načítám data...

Téma jak zazimováváte auto?

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Woyta 08. listopadu 2019, 00:13
Plachty na auto ovykle vydrzeli asi rok, nez je vitr a slunce roztrhalo na hadry. Pak uz jsem trinomovi vraky zakrejval obycejnou kryci plachtou.pred slejvakem to ochrani a vlhkost to propusti.

Jinak jsem daval do nadrze 100 oktan a odpojoval baterku. Ted to asi bude hadam chtit spise nejakej stabilizator benzinu. U FTO, ktere spis nejezdi, nez jezdi mam rovnou odpojovac na baterce. https://www.aliexpress.com/item/4000337162432.html

Jo a vetsinou auto stoji na skladovacich kolech.
Jakub Pospíšil 17. září 2019, 12:35
Já jsem vloni zazimoval kabriolet 2.11. Pak jsem s ním znovu vyjel 10. listopadu, protože bylo krásně. Tak jsem ho zazimoval znova. A vyjel zas o týden později, protože se mi chtělo. Tak jsem ho zazimoval k prvnímu prosinci, abych na Mikuláše znovu vyjel. A pak někdy kolem patnáctého, pak 22.12. na nákupy dárků. Tak jsem se na zimování vykašlal a jezdil na dvou až třítýdenní bázi celou zimu. Jinak to stálo v temperované a velmi dobře větrané garáži.

Tento příspěvek byl 17.09.2019 v 12:35 upravován.
krab 17. září 2019, 09:11
Já teda taky plachtu na auto v garáži nepoužívám, moc se tam ani nepráší. Používám, ale venkovní, koupil jsem si nějakou dvouvrstvou (údajně proti kroupám) a ta má z vnitřní strany docela povrch, který mi přijde jemný natolik, že to auto neodře. To je taková z nouze ctnost, protože na další auta mám už jen krytý garážový stání a občas mi pak po autech lezou sousedovic kočky a nebo taky se tam dostane prach a takový... Takže když vím, že s tím autem třeba tejden a víc nepojedu dám na něj plachtu, ale pochopitelně na čistý, umytý. Na druhou stranu sundavám, když je předpověď počasí na nějakej hodně vítr, bouřky atd ... ve skutečnosti na to často prdím a nezakrývám auta vůbec.

Ideální by bylo mít dostatečně velkou garáž, kde se vejde až 5 aut a ještě vedle hezky vybavený místo s dílenským zvedákem a pořádným vybavením. To by byl sen... :)
Vavris Vavrisovic 17. září 2019, 08:36
Všichni lidé, kterým věřím tvrdí, že nejlepší plachta je žádná plachta a dává mi to smysl. Prostě na jaře smýt prach a na plachty kašlat.
Radek_5 17. září 2019, 08:32
krab: Lepší benzín je jasný, plná nádrž taky. Plachtu teda zkusím nějakou najít a podle spokojenosti hodím příp. link. Baterka půjde na zimu ven a před možnou zimní projížďkou na nabíječku.
Díky.
Goldies 17. září 2019, 07:18
Posledni dobou se mi dari zazimovavat auto v servisu :-D ale odkazy na dobry plachty by se hodily!
krab 16. září 2019, 21:45
Radek_5: Plachtu, když to máš v garáži nemusíš řešit kdovíjak odolnej, jen si kup z nějakýho jemnějšího vlákna. Spíš co je dobrý (aspoň myslim) je prostě s tím autem jet pokaždý, když je zrovna suchá silnice. Na těch menších, ne po dálnicích, se tolik zaschlá sůl nevíří, to jedině po nějakým období, kdy fakt hodně sněžilo a pak to roztálo, těch je míň. Minulou zimu jsem vždycky tak co 3 týdny mohl auto vytáhnout a projet aspoň tu hodinku. A k baterce lidi hodně připojují tu udržovací nabíječky, tu přemejšlim, že si asi koupim. Já to řešim tak, že prostě občas tu baterku vyndám a dobiju na normální nabíječce, když vím, že to třeba fakt aspoň měsíc nepojede. A pak taky je dobrý natankovat tu plnou nebo skoro plnou nádrž lepšího benzínu : Verva, Shell V power racing, OMV 100 ... nemělo by v tom bejt snad tolik biolihu
Radek_5 16. září 2019, 19:40
BigBen: Corvette C5 a přes zimu jezdit fakt nechci :-) Mám ji čerstvě, tak řeším tyhle "blbosti" ...
BigBen 16. září 2019, 13:19
Já ho zazimovávám tak, že občas v vyjedu i v zimě :-) Co za auto chceš zazimovat? Pokud ho umeješ a dáš do garáže tak mu to asi stačí :-)
Radek_5 16. září 2019, 12:58
Měl bych dotaz - na zimu umýt, navoskovat a pod plachtu? A měli byste tip na nějakou plachtu nebo cokoliv, co na netu najdu …? Auto bude stát v garáži s podlahovým vytápěním … je to ok?
tomyks 24. září 2018, 12:52
Taky dávám baterku ven, popojíždím v garáži a určitě plnou nádrž Vervy. Jednou jsem nechal v nádrži tak 1/3 N95 a na jaře jsem pak už nenastartoval.
Trinom 08. září 2018, 12:37
Obvykle zazimovávám jen tak, že auto strčím do garáže a odpojím baterku. Když je v rozumný počasí, tak ho jednou nebo dvakrát za zimu pár km projedu a zase schovám. Obvykle to stačí i na dobití baterky.
Jinak plná nádrž před zazimováním nikdy nezklamala.

Tento příspěvek byl 08.09.2018 v 12:37 upravován.
PepaSFI 06. září 2018, 22:39
baterku dobře nabít na plný stav a ideálně dát někam do chladna ale ne do mrazu. Teplo není úplně dobrý, spíš sklep než byt. Gumy trošku přefouknout, budou v chladu takže aby neklesl tlak a nerozplácly se, samozřejmě občasné popotlačení neuškodí. Na vojně měly uloženky na gumách křídou čísla aby se poznalo jestli se s tím hýbalo. Do benzinu bych dal aditivum VIF, osvědčilo se mi to na malotraktoru kvůli gumičkám v čerpadle, vždycky to při odstávce vyschlo a pak nečerpalo. Dávám to i do křovinořezu, žádný problémy se zalepeným karbecem. Možná by nebylo marný dát do auta nějaký odvlhčovač. Já to používám i za provozu, mám pytel silikagelu, vždycky jedna dávka je v autě a druhá se přesouší ve sklepě na potrubí od kotle. U stojícího auta by šla klidně použít nějaká taková ta krabice s jakousi "tabletou" co se dává do vlhkých bytů. A pastičky na myši!
johan 08. srpna 2018, 17:03
na 4 mesiace nemusis s autom robit vobec nic. staci odpojit baterku aby ju nevybijali spotrebice. Na jar zapojit a mozes frcat na vylet.
Nimrod 07. srpna 2018, 16:35
spooon: asi to nakonec tak bude :-) já jsem na auta háklivej, tak to nejdřív řeším, aby se následně mohla projevit moje lenost, a tím vznikne rozumný kompromis
spooon 06. srpna 2018, 21:48
já bych to taky moc neřešil. Teď sem měl odstavený auto rok a půl (kvuli bouračce - než sem to dal do kupy) a přední náprava byla teda venku, ale zadní sem podepřel pod špalkama, asi dvakrát za tu dobu sem protočil motorem. No a pak to chytlo na asi 4 otočení...

Na 3-4 měsíce bych jen schoval baterku do tepla a dvakrát za zimu strčil do auta.
Nimrod 06. srpna 2018, 14:47
spooon: také jsem to už někde četl... skoro to tedy vypadá, že auto nechám dole a prostě občas do něj strčím, od vrat k bordelu a pak zas zpátky. zadek by se dával na špalky snadno, konec konců tuhá náprava je tuhá náprava, ale ten předek se mi moc nechce dávat na špalky, to rameno je takový malý, moc místa okolo není... no fotka napoví víc http://www.skandix.de/en/installationpictures/Volvo-700-900/suspension/2000036/
ruční otočení motoru jsem také zaslechl, ono by to mělo mít blahodárný vliv i na pístní kroužky a válce, ale nevím, jestli ty 3-4 měsíce za to stojí
vyjel bych rád, ale tady to prostě stojí za prd. doteď jsem vždycky zaparkoval tam, kde se nesolilo, a jednou za dva tři týdny, když bylo jen těsně pod nulou nebo nad nulou, auto projel
peca: kamarád taky říkal, že baterka ve slušném stavu by to měla ustát, dokonce i v mrazu
peca 06. srpna 2018, 14:33
Zimoval jsem jen jednou, ale letos to udelam stejne. Auto jsem nechal stat na normalnich pneumatikach a semtam ho potlacil. Jinak baterku jsem mel pri pokojove teplote a nebyla potreba nijak dobijet. Nadrz byla plna stooktanu. Po peti mesicich jsem pripojil baterku a proste odjel. Akorat jsem vymenil olej za cerstvy a zkontroloval brzdovku.
spooon 06. srpna 2018, 11:57
pozor s dáváním na špalky, aby to mělo cenu, tak to musíš podložit po ramenama, jinak při vyvěšených ramenech naděláš skoro víc škody než užitku (je to kvůli siláčům, který by jinak byly stále napnutý, u PURů je to skoro jedno)

Motor není špatný občas protočit růčo na klice, aby nebyly zmáčknutý pořád stejný ventilový pružiny, ale sám to taky nedělám. Je lepší, párkrát za zimu, když je čisto, vyrazit na menší prijížďku.
Nimrod 04. srpna 2018, 19:00
jo, baterku hodim k tátovi do garáže, ať ji občas píchne do nabíječky
s tím benzinem jsem zapomněl, naposledy jsem tam měl vervu 100, ale asi by měl stačit jakýkoli 98 benzin