načítám data...

Téma Ideální auta na táhnutí podvalu - lowbudget

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Trinom 05. listopadu 2015, 20:08
Scorpio má 1850kg, JFYI.
Shackall 14. října 2015, 00:14
Jeep Grand Cherokee 4.0 LPG
Woyta 13. října 2015, 22:33
Co misto plataku poridit starou odtahovku jen na tahani?
Květošák 13. října 2015, 21:29
Omega ve v6 a LPG;)
yaroush 13. října 2015, 20:05
Mám Mitsu Space Wagon.... Napsaný to má 1600 na kuli....ale už jsme za tím táhli i 3 tuny a bez problému....
A.J.Michal 25. června 2015, 22:27
Tažný jinak psaný být v TP může, ale výrobcem je to jednou dané. Maximálně, že by to mělo zapsanou vyjímku. V Německu by omega s 2500 Kg na kouli asi neprošla. :) TDS se mě zdá má jen 1800 kg od výrobce, omega B 2.5 DTI má dokonce jen 1600 kg :( ... Já tak nějak do budoucna také hledám něco, čím bych případně tahal mou Alfu 75 V6 na závody ( Nurburgring , italie a podobně ) a zatím jsem došel k názoru, že BMW E39 530D je asi nejideálnější, protože má od výrobce psané 2 tuny. BMW 7. řada má 2100 nebo 2200.Kluci z veteránu na truc mají 728i v LPG a asi je to hodně slušný držák, jen jako daily car mi to přijde asi už moc velké auto.
Bufik 11. června 2015, 17:16
Kamarád tahával plaťák za Omegou, motor podladěný TDS od bmw a tažný to mělo psaný do 2500kg :)
soul 03. března 2015, 17:48
Nejde mi ani tak o sportovní svezení, ale jen kdyby se to auto dalo používat rozumně i jako daily - město, parkování, tak by to byl jen přínos. V opačném případě bude vesměs sloužit jen a pouze k účelům tahání. Proto i ten nízký rozpočet.
Jinak co vím a i co potvrdila stránka od Vavrise, tak E39 530d má v TP "jen" rovné 2t. Spíš bude mít pouze tažný na vyšší hmotnost, ale legálně - u nás místními joudy celkem přehlíženo - bude moc táhnout pouze 2t, v DE bych na tohle dával pozor.
Disco by bylo samozřejmě taky super, ale to už je dost mimo rozpočet, případně v kategorii ne-daily.
Zatím stále asi vyhrává ta ošklivá trojkombinace SAG, co se týče peněz a užitku..
yorkin 03. března 2015, 15:54
Jinak Discovery 300tdi v automatu je na servis zcela nenáročná a levná, tahá jako ďas (na kouli 3,5t). Jen to samozřejmě není moc sportovní svezení...
yorkin 03. března 2015, 15:51
Veteráni na Truc tahají za E38, řidičsky zajímavější by byla asi E39, obě na kouli 2,2t. Taková 530d v automatu by se ve slušném stavu určitě pod kilo vešla.
soul 03. března 2015, 13:06
Naprosto super, já věděl, že někde něco takového musí být, díky pane s botou ;)
Vavris Vavrisovic 03. března 2015, 12:53
Nějaké konkrétní záležitosti asi doporučovat nebudu, neboť jsem nic podobného nidky neřešil, takže přispěji jen s odkazem na holandský autokatalog, kde jsou v každé kartě auta i maximální hmotnosti přívěsů dle výrobce...
http://www.autoweek.nl/autovergelijker
soul 03. března 2015, 12:32
Ahoj,
lámu si hlavu nad tím, jaké auto shánět na táhnutí podvalu. Jde mi především o to, že se těžce zjišťuje hmotnost, kterou můžou daná auta táhnout. Je mi jasné, že turbonafta je vhodnější než benzín, skrz točivý moment a taky, že jsou hojně doporučována auta z trojce SAG - Sharan, Alhambra, Galaxy. Jenže pokud by to člověk zároveň chtěl i jako daily, tak jezdit v něčem takovém se mi rozhodně nechce.. U offroadů je zase veliká nevýhoda jejich nákladovost na servis, složitost a celkově nekomfort na dálnici, SUV jsou vhodnější a nějaký Transporter by byla pecka, jenže to se pohybujeme v cenách řádově 100k a víc. Také mi příjde důležité, aby s táhnutím podvalu nebyl problém v zahraničí - zejména v DE, řidičák B+E je samozřejmostí..

Otázka1: Nějaký typ na auto k tahání podvalu chudého petrolheada? Daily není podmínkou, ale vítaným plusem a tažná hmotnost aspoň 2t.

Otázka2: Nevíte, jestli existuje nějaký věrohodný přehled aut a motorizací a jejich maximálních tažných hmotností?


Napadlo mě to tu dát ve spojitosti s články "Autíčkář se ptá", mohl by to být námět na další takový článek. Moc se o tomhle nediskutuje a přitom mi to příjde jako dost zásadní otázka nejednoho petrolheada :)

Tento příspěvek byl 03.03.2015 v 12:37 upravován.