načítám data...

Téma jak velká blbost je dailit C55 AMG?

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Jiřik 27. prosince 2020, 23:33
Sedmikvalt je daleko rychlejší, už je o něčem jiném. Akorát je prý poruchovější, takže důkladně vyzkoušet jestli řadí hladce a nehučí nějaký kvalt.
wdave_t 20. prosince 2020, 19:13
Díky za praktické zkušenosti :)

Já jsem trochu věci přehodnotil a uvažuju teď o CLK 500 (C209).

Popravdě mně ten pětikvalt přišel dost dobrej v C32 AMG, ale do CLK 500 se dával (i?) sedmikvalt, kterej je prej o něco rychlejší, tak uvidíme jestli to dopadne - pokud jo, tak to určitě popíšu v blogu.
Jiřik 19. prosince 2020, 17:32
Zdravím, tak pořád frčím, už mám najeto zhruba 30 tis. km, jezdím skoro každý den. Opravy: výměna ložiska zadního kola, komplet brzdy (vyšly stejně levně jako na Opel), výměna vodní pumpy a klíňáku. Výměna lambd (byly ještě ok, ale už měly najeto) no a pak nějaký tuning (katy Magnaflow, filtry KN). Spotřeba mi stoupla na 15 litrů dlouhodobý průměr :) měřil jsem zrychlení: 0-100-160-200 km/h -Benzín ROZ98: 5,25-12,06-17,92 - soustřik LPG+ přídavek benzínu: 5,21-11,40-17,61
Je to parádní, trochu těsné auto s naprosto dokonalým řízením, to opravdu nemá chybu! Je neskutečně stabilní, jízda jak po kolejích. Převodovka je strašlivá- ten 5g-tronic je velmi pomalý s velkými rozdíly mezi kvalty, takže každé přeřazení je kopanec. Pětka je velmi do pomala- při 140km/h točí 3000 ot. , takže pod pedálem je skoro pořád nejméně 450Nm. Lepší tedy jezdit v manuálním módu, nacvakat tam pětku a ta tam pak drží od 60km/h už pořád i s plynem na podlaze. Motor by mohl mít trochu vyrovnanější křivku krouťáku, tím že má pevné vačky a tříventilovou techniku tak je to v pásmu 2500-3500 ot. takový vlažný. Pak ve 4000 je tam skoro výbuch - zátahem i akusticky- začne řvát. Kolem 5500 zátah začne trochu polevovat, ale točit kvalty I.-IV. do omezovače není problém.
Jiřik 01. února 2020, 19:50
Nevím, stabilizace zabere až tak za vteřinu, což znamená prokluz při rozjezdu i při prvním řazení, ta klikovka dost váží..Má to samosvor, geometrii jsem nechal zkontrolovat.
Mám najeto zhruba 15 tisíc km a dával jsem už třetí zadní gumy . Je pravda že nebyly úplně nový,
dával jsem tak 80% míň ale nikdy neměly.
krab 01. února 2020, 10:03
Jo, C55 AMG T W203 bude bomba. A je jich na trhu hrozně málo. S tímhle motorem 5.5 litru M113 jsem se už dvakrát svezl a je parádní.

S těma gumama - to musíš pokaždý dělat burnout od semaforu, ne? Já budu zadní měnit na Porsche 911 letos na jaře a koukal jsem, že vydržely v pohodě 25 tisíc kilometrů. A přední jsou ještě zcela v pohodě...
Jiřik 31. ledna 2020, 21:11
Mám na daily use C55AMG T W203 a zdá se, že to byla vynikající volba! Starý motor M113, starej 5g-tronic, samosvor, nízká hmotnost , pevnej podvozek a skvělý průběh krouťáku.
Takže auto , co by mělo hodně dlouho vydržet. Na youtube amík dokonce uvádí, že to je nejspolehlivější Mercedes. Akorát zadní gumy tak na 5 tis. km :)
Mám ho v LPG a jezdím průměr 13,5 plynu. Po městě 15, dálky 11. Bomba.
Svoje rivaly (M3, S6) naprosto válcuje hlavně dimenzovaností a životností.
Tak velký motor v tak kompaktním a přesto praktickém autě za rozumné peníze
aby pohledal! Hlavně se z toho nechce člověku vůbec ven a jezdil bych nejradši velkou oklikou :)


wdave_t 23. září 2019, 20:13
krab: Haha, tak to je masakr! Celá takhle AMG eskapáda mi docela otevřela oči. Neuvědomoval jsem si jak obrovský rozdíly jsou mezi jednotlivýma řadama a jak velkej nesmysl by byl pořídit si s omezeným rozpočtem cokoliv vejš než C/CLK-class
stirling 23. září 2019, 17:53
Tie ceny su trocha uletene,da sa to kupit aj lacnejsie ale kazdopadne bude to palka.
krab 21. září 2019, 21:23
wdave_t: Tohle si pusť, legrační, ale bohužel do velký míry i pravdivý :)


Je fakt, že teda to céčko bude víc v klidu než levná S500, ale to video přesně ukazuje, jak to dopadá, když koupíš něco staršího z luxusnějšího sektoru a poprvé s tím přijedeš do servisu a zkoumá se co by si autíčko zasloužilo :-D A vždycky to pak stojí 2x tolik než si myslim...
wdave_t 19. září 2019, 22:56
Tomáš Vavrečka: Díky za doporučení, to Camaro vypadá zajímavě a vyjde celkem levně. Byl by to asi vhodnej vstupní bod do světa V8. Akorát se musim přiznat, že bych měl fakt hrůzu koupit takhle starou ameriku, kterou tady "nikdo" neprovozuje. Vůbec netuším, kam bych to odvezl na servis, kolik by stály spotřební díly (a zda by vůbec byly rozumně sehnatelný) anebo kdo by mi to případně potunil.

Tento příspěvek byl 19.09.2019 v 22:56 upravován.
wdave_t 19. září 2019, 22:52
C32 AMG si zatím užívám a chechtám se jak mamlas vždycky když tomu naložim na světlech. Má to slušnej zátah a parádní zvuk. Automat řadí hladce a po Praze si i užívám, že se o řazení nemusím starat. Ale realisticky si nedovedu představit, že bych se s tím o víkendu jel jen tak projet na Křivoklátsko. Jakože teď bych to klidně udělal, protože to je pro mě nový, ale jinak je to podle mě celkem nesmysl. Řízení je samozřejmě oproti Miatě gumový. Ve městě je to tichý, když člověk jede v klidu, ale na mercedes to má docela tuhej podvozek, což u AMG varianty asi lze očekávat, ale i tak to na mě působí trochu zvláštně. Ještě uvidím, jak to na mě zapůsobí během víkendovýho výletu mimo město, ale zatím mám pocit, že si NC radši ještě nechám a možná vyměním koncovku Remus za něco kapku hlučnějšího, ať to v mezičase aspoň zní rychle :D
sheogh 19. září 2019, 14:41
krab: Jo tak to jsem si rikal uz snad stokrat - kdyz byly levny E39 M5, 944 a dalsi transaxly.... ted uz ziskaly ten statut "investice" a zivit spekulanty nehodlam :-)

Ja mel vcera moznost na hodinku vyzkouset Lex GS450h F-sport a je to taky parada... Jelo to mnohem lip, nez jsem ocekaval :-)
krab 19. září 2019, 12:08
Jak říkáš: u těchhle aut je to přesně o ochotě do čeho je člověk schopen ty prachy sypat. Pro jednoho to bude Jaguar XKR ( jako u Skippera) , pro druhýho Alfa Romeo 156 GTA, pro třetího Céčko AMG a pro dalšího něco úplně jinýho. Pátý si koupí radši fungl nový hot hatch a má klid a bez starostí. Takže se hůř radí, každej jsme jinej.

Já osobně bych dneska v podobný situaci jako má wdave asi fakt i zvažoval si na kus toho auta vzít rozumný úvěr a koupil ne něco napůl / něčím čím si nejsem 100% jistej a zlákalo mne to jen na dobrou cenovku, ale na to co jsem opravdu chtěl.

Třeba dneska je na trhu nově docela velmi slušně vypadající BMW M3 E46. Si říkám, kdy, když ne teď, levnější už nebudou a kdoví jak to do budoucna bude : https://www.sportovnivozy.cz/121052-bmw-m3

PS: to je taková analogie s tím, jak jsem před cca 10 lety zíral na Porsche 911 964 Carrera 2 z roku 1991 v inzerci za 550 tisíc. Mělo najeto asi 170 a bylo v šedý metalíze, takže barva dost nudná, ale byl to manuál a vypadalo dobře. Měl jsem reálně v kapse tak 250, 300 ... A dneska vím, že jsem si měl vzít 300 na úvěr a vzít to auto. Byl bych ho měl na 90% dodnes. A byl bych za něj moc rád. Takhle jsem nakonec před 3 lety skončil ve vodou chlazený Carrera 2, taky jsem za to moc rád, jinou 911 už kupovat nebudu, ale kdybych býval víc přemýšlel tehdy, mohl jsem si jí užívat už dávno a navíc i klasičtější model.
sheogh 19. září 2019, 09:59
Ono je to taky o tom, do ceho je clovek ty prachy ochoten sypat. Do obyc E60 by se me nechtelo - kdyz uz, tak do neceho zajimavyho ... Ty AMG jsou jina pisnicka. C32 jede moc pekne, ale zase zalezi, na co jses zvyklej - me to prijde takovy akorat, adekvatni... Ale zadny wow, jede to proste tak, jak by auto melo.... To ty V8 jsou uplne jinde...
stirling 18. září 2019, 22:35
Tak good luck
wdave_t 18. září 2019, 22:11
Zítřejší prohlídka je odpískaná - chlapíkovi se to nehodí ráno (předběžně domluvený termín, který jsem si měl dnes večer potvrdit) a mně zase odpoledne, tak jsem se rozhodl nehrotit to a uvidím co dál v neděli, až trochu nasaju zážitky z C32, od kterého už mám klíče :)
stirling 18. září 2019, 17:22
Jo to suhlas s krabom. Stoji to vsetko peniaze, mal som 2 Bmw 6 valec pomerne slusny stav ale aj tak to stalo nejake peniaze na servise, kamos teraz kupil 335 a sype do toho dost vela na to ze auto ma 120k km. Ono tie Europske auta funguju super ale ta bytelnost uz neni co byvala. Ak chces V8 asi bud nejaka Amerika starsia, kludne sedan .Moznosti je dost vela.
Ani ten Jaguar nemusi by zly ale ked toho sa tazko clovek zbavi ak by to potreboval predat.
krab 18. září 2019, 15:22
wdave_t: Hoovies garage je show. On si přesně může dovolit v praxi dělat to, o čem my tu maximálně jen kafráme. Já mam výhodu, že si můžu půjčovat poměrně neomezeně ojetiny z áček, ale nemáme rozpočet na to je rozebírat, opravovat či dokonce dovézt do servisu a tam všechno pečlivě diagnostikovat. To nikdo nechce proplácet kvůli článku. Takže dáš na nějaký znalosti, úsudek, několikadenní projížďku, prohlídku a případně se zeptáš někoho kdo s daným modelem auta má zkušenosti. I to je dobrý.

Přiznám se ti k jedný věci - nějak se mi nedaří věřit, že to C klasse AMG 55 od toho dovozce z USA bude dobrý kus. Ale to se musíš jít podívat a přesvědčit. Třeba se pletu a v tom případě to bude vynikající kup.

Ty ostatní auta... to jsem tak přemejšlel co by se vážně za aktuální situace dalo realisticky koupit, fungovalo, dělalo radost a stálo přesně takovou tu polovinu toho co dnes BMW M3 nebo Poršák 911 996 atd... Nesmíme si prostě nalhávat, že tahle auta peníze nestojí. Stojí a často hodně. Těch lidí co mají tahle auta už dnes znám pár a vím co kdo platil do servisu atd.. i takové BMW E90 335i může být docela nemilá "legrace" opravit, když dojde na horší závady.

To AMG je dobrý v tom, že C-klase nemá ABC, nemá elektrohydraulický brzdy SBC a mnoho dalších, co mají ty velké. Tím pádem je podvozek jednodušší, brzdy taky, automat je 5G-tronic, ten je spolehlivý, motor M113 5.4 3 ventil, taky naprosto spolehlivý. Ale kousek po kousku i na běžných věcech spotřeby bude stát nějaký peníze. Akorát se zkrátka domnívám, že dobrý kus opravdu stojí spíše blíž půl milionům než té částce za kterou je ten inzerovaný.

PS: hele ten Jaguar S-type R 4.2 (2005 např.) by mi vycházel možná zajímavěji. Totiž opravdu dobrý kus těch 300 skutečně stát bude, technika je moc zajímavá, koní má spoustu, kvílí tam kompresor a převodovka je ZF 6 stupňová. Bych možná nakonec nejspíš šel do něj, když už bych se takto zbláznil a něco rozumnějšího typu BMW 130i mi přišlo moc obyč :-D
wdave_t 18. září 2019, 15:03
krab: Hoovieho sleduju celkem pravidelně, ale ten mě spíš odradí :D I když on si většinou kupuje zjevný šunky s tím, že do toho sype aby měl obsah... navíc už mu díly i různě sponzorují a i s car wizardem mají určitě nějakej deal.

Snad všechny tvoje návrhy jsou ještě o třídu větší auta, kde bude asi ještě víc serepetiček. Ne že bych po takových autech v inzerci taky občas nepokukoval :)

Jinak jo, ty opravdu zajímavý starý auta stojej raketu. Co nadělám. Když už bych nasypal 3/4 mega do auta, tak to určitě bude spíš právě (poněkud nudnější) novota než stará M3, ze který bych se pak osypal na servisu. V tom úplně chápu cos mi navrhoval předtím.
krab 18. září 2019, 14:04
wdave_t: Tak to je ideál, vyzkoušíš si předchůdce a uvidíš jestli ti vůbec tenhle styl svezení sedne. To je to zásadní...

Když se koukneš do autoscout/mobile, tak W203 , C55 AMG je málo v nabídce, pár desítek kusů. Ceny aut na který bych se podle inzerátu už nebál jet podívat startují na 15 tis euro. Čili, tahle za 3 kila, byl by to zázrak, kdyby tomu nic nebylo. Na druhou stranu US model bude vždycky lacinější. Na youtube se mrkni na hoovies garage, nějaké podobné AMG kupoval a je tam něco teda už servisního u něj na tom kanálu.... je to zábava co dělá, ale jádro bývá realistický.

Audina by mazel být mohla, ale taky to může být bazarová past, to by se muselo vidět, pokud tě toto nechává chladným, tak jasně, nemá cenu to řešit.

Ještě mne jako alternativa napadá:
Alpina B10 4.6 V8 Switchtronic / Případně 3.2 manuál (báze E39)
BMW E60 545i / E63 645Ci
BMW 540i manuál (E39)
Jaguar S Type R

Bohužel, auta jako BMW M5 E34 či E39, Mecedes E500 W124, Porsche 928, či rovnou BMW M3 E36 nebo E46 jsou už dneska ceněné klasiky a už stojí od půl milionu výš, vlastně spíš milion... :(