načítám data...

Téma Lexus IS 200 Sport

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Regular John 10. června 2017, 12:38
Přidávám i fotku, kde je na autě lip i křídlo :-)
Regular John 15. května 2017, 22:06
Tady ještě fotka s výfukem na autě... Zvuk je dost dobrý, hezky to bublá při nízkých otáčkách, do 3000ot to má dost hluboký zvuk, nad 3000 se ty basy vytrácí a v nejvyšších otáčkách to zní celkem kultivovaně, žádný chraplák. Z venku nepůsobí nějak hlučně, ale v kabině se hlasitost zvýšila dost výrazně, mnohem víc než jsem čekal.
Regular John 11. května 2017, 19:14
Přidávám několik momentek z posledních pár dnů....
1. nahromadilo se mi tu pár krámů - catback výfuk od Cobra Sport (verze s rezonátorem), laminátový přední lip (výrobce TypeRkits), orig. zadní příplatkové křídlo
2. momentka z odřezávání totálně zahnilých šroubů na původním výfuku
3. inženýři z Cobra Sport přibalili špatné těsnění ke katu, včetně jednoho špatného šroubu...
4. zkušební nasazení ještě nenalakovaného předního lipu z laminátu (výrobce TypeRkits) - je to dost o nervy ho tam nacpat, předvrtané díry jsou k ničemu a je potřeba udělat nové
Regular John 21. dubna 2017, 21:41
To víš, já tu chtěl zalobbovat, abych těchto aut potkával na našich cestách víc... Na jakém fóru?
Já udělám nějaký fotošůt, až budu mít auto trochu poupravené. Mám tu přední lip a křídlo, oba musí nejdřív do laku, nejspíš budu pořizovat výfuk, abych si víc užíval zvuk... Rád bych i silnější brzdy, Cusco stabilizátory a časem spojku + odlehčený setrvačník...

Tady je ještě vizualizace, kterou jsem dělal krátce po pořízení auta, víceméně se toho držím, ale kola nechávám až na konec (až mi ty sériové shnijí :D)

Regular John 11. března 2017, 12:52
Aby toho nebylo málo, tak tady ještě pár fotek z podzimního testování na zdejším super tajném polygonu s oslizlým povrchem :) Test samozřejmě spočíval v projíždění zatáček dveřmi napřed a hlavně jsem chtěl vidět, ak se auto bude chovat na limitu. Jak už jsem psal, ISko dokáže být zábavné auto, ale musíte ho hodně ždímat, na jedničku bokuje jako blázen, na dvojku už musíte jet rychle, aby šlo utrhnout a když už se tak stane, tak vám nesmí spadnout otáčky pod 4500, jinak to skončí přetočením. Tovární nastavení podvozku (i toho nižšího) je na nějaké dlouhé táhlé smyky moc měkké. Nejsem žádný drifter a ISko jsem si koupil především jako pohodlné daily, ale na druhou stranu je fajn, že si sem tam můžu nějaký pěkný opuštěný "vracák" projet dveřmi napřed. I přestože jsem bokoval jen velmi výjimečně, tak zadní gumy mi vydržely jen 2 měsíce... Holt každá sranda něco stojí.
Regular John 20. listopadu 2016, 20:54
Představuji vám svůj současný samochod - Lexus IS 200 ve výbavě Sport.

rok výroby: 1999
motor: 1G-FE - řadový šestiválec, výkon 114kW (155 koní)

Pokud to někoho zajímá, tady je velmi zdlouhavý příběh o tom, jak jsem se k tomuto konkrétnímu autu dostal :)

Vše začalo někdy před 2 lety, když jsme s kolegou při obědě měli debatu o (ne)kvaltě automobilových interiérů různých značek a jejich stárnutí. Kolega začal básnit o Lexusech, jak jsou prej známí tím, že jejich auta velmi dobře stárnou, interiér drží pohromadě bez vrzání a jak mají kvalitní kůži atd. Jako názorný důkaz předhodil tento inzerát: http://auta.yauto.cz/lexus-is-200-2-0i-114kw-kuze-pekny-1992479.html (mimochodem toto konkrétní auto už je dnes bouračka)
ISko první generace jsem předtím nikdy v životě neviděl (Lexusy v tomto kraji by se daly spočítat na prstech jedné ruky, ve které vybouchl granát) a hned při procházení galerie to byla láska na první pohled! Tím se ISko dostalo na můj seznam aut, které musím za každou cenu prozkoumat!

V té době jsem zrovna chtěl vyměnit svůj stávající koncernový nafťák za něco, co by fungovalo jako daily přemisťovač do práce a zároveň aby mě to bavilo natolik, že bych se s tím chtěl projíždět “jen tak”. Celé by to navíc mělo stát do 150 tisíc. Kromě ISka jsem zvažoval tato auta:

BMW E46 - určitě největší rival, nad kterým jsem uvažoval nejdéle, má pestřejší nabídku motorů, ale hnije a už je ohleděné, navíc jsem neviděl nikoho, kdo by měnil ISko za E46, naopak jsem viděl dost lidí, kteří mění E46 za ISko a zůstali u něj
Alfa-Romeo 159 SW - nádherné auto, ale šel bych jedině do 2,4 jtd a to by znamenalo zase problémy spojené s naftou
Subaru Legacy 4g v kombíku - tady mě asi odradila nedůvěra k výdrži motorů, všechny zajímavé kusy byly na LPG a většinou v automatu

Samozřejme jen co jsem se zmínil o tom, že zvažuji koupi ISka, tak se na mě vyvalily “odborné rady” typu: “To neuživíš!!!”, “Na to neseženeš díly a když jo, tak velmi draze, to pusť z hlavy!”, “Tyvoe ty zadní světla, to je ještě větší kentus než Multipla!” a nebo “Ten dvoulitr vůbec nejede, to prostě nechceš, jdi do třílitru”. Do třílitru bych samozřejmě šel velmi rád, ale ten je v Evropě v manuálu nesehnatelný a automat nepřipadal v úvahu.

Testovací projížďku jsem absolvoval v jediném kusu, který jsem tu kdy v životě viděl (díky uživateli Radohanno za zprostředkování!) a celkově jsem měl z auta velmi dobrý pocit. Po prvním roce okukování a zjišťování všeho možného na Lexus klubech, začalo aktivní shánění a nikdy bych nečekal, že to bude trvat další rok a bude to stát spoustu nervů! Nechtěl jsem troškařit, takže jsem zameřil pouze na model Sport, do kterého se už z výroby dával samosvorný diferenciál Torsen, tím pádem se výběr už tak nedostatkového vozu, dost zúžil. Brzy jsem zjistil, že kupovat ho tady v ČR nemá smysl, zkoušel jsem i Slovensko, kde jsou tyto auta více populární, tam jsem ale taky nepochodil. Během půl roku jsem jednal se čtyřmi lidmi a vždy to z nějakého důvodu nevyšlo. Nejvíc mě zaskočil člověk, který se mi sám ozval, jestli nechci koupit jeho auto a když jsem na to kývnul, tak se mi na druhý den ozval, že je prodané. Na řadu tedy přišlo Německo - zrovna ale v době, kdy o ISka byl velký zájem a jezdili je zkupovat Poláci. Pěkný kus za rozumnou cenu na Mobile.de vydržel tak maximálně 2 dny, proto bylo potřeba jednat velmi rychle a vzhledem k tomu, že jsem toho měl už plné zuby a 4x předtím to nevyšlo, domluvil jsem se s jedním člověkem, který vozí auta z ciziny, že jakmile mu dám echo na nějaký kus, tak že už se o zbytek postará, samozřejmě za pořádný příplatek!

Číhal jsem, co to šlo a hned jak jsem ucítil dobrou příležitost, tak jsem volal! Těch Lexusů tam zrovna nebylo úplně málo, ale jsem dost vybíravý a z některých kusů jsem prostě cítil průser. Po pár dnech se objevil kousek, který vypadal naprosto dokonale, ale majitel nebral telefon a až se podařilo se s ním po několika dnech spojit, tak jen řekl, že už je to prodané - nejspíš neochota prodat auto cizincům - to byl zase jiný problém, který jsem si do té doby neuvědomoval. Řekl jsem si, že to teda zkusím ještě jednou a už definitivně naposled. Další kus - grafitový, prokazatelně Sport, ovšem fotky naprostá tragédie - foceno starým mobilem tak, že nešlo poznat, jestli třeba nechybí půlka auta a navíc v popisu bylo jen “dobrý stav” a “nebouráno” - no jasně, to známe… Navíc auto bylo zprzněno nálepkami na všech možných místech a jako třešnička na dortu - subwoofer v kufru. Bylo tedy jasné, že to bude po nějakém mláděti, já to už ale tolik nehrotil a můj perfekcionismus šel stranou. Řekl jsem si, že to zkusím, protože cena byla dobrá a i kdyby to náhodou byla nějaká hrůza, pořád by se to tu dalo prodat tak, abych na tom moc neprodělal.

Předal jsem tedy kontakt a doufal jsem, že prodejce bude ochotnější než ten minule. Samozřejmě hned se objevily problémy - borec, to měl dovézt, byl zrovna v Německu úplně na jiné straně a už měl plno, takže auto by mohl omrknout až za několik dnů a mezitím už se tomu prodejci ozvali Poláci, že mají zájem a že se na to pojedou podívat (den před tím, než by se tam dostal ten můj člověk). Takže zase nic. Přestal jsem to řešit a snažil jsem se na to co nejdřívě zapomenout a hlavně vytěsnit nějaké ISko z hlavy! No a za pár dnů zvoní telefon, že prej Poláci nepřijeli a jestli to má teda vzít… Tak to vzal :)

Ty dva dny od koupi auta až po moment, kdy ho poprvé uvidím, se zdály nekonečné. Pořád se mi vybavovaly nejčernější scénáře, kde zjistím, že je to totální šrot a pořád jsem si vyčítal, jak jsem mohl udělat něco tak idiotského a koupit auto aniž bych ho předem viděl? Naštěstí všechno přešlo, když jsem konečně uviděl ISko zaparkované ve dvoře. V ten moment mi spadl obrovský kámen ze srdce, protože to byl už na první pohled dobrý kup. Na svůj věk (17 let) a nájezd přes 180 tisíc kilometrů, je ve velmi pěkném stavu. První majitel, který měl auto 15 let byl údajně přímo servisák z Toyoty a vypadá to, že se o to staral, narozdíl od druhého majitele, který místo nových rozvodů raději investoval do subwooferu a pitomých nálepek. Všechno šlo pryč a auto zase vypadá tak, jak původně mělo :-)

Až naberu další síly, tak se ještě rozepíšu o tom, co bylo potřeba vyměnit, opravit, vylepšit a samozřejmě o tom, jak jsem s autem spokojený po X měsících každodenního ježdění.




Tento příspěvek byl 20.11.2016 v 21:01 upravován.