bitner: To je jasný, na kratší trasy si nekupuj určitě diesel a nekupuj si přímovstřik turbo, protože jednou budeš řešit zakarbonovaný motor, nejen sání a to je v podstatě taková pologenerálka.
Jestli tě láká LPG, kup si tentokrát jedno pořádný auto, nevím jakej máš rozpočet, ale nějaký americký SUV ideálně + si to dáš do toho plynu, pokud se ti to vrátí, to si snadno spočítáš sám. A jednu Dáčku si nechte doma...
PS: Já takhle pro rodinu koupil loni BMW X3 2.5i (M54 141kW motor, R6 nepřímovstřik, atmosféra) s automatem 5st Steptronic. Auto je z roku 2005, ze Švýcarska, mělo na svůj věk málo najeto a komplet historii : vyšlo mě to na 190 tisíc + 20 tisíc jsem dal do prvního servisu - hlavně spotřební věci. Počet poruch zatím = 0 , servis řeším částečně skutečným automechanikem (věci na který si netroufnu nebo nemám nářadí) a svépomocí. Je to prostorný, motor má fajn zvuk, příjemně se v tom cestuje i když by to mohlo být líp odpružený, mám tam kvalitní kožený čalounění a místo displejů matlacích
rádio na cédéčka. Start/Stop a podobný voloviny v tom autě nenajdeš. Dokud mi to nezakážou, tak s ním budem jezdit a to je ještě doma o něco starší osmiválcová X5, takže tyhle dvě auta, ty mi můžou vystačit jako rodinná do doby než nás naši politici pošlou do pedálů jízdních kol... Když koupíš zachovalý starý auto a nejsi levej k tomu si na tom občas něco sám montovat, tak je to ideál. Dokud jsou díly a benzin stojí co stojí a neplatí se žádná ekodaň ze starejch aut, je to v pohodě. Ono to u nás ještě nějakou dobu takhle potrvá.
Možná fakt, jestli toužíš po lepším motoru atd... kup si nějaký US SUV starší, je to dost možná poslední šance si to nějaký roky užít