načítám data...

Téma Jak je to s řazením?

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Miha 05. ledna 2017, 20:58
V tomhle videu to je popsané hezky:
Sasakr 05. ledna 2017, 08:39
Jo, to zní logicky. Díky.
JLK 05. ledna 2017, 08:27
Sasakr: Auto dopredu honi moment na kolech, a ten je s kazdym kvaltem nizsi. Proto chces co nejvic vyuzit tech nizsich kvaltu a radis az tehdy, kdy ti po prerazeni zustane kroutaku na kolech vic nez pred prerazenim. A to se nerovna okamziku nejvyssiho kroutaku s vyssim kvaltem. Tj. tvoje uvaha "než kdybych přeřadil a jel znovu od 3000 s vyšším kvaltem." je imho chybna - sice po prerazeni pojede motor s nejvyssim moznym kroutakem, ale kvuli prevodum to bude na kolech znamenat moment nizsi, nez kdyz mas motor vytoceny mimo nejvyssi pasmo ale je to vykompenzovane nizsim kvaltem.
Jednoduse receno, potrebujes vykon, takze toc motor kolem pasma nejvyssiho vykonu a ono to pojede.
Sasakr 05. ledna 2017, 00:00
V návaznosti na právě vydaný článek o Civicu s bezestupňovou převodovkou bych měl dotaz, který mi vrtá hlavou už delší dobu. Pokud člověk chce v autě zrychlovat co nejvíc, zpravidla to točí k omezovači, pak přeřadí. Chápu-li správně, že maximum kroutícího momentu je právě v těch otáčkách, kdy auto zrychluje nejvíce (což je cítit jako největší přetížení), pak mi toto ale nedává smysl, protože při přeřazení z omezovače na další stupeň znamená u atmosférického motoru skok daleko za maximum krouťáku. Neměl by tedy člověk řadit v takových otáčkách, kdy klesající křivka krouťáku je v bodě, kdy při přeřazení na další stupeň bude přesně na stejné hodnotě, akorát že v roustoucí části křivky (snad to dává smysl)? Tím by bylo využito vždy to nejúčinější spektrum otáček, nemám pravdu?

Abych uvedl konkrétní příklad, představte si atmosférický dvoulitr s max krouťákem 200nM v 3500 otáčkách. Ve 3000 je jeho hodnota 150nM, v 5000 taktéž. Pak by mělo smysl přeřadit v 5000, kdy to skočí na cca. 3000, protože kdybych nechal motor točit více, krouťák by klesl třeba ke 130nM v 6500 na omezovači, tzn. šel bych o dalších 1500 otáček výše, kdy auto zrychluje méně, než kdybych přeřadil a jel znovu od 3000 s vyšším kvaltem.

Jediné, co mě napadá, proč má smysl nechat kvalt co nejdéle a co výše popsané vyvrátí, je to, že zkrátka nižší kvalt je lehčí a tak i s nižším krouťákem auto zrychlí snáze... je to tak? Prosím o objasnění, děkuji :-)