena zadnich tlumicu - 950,-
- oprava vyfuku - 1000,-
- prepis + evidencni kontrola -1300,-
- dalnicni znamka mesicni - 400,-
- plna nadrz benzinu - 1200,-
- ekologicka likvidace - 200,-
doba trvani vlastnictvi - 2 mesice ( od prihlaseni do odhlaseni 14 dni )
ujeto kilometru - cca 300

Pri prvni ceste po dalnici sestrelil syna u Mirosovic duchodce ve vetsim aute, mladymu se nic nestalo, auticko bylo otlucene po nekolerych hodinach ze vsech stran, vylomene prave zadni kolo a pri nakladani na odtahovku se ukazala utrzena predni naprava - po prohlidce v servisu byl z auta odcerpan benzin a vyjmuta baterka ( za to jsem zaplatil tech 200,- , protoze vozidlo nebylo kompletni ) a oplika si odveli k likvidaci.
Duchodce dostal pokutu a s odrenym blatnikem odjel. Byla to jeho 4 nehoda za 3/4 roku a vsechny stejnym zpusobem - prejizdel z leveho pruhu do praveho a trefil predjizdene auto.
Knightrider včera v 16:58
krab: Tak on je taky problém v tom, že doprava do ČR je u takhle velkých dílů drahá a tady ti pak ještě dopočítají na celnici clo a DPH, takže rázem zjistíš, že jsi klidně na dvojnásobku, ale i na trojnásobku ceny v USA, když se to blbě sejde.
Koukám, že Elise má tu kastli řešenou úplně stejně. I ty ceny dílů jsou zhruba stejný, jen s tím rozdílem, že na Vette je to v USD. Jenže pak si připočti tu dopravu, clo a DPH a jsi rázem jinde.

Třeba teď jsem kupoval blbej podtlakovej ventil, kterej sám o sobě stál v přepočtu 180,- Kč, ale protože kvůli Covidu letadla teď moc nelítaly, tak si každej nechal zaplatit i tu dopravu. Fedex mi jí k tomu napočítal za 1.600,- Kč. A to se pak člověku kroutí panenky.

Tento příspěvek byl 30.05.2020 v 17:05 upravován.
Knightrider včera v 16:26
Zazaa: To já už mám samozřejmě dávno zmapovaný. :-D

Ale takhle. Občas mně ty auta pěkně serou, takže kdybych někdy prodával Corvettu, tak bych pak asi nekupoval nic. To je tak nejreálnější scénář.

Tento příspěvek byl 30.05.2020 v 16:33 upravován.
Zazaa včera v 09:18
Knightrider: tak si hlavne nekupuj toho Vipera ... tam sou ceny teh karosarskejch veci uz uplne v hajzlu :))
krab předevčírem v 21:03
To mi povídej, ty panely jsou třeba podobně řešený jako na Lotusu. Ten má taky velký celky a ten zadní quarter panel vyjde myslím na 2500 euro bez lakování , přední asi na 2000 , je to levnější než to co píšeš ty, ale levný to taky není. Tady je to rozkreslený z kolika dílů to je...

Je fakt, že asi kdybys měl ty i já měl někdy problém a potřeboval karosářskou opravu, tak já věřím, že ten laminát jde snad i posvařit a opravit, ale dost možná to zas tak jednoduchý nebude. Každopádně se divím, že už třeba na tvůj otevřenej model se ty díly už ani nedělají...
Knightrider předevčírem v 20:26
krab: Jo, přesně tak. Běžná spotřebka na Corvetty je v pohodě, ale obecně karosářský díly jsou masakr. Na C4 stojí čelní sklo tuším 18 tisíc. U C6 je takhle drahý kvůli Head Up Displayi. Obraz je promítanej přímo na čelní sklo a ne na skleněnou destičku jako třeba v Peugeotu a co jsem četl, tak ty okna jsou nějaký speciální, aby se tam správně lámalo světlo a nebyl ten obraz z HUD rozmazanej. U verzí bez HUD vyšlo taky snad na 20 tisíc. To vyklápěcí světlo na C4 vychází taky někde kolem 40 tisíc bez daně. To je podobný. Je to jen obyčejnej halogen, ale je tam hromada mechaniky na to vyklápění. A rozbít kastli, tak to je konečná. Kapota motoru nová vychází na 80 tisíc, zadní korpus (quarter panel) taky tak (bez zadního nárazníku), jenže ten už se dělá jen na coupé. Na cabrio už v druhovýrobě není ani v USA. Zrovna C4 je dost specifická v tom, že měla snad jen 8 karosářských dílů. Blatníky jsou součástí přední kapoty a zadní quarter panel je obří kostka. Korpus, kterej zahrnuje v jednom kuse oba zadní blatníky s panelem napříč zadkem auta. V druhovýrobě už je to ze dvou kusů a musí se ty plasty svařovat dohromady. K tomu pak teprve zadní nárazník se světlama a tak. Prostě rozflákat to fakt nechceš.
krab předevčírem v 20:14
Knightrider: Je to tak. A to ještě si musíš dát pozor, aby sis to někde neotřel o svodidlo jinak jsi už úplně v háji...

Ale teda z toho co píšeš a co vlastně myslím do blogu prozradil Radek je v zásadě ve všech variantách Vette teda spíš docela provozně náročný auto. Zrovna kamínek do skla to je věc co se zkrátka stane ani nevíš jak. No, jako na Lotus je to sklo taky atyp a myslím, že dvacet tisíc na to nestačí, to je taky drahý. Kupodivu na Porsche bylo čelní sklo za 10 a až na spoluúčast pokryla pojistka. Jenže tam je třeba taková věc, že blbej přední světlomet vyjde na 45 bez DPH ... i na Boxstera, protože to je stejný díl. Tak pak jedině shánět z druhý ruky. Ono by se dalo pokračovat... Ty auta jsou vždycky taková směsice dílů za rozumný levný ceny a něco ti div nevyrazí dech kolik stojí.

Tento příspěvek byl 29.05.2020 v 20:15 upravován.
Knightrider předevčírem v 20:09
krab: C4 už je starý auto, tak se holt musí počítat s tím, že toho bude odcházet víc. Ceny dílů úplně lidový nejsou, obzvlášť vzhledem ke stáří auta a práce už vůbec ne, takže pak to skáče raketovým tempem. Ale třeba u C6 ti stačí kamínek do čelního skla a jsi tam za 60 tisíc, ani nevíš jak. Ale ono u týhle kategorie aut si nevybereš. Je to drahý všechno.

Ona ta ZF je velkej problém. Předtím i potom se do Corvett dávaly americký manuály, ale zrovna do C4 byly německý ZF. Díly už do toho nejsou, v Evropě vůbec, v USA se ještě něco sehnat dá, ale je to sakra velkej problém. Tahle převodovka se dávala jen do C4 a do Lotusu Omega, takže to si člověk taky moc nepomůže.

Tento příspěvek byl 29.05.2020 v 20:13 upravován.
krab předevčírem v 20:02
Knightrider: To máš pravdu, člověk to fakt radši nesmí takhle sčítat, jinak by si myslel, že je blázen a vydělává jen aby utrácel za auta..

Takhle přesně to bylo, když mi tenkrát před lety prodával kamarát to stříbrný Porsche. Měl ho rok a kupoval to s vědomím, že je špatná spojka. Říkal, tehdy při tom prodeji, že ho to stálo za ten rok na servisu celkem 100 ... no a pak když se podíval na ty všechny papíry znova a pořádně, bylo to najednou skoro 200

Nutno říct, že některý věci byly trochu zbytečný náklady, ale to tehdy nevěděl. Já ze začátku taky moc netušil do čeho vlastně jdu.

Teď je to ale už dobrý a naštěstí všechno dlouhodobě funguje jak má, celkem na všech mých strojích.

PS: ta převodovka musela být fakt smůla teda, že tě nový anebo repase vyšla až na tolik, to je fakt darda... 100 litrů.

Tento příspěvek byl 29.05.2020 v 20:06 upravován.
Knightrider předevčírem v 19:55
krab: Zní to normálně, jenže když si to posčítáš, tak zjistíš, že jsi tam opravdu bezmála za sto litrů každej rok. Každej se mně akorát tak ptá, kolik to žere a já se mu směju, že spotřeba je ve srovnání s nákladama na servis naprosto bezvýznamná položka. A ona opravdu je. Taky si jí nijak neeviduju.
krab předevčírem v 19:51
Knightrider: Dík, no jo, tak teď už je mi to asi jasný ...

Ne, já mám totiž od loňska relativně klidový období (nechci to zakřiknout) a zase mám takovej ten zdánlivej pocit, že ty staré sporťáky vlastně na provozu moc nestojí ... jenže taky už tam mám skoro všechno nový :-D

Ty věci co píšeš, to asi tak bude, to už zní normálně
Knightrider předevčírem v 19:48
krab: Jsem ti sem teda ještě dopsal pár kravin, ať se nad těma cenama pobavíš. :-)

Když to vezmu jen namátkou, tak třeba letos jsem měnil obě keramický listový pera. Pořizovačka 35 tisíc Kč. Kupoval jsem je sám v USA, jako většinu dílů. K tomu novej optickej rozdělovač Optispark, zapalovací cívku, řídící modul tý cívky, přetěsnění vodní pumpy, hřebenový řízení mělo vůli, no a rázem 100 tisíc i s prací v hajzlu.

Loni na podzim nový svíčky, kabely, taky vytekl jeden tlumič od Koni a ostatní už na tom taky nebyly kdovíjak, takže sada nových tlumičů 25 tisíc, plus práce, což mohlo být celkem nějakých 30-35 tisíc? Už nevím. Do toho během toho loňska odešel klima kompresor, takže novej, plus práce, náplň do klimy, měnily se ještě nějaký kraviny kolem tý klimy. Dohromady taky kolem 35-40 tisíc.


Rok předtím klekla převodovka. Kdyby byla made in USA, tak v pohodě, ale protože se do toho dával manuální šestikvalt od ZF, tak to byl sakra velkej problém, kterej vyšel na sto litrů. A tak bych mohl pokračovat každej rok.

Tento příspěvek byl 29.05.2020 v 19:51 upravován.
krab předevčírem v 19:47
Aha, no to je ta hodinová sazba fakt vysoká, to já platil u specialisty na Porsche fakt asi jen půlku, myslím 600 si řeknou, jen motorář za specifický práce si řekne myslím víc...Ale musel bych se taky podívat.

No, já to řeším tak, že co zvládnu snadno sám, tak to dělám sám. A do servisu budu jezdit jen, když by se rozbilo něco co prostě sám nedám + na výměny olejů, protože je tam náplň skoro 10 litrů a na to nemám ani tak velkou nádobu a pak hlavně co s tím vyjetým olejem... navíc oni mají kvalitní německý oleje (myslím Fuchs) za 300 bez DPH za litr...

Blog neřeš, jestli nechceš, mě spíš zarazilo co bys fakt každoročně na tom autě musel vyměňovat, aby to fakt vyšlo rok co rok na ty částky co píšeš. Já si myslel, že Corvette bude v zásadě docela levná na tu údržbu, kór takhle ty starší modely. Maximálně jsem si říkal, že třeba budou drahý gumy, protože rozměr je tuším dost atyp.

Tento příspěvek byl 29.05.2020 v 19:47 upravován.
Knightrider předevčírem v 19:09
krab: Já si neeviduju, co přesně stál kterej díl. Asi bych to ve fakturách dohledal, ale jsem línej. A do blogu to ani vypisovat nechci. Ono hodně z toho dělá práce, nejen díly samotný. Jezdím do specializovanýho servisu Corvett. Jsou dobří, svojí práci rozumí, věřím jim, ale taky si to nechají samozřejmě zaplatit. Hodina práce tam stojí 1.200,- Kč, takže to pak skáče až děsivě rychle.



Tento příspěvek byl 29.05.2020 v 19:49 upravován.
krab předevčírem v 13:46
Knightrider: Ty jo...to si skoro zaslouží sepsat do blogu... 50-100 tisíc ročně přeci nemůže stát servis, když najedeš jen takhle málo. To by bylo člověče výrazně dražší než u Poršáků...

Já teď za rok na 996 C2 budu mít kupodivu asi 10 tisíc a jezdím s ní rád, takže příští rok čekám to podobný. Ale od tý generální opravy, která nejvíc souvisela s tou nezaviněnou nehodou to auto zatím příliš opravdu nestojí. Taky ještě aby ... :)

Někde jsem to vypisoval, ale za 2019 : to byla výměna oleje a filtru za 5000 , destiček na obě nápravy, myslím za 7000 (vyměnil jsem je sám) a sehnání originálního dobovýho rádia Becker. a to mi vyšlo myslím na 3000 , no a letos jsem se tedy rozhodl koupit komplet zrenovovanou sadu kol, protože ji nabídl kamarád, tak ty mě stály 27000 a koupil jsem na to nové pneumatiky Pirelli P-Zero a ta sada stála cca 13000 korun. Ale na nich já najedu tutově 2-3 sezóny. A druhé ráfky jsem si nechal zatím...

No a teď v červnu po roce jdu jen nechat zase vyměnit olej a filtr a nevím, možná brzdovku dáme novou, ale toť vše. Takže počítám servis opět kolem 5 tisíc. A předpokládám, že bych neměl snad do konce roku nic dalšího řešit (doufejme)
Knightrider předevčírem v 08:56
To by mně nikdy nenapadlo si to takhle pečlivě vést. Ale když to vezmu nějak orientačně pro mojí Corvette C4 LT4 convertible, tak:

každoroční nájezd: do 5 tisíc km
náklady na benzín: ano jsou
spotřeba: vysoká
náklady na servis: za letošní rok už tam jsem za 145 tisíc Kč a zatím nekončíme (něco je spotřebák, něco už potřebné výměny, něco závady)
každoroční náklady na servis: 50 - 100 tisíc Kč (jednou za 2-3 roky to vyskáče cca na 150 tisíc Kč)
Suma sumárum: Jezdit všude po srazech taxíkem za pražský ceny nebo to brát rovnou letecky, vyjde mnohem levněji. Když jí miluješ, není co řešit. Ale abys jí miloval, nesmíš počítat. :-)
dom 20. května 2020, 15:24
To je i ale pěkné téma, tak pojďme na to:
Provozoval jsem pár hodně levných aut:
mondeo mk2 1,6 nájezd 19 671 km, 2,18 Kč/km
brava předfacelift 1,6 nájezd 15 880 km, 0,93 Kč/km
brava po facelift 1,6 nájezd 23 182 km, 1,17 Kč/km
a nejhorší Alfa 156 1,9 JTD nájezd 7 240, 3,73 Kč/km

vše ceny za nákup, veškerý servis, pojištění, pneumatiky, kapalina do ostřikovačů, myčka, ... ALE BEZ PALIVA.

Pak jsem měl dvě auta na operativní leasing:
Seat Toledo 2,98 Kč/km
Hyundai i30 3,43 Kč/km
tady je cena i s havarijním pojištěním.

Teď mám FoFo mk2 po faceliftu s 2,0 TDCI 100 kW a když ho za 40 tis prodám, tak budu někde pod 2 Kč. Nechce ho někdo? https://auto.bazos.cz/inzerat/120061109/focus-20-tdci.php
Už bych konečně zkusil to Subaru.
Na ceně se domluvíme.
vojtacz 18. května 2020, 12:07
Drivvo používám už nějaký pátek a poctivě zapisuju. Teď jsem se teda konečně i podíval na to co vlastně zapisuju a vychází mi z toho následující:

Saab 9-3 SC 1.8i

Náklady na km s palivem 3,12 Kč
Náklady na km bez paliva - 1,01 Kč

Celkem za dobu vlastnictví najeto 17255 km; za rok a půl je to poměrně málo, až mě to vlastně zaráží. Když to pak porovnám s předchozím Fiatem Stilo, tak současné auto vychází dráž o cca 1 Kč na km. Takže pořád mám vlastně provozně laciný auto. Servis řeším sám (co zvládnu), na větší věci místní Saab servis, kde jsou třeba ceny práce z mýho pohledu za hubičku. Nejdražší servis byl přes měsícem - přední tlumiče, olej, filtry, geometrie a vyšel na 9 tisíc.

EDIT - POV a HAV radši nepočítám, pak by mi to kazilo statistiku. Speciálně HAV bych nejradši zrušil, ale nemůžu, žena s autem občas jezdí pracovně.

Tento příspěvek byl 18.05.2020 v 12:08 upravován.