načítám data...

Téma Jednoduche auto pro obycejneho blbce

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
RRRampapapa 17. července 2021, 20:24
vojtacz - Nevím o důvodu, proč by hybridní auris nešel dát do plynu, není to přímovstřik.

Obecně se na tento dotaz dá odpovědět, ať koupí nějakou toyotu.
vojtacz 16. července 2021, 10:05
Hybridní Auris moc neodpovídá bitnerovým požadavkům. Nemá manuál. Má asistenty. Do plynu to nedá.

Na druhou stranu - automat je tam fajn, pokud člověku nevadí, že občas řve jako mixér. Asistenti se dají vypnout tlačítkem, start stop si ani nepamatuju jestli ho má (a to jsem v tom autě jel naposledy včera). Jízdně je to nuda, spotřeba je však naprosto komická. Vnitřní prostor - dva 188cm vysocí lidé si za sebe sednou, pokud nemají přehnané nároky na komfort.

Takže i když Auris sice neodpovídá požadavkům, tak to možná bude nejrozumnější volba.

Tento příspěvek byl 16.07.2021 v 10:05 upravován.
krab 15. července 2021, 15:49
peca: to je asi fakt... ale když tam píše i ty "tělesný" parametry, že měří 193, synátor jen o málo míň a ani dcerka a manželka nejsou žádní skřítkové, tak si říkám, že hatchback nižší střední třídy, když pojedou náhodou všichni není asi úplně ono. Ale jo... Auris hybrid, potažmo novější Corolla hybrid to je asi trefa do černýho. Jízda v tom je relativně nuda, ale spolehlivost a levnej provoz taky. Takže jo, asi máš pravdu.

X3/X5 ve svejch prvních generacích zmiňuju jen jako příklad ze zkušenosti co mám, ty auta krásně fungují a jezdí za prakticky zanedbatelný náklady kromě benzinu, toho si vezmou docela dost.
peca 15. července 2021, 15:42
krab: Myslim, ze ani jedna z techto moznosti neni pro bitnera vhodna. Ocividne hleda neco, co bude mit co nejmensi cenu za ujety kilometr a to X3 ani stare US SUV urcite neda. Nehlede na to, ze na starsich autech postupem casu odchazi i veci, ktere se blbe meni nebo shani (sterene hadice, izolace, silentbloky motoru atp.) a to kdyz chces jen sednout a jezdit tak opravdu neni idealni.
Osobne bych se zameril na to hlavni, co citim z toho pozadavku (spolehlive auto s nizkymi naklady), vykaslal se na podruznosti jako "nechci startstop" a "potrebuji to dat do plynu" a koupil 4-5 let stary Auris Hybrid a bude vystarane na spoustu let.
krab 15. července 2021, 14:47
bitner: To je jasný, na kratší trasy si nekupuj určitě diesel a nekupuj si přímovstřik turbo, protože jednou budeš řešit zakarbonovaný motor, nejen sání a to je v podstatě taková pologenerálka.

Jestli tě láká LPG, kup si tentokrát jedno pořádný auto, nevím jakej máš rozpočet, ale nějaký americký SUV ideálně + si to dáš do toho plynu, pokud se ti to vrátí, to si snadno spočítáš sám. A jednu Dáčku si nechte doma...

PS: Já takhle pro rodinu koupil loni BMW X3 2.5i (M54 141kW motor, R6 nepřímovstřik, atmosféra) s automatem 5st Steptronic. Auto je z roku 2005, ze Švýcarska, mělo na svůj věk málo najeto a komplet historii : vyšlo mě to na 190 tisíc + 20 tisíc jsem dal do prvního servisu - hlavně spotřební věci. Počet poruch zatím = 0 , servis řeším částečně skutečným automechanikem (věci na který si netroufnu nebo nemám nářadí) a svépomocí. Je to prostorný, motor má fajn zvuk, příjemně se v tom cestuje i když by to mohlo být líp odpružený, mám tam kvalitní kožený čalounění a místo displejů matlacích rádio na cédéčka. Start/Stop a podobný voloviny v tom autě nenajdeš. Dokud mi to nezakážou, tak s ním budem jezdit a to je ještě doma o něco starší osmiválcová X5, takže tyhle dvě auta, ty mi můžou vystačit jako rodinná do doby než nás naši politici pošlou do pedálů jízdních kol... Když koupíš zachovalý starý auto a nejsi levej k tomu si na tom občas něco sám montovat, tak je to ideál. Dokud jsou díly a benzin stojí co stojí a neplatí se žádná ekodaň ze starejch aut, je to v pohodě. Ono to u nás ještě nějakou dobu takhle potrvá.

Možná fakt, jestli toužíš po lepším motoru atd... kup si nějaký US SUV starší, je to dost možná poslední šance si to nějaký roky užít
bitner 15. července 2021, 11:51
Nedavno se jeste prodavala Corola s 1,6 a to byl myslim taky jeste klasicky vicebod. Od primovstriku odrazuji i mechanici a asi zalezi, jak se s tim jezdi. Moje cukacky 20 km tomu asi moc nepridaji. Navic by me furt stvalo, ze se da jezdit za levnejs...
U tech Italu jsem si naivne myslel, ze uz ty nejvetsi pitomosti vychytali, ale asi si to svoje nedaji vzit. A mas pravdu, ze presne ty zavady, co popisujes, by me privedly do blazince.
Jakub Pospíšil 15. července 2021, 11:35
To iracionální není, ale spíš mi jde o ten přímovstřik a dbaní na to, aby to nemělo S&S. Nejsem z těch věcí taky nadšenej, ale objektivně to ve spoustě aut fugnuje úplně v pohodě. U tebe mi dává smysl buď dojezdit Dačky, nebo koupit drahé auto nafurt, třeba Land Cruiser, ale to je zas už moc velký a předimenzovaný. Nevím, jak z toho v tomhle případě ven. Možná nějaké ASX v základu a doufat, že to bude jezdit bez problémů, ale to je takové...chybí mi tam value for money.
bitner 15. července 2021, 10:42
Jakub Pospíšil: Co je iracionalniho na pozadavku mit jednoduche auto s minimalnimi naroky na provoz? :-) Ale jinak dal diky za postrehy. Od toho FIATu a AR asi fakt ruce pryc. Logan ma teplomer venkovni teploty taky, ale AC si muzu zapnout bez ohledu na nej. Aspon myslim...
Rozkrapana stahovacka a nefunkcni kabinovy ventilator (2x oprava za tisice a pokazde to fungovalo 2 mesice) byly pro me posledni kapky, proc jsem se zbavil pred tema 10 lety sveho stareho Megana.
C3 je pro me fakt malicka. Obcas jedem v aute 4 a nejmensi 10 leta dcera ma 160, zena 170 a pak uz je syn 185 a ja 193.
S Daciema mam problem v tom, ze uz to zacina byt stare, ale dam na Tebe. Pri me povaze mi nic jineho nezbyde. Auto musi slouzit me a ne ja jemu. Navic oba kusy musi byt vicemene porad ready every day. Vozi nas to do kolbenky a setri to obema 2 az 3 hodiny zivota denne.
Jakub Pospíšil 15. července 2021, 10:23
Ale dobře, abych to rozvedl - myslím si, že ta Alfa nebude vůbec dobrý nápad, protože ačkoli je motorově blbuvzdorná, je tam dost věcí, které plíživě odcházejí. Tu senzor, tam čidlo. To je běžné i u Fiatů, ale tam je těhle věcí násobně méně. Myslím, že jako spokojený uživatel Dacie, která nic neměla a tak se tam nemělo co rozbít, budeš z tohoto na prášky. Jsou to drobnosti, ale třeba oblíbená vada je ta, že odejde čidlo teploměru vnější teploty. To je součástí zrcátka u řidiče. Jenže když nemá ŘJ klimatizace informace o vnější teplotě, nenechá tě klimatizovat, protože je tam ochrana proti klimatizování v mraze, aby ve výparníku nemrznul kondenzát.
Dále třeba senzory zavření dveří, ty taky odchází na Fiatech pravidelně. Pak auto pípá, že nemáš zavřeno. Celou cestu. Vypnout to nejde. Přelepit taky ne. Musíš vyměnit senzor. Ten je drahý, nebo se blbě schání.
A další věc jsou plastové mechanismy. Různé převody okének, packy světélek a podobně. Všecko to hrozně rychle křehne a praská.

Ač nemám Dacii vůbec rád a italská auta naopak až nekriticky obdivuji, tady bych asi doporučil zainvestovat do těch Dáček co máš, co víš, jak se k nim kdo od nova choval a dojel bych je dokud se nerozpadnou. Protože z ojetého itala tě, alespoň jak se profiluješ v diskuzích, hádám do půl roka šlehne.

Oprostíme-li se od těch požadavků, co jsou dole, doporučil bych ti Citroen C3. Je to charakterem asi nejvíc staré nové auto, jaké se dnes dá běžně za rozumné peníze koupit. Žere malinko, ten jejich tříváleček je skoro nesmrtelná pumpa, podvozek zvládá rozmlácené okresky a v nízkých výbavách to nemá ani displej uprostřed. Jen ten start/stop tam prostě je, ale vlastně funguje celkem dobře.

Tento příspěvek byl 15.07.2021 v 10:25 upravován.
Jakub Pospíšil 15. července 2021, 10:13
Já jsem chtěl kontrovat něčím podobně racionálním, jako jsou ty požadavky.
bitner 15. července 2021, 10:12
Jakub Pospíšil: Presne tyhle rady si nech od cesty. Diky.
bitner 15. července 2021, 10:10
20 k rocne uz udela dost. Navic si ty auta kupuju fakt na dlouho (Sandero uz mam 10 let), netocim to jak vetsina tady po 2 letech.
Jakub Pospíšil 15. července 2021, 10:10
Já bych se na to asi vykašlal a jezdil s takovými požadavky vlakem. Jednak to bude pohodlnější a asi i s menšími nervy.
FidoBlack 15. července 2021, 09:58
peca: jako já taky nad plynem třeba uvažoval, je to zajímavá alternativa.
peca 15. července 2021, 08:08
Proc porad resis ten plyn? Tady ty motory jezdi za tak malo, ze se to nemuze nikdy vyplatit, ne?
bitner 14. července 2021, 22:29
https://www.sauto.cz/osobni/detail/alfa-romeo/giulietta/19113255

Skoda te barvy, ale jinak to na fotkach vypada hezky. Za 330 uz dnes neni ani novy Logan.
bitner 14. července 2021, 21:43
1,2 TSI das do plynu tak za 100 000, aby to bylo poradne udelane. Je to primovstrik - Etikete sagt STOP!
Na tu Giuliettu jsem se dival. A jako cenove to vychazi +- stejne jak to Tipo.
Nakonec ze me bude Alfista :-D
dom 14. července 2021, 14:41
1,4 T-Jet je 1,4 T-Jet.
1,4 MA je 1,4 MultiAir.
Tu 1,2 TSI bych nechtěl. Měl jsem ji a s 1,4 T-Jet se to nedá srovnat.
FidoBlack 14. července 2021, 14:29
Ahoj,

Pokud chceš totálně blbuvzdorné auto tak bych ti doporučil Fiat Punto s motory FIRE. Ideálně 1.2 8v (44-48kw podle modelů) a nebo 1.4 8v (57kw) či 1.4 16v (70kw). Chápu že nechceš atmosšku, že turbo jede líp, ale třeba ta 70kw punto už jede moc hezky a ideálně když to chytneš s 6q.

Co se týče nějakého malého turbomotorku tak co třeba něco s 1.2TSi? Ty motory nejsou špatný když chytneš tu verzi s řemenem namísto poruchového řetězu :)

A u toho 1.4T-Jet bacha aby to nebyl MultiAir. Jako on to není takový problém ale když se to pokazí tak to taky něco stojí. Takže za mě u 1.4T-jet rozhodně verze bez MultiAir.
dom 14. července 2021, 08:35
Ale taky Giulietta se stejným motorem ;-)