načítám data...

Téma Jak "autíčkář" ke smolné Oktávce přišel

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Frenk 08. března 2024, 09:47
Když vidím, jak se zde haní Ovce, musím se prostě přidat.

1) U drncané podvozky - Vždyť Ovce je malý hatchback s brutálními převisy, aby se nehoupala jak remorkér, musí být tvrdá. Ale snad nikdo nečeká od nafouklého golfa s naprosto šílenými momenty setrvačnosti jízdní projev dospělého auta, nebo jo ? (je pravda že někteří se stím snaží jezdit i vrchy...)
Ano lze řešit i lépe (kvalitnější tlumiče s vyšším útlumem v nízkých rychlostech), zde škoda šetřila.

2) Motory TSi - ano to byl největší vw problém o kterém ví naprosto všichni (i má manželka a tchýně) a nikoho soudného nenapadne tyto ojetiny kupovat, teda ehm.

3) Motory PD - mám zkušenost pouze s 1.9, a ano, prostě otřes, v 100k volnoběžka altiku, teď ve 300 se ozval setrvák, takové závady by se neměli vůbec projevovat před 1. mil km. Znám jednu co má cca 600 a ta už má i po repasi turba a vstřiků. Prostě nekvalita.

4) ad cena kapoty, taky jsem řešil, neexistuje v náhradě, pouze origo za 25, přitom ji zničí i malá srnka, já ji teda jen srovnal a namazal famikoinem (nepomohlo nezahojila se). Po 4 letech s oloupaným lakem ještě nerezne.

5) Sedačky - nevím, mám základ, lepší než základ v o3, superb to není, nejezdím déle než 2 hodiny v tahu takže je mi to celkem jedno, horší je debilní posez na dlouhé ruce (tak tak došáhnu na volant a kolenem tak urazit klíček i s hodně napřímeným opěradlem).

Za mě je O2 zatím to naprosto nejlepší auto, protože jedině v ní nám neblijí děti (díky za ten prkený podvozek, ja do zadu dal ještě ty nejtvrdší péra co na O2 z VAG produkce jsou).
Zkoušeli jsme: Golf 7 (asi 30-45min, pak jde všechno ven, když řídí manželka stačí někdy i 5)
Sup. 1 - jen teda krátké trasy, ty zatím ok, delší se už nehodí, totálně rozpadlý interiér
C classe 2013 - max 15 min
Insignia 2017 - cca 30 min
AR 159 - zde naštěstí nikdy, jízda do 5 min, to by strýček nepřežil :)

Spolehlivost nemám s čím porovnat, výše zmiňovaná auta nemají ani zdaleka takový nájezd, jak jsem psal, za 300: Volnoběžka alt, nějaké žhaviče, na jaře spojka + startér. Dříve děláno: kolová ložiska, brzdy a pružiny (ložiskům se rozpadly těsnění pro snímání abs, brzdy spíše preventivně, sjeté ve 250 ještě fakt nebyly), zadní silentbloky předních ramen a termostat preventivně (zbytečně).
A teda asi i volant (základní PU) ten je už na přečalounění.
Bavoraczech 19. září 2023, 10:14
Pech.:
Jo asi to tak nějak bude. On ten 1.4 TSI je jízdně celkem příjemnej. Žádný turbokopance jako u 2.0 TDI (kde to mimochodem je asi záměr a lidi si to kvůli tomu kupujou), nízká spotřeba a dostatek krouťáku v kopci, to jo. Jen nechápu, že na Alfu Romeo 159 stojí třeba kapota třetinu toho, co na Oktávku, přitom se jich vyrobilo tak pětinásobek au nás prodalo možná desetinásobek. No nic, Alfa má holt blbou vrcholnou motorizaci 3.2 od Holdenu, na 2.4. JTD když se dává čočka za studena, tak praskají hlavy a u 1.9 JTD odcházejí převodovky od Opelu. Proto je to v očích koncerňáků plečka, kterou by si nikdy nekoupili. Ale že komplet celá generace TSI bez ohledu na obsah je jeden velkej průšvih, že PDčka byly úplný krok vedle a že výměna rozvodů na 3.0 TDI stojí víc než vyměnit na Alfě 159 celý motor je vlastně v pohodě, protože je to asi pověstná německá kvalita a za tu si platíš :-).
Pech. 12. září 2023, 10:28
Bavoraczech:

Přesně. VW mi mimořádně leze krkem především tím, jak všichni tvrdí jaká je to super kvalita, super držák a přitom ani hovno... Jo, mají dobře slícované kabiny, ale co s tím, že jsou malý spáry a měkké plasty, když základní sedačky jsou u Škody horší, než ty v Daciích, kde se sice taky nedá nic moc štelovat, ale alespoň nemají krátká opěradla a nebolí z nich záda a řiť.. Ty udrncané podvozky bych chápal u malinkého, lehkého auta, tam to kvůli poměru odpružené a neodpružené hmotnosti o moc líp nejde, byť první Twingo lepší bylo ale to asi proto, že tehdy byl losí test neznámým pojmem a jeho propagace naučila trochu drncat i ty Francouze... Jenže u nich drncá i velký sedan... Chápal bych že bude drncat RSo, nebo nějaká výkonná motorizace, ale naprosto obyčejná verze pro fotry se základním motorem, prostě drncat nemusí... Jenže oni zrovna u těchto obyčejných verzí ojebali zadní nápravu tak, že líp udělanou jí měl i Favorit před 30 lety.... A ten se podvozkově choval příjemněji, než technicky prakticky shodná, ale po německé lince snížená a přitvrzená felicie... Neseděla o nic líp než Favorit, který ale na svou dobu, měl stabilitu slušnou, drncala ale fest... Pak přišla Fábie... Podvozek dobrej, pokud se tam daly váze vozu odpovídající pneumatiky 185/14, ale tam zase problém vybrat motor, který by byl na benzín a neměl nějaký problém... A pak už to přetrvávalo... Ono u všech výrobců je to asi tak, že dělají dobrá auta a občas se něc o nepovede... Thp-1,3Jtd-1,2Tce... U Vw je to naopak... Tam toho je většina nahovno a občas se něco povede... Asi tak 3 motory za 20 let.....
Jakub Pospíšil 04. září 2023, 17:56
Neuděláš nic. Ta V50 by byla velmi pravděpodobně taky shnilá, je to víc focus, než Volvo.
Bavoraczech 04. září 2023, 11:00
Jakub Pospíšil:
Mám ji za trest, jelikož je po kroupách, tak by se za to, co se do ní dalo neprodala ani náhodou. A jelikož má teď zrenovovanou hlavu, nové olejové a vodní čerpadlo a rozvody v posledním stavu, bude holt herka muset nějakou dobu sloužit. Je to jak píšeš simple a naštěstí neshnilé.
To se bohužel nedá říct o Cromě. Croma byl hlavní konkurent 407, než jsem koupil 407. Ono je to totiž o tom, že většina 407 je dodneška nenahnilá a pořád jezdí dost relativně pěkných kusů. Nenarazil jsem ale na vyloženě pěknou Cromu. Tedy ona se jedna tvářila, ale stejně byla ze spodní strany prahů nahnilá na vvaření. A já jsem asi ochoten jít do auta s cenou kolem 20 000 s tím, že tam bude třeba něco vyvařit, ale s cenovkou nad 50 000 tohle nejsem ochoten akceptovat. No a když, tak mě ty nafty nebaví, šel bych do 1.8 MPI...
Vlastně než jsem šel do té Oktávky, poohlížel jsem se nějakou dobu i po Alfě 159 1.8 MPI. Nechápu proč, ale všechny byly cenovkou šíleně ustřelené. Nechápu proč, ale atakovaly ceny levnějších TBI, takže nonsense.
Asi týden po koupi se objevilo Volvo V50 2.4i s LPG... no, jsem měl týden počkat.
Jakub Pospíšil 31. srpna 2023, 20:16
Skutečnost, že s láskou vzpomínáš na naftovou 407 je myslím nejvýmluvnějším vysvědčením nebohé oktávky.
S 1,4 TSI jsem se potkal ve firmě jen krátce, bylo to poolové auto, které se vyřadilo půl roku po mém nástupu. Hrozný vergl, nicméně tam jsem to přičítal skutečnosti, že to byl vůz co patřil všem a zároveň nikomu.
Jinak smutná oktávková klasika. Sedačky nic moc, podvozek hopsá. V porovnání s Peugeotem je to asi jako jezdit v nákupním vozíku. Výbava jak říkáš. Tomu, co je ve vozech "ze západu" běžná výbava co se ani nezmiňuje se v oktávce dávají hi-tech názvy (maxidot, climatronic). Je to auto z doby, kdy škodovka byla opravdu hlavně "simply" spíš než "clever". Má to super vychytávky na převoz nákladu, když si za ně první majitel připlatil a velký kufr, to tomu nelze upřít.
Konkluze - prodej to, s trochou štěstí za to dostaneš stejně za kolik jsi to koupil, protože to "lidi chtějí" a kup si zas francouze nebo itala. Už jsem dlouho nikomu necpal jak je skvělá Croma, takže - potřebuješ Cromu s JTD. Case closed :)
Bavoraczech 28. srpna 2023, 09:51
Nechce se mi zakládat Blog, ale rád bych se z toho trochu vypsal. Takže já, jakožto "milovník" italských vozů a zastánce starších Francouzů jsem se dostal do věku fotra, což s sebou nese i potřebu vlastnit něco trošku praktického. Inu pořídil jsem Peugeota 407 ve 2.0 HDI 100 kW, údajně nejspolehlivějším nafťákem. No nebudu to prodlužovat, nafťáků už jsem měl dost a vůbec nechápu, jak jsem dospěl k tomu, že by to mohl být dobrý nápad. Navíc od JTD jsem byl zvyklý na spotřeby kolem 5l-6l/100 km podle výkonu a obsahu. S 2.0 HDI to ale pod 7l s lehkou nohou šlo těžko. To mě nakonec přesvědčilo, že "moderní" diesel už není nic pro mě a začal jsem hledat ve vodách praktických kombi a MPV s rozumným výkonem a spotřebou, př. plynovým pohonem.
Až na mě v inzerci vykoukla O2 facelift 1.4 TSI. Sice škaredá a špinavá, zato levná, neshnilá a zaručeně po rozvodech. Po rozvaze a kontrole chyb řídící jednotky, kde kuře značilo nízký tlak vstřikovacího čerpadla, jsem se rozhodl, že ty rozvody stejně pro jistotu vyměním. Než jsem se ale stačil někde domluvit, motor jednoho odpoledne nenaskočil. Při zběžném zjišťování příčin jsem přišel na spoustu high-tech vynálezů koncernu VW. Třeba vysokotlaké čerpadlo je vyřešeno jako pumpička, poháněná vačkovým hřídelem. Takže když nesedí časování ventilů, nesedí ani tlak čerpadla. Nebo-li ty zaručeně dělané rozvody přeskočily, tedy po rozebrání u mechanika tak úplně zaručeně dělané nebyly. Každopádně mi celý ten down-sizingový zázrak nepřišel moc propracovaně vymyšlený, když jsem vezl hlavu na repas. Spodek je podle mechanika naštěstí OK, narozdíl od Superbu 1.8 TSI, který přitáhli po mně. Na autě samozřejmě nebyl jen tento problém, ale několik dalších drobností, přičemž jsem zjistil, že musím mít sadu všech možných rozměrů mnoho-hrnových nástavců, abych na tom autě něco dalšího vyměnil. Vrchol pak byl demontáž zadního světla na 4 šrouby, přičemž jeden je umístěn krásně, ke druhému se dá nějak dostat a zbylé dva jsou utopené pod tapecírungem tak, že je lze bez sundání tapecírungu sundat jedině zalomením ruky s 10 plochým klíčem pod něj. Ať mi ještě někdo říká, jak se Alfa blbě opravuje. Systém většiny věcí je tam podobný se Škodovkou, jen k banalitě jako žárovka nepotřebujete zalomit ruku a většina věcí je na standardní imbusy.

Dál k recenzi auta. Srovnání s o polovinu levnějším Peugeotem 407 prý není fér, protože je to o třídu větší auto. Já si na to ale troufnu. Když vezmu podvozek, tady jasně kraluje 407 jak vedením stopy a ochotou zatáčet, tak zejména komfortem. Octavia je taková uhoupaná koza, která toho zas až tolik netlumí, ale v díře se zhoupne (tlumiče kontrolovány, jsou naprosto v pořádku, dokonce bych řekl nedávno měněné). V zatáčkách ale tvrdší ladění není tolik znát. Ne že by to byla vyloženě bída a s 1.4 TSI zatáčí oktávka znatelně ochotněji než co si pamatuji z kusu s 2.0 TDI, ale auto působí hodně sebevědomě a když se pak vrhne prudčeji do zatáčky, kola se hrnou po tečně ven podstatně dříve a více nečekaně než u Peugeotu 407. Svůj podíl na tom má podle mě mizerné defaultní naladění přední nápravy. Také plechy se mi zdají poněkud tenčí oproti francouzským kolegům a lak mi poškrábal syn občejnou křídou. Tam Francouz rozhodně vydrží víc.
Motor při startování zní divně, na vině je hydraulický napínák řetězu. Chce to proto kvalitní olej s dobrou čerpatelností za studena a s časnými výměnami a po nastartování alespoň pár vteřin počkat, než se řetěz dopne. Pak je chod klidný a tichý. Těžko to srovnat s Peugeotem. Motory 1.8-2.0 byly na pohodu. 1.6 THP nejspíš ještě horší než ty TSI.
Abych jen nehanil, nějaká ta pozitiva tam jsou. A je to spotřeba. Je docela překvapením, že na okreskách se dá fotrstylem dosáhnout naprosto bez problému spotřeby do 6 litrů. Na rovném úseku rozvážně a bez předjíždění i o litr méně. To platí pro rychlosti do 100 km/h. Ve městě a na dálnici samozřejmě vybumbá o něco více. Přes 7,5l/100 km kombinovaně s tím podle mě ale bude jezdit akorát prase. Takže za mě na benzin hodně dobrý. Turboefekt nikde, pocitově jede podobně jako 1.8-2.0 Peugeot atmosféra s VVT.
Interiér je oproti Peugeotu nudný, ale o něco lépe zpracovaný. Nepřekvapivně je zásadní výhodou prostornost kufru. Ten je skutečně na danou třídu královský.
Něco málo k výbavě. Myslel jsem, že je u mého kusu poměrně chudá, ale není tomu tak. Myslel jsem si totiž, že v dnešní době jsou věci jako okna v elektrice standard, ale tady jsou vzadu švihadla. Také jsem sháněl střední tunel s výdechy manuálné klimatizace kvůli poškozené mřížce. Zjistil jsem, že bylo i dost Oktávek, které tam žádné výdechy nemají! Do Oktávky jsem si přikoupil rádio Amundsen s navigací. Velkým překvapením je absence navigace na popisné číslo. Pro koncerňáky asi běžná věc, ostatní se diví jak tohle mohl za tak hříšné peníze někdo vůbec nabízet / prodávat. No jako záložní to stačí.
Ceny náhradních dílů z e-shopů průměrné až bych řekl oproti F/I vyšší, o vrakáčích se nebudem bavit - třeba cena 6000 u sloupané kapoty určené je vážně na 13 let staré auto humorná.

Resumé: Praktické auto s rozumným vnitřním prostorem ve své třídě, které nabídne průměrné jízdní vlastnosti, podprůměrný komfort a výbavu za nadprůměrnou cenu. Motor je jízdně příjemný a kultivovaný, také s nízkou spotřebou, ale trápí ho fatální závady, které dodnes nemusí být u spousty kusů vyřešeny a mohou na vás čekat jako časovaná bomba. Výhodou je, že je ochotný vám to opravit kdejaký jouda a ND je všude hromada, akorát nejsou úplně levné,

Koupil bych si ho znovu?
Nadávám si, že jsem prodal tu naftovou 407! Možná jsem si ji měl koupit v benzínu a byl by klid. Upřímně nechápu, co přesně lidi mají na té VW kvalitě. A také nechápu, co mají servisáci proti Alfám a tak tlačí koncern. Další auto určitě nebude z VW koncernu, ale jelikož mi Oktávku potloukly kroupy, už se jí asi za rozumné peníze nezbavím. Mám ji za trest! :-D